Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav magnus b » 30 maj 2021, 09:41

Vesel låter som ett kanonförvärv om han är tänkt att spela andra center efter Ullas tillfrisknande. Jag tycker det är lite så här man ska arbeta när man plockar transatlanter högt upp i hierarkin, man slipper totala floppar genom att plocka dem från Europa. Totala floppar och Hult är ju som bekant kanske inte den bästa kombon, han gör ju sig aldrig av med dem utan låter dem spela ut kontraktet. Men iaf vad jag hörde för några dagar sedan så är Hult kvar på nåder och har inte samma autonomi som tidigare.

Ifall man nu har (Ulla) - Vesel - Wennlund - Wikström -(Ny) på centersidan, då har man råd att chansa på den sista centerplatsen. Vi vet att både Wikström och Wennlund kan axla 3:e centerrollen, så det vore intressant att chansa på någon transatlant från NA. Som kan bli antingen fågel eller fisk dvs allt från 10 - 50 pinnar.
magnus b

Inläggav Jompii » 30 maj 2021, 10:02

Tyler Vesel hade varit en riktigt bra värvning!
Han är stabil i defensiven men framförallt väldigt vass framåt. Vann interna poängligan i Björklöven, med en relativt stor marginal dessutom (7 poäng). Tyler är som gjord för att spela tillsammans med Fredrik Forsberg. Skulle i sådana fall inte förvåna mig om båda snuddar på 50+ poäng när vi summerar säsongen.

Om nu David Ullström skriver på för HV71 så är väl planen med Tyler att låta han vara första center (vilket han mer än väl klarar av att vara) för att sedan, när Ullström är i form, gå ner som andra center. Vi besitter då två av seriens bästa centrar, längesen så var fallet för vår älskade blå maskin.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Jacob96 » 30 maj 2021, 10:31

Quila eller annan med insyn.

Hur går diskussionerna med Ulla ?
Är han nära?
Jacob96

Inläggav Weirdo » 30 maj 2021, 12:02

Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Dovahkiin » 30 maj 2021, 12:15

Weirdo skrev:Nu är även Madhawk på bollen

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... s-stjarna/

Vore ju grymt!

Johan Svensson har typ aldrig fel, då borde han presenteras i dag.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Zico » 30 maj 2021, 12:46

Jag har själv vurmat en del för Colin Smith. Men han valde Södertälje. Måste säga att om Tyler Vesel kommer, så är det nog snäppet bättre än Smith.

Kan det va så att Hult lärt sig? Eller vad beror det på att mycket av det man gör numera känns rätt? Har ändå Samuelsson och Stillman, precis som det är sagt, ett eller två fingrar med i spelet. Hur som helst, så här långt ser det bra ut. Åtminstone är det alldeles för tidigt att slänga yxan i sjön som vissa gör.
Zico

Inläggav spaawn » 30 maj 2021, 13:06

Hult överraskar! Kul!
Mycket godis i denna videon:

https://www.youtube.com/watch?v=O73j7AUpye4&t=98s
spaawn

Inläggav lejacques » 30 maj 2021, 13:09

Zico skrev:Jag har själv vurmat en del för Colin Smith. Men han valde Södertälje. Måste säga att om Tyler Vesel kommer, så är det nog snäppet bättre än Smith.

Kan det va så att Hult lärt sig? Eller vad beror det på att mycket av det man gör numera känns rätt? Har ändå Samuelsson och Stillman, precis som det är sagt, ett eller två fingrar med i spelet. Hur som helst, så här långt ser det bra ut. Åtminstone är det alldeles för tidigt att slänga yxan i sjön som vissa gör.

Problemet är ju att det ofta känns "rätt" när Hult värvar. Samma visa egentligen varje år. Och sen när lagbygget är färdigt så uppstår en del frågetecken. Och de där frågetecknen har väl egentligen aldrig blivit utropstecken. Som centersidan förra säsongen, densamma och backsidan i år.

Dessutom. Många är så enormt fokade på lagbygget att de verkar glömma att det är Hult som ska leda laget även under säsong. Sportchefen som egentligen aldrig agerar och jobbar proaktivt, utan istället ger spelare chans på chans och hoppas att det "vänder". Svårt att se Hult vara den som kommer bryta kontrakt och ta risker under säsong. Så jag kommer nog alltid vara orolig och skeptisk så länge Hult har något form av ansvar i föreningen.

Från ett orosmoln till ett annat. Jonas Ragnarsson på Twitter, som brukar blogga rätt roligt och bra om HV, har visat sig ha lite insyn. Han har haft koll på vad som ska komma in. Nu skriver han att Önerud har två alternativ att välja mellan, HV ellet Frölunda. Mods får bedöma trovärdigheten. Men jag kan säga så här. Går Önerud till Frölunda, efter att han som kapten varit med och spelat ner oss till HA, så vill jag aldrig, ALDRIG se honom i HV-tröjan igen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav håvesjuttioett » 30 maj 2021, 13:17

Tyler Vesel alltså… Tiktok… Dock onekligen en bra allsvensk hockeyspelare så blir säkert bra
håvesjuttioett

Inläggav Kamy » 30 maj 2021, 13:17

lejacques skrev:[
Från ett orosmoln till ett annat. Jonas Ragnarsson på Twitter, som brukar blogga rätt roligt och bra om HV, har visat sig ha lite insyn. Han har haft koll på vad som ska komma in. Nu skriver han att Önerud har två alternativ att välja mellan, HV ellet Frölunda. Mods får bedöma trovärdigheten. Men jag kan säga så här. Går Önerud till Frölunda, efter att han som kapten varit med och spelat ner oss till HA, så vill jag aldrig, ALDRIG se honom i HV-tröjan igen.

Har väldigt svårt att tro på det ryktet. Litar på våra skribenter här som bestämt säger att han ÄR klar.
Kamy

Inläggav mrnorrland » 30 maj 2021, 13:19

lejacques skrev:
Zico skrev:Jag har själv vurmat en del för Colin Smith. Men han valde Södertälje. Måste säga att om Tyler Vesel kommer, så är det nog snäppet bättre än Smith.

Problemet är ju att det ofta känns "rätt" när Hult värvar. Samma visa egentligen varje år. Och sen när lagbygget är färdigt så uppstår en del frågetecken. Och de där frågetecknen har väl egentligen aldrig blivit utropstecken. Som centersidan förra säsongen, densamma och backsidan i år.

Dessutom. Många är så enormt fokade på lagbygget att de verkar glömma att det är Hult som ska leda laget även under säsong. Sportchefen som egentligen aldrig agerar och jobbar proaktivt, utan istället ger spelare chans på chans och hoppas att det "vänder". Svårt att se Hult vara den som kommer bryta kontrakt och ta risker under säsong. Så jag kommer nog alltid vara orolig och skeptisk så länge Hult har något form av ansvar i föreningen.

Det är ett hårtslag, hade han gått utomlands så köper man det men man går till närmaste rival är lite som kniven i ryggen. Speciellt efter hans svagare prestation o kommer inte vara inde 2 ledande formationerna i Frölunda direkt.
mrnorrland

Inläggav lejacques » 30 maj 2021, 13:20

Kamy skrev:

Har väldigt svårt att tro på det ryktet. Litar på våra skribenter här som bestämt säger att han ÄR klar.

I mina ögon har han haft bättre koll än folk här på forumet (med det sagt säger jag inte att jag inte tar deras uppgifter på allvar :)) Lagt ut grejer innan de blivit offentliga osv. Sen nån miss här och där. Men ändå lite för mycket koll för att jag inte ska bli orolig när jag läser en sån grej.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Kamy » 30 maj 2021, 13:24

lejacques skrev:
Kamy skrev:

I mina ögon har han haft bättre koll än folk här på forumet (med det sagt säger jag inte att jag inte tar deras uppgifter på allvar :)) Lagt ut grejer innan de blivit offentliga osv. Sen nån miss här och där. Men ändå lite för mycket koll för att jag inte ska bli orolig när jag läser en sån grej.

Får hoppas denna gång blir ett miss då :D . Tror Simon har mer värdighet än så att gå till en av våra största rivaler i detta läge.
Kamy

Inläggav true story » 30 maj 2021, 13:30

Herkie82 skrev:
true story skrev:Jag har hört att två riktigt vassa transatlanter (forward/center) är på ingång. En kommer vi få höra om inom riktigt nära framtid om mina källor stämmer.

Så Simon och Gunnar klara + 2 transatlanter av hög kvalle varav en kommer presenteras nästa vecka?

Kaxigt från en som varit medlem i forumet i lite mer än en månad men jag gillar sånt, du är ju lika trovärdig som nån annan innan motsatsen är bevisad :D

Stämmer att Vessel är klar :)
Ni kan lugna er om Simon, det blir inte Göteborg för hans del!
true story

Inläggav Zico » 30 maj 2021, 13:36

lejacques skrev:Från ett orosmoln till ett annat. Jonas Ragnarsson på Twitter, som brukar blogga rätt roligt och bra om HV, har visat sig ha lite insyn. Han har haft koll på vad som ska komma in. Nu skriver han att Önerud har två alternativ att välja mellan, HV ellet Frölunda. Mods får bedöma trovärdigheten. Men jag kan säga så här. Går Önerud till Frölunda, efter att han som kapten varit med och spelat ner oss till HA, så vill jag aldrig, ALDRIG se honom i HV-tröjan igen.

Är väl troligen den "Ragnarsson" som var inne på detta forum under förra säsongen och skrev allt möjligt nedsättande och kränkande om det mesta som hade med HV71 att göra. Han som ofta hade "en kompis som hade hört och sagt" saker. Han blev väl bannad på livstid? Kanske är någon annan, men oavsett.....jag har svårt att tro på det ryktet. Trovärdiga skribenter på forumet, bl a Quila, skriver att han ÄR klar. Dessutom har jag svårt att se honom ta plats i någon av Frölundas tre första kedjor. Men allt ger sig så småningom.
Zico

Inläggav HV-supportern » 30 maj 2021, 13:41

true story skrev:Stämmer att Vessel är klar :)

Jag gillar när vi värvar från topprivalerna. Vi förstärker vår trupp samtidigt som vi försvagar Lövens. Två flugor i en smäll.
HV-supportern

Inläggav true story » 30 maj 2021, 13:48

HV-supportern skrev:
true story skrev:Stämmer att Vessel är klar :)

Jag gillar när vi värvar från topprivalerna. Vi förstärker vår trupp samtidigt som vi försvagar Lövens. Två flugor i en smäll.

Det resonemanget har jag inte ens reflekterat över, instämmer till 100 % !
Tyvärr blir det inte fallet på nästa transatlant :)
true story

Inläggav Kamy » 30 maj 2021, 14:17

true story skrev:Det resonemanget har jag inte ens reflekterat över, instämmer till 100 % !
Tyvärr blir det inte fallet på nästa transatlant :)

Har du någon aning om när nästa transatlant eventuellt kan presentera? Tack för att du delar med dig förresten :)
Kamy

Inläggav magnus b » 30 maj 2021, 15:14

Vesel klar!
Riktigt Nice
magnus b

Inläggav Dovahkiin » 30 maj 2021, 15:16

magnus b skrev:Vesel klar!
Riktigt Nice

Underbart! Detta kommer bli bra.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav true story » 30 maj 2021, 15:18

Herkie82 skrev:
true story skrev:Jag har hört att två riktigt vassa transatlanter (forward/center) är på ingång. En kommer vi få höra om inom riktigt nära framtid om mina källor stämmer.

Så Simon och Gunnar klara + 2 transatlanter av hög kvalle varav en kommer presenteras nästa vecka?

Kaxigt från en som varit medlem i forumet i lite mer än en månad men jag gillar sånt, du är ju lika trovärdig som nån annan innan motsatsen är bevisad :D

Jag sa inget om presentation nästa vecka ;)
true story

Inläggav magnus b » 30 maj 2021, 15:27

Jag hörde i fredags att Hult fortfarande inte har samma autonomi som tidigare. Vesel är en kombination av S&S och Hult. Men Hult har heller inte haft någon form av diktatorställning tidigare heller. Alla förvärv har skett i stort samarbete med tränarstaben, Hult är en ganska smart man som först lyssnar på tränares önskemål, sedan arbetade han med förlängningar och förvärv.
Nu har lite mindre autonomi jämfört med tidigare då S&S är än mer delaktiga än tidigare tränare.
magnus b

Inläggav Farzan » 30 maj 2021, 15:59

Tyler Vesel!
Tackar tackar, som David säger.
Bra jobbat Johan Hult!
Truppbygget ser bra ut så här långt. Jag går mot strömmen här inne på forumet och ger dig beröm.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav trisse » 30 maj 2021, 16:05

magnus b skrev:Jag hörde i fredags att Hult fortfarande inte har samma autonomi som tidigare. Vesel är en kombination av S&S och Hult. Men Hult har heller inte haft någon form av diktatorställning tidigare heller. Alla förvärv har skett i stort samarbete med tränarstaben, Hult är en ganska smart man som först lyssnar på tränares önskemål, sedan arbetade han med förlängningar och förvärv.
Nu har lite mindre autonomi jämfört med tidigare då S&S är än mer delaktiga än tidigare tränare.

Smart kanske han är. Men han är ökänd för att överbetala spelare. Så pass att till och med andra lags-supportrar pratar om det, eller kanske ska säga pratat om det, eftersom vi är nya i allsvenskan nu.
Med det sagt så cred till värvningen av Vesel. Mycket bra gjort!
trisse

Inläggav Quila » 30 maj 2021, 17:21

Grymt spanat Weirdo!

True story, har du hört något mer om den andra transatlanten? Det ska även det vara en center är vad jag hört!?

Riktigt bra värvning i dubbel bemärkelse. Vi stärker vårt lag, samtidigt som vår främste konkurrent mister sin bäste poängplockare.
Hult skrev papprena och skötte det administrativa, men detta är Stillmans värvning.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 30 maj 2021, 17:27

Jacob96 skrev:Quila eller annan med insyn.

Är han nära?

Ullström är inte klar. Han flörtade ju vilt via media vilket gjort att fler klubbar jagar honom på korttidskontrakt. Möjligen gjorde han detta medvetet Ulla. Goda chanser att han presenteras, men kommer ha outs i kontraktet.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 30 maj 2021, 17:31

Quila skrev:
Jacob96 skrev:Quila eller annan med insyn.

Är han nära?

Ullström är inte klar. Han flörtade ju vilt via media vilket gjort att fler klubbar jagar honom på korttidskontrakt. Möjligen gjorde han detta medvetet Ulla. Goda chanser att han presenteras, men kommer ha outs i kontraktet.

Då är det inget att satsa på, han gör samma sak igen. Han vill ha pengar thats it, det får han inte i Hv71.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav true story » 30 maj 2021, 17:55

Quila skrev:Grymt spanat Weirdo!

True story, har du hört något mer om den andra transatlanten? Det ska även det vara en center är vad jag hört!?

Riktigt bra värvning i dubbel bemärkelse. Vi stärker vårt lag, samtidigt som vår främste konkurrent mister sin bäste poängplockare.
Hult skrev papprena och skötte det administrativa, men detta är Stillmans värvning.

Yes, tror han kan gå både som center och ytter. Kan tänka mig att det beror lite på Ullströms vara eller icke vara efter operationen.
true story

Inläggav trisse » 30 maj 2021, 18:18

true story skrev:

Yes, tror han kan gå både som center och ytter. Kan tänka mig att det beror lite på Ullströms vara eller icke vara efter operationen.

Tjena true story. Vill bara tacka dig för dina inlägg! kommer följa dina inlägg i framtiden med stor spänning :D
trisse

Inläggav Weirdo » 30 maj 2021, 18:38

true story skrev:

Matson? Känns som en rimlig värvning.
Användarvisningsbild
Weirdo

FöregåendeNästa

Återgå till HV71