Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Inläggav DocSeverinsen » 20 januari 2021, 15:42

Blue Vision skrev:Presentation innan kvällen om man tolkar twitter-sidan. Spännande!

Såg också det, verkar lovande :)
DocSeverinsen

Inläggav SEMPER FIDELIS » 20 januari 2021, 15:51

Alla vet väl redan att det är Donovan?
SEMPER FIDELIS

Inläggav Nutarviguld » 20 januari 2021, 16:15

Donovan klar, okej ett steg i rätt riktning.

Nu hoppas man att detta inte var det enda de gör
Nutarviguld

Inläggav SEMPER FIDELIS » 20 januari 2021, 16:21

Där blev han klar... helt ok värvning!
Men detta räcker inte tyvärr, vi behöver mer
SEMPER FIDELIS

Inläggav HV-supportern » 20 januari 2021, 16:23

Har Donovan spelat något denna säsongen? Hoppas han kommer i snabbare matchform än Stoa,
HV-supportern

Inläggav Andersson711 » 20 januari 2021, 20:20

Såg någon som skrev ”ett lag är inte bättre än sin svagaste länk”.
Håller med, Donovan är absolut bättre än vår sämsta back men det är långt ifrån någon håll käften-värvning.
Breddar vår backsida, bra.
Andersson711
Moderator

Inläggav mrnorrland » 20 januari 2021, 20:26

Andersson711 skrev:Såg någon som skrev ”ett lag är inte bättre än sin svagaste länk”.
Håller med, Donovan är absolut bättre än vår sämsta back men det är långt ifrån någon håll käften-värvning.

En bra back för andra backpar och är bra i ett PP. Kan lasta av Martinsson på ett bra sätt.
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 20 januari 2021, 20:27

Andersson711 skrev:Såg någon som skrev ”ett lag är inte bättre än sin svagaste länk”.

Och det lär inte bli någon mer back till laget heller, Hult tycker vi är välrustade på backsidan nu, är han blind eller?
Nutarviguld

Inläggav Andersson711 » 20 januari 2021, 20:44

Nej, kommer säkert inte någon fler back men jag är inte övertygad på att det behövs heller.
Vet att många här sågar Bertov (det har jag också gjort) men jag tycker han ändå va bra precis innan skadan!

Martinsson - Kinnvall
Donovan - Bertov
Strömberg - Sjöholm
Arell.

Att inte spela Emil J eller AK47 kan vara en av våra viktigaste åtgärder.

Ser gärna en eller ett par riktiga jävla raketer framåt som vi kan bygga en ny förstakedja tillsammans med Wedin.
Vi behöver spelare som trycker all skit mot mål sen attackerar och följer upp!
Andersson711
Moderator

Inläggav håvesjuttioett » 20 januari 2021, 21:07

Andersson711 skrev:Nej, kommer säkert inte någon fler back men jag är inte övertygad på att det behövs heller.
Vet att många här sågar Bertov (det har jag också gjort) men jag tycker han ändå va bra precis innan skadan!

Martinsson - Kinnvall
Donovan - Bertov
Strömberg - Sjöholm
Arell.

Att inte spela Emil J eller AK47 kan vara en av våra viktigaste åtgärder.

Ser gärna en eller ett par riktiga jävla raketer framåt som vi kan bygga en ny förstakedja tillsammans med Wedin.
Vi behöver spelare som trycker all skit mot mål sen attackerar och följer upp!

Håller med om backsidan, men hellre med Strömberg tillsammans med Donovan. Sen bara att hälla istid över de fyra.

Stoa är väl tänkt att vara den enforcern du pratar om, men tillsammans med honom och Wedin tror jag det behövs en riktig lirare. I ÖHK körde man, med framgång, Stoa med Bromé och Harper. Wedin är en klar uppgradering av Harper. Någon Bromésque som tredje länk så har vi, på pappret, en dunderkedja.

När man kollar på truppen, med ytterligare en FW, är det egentligen helt sjukt att vi är där vi är i tabellen (samtidigt kanske den skeva självbilden som är orsaken till förfallet)... Kommer handla om att väcka laget, även om man totalruttnat på den typen av utsagor från vår sportsliga ledning.
håvesjuttioett

Inläggav 15:48 » 20 januari 2021, 21:18

Intressant med Donovan. Återstår o se vilken form och kvalité han håller. Men måste ju såklart vara en uppgradering för backsidan. Det som suger är ju att han inte är spelklar på ett bra tag. 7-10 dagar för arbetstillstånd m.m. Känns INTE bra...
15:48

Inläggav lejacques » 21 januari 2021, 11:47

Då missar alltså Donavan 2-3 matcher, och har således 17-18 matcher på sig att göra skillnad? Med tanke på hur segt sportcheferna agerat kring truppen känns det mer och mer som att de rustar inför ett kval... Det är säkert inte deras tanke, men det blir konsekvensen av hur segt de jobbar (eller inte jobbat i höstas...).

Lite kul det här med påståendet att marknaden är död. Fråga Känttä och han skulle nog säga det motsatta. Bombar in en lirare med närmare 400 NHL-matcher på kontot.

Nej, det känns allt annat än tryggt att ha Hult och Davidsson vid rodret när föreningen befinner sig i sin värsta sportsliga kris någonsin.

Utgår från att Hult entledigas strax efter transfer deadline. Nu får det vara nog.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 15:48 » 30 januari 2021, 12:04

Blev ingen deal med Svensson alltså. Nu ska det letas målvakt oxå. Det går bra nu...

Inläggav Diabolics » 1 februari 2021, 13:05

Bild

Hult jobbar i det fördolda, det gör han bra. Om man nu skall ge han någon cred.....

jag vet inget om denna spelare.... nu blir det lite research. men en finne.... bara det.....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 1 februari 2021, 13:05

Vår nya 1 center, vet inget om han. Verkar inte vara en poängspelare direkt. Fördelen han är ju i speldugligt skick iallafall.

Nu behöver vi en till forward. In med wellman
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... a-siikonen
mrnorrland

Inläggav HV-supportern » 1 februari 2021, 13:06

Äntligen värvar vi finskt igen!
HV-supportern

Inläggav SEMPER FIDELIS » 1 februari 2021, 13:09

Ingen aning vem denna herre är! Men kanske behöver vi finskt kämpaglöd!

Nu vill jag en forward och back till av klass om klubben ska räddas!
SEMPER FIDELIS

Inläggav Nutarviguld » 1 februari 2021, 13:12

Okej, undra om detta är Sandins ersättare eller en bonus värvning för att stärka upp centersidan ?
Det är en kille som snittar strax under 0.5p per match i en sämre liga än SHL.

På pappret så känns det som en bredd värvning, en klassisk Hult värvning när dom andra lagen hittar spelare som ligger och snittar över 1p per match i bra ligor som tex AHL.

Men han är finsk och det brukar ju funka i Hv så vi får väl hoppas.
På pappret känns det ju dock som ett nerköp ifrån Sandin (som iofs underlevererade)
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 1 februari 2021, 13:15

Nutarviguld skrev:Okej, undra om detta är Sandins ersättare eller en bonus värvning för att stärka upp centersidan ?
Det är en kille som snittar strax under 0.5p per match i en sämre liga än SHL.

På pappret så känns det som en bredd värvning, en klassisk Hult värvning när dom andra lagen hittar spelare som ligger och snittar över 1p per match i bra ligor som tex AHL.

Men han är finsk och det brukar ju funka i Hv så vi får väl hoppas.
På pappret känns det ju dock som ett nerköp ifrån Sandin (som iofs underlevererade)

Ser han mer som en stor tvåvägsspelare. Om man klarar kontraktet vilket jag inte tror är han säkert en av 4 centrar nästa år

Sen är Ahl en mer individuell liga för folk ofta görcmycket poäng. Liiga är lite så men inte lika.
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 1 februari 2021, 13:17

In med Wellman också nu då, man kan ju inte titta på Lasch, Wellman, sen landa denna finnen, det är ju STOR skillnad på klass (på pappret) förhoppningsvist är Hult smart nu och värvar denna finnen som en center och sen tar in tex Wellman som Sandins ersättare
Nutarviguld

Inläggav lejacques » 1 februari 2021, 13:20

All förändring är bra förändring. Innebär det här att Stoa är finito, done, auf wiedersehen?

Samtidigt visar Hult återigen vilken svag sportchef han är.

Det tog oss alltså fram tills nu att skaka fram en center som snittar under 0,5 poäng i finska ligan?

Den här typen av värvningar borde ha gjorts för två månader sen!

Med det sagt. Hoppas vi funnit vår frälsare. Nu saknas bara två forwardsgudar och en back-Jesus...
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav DocSeverinsen » 1 februari 2021, 13:22

med tanke på att Kinnvall nu ser ut att bli borta längre än förväntat måste minst en spetsback in.
DocSeverinsen

Inläggav HV-supportern » 1 februari 2021, 13:26

Jag tror inte man ska stirra sig blind på poäng. Om han är bra nog för finska landslaget så är han bra nog för HV. Hellre finsk sisu än en transatlant. Lasch kan vi glömma. Han kommer inte gå till ett bottenlag i SHL när både Rögle och Frölunda jagar honom.
HV-supportern

Inläggav 15:48 » 1 februari 2021, 13:30

Är ju bra att det äntligen händer något! Älskar att det är en finne med storlek. Kan ju inte vara helt kass på rören när han är landslagskille. Är hoppfull. Kan ersätta många i dagens trupp. Man hoppas ju givetvis på ytterligare värvningar men att redan nu gnälla över hans snittpoäng m.m. är bara tröttsamt...Välkommen Miska! (Ska erkänna att jag trodde det var damlaget som värvat först)

Inläggav lejacques » 1 februari 2021, 13:35

Precis som var och varannan svensk spelare kan benämnas som landslagsspelare så gäller det även finska spelare. Han har lirat 4 matcher för Finland, utspridda på två säsonger.

Lite som att benämna Mats Trygg som OS-spelare, eller Linus Fröberg som Tre kronor-stjärna.

Min konspiratoriska sida säger mig att det här är ett sätt för HV att polera en tämligen anonym värvning, med tanke på den höga svansföring man haft de senaste månaderna. Man har siktat mot stjärnorna, men landar till sist spelare från ett bottenlag i Finland.

Missförstå mig rätt. Jag är inte kritisk mot spelaren i fråga. All förändring är bra förändring. Som Diabolics varit inne på. Ta in 20 spelare så kanske vi träffar rätt på 5.

Däremot är jag kritisk mot Hult som i vanlig ordning säger en sak och trollar fram någonting annat. Var det här spelarna vi till slut kunde landa? Ja, då borde det ha skett betydligt tidigare, och inte vänta med dem fram tills det återstår 15 matcher kvar av grundserien.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 1 februari 2021, 13:41

lejacques skrev:Precis som var och varannan svensk spelare kan benämnas som landslagsspelare så gäller det även finska spelare. Han har lirat 4 matcher för Finland, utspridda på två säsonger.

Lite som att benämna Mats Trygg som OS-spelare, eller Linus Fröberg som Tre kronor-stjärna.

Min konspiratoriska sida säger mig att det här är ett sätt för HV att polera en tämligen anonym värvning, med tanke på den höga svansföring man haft de senaste månaderna. Man har siktat mot stjärnorna, men landar till sist spelare från ett bottenlag i Finland.

Missförstå mig rätt. Jag är inte kritisk mot spelaren i fråga. All förändring är bra förändring. Som Diabolics varit inne på. Ta in 20 spelare så kanske vi träffar rätt på 5.

Däremot är jag kritisk mot Hult som i vanlig ordning säger en sak och trollar fram någonting annat. Var det här spelarna vi till slut kunde landa? Ja, då borde det ha skett betydligt tidigare, och inte vänta med dem fram tills det återstår 15 matcher kvar av grundserien.

När hult går ut med beskrivningar som "landslagsspelare" och "ledande", ja då sätter man upp allt för en ordentlig flopp. Varför beskriva en dussin-spelare med dessa ord? Det är fan inte snällt.

Denna kille kanske har en jättebra framtid i HV givet normala omständigheter och med normala förväntningar. Nu kommer han in för att rädda en säsong. Det är fan inte en lätt sits.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 1 februari 2021, 13:41

lejacques skrev:Precis som var och varannan svensk spelare kan benämnas som landslagsspelare så gäller det även finska spelare. Han har lirat 4 matcher för Finland, utspridda på två säsonger.

Äh, va lite positiv. Här och nu är glaset halvfullt och äntligen gör vi något för att förändra. Nån månad försent och vet inget om den gode Miska, men sisu är sisu och landslag är landslag. Blev dock inte uttagen till den lejontrupp som presenterades idag (det blev Tony Sund (b) som diskuterats tidigare och kanske finns tillgänglig). Hult säger att han kan användas som C/W, så kan vara en Stoa- eller Sandin-ersättare. Men mer måste in.

KHL börjar närma sig slutspel, med <10 matcher kvar av seriespelet. Innan deadline kommer det spelas ett gäng matcher och förhoppningsvis, för vår del, kan ytterligare lag bli matematiskt klara för slutspel. De lag som redan är ute ur racet om slutspel har diskuterats, men de "MestUtsattaMenÄnnuInteKlaraFörIcke-slutspel"-lagen just nu är bl.a. Vityaz Podolsk. Där finns som säkert bekant Hultström, Tedenby samt Justin Danforth. Hultström har kontrakt 21/22, men Tedenby och Danforth sitter på utgående. Kan inte skattereglerna helt - tror dock att de sätter stopp - men Danforth hade efter en omfattande och djuptgående EP-analys suttit fint. Och Teden är Teden. Vityaz har tre matcher att spela innan 15/2. För deras del hoppas jag på vinst, för vår på total genomklappning.

Edit: Den schweiziska backen Mirco Müller, som tydligen varit på SHL-klubbars bord, ryktas till Lausanne :(
Senast redigerad av håvesjuttioett 1 februari 2021, 13:50, redigerad totalt 1 gång.
håvesjuttioett

Inläggav frippe-borås » 1 februari 2021, 13:47

Tror Siikonen kan bli bra för laget med sin storlek och tyngd.
Men som alltid så är det stor stor skillnad på vad vi räknar riktig spets och vad Hult anser vara riktigt spets.

Det positiva är ju ändå att han har varit igång och som förhoppningsvis har fart och inte ser ut som en sengångare på isen.
Finnar har också en helt annan mentalitet som förhoppningsvis kan smitta av sig på övriga spelare.

Men som sagt, Hults stjärnspelare är inte i kaliber av vad jag tycker är stjärnspelare.
Detta kan väl inte vara det sista som presenteras hoppas jag.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 1 februari 2021, 13:49

håvesjuttioett skrev:

Äh, va lite positiv. Här och nu är glaset halvfullt och äntligen gör vi något för att förändra. Nån månad försent och vet inget om den gode Miska, men sisu är sisu och landslag är landslag. Blev dock inte uttagen till den lejontrupp som presenterades idag (det blev Tony Sund (b) som diskuterats tidigare och kanske finns tillgänglig). Hult säger att han kan användas som C/W, så kan vara en Stoa- eller Sandin-ersättare. Men mer måste in.

KHL börjar närma sig slutspel, med <10 matcher kvar av seriespelet. Innan deadline kommer det spelas ett gäng matcher och förhoppningsvis, för vår del, kan ytterligare lag bli matematiskt klara för slutspel. De lag som redan är ute ur racet om slutspel har diskuterats, men de "MestUtsattaMenÄnnuInteKlaraFörIcke-slutspel"-lagen just nu är bl.a. Vityaz Podolsk. Där finns som säkert bekant Hultström, Tedenby samt Justin Danforth. Hultström har kontrakt 21/22, men Tedenby och Danforth sitter på utgående. Kan inte skattereglerna helt - tror dock att de sätter stopp - men Danforth hade efter en omfattande och djuptgående EP-analys suttit fint. Och Teden är Teden. Vityaz har tre matcher att spela innan 15/2. För deras del hoppas jag på vinst, för vår på total genomklappning.

Hur var det med Lassinanti eller hur han stavas. Han var ju tvungen att vara borta x antal dagar till innan han kunde ansluta till Sverige.
Kan det möjligtvis vara liknande med Tedenby? Kan ju hoppas för Teden hade ju ensam kunnat väcka trögheten i laget.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav 15:48 » 1 februari 2021, 13:52

Självklart hypar man sin nya spelare och det är ju självklart att man gått miste om bättre. Det har man ju till och med själva sagt indirekt. Håller med om att det är för sent men att tro att McDavid skulle komma in hade jag inte förväntningar på. Är bara så fantastiskt glad att NÅGOT händer. Hoppas som sagt på mer men som läget är nu nöjer jag mig med smulorna från rike mannens bord. Oxfilén lär inte komma till vårt bord. Fläskfilé kan vi knappt heller hoppas på. Så jag nöjer mig med en kryddig finsk korv så länge. Har vi riktig tur kanske en stekt sparv hamnar i vår mun till slut ändå..

FöregåendeNästa

Återgå till HV71