Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav HV-supportern » 18 maj 2022, 17:09

Nu när Borgman tvingas till operation och förmodligen missar halva säsongen tror jag dessvärre att Frölunda kommer gå all-in på Pilut. Jag tror inte vi klarar en budgivning mot Frölunda, speciellt inte när vi håller på att bygga ett helt nytt lag.
HV-supportern

Inläggav Weirdo » 18 maj 2022, 17:19

HV-supportern skrev:Nu när Borgman tvingas till operation och förmodligen missar halva säsongen tror jag dessvärre att Frölunda kommer gå all-in på Pilut. Jag tror inte vi klarar en budgivning mot Frölunda, speciellt inte när vi håller på att bygga ett helt nytt lag.

De värvade just precis Leskinen från Tappara, o har nu full backsida.

Frölundas backsida, den kommer 100% vara sämre än vår om det inte kommer in något mer. Speciellt när Borgman ska operera axeln.. :D
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Diabolics » 18 maj 2022, 17:53

dekman skrev:
frippe-borås skrev:Än sitter jag lugnt i båten. De spelare vi värvar in känns spännande. Hunger slår pengastinna spelare alla dagar i veckan.
Holmström ifjol minns vi som inte slet röven av sig men som alla blev glada över när han värvades in.

Att det inte är namnkunniga innebär inte att de är dåliga spelare. Bengtsson tror jag kommer få sig ett rejält lyft i Hv71 då hela DIF gick tungt men Bengtsson va bra men det hjälper ju inte när hela laget spelar skit.
Att vi får in rollspelare som Herman Hansson har jag efterfrågat sen Hult tog över vilket han inte alls lyckades med. Nubben känns mer klar över hur man vill bygga laget. Filip Westerlund lär han ju se något eftersom han följt honom under en lång tid annars hade han aldrig tagit in honom till Hv71.(...)
Än sitter jag lugnt i båten som sagt! Men det kan snabbt blåsa upp till storm om det visar sig att samtliga ovannämnda blir kvar! Då är vi illa ute igen och man har inte lärt sig ett skit av degraderingen som vi aldrig trodde skulle hända!

tack Frippe för veckans mest nyktra inlägg på forumet! Mycket bra analys.

+1
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Lakun » 18 maj 2022, 18:40

Var inne å läste lite på modoforumet för å se reaktioner gällande sam v. De verkar inte jätteledsna över att han försvinner. Det som slår mig mest är hur kritiska de är mot hvs lagbygge. Bland annat ifrågasätter de väldigt kritiskt hvs nuvarande centerlinje. Att sam v skulle vara tänkt som första enter, om man läser mellan raderna, ser de nästan som ett skämt. Ja, herregud. Detta lag luktar allsvenskan.
Lakun

Inläggav karl120 » 18 maj 2022, 18:56

Lakun skrev:Var inne å läste lite på modoforumet för å se reaktioner gällande sam v. De verkar inte jätteledsna över att han försvinner. Det som slår mig mest är hur kritiska de är mot hvs lagbygge. Bland annat ifrågasätter de väldigt kritiskt hvs nuvarande centerlinje. Att sam v skulle vara tänkt som första enter, om man läser mellan raderna, ser de nästan som ett skämt. Ja, herregud. Detta lag luktar allsvenskan.

Sam kommer inte att gå som förstacenter…
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Perala » 18 maj 2022, 19:13

karl120 skrev:
Lakun skrev:Var inne å läste lite på modoforumet för å se reaktioner gällande sam v. De verkar inte jätteledsna över att han försvinner. Det som slår mig mest är hur kritiska de är mot hvs lagbygge. Bland annat ifrågasätter de väldigt kritiskt hvs nuvarande centerlinje. Att sam v skulle vara tänkt som första enter, om man läser mellan raderna, ser de nästan som ett skämt. Ja, herregud. Detta lag luktar allsvenskan.

Sam kommer inte att gå som förstacenter…

De lär han inte göra.
3-4e line lär de bli.
Märkligt ändå varför Modo inte skulle sakna en deras näst bästa poäng plockande forward. Samt deras främste teckare 52% av 855 tekningar.
Perala

Inläggav Dovahkiin » 18 maj 2022, 19:20

De lär han inte göra.
3-4e line lär de bli.
Märkligt ändå varför Modo inte skulle sakna en deras näst bästa poäng plockande forward. Samt deras främste teckare 52% av 855 tekningar.

Han kommer inte vara 3-4e jag tror han kommer bli 2a center. Tror inte han hellre väljer 4e kedja med 8 min/match än superstar i HA. Tror ej lönen skiljer tok mkt heller. Han kommer vilja lira PP mm vara i en ledande kedja som han varit i nu.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Fylke74 » 18 maj 2022, 20:21

Är inte det klassiskt?
När en bra spelare bestämmer sig för att lämna letar man efter spelarens brister, allt för att ’bedöva smärtan’.
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav DocSeverinsen » 18 maj 2022, 20:42

Fylke74 skrev:Är inte det klassiskt?
När en bra spelare bestämmer sig för att lämna letar man efter spelarens brister, allt för att ’bedöva smärtan’.

Precis, ren självbevarelsedrift
DocSeverinsen

Inläggav 15:48 » 18 maj 2022, 22:17

Fylke74 skrev:Är inte det klassiskt?

Precis som att vissa alltid ”bedövar smärtan” genom att alltid hitta nåt positivt när man värvar en mindre framstående spelare när man redan har bredd på den positionen. ;)
15:48

Inläggav Robert.76 » 18 maj 2022, 22:39

Nu är ju inte jag sportchef, och tur är väl det...men i dagsläget så ser ju Hvs centersida allsvensk ut. Vi har ju 3 centrar för en 3ekedja och en för en fjärde....men Nubben och co kanske chockar och plockar in 2 spetscentrar...
Robert.76
Moderator

Inläggav håvesjuttioett » 18 maj 2022, 23:01

Tog en snabb titt på ett forum och konstaterar att andrahandskällor inte alltid är att lita på. Konstaterar också att någon på tidigare nämnda forum trodde vi skulle gå på en mer etablerad center som Sandin.

Summa summarum av nuet är väl egentligen att det är just nuet - en snapshot av laguppställningen ungefär två veckor efter avancemanget. Vissa väljer att se på laget som färdigbyggt, andra inte. Är dom som tillhör lag förstnämnda beredda att hala in den och avbryta pisseriet om vi presenterar Ortio, Ebert, Almqvist, Andrae, L. Andersson, Tedenby, Petersson, Elvenes imorgon?
håvesjuttioett

Inläggav CaptainF8 » 19 maj 2022, 09:28

Andrae klar enligt Johan Svensson i expressen. ” Andrae och HV är överens med varandra nu. Åtminstone muntligt om vad som ska gälla för ett nytt avtal.”
CaptainF8

Inläggav Nutarviguld » 19 maj 2022, 09:42

håvesjuttioett skrev:

Tog en snabb titt på ett forum och konstaterar att andrahandskällor inte alltid är att lita på. Konstaterar också att någon på tidigare nämnda forum trodde vi skulle gå på en mer etablerad center som Sandin.

Summa summarum av nuet är väl egentligen att det är just nuet - en snapshot av laguppställningen ungefär två veckor efter avancemanget. Vissa väljer att se på laget som färdigbyggt, andra inte. Är dom som tillhör lag förstnämnda beredda att hala in den och avbryta pisseriet om vi presenterar Ortio, Ebert, Almqvist, Andrae, L. Andersson, Tedenby, Petersson, Elvenes imorgon?

Det är ju lite så, IDAG ser laget inte så lovande ut, men som sagt vi blev klara för SHL för 2 veckor sedan, jag väljer att ha is i magen även om vissa värvningar av allsvensk klass oroar så tror och hoppas jag på att vi smäller in lite klass snart
Nutarviguld

Inläggav CarlTheMan » 19 maj 2022, 10:33

CarlTheMan

Inläggav Nick » 19 maj 2022, 10:36

CarlTheMan skrev:https://www.allehanda.se/2022-05-19/ny-klubb-in-i-jakten-pa-bernhardt--sa-tanker-backen-om-framtiden-beslutet-kommer-att-tas-snart

Aktuell eller avskriven?

De är ju en allsvensk spelare så jag tror han i allra högsta grad är aktuell.
Nick

Inläggav tibia » 19 maj 2022, 10:37

CarlTheMan skrev:https://www.allehanda.se/2022-05-19/ny-klubb-in-i-jakten-pa-bernhardt--sa-tanker-backen-om-framtiden-beslutet-kommer-att-tas-snart

Aktuell eller avskriven?

MrMadhawk skriver: David Bernhardt kan bli Skellefteås backlösning, tolkar det som att det är modo eller skellefteå för honom
tibia

Inläggav Danken » 19 maj 2022, 10:48

Var är alla "klara" värvningar Madhawk gått ut med? Elvenes kan väl knappast va klar eller presenterar man inte spelare bara för att jävlas med fansen?
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav dekman » 19 maj 2022, 11:27

Tungt att MoDos supportrar inte gillar HVs lagbygge. Det är bara att ge upp nu, det blir allsvenskan när såna stora auktoriteter sågar.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav CaptainF8 » 19 maj 2022, 11:44

Danken skrev:Var är alla "klara" värvningar Madhawk gått ut med? Elvenes kan väl knappast va klar eller presenterar man inte spelare bara för att jävlas med fansen?

Dom kommer. Madhawk har inte fel.
CaptainF8

Inläggav dekman » 19 maj 2022, 13:13

Nick skrev:

Aktuell eller avskriven?

De är ju en allsvensk spelare så jag tror han i allra högsta grad är aktuell.

För vi är det enda laget som värvar från Allsvenskan? FBK slängde in två allsvenska backar i går... de är svenska mästare. Frölunda har värvat två allsvenska backar, samt en från Djurgården. Osv.

Det här gnället om att vi värvar allsvenska spelare... det gör ALLA.

Kul kuriosa, av de fem backarna i topp i SHLs poängliga så var tre av fem etablerade spelare i allsvenskan eller hockeyettan innan de fick chansen i SHL. De andra två kommer från AHL.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav lejacques » 19 maj 2022, 13:57

Viss skillnad att värva från allsvenskan när man har en stabil stomme. Som FBK och Frölunda.

Tror ingen här är främmande för att värva från allsvenskan. Däremot finns det en viss rädsla för att vi kommer ställa ett lag på isen där allsvenska toppspelare förväntas vara våra ledande spelare. Typ som Timrå ifjol. Nubben säger ju visserligen att han lärt sig läxan, men hittills är väl värvningarna i stil med det han gjorde i Timrå förra året. Men som alltid, vi håller tummarna för att det kommer in lite dynamit, att spelarkontrakt bryts, samt att värvningarna som hittills gjorts (med undantag för Martinsson) är tänkta för en mindre roll.

Och ang. de "allsvenska” backarna du nämner.

Jonathan Pudas, sju säsonger i SHL, samt ett år i KHL.
Joel Persson, fyra säsonger i SHL, samt ett år i Nordamerika.
Lucas Ekesthål Jonsson, tre säsonger i SHL, två år dessförinnan som toppback i Finland.

Det är ju inte direkt oerfarna spelare du syftar på... Men visst Persson kom direkt från hockeyettan och gjorde succé. Kanske mer undantaget som bekräftar regeln?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav dekman » 19 maj 2022, 18:33

lejacques skrev:Viss skillnad att värva från allsvenskan när man har en stabil stomme. Som FBK och Frölunda.

Tror ingen här är främmande för att värva från allsvenskan. Däremot finns det en viss rädsla för att vi kommer ställa ett lag på isen där allsvenska toppspelare förväntas vara våra ledande spelare. Typ som Timrå ifjol. Nubben säger ju visserligen att han lärt sig läxan, men hittills är väl värvningarna i stil med det han gjorde i Timrå förra året. Men som alltid, vi håller tummarna för att det kommer in lite dynamit, att spelarkontrakt bryts, samt att värvningarna som hittills gjorts (med undantag för Martinsson) är tänkta för en mindre roll.

Och ang. de "allsvenska” backarna du nämner.

Jonathan Pudas, sju säsonger i SHL, samt ett år i KHL.
Joel Persson, fyra säsonger i SHL, samt ett år i Nordamerika.
Lucas Ekesthål Jonsson, tre säsonger i SHL, två år dessförinnan som toppback i Finland.

Det är ju inte direkt oerfarna spelare du syftar på... Men visst Persson kom direkt från hockeyettan och gjorde succé. Kanske mer undantaget som bekräftar regeln?

Bland fw kan man iofs nämna Jonathan Johnson och Linus Karlsson i SAIK. Karlsson succé direkt efter HAS, Johnson succé efter en SHL-säsong. Min poäng var att mycket av de som är toppspelare i SHL kommer från Allsvenskan, en del blir succé direkt - för andra har det tagit några år.

Och ja jag fattar att det är skillnad på de lag som har en stabil SHL-stomme, men forumet hade gnällt lika mkt oavsett ;)
Sen är det också så att silly typ ALLTID är lite trögare i starten, ju större stjärnor lite senare presenteras de -sen finns givetvis alltid undantag.

Men min främsta poäng är ändå: det är rätt tramsigt att bedöma Nubben efter fyra nyförvärv och två förlängningar. Det kommer komma mycket mycket mer än så. Låt oss bedöma helheten när den är klar istf att gapa oss hesa redan nu om DET BLIR ALLSVENSKAN IGEN!! Bara en tanke.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 19 maj 2022, 18:38

1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Danneman » 19 maj 2022, 18:41

PapaEmeritus skrev:Viktig info gällande Nick Ebert:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... nick-ebert

Är den verkligen så "viktig"?
Danneman

Inläggav mrnorrland » 19 maj 2022, 18:52

Danneman skrev:

har hon inte dejtat flertale shl stjärnor innan?
mrnorrland

Inläggav Highlander » 19 maj 2022, 19:03

mrnorrland skrev:
Danneman skrev:

har hon inte dejtat flertale shl stjärnor innan?

Tramsig artikel. Fattar inte hur folk orkar bry sig om andras privatliv. Jag har fullt upp med mitt eget.
Highlander

Inläggav Fruktsoda » 19 maj 2022, 21:28

Totalt oviktig info skulle jag säga. Men tyvärr finns det människor som älskar att gotta ner sig i andras liv, speciellt i livskriser. Dock har jag lärt mig att dessa människor mår inte särskilt bra själva. Oftast ensamma individer utan vänner, förhållande o s v. Därför måste de "gotta" ner sig i andras olyckor för att känna att dom inte är dom enda som är misslyckade. Tragiskt.

Hade vart intressant att få reda på vad det är du tycker är så viktigt gällande artikeln? Rent hockeymässigt så vet vi ju alla redan att han ryktats till HV71. Något annat hockeysnack bjuds det ju inte på, utan bara nån reporter som ser pengar och skadeglädje i att få skriva om två personers just nu tilltrasslade livssituation.
Fruktsoda

Inläggav Klabbe » 19 maj 2022, 21:34

Fruktsoda skrev:

Totalt oviktig info skulle jag säga. Men tyvärr finns det människor som älskar att gotta ner sig i andras liv, speciellt i livskriser. Dock har jag lärt mig att dessa människor mår inte särskilt bra själva. Oftast ensamma individer utan vänner, förhållande o s v. Därför måste de "gotta" ner sig i andras olyckor för att känna att dom inte är dom enda som är misslyckade. Tragiskt.

Hade vart intressant att få reda på vad det är du tycker är så viktigt gällande artikeln? Rent hockeymässigt så vet vi ju alla redan att han ryktats till HV71. Något annat hockeysnack bjuds det ju inte på, utan bara nån reporter som ser pengar och skadeglädje i att få skriva om två personers just nu tilltrasslade livssituation.

Själv tolkade jag PapaEmeritus inlägg som högst ironiskt. Men jag kan ha fel.
Klabbe

Inläggav Macce » 19 maj 2022, 21:39

Klabbe skrev:
Fruktsoda skrev:

Själv tolkade jag PapaEmeritus inlägg som högst ironiskt. Men jag kan ha fel.

Samma här...
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

FöregåendeNästa

Återgå till HV71