Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

HV-supportern skrev:Enligt Svenska Spel har HV det lägsta oddset i HA:s historia. Inget lag har varit en större favorit än vad HV är den här säsongen. Hoppas bara att spelarna kan hantera det.
jeb99 skrev:Alltså hur funkar biljettsläpp den här hillbillyligan egentligen?
Jag försöker boka Troja borta i oktober men fattar inte hur? Var inne på deras sida och klickade på biljetter - kalender osv men det verkar inte funka.
Släpps inte allt samtidigt eller vad är det frågan om?
Diabolics skrev:Jag tror det kan gå på två håll, antingen dominerar vi från början till slut, eller så viker alla ner sig... igen. så plats 1 och SHL eller runt 6-8 och inte i närheten till avancemang.
Jag kan omöjligt bedöma vilken av de två som är trolig, och än mindre komma fram till om det är mina känslor eller (högst bristande) osentimentala analys som ger något av möjligheterna. Både känslor och analys ger samma två möjliga utkomster. Jag tror det är 50/50 för de två scenarierna.
tibia skrev:jeb99 skrev:Alltså hur funkar biljettsläpp den här hillbillyligan egentligen?
Jag försöker boka Troja borta i oktober men fattar inte hur? Var inne på deras sida och klickade på biljetter - kalender osv men det verkar inte funka.
Släpps inte allt samtidigt eller vad är det frågan om?
Mailade kansliet hos Troja, och de har inte släppt lösbiljetter för matcher efter 20 oktober ännu, men de skulle kommunicera ut det när det var dags fick jag som svar.
Nutarviguld skrev:Diabolics skrev:Jag tror det kan gå på två håll, antingen dominerar vi från början till slut, eller så viker alla ner sig... igen. så plats 1 och SHL eller runt 6-8 och inte i närheten till avancemang.
Jag kan omöjligt bedöma vilken av de två som är trolig, och än mindre komma fram till om det är mina känslor eller (högst bristande) osentimentala analys som ger något av möjligheterna. Både känslor och analys ger samma två möjliga utkomster. Jag tror det är 50/50 för de två scenarierna.
Jag tror att chansen är stor för att vi viker ner oss för vi tror det kommer gå så lätt och smidigt och man behöver inte ens ta i för vi har ett så bra lag, MEN det positiva med det är ju att det kommer att märkas fort, och då anser jag att en bra sportchef/tränare agerar snabbt denna säsongen, nu har jag faktiskt stort förtroende för våra tränare så jag tror att dom kommer lösa så att vi inte får attityds/tränings problem igen, Hult han lär väl mest sitta och tycka han är grym nu för han värvat ett bra lag på pappret igen...
Diabolics skrev:Jag tror det kan gå på två håll, antingen dominerar vi från början till slut, eller så viker alla ner sig... igen. så plats 1 och SHL eller runt 6-8 och inte i närheten till avancemang.
PapaEmeritus skrev:Hur funkar uppflyttningen denna säsongen? Kvalar vinnaren av Allsvenskan mot SHL-motstånd eller allsvenskt motstånd?
PapaEmeritus skrev:Hur funkar uppflyttningen denna säsongen? Kvalar vinnaren av Allsvenskan mot SHL-motstånd eller allsvenskt motstånd?
lejacques skrev:Hur tror ni det slutar i år?
Hjärtat/känslorna säger 1:a och upp i SHL.
Historiken/statistiken (förlorarmentaliteten har byggts upp under sju år och sitter nu i väggarna, Hult kvar som sportchef och dessutom extremt svårt att gå upp direkt) säger 4:a, 5:a och ut i semi eller kvart.

Marky skrev:Läggs inte klipp med highlights från varje match upp på hockeyallsvenskans (eller HV:s) hemsida!?
Tänker på det korta 3-5 minutersklippet som läggs upp efter varje SHL-match.
Finns någon annan kanal där man kan se lite klipp? Cmore?
lejacques skrev:Hur tror ni det slutar i år?
Hjärtat/känslorna säger 1:a och upp i SHL.
Historiken/statistiken (förlorarmentaliteten har byggts upp under sju år och sitter nu i väggarna, Hult kvar som sportchef och dessutom extremt svårt att gå upp direkt) säger 4:a, 5:a och ut i semi eller kvart.
lejacques skrev:Hockeyallsvenskan är som sagt jäkligt stökig. Det finns regler. Men som ingen vill följa.
Västervik klagar alltså på Löven för att ha "snott" en kontrakterad spelare. En vecka senare tar de in ett NHL-lån", och det i kontexten av att HV ifrågasattes efter att ha brutit mot reglerna gällande Filip Larsson.
Stökigt var ordet.
Men. Det här visar verkligen på hur viktigt det är att man har vassa armbågar i den här serien. Hult kan inte sitta och förvänta sig att göra grejer by the book. Flera allsvenska lag har redan värvat. Gäller att Hult lyfter blicken och ger fulla fan i "reglerna". Annars kommer HV gå miste om mycket bra, och då finns risken att man halkar efter.
Farzan skrev:lejacques skrev:Hockeyallsvenskan är som sagt jäkligt stökig. Det finns regler. Men som ingen vill följa.
Västervik klagar alltså på Löven för att ha "snott" en kontrakterad spelare. En vecka senare tar de in ett NHL-lån", och det i kontexten av att HV ifrågasattes efter att ha brutit mot reglerna gällande Filip Larsson.
Stökigt var ordet.
Men. Det här visar verkligen på hur viktigt det är att man har vassa armbågar i den här serien. Hult kan inte sitta och förvänta sig att göra grejer by the book. Flera allsvenska lag har redan värvat. Gäller att Hult lyfter blicken och ger fulla fan i "reglerna". Annars kommer HV gå miste om mycket bra, och då finns risken att man halkar efter.
Så länge NHL-lånet är för hela säsongen är det ok enlig bestämmelserna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster