Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Zico skrev:Jag har själv vurmat en del för Colin Smith. Men han valde Södertälje. Måste säga att om Tyler Vesel kommer, så är det nog snäppet bättre än Smith.
Kan det va så att Hult lärt sig? Eller vad beror det på att mycket av det man gör numera känns rätt? Har ändå Samuelsson och Stillman, precis som det är sagt, ett eller två fingrar med i spelet. Hur som helst, så här långt ser det bra ut. Åtminstone är det alldeles för tidigt att slänga yxan i sjön som vissa gör.
lejacques skrev:[
Från ett orosmoln till ett annat. Jonas Ragnarsson på Twitter, som brukar blogga rätt roligt och bra om HV, har visat sig ha lite insyn. Han har haft koll på vad som ska komma in. Nu skriver han att Önerud har två alternativ att välja mellan, HV ellet Frölunda. Mods får bedöma trovärdigheten. Men jag kan säga så här. Går Önerud till Frölunda, efter att han som kapten varit med och spelat ner oss till HA, så vill jag aldrig, ALDRIG se honom i HV-tröjan igen.
lejacques skrev:Zico skrev:Jag har själv vurmat en del för Colin Smith. Men han valde Södertälje. Måste säga att om Tyler Vesel kommer, så är det nog snäppet bättre än Smith.
Kan det va så att Hult lärt sig? Eller vad beror det på att mycket av det man gör numera känns rätt? Har ändå Samuelsson och Stillman, precis som det är sagt, ett eller två fingrar med i spelet. Hur som helst, så här långt ser det bra ut. Åtminstone är det alldeles för tidigt att slänga yxan i sjön som vissa gör.
Problemet är ju att det ofta känns "rätt" när Hult värvar. Samma visa egentligen varje år. Och sen när lagbygget är färdigt så uppstår en del frågetecken. Och de där frågetecknen har väl egentligen aldrig blivit utropstecken. Som centersidan förra säsongen, densamma och backsidan i år.
Dessutom. Många är så enormt fokade på lagbygget att de verkar glömma att det är Hult som ska leda laget även under säsong. Sportchefen som egentligen aldrig agerar och jobbar proaktivt, utan istället ger spelare chans på chans och hoppas att det "vänder". Svårt att se Hult vara den som kommer bryta kontrakt och ta risker under säsong. Så jag kommer nog alltid vara orolig och skeptisk så länge Hult har något form av ansvar i föreningen.
Från ett orosmoln till ett annat. Jonas Ragnarsson på Twitter, som brukar blogga rätt roligt och bra om HV, har visat sig ha lite insyn. Han har haft koll på vad som ska komma in. Nu skriver han att Önerud har två alternativ att välja mellan, HV ellet Frölunda. Mods får bedöma trovärdigheten. Men jag kan säga så här. Går Önerud till Frölunda, efter att han som kapten varit med och spelat ner oss till HA, så vill jag aldrig, ALDRIG se honom i HV-tröjan igen.
Kamy skrev:lejacques skrev:[
Har väldigt svårt att tro på det ryktet. Litar på våra skribenter här som bestämt säger att han ÄR klar.
lejacques skrev:Kamy skrev:lejacques skrev:[
Har väldigt svårt att tro på det ryktet. Litar på våra skribenter här som bestämt säger att han ÄR klar.
I mina ögon har han haft bättre koll än folk här på forumet (med det sagt säger jag inte att jag inte tar deras uppgifter på allvar) Lagt ut grejer innan de blivit offentliga osv. Sen nån miss här och där. Men ändå lite för mycket koll för att jag inte ska bli orolig när jag läser en sån grej.
Herkie82 skrev:true story skrev:Jag har hört att två riktigt vassa transatlanter (forward/center) är på ingång. En kommer vi få höra om inom riktigt nära framtid om mina källor stämmer.
Så Simon och Gunnar klara + 2 transatlanter av hög kvalle varav en kommer presenteras nästa vecka?
Kaxigt från en som varit medlem i forumet i lite mer än en månad men jag gillar sånt, du är ju lika trovärdig som nån annan innan motsatsen är bevisad
lejacques skrev:Från ett orosmoln till ett annat. Jonas Ragnarsson på Twitter, som brukar blogga rätt roligt och bra om HV, har visat sig ha lite insyn. Han har haft koll på vad som ska komma in. Nu skriver han att Önerud har två alternativ att välja mellan, HV ellet Frölunda. Mods får bedöma trovärdigheten. Men jag kan säga så här. Går Önerud till Frölunda, efter att han som kapten varit med och spelat ner oss till HA, så vill jag aldrig, ALDRIG se honom i HV-tröjan igen.
true story skrev:Stämmer att Vessel är klar![]()
Ni kan lugna er om Simon, det blir inte Göteborg för hans del!
HV-supportern skrev:true story skrev:Stämmer att Vessel är klar![]()
Ni kan lugna er om Simon, det blir inte Göteborg för hans del!
Jag gillar när vi värvar från topprivalerna. Vi förstärker vår trupp samtidigt som vi försvagar Lövens. Två flugor i en smäll.
true story skrev:Det resonemanget har jag inte ens reflekterat över, instämmer till 100 % !
Tyvärr blir det inte fallet på nästa transatlant
magnus b skrev:Vesel klar!
Riktigt Nice
Herkie82 skrev:true story skrev:Jag har hört att två riktigt vassa transatlanter (forward/center) är på ingång. En kommer vi få höra om inom riktigt nära framtid om mina källor stämmer.
Så Simon och Gunnar klara + 2 transatlanter av hög kvalle varav en kommer presenteras nästa vecka?
Kaxigt från en som varit medlem i forumet i lite mer än en månad men jag gillar sånt, du är ju lika trovärdig som nån annan innan motsatsen är bevisad
magnus b skrev:Jag hörde i fredags att Hult fortfarande inte har samma autonomi som tidigare. Vesel är en kombination av S&S och Hult. Men Hult har heller inte haft någon form av diktatorställning tidigare heller. Alla förvärv har skett i stort samarbete med tränarstaben, Hult är en ganska smart man som först lyssnar på tränares önskemål, sedan arbetade han med förlängningar och förvärv.
Nu har lite mindre autonomi jämfört med tidigare då S&S är än mer delaktiga än tidigare tränare.
Jacob96 skrev:Quila eller annan med insyn.
Hur går diskussionerna med Ulla ?
Är han nära?
Quila skrev:Jacob96 skrev:Quila eller annan med insyn.
Hur går diskussionerna med Ulla ?
Är han nära?
Ullström är inte klar. Han flörtade ju vilt via media vilket gjort att fler klubbar jagar honom på korttidskontrakt. Möjligen gjorde han detta medvetet Ulla. Goda chanser att han presenteras, men kommer ha outs i kontraktet.
Quila skrev:Grymt spanat Weirdo!
True story, har du hört något mer om den andra transatlanten? Det ska även det vara en center är vad jag hört!?
Riktigt bra värvning i dubbel bemärkelse. Vi stärker vårt lag, samtidigt som vår främste konkurrent mister sin bäste poängplockare.
Hult skrev papprena och skötte det administrativa, men detta är Stillmans värvning.
true story skrev:Quila skrev:Grymt spanat Weirdo!
True story, har du hört något mer om den andra transatlanten? Det ska även det vara en center är vad jag hört!?
Riktigt bra värvning i dubbel bemärkelse. Vi stärker vårt lag, samtidigt som vår främste konkurrent mister sin bäste poängplockare.
Hult skrev papprena och skötte det administrativa, men detta är Stillmans värvning.
Yes, tror han kan gå både som center och ytter. Kan tänka mig att det beror lite på Ullströms vara eller icke vara efter operationen.
true story skrev:Quila skrev:Grymt spanat Weirdo!
Yes, tror han kan gå både som center och ytter. Kan tänka mig att det beror lite på Ullströms vara eller icke vara efter operationen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst