Hv truppen 20/21

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Hv truppen 20/21

Inläggav Klabbe » 24 juli 2020, 20:35

mrnorrland skrev:
Klabbe skrev:Blir Sandin sist in i truppen så har vi alltså en helsvensk trupp. När hände det senast? Har det någonsin hänt?

Sorry men kokkonen är halvfinsk

Just ja, aja close enough.
Klabbe

Inläggav Fylke74 » 26 juli 2020, 13:21

Känner mig väldigt trygg angående våra sista utposter.

Centersidan känns som ett uppsving om man jämför med hur vi inledde 19/20.
Kan likaså bli det vad gäller forwards, hänger på hur Boforsduon anpassar sig till SHL samt vem som blir Ikonens ersättare (in med Sundh!!) :)

Det jag är fundersam kring är baksidan.
Har för dålig koll på Andrae, Arell och Bertov för att kunna uttala sig hur de står sig jämfört med våra tapp.
Skulle vara intressant höra era tankar kring dessa tre "nyförvärv".
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav gnrl99 » 26 juli 2020, 13:29

Fylke74 skrev:Känner mig väldigt trygg angående våra sista utposter.

Centersidan känns som ett uppsving om man jämför med hur vi inledde 19/20.
Kan likaså bli det vad gäller forwards, hänger på hur Boforsduon anpassar sig till SHL samt vem som blir Ikonens ersättare (in med Sundh!!) :)

Det jag är fundersam kring är baksidan.
Har för dålig koll på Andrae, Arell och Bertov för att kunna uttala sig hur de står sig jämfört med våra tapp.
Skulle vara intressant höra era tankar kring dessa tre "nyförvärv".

Vet åtminstone att Arell har ett hårt och bra skott samt bra skridskoåkning. Dessutom hade hade bäst plus/minus i Karlskrona ett par år sedan, bland dom bästa i hela ligan i SHL i plus/minus. Spelar hårt och fysiskt. Tror han kan bli bra!!

Bertov har jag ingen superkoll på men verkar haft en bra utveckling i Rögle.

Emil Johansson behöver höja sig i år och blomma ut ordentligt!
gnrl99

Inläggav Herkie82 » 26 juli 2020, 17:41

Klabbe skrev:Blir Sandin sist in i truppen så har vi alltså en helsvensk trupp. När hände det senast? Har det någonsin hänt?

Även om Sandin kommer in så räknar man nog inte in han från sportchefshåll utan han blir en smidig bonus som ger dem tid att vänta ut vilka forwards som inte får nått kontrakt från KHL som man sen kan värva i lugn och ro någon månad innan Sandin drar till andra sidan.
Herkie82

Inläggav Andersson711 » 26 juli 2020, 20:38

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det slutar med att Flyers förlänger kontraktet med Sandin ett år och vi får ha honom hela denna säsongen. Det vore den ultimata lösningen både för Flyers och Sandin då Sandin får ytterligare ett år på sig och växa samt att Flyers då får in en ännu mer komplett spelare inför 21/22.
Andersson711
Moderator

Inläggav Danken » 27 juli 2020, 07:30

Finns så mycket potential i det här laget att jag tror på guld denna säsong. Forsberg och Kokkonen kan ju va rena succen med lite flyt.

Dessutom tror jag Axel Holmström kommer göra en riktigt stark säsong så det ser jävligt spännande ut!
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Junior » 27 juli 2020, 18:18

https://twitter.com/betterthanamnky/sta ... 7519982593

Ganska intressant statistik om Lias. Jag tror vi kan förvänta oss någonstans mellan 0,6-0,7 poäng per match vilket är helt okej. Jag tror inte vi har poängligavinnaren här men han kommer tillföra oerhört mycket bra till laget.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav mrnorrland » 27 juli 2020, 19:02

Junior skrev:https://twitter.com/betterthanamnky/status/1286737117519982593

Ganska intressant statistik om Lias. Jag tror vi kan förvänta oss någonstans mellan 0,6-0,7 poäng per match vilket är helt okej. Jag tror inte vi har poängligavinnaren här men han kommer tillföra oerhört mycket bra till laget.

Tror Wedin är mer eb poängligarvinnare typ.
mrnorrland

Inläggav gnrl99 » 27 juli 2020, 19:16

[quote="Junior"]https://twitter.com/betterthanamnky/status/1286737117519982593

Ganska intressant statistik om Lias. Jag tror vi kan förvänta oss någonstans mellan 0,6-0,7 poäng per match vilket är helt okej. Jag tror inte vi har poängligavinnaren här men han kommer tillföra oerhört mycket bra till laget.[/quo

Han smällde ju in 12 pinnar på 15 matcher matchotränad och inte i bästa skick mentalt.
Han blir nog inte sämre nästa säsong per match iaf.....Dessutom har han en frömåga att göra dom VIKTIGA målen och spela bra när det verkligen gäller. Attityden är dock vad jag gillar mest hos Lias! Riktigt härlig! Småfult hela tiden och irreterar motståndarna.......
gnrl99

Inläggav Dovahkiin » 27 juli 2020, 21:43

gnrl99 skrev:

Ganska intressant statistik om Lias. Jag tror vi kan förvänta oss någonstans mellan 0,6-0,7 poäng per match vilket är helt okej. Jag tror inte vi har poängligavinnaren här men han kommer tillföra oerhört mycket bra till laget.[/quo

Han smällde ju in 12 pinnar på 15 matcher matchotränad och inte i bästa skick mentalt.
Han blir nog inte sämre nästa säsong per match iaf.....Dessutom har han en frömåga att göra dom VIKTIGA målen och spela bra när det verkligen gäller. Attityden är dock vad jag gillar mest hos Lias! Riktigt härlig! Småfult hela tiden och irreterar motståndarna.......

Lias är bra på det mesta men det han gör som få klarar är att han gör sin omgivning sjukt mkt bättre!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Junior » 27 juli 2020, 22:41

gnrl99 skrev:

Jo men det var också statistiskt en överprestation i förhållande vad de siffrorna han hade ska ge i utdelning. Hade det varit i början av säsongen, allt annat lika, hade hans utdelning inte hållit i sig. Det är inte omöjligt att det blir lika nästa säsong, men det är kanske inte heller konstigt om det inte blir det. Rent poängmässigt alltså.

Men jag tycker som sagt det är en 10/10 värvning, men mina förväntningar är inte främst på poängskörden utan på de andra kvaliteterna som har lyfts. Jag tror inte han kommer vara nära toppen av poängligan och det kommer inte göra mig det minsta besviken om han inte är det.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav gnrl99 » 28 juli 2020, 00:12

Junior skrev:
gnrl99 skrev:

Jo men det var också statistiskt en överprestation i förhållande vad de siffrorna han hade ska ge i utdelning. Hade det varit i början av säsongen, allt annat lika, hade hans utdelning inte hållit i sig. Det är inte omöjligt att det blir lika nästa säsong, men det är kanske inte heller konstigt om det inte blir det. Rent poängmässigt alltså.

Men jag tycker som sagt det är en 10/10 värvning, men mina förväntningar är inte främst på poängskörden utan på de andra kvaliteterna som har lyfts. Jag tror inte han kommer vara nära toppen av poängligan och det kommer inte göra mig det minsta besviken om han inte är det.

Han, Anton Wedin och Sandin/Forsberg med Kinnvall där bak borde väl innebära en skaplig poöngskörd?
Tror iaf på 40 plus, lätt!
gnrl99

Inläggav Weirdo » 28 juli 2020, 20:43

Didde och en broder Sandberg som får ett A på tröjan nästa säsong, eller vad tror ni? Möjligt att Lias är en kandidat också.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Junior » 28 juli 2020, 21:20

gnrl99 skrev:

Han, Anton Wedin och Sandin/Forsberg med Kinnvall där bak borde väl innebära en skaplig poöngskörd?
Tror iaf på 40 plus, lätt!

Jag tror inte det är omöjligt alls. Han är en spelare som fortfarande är under utveckling och bör ha en uppåtpekande kurva. Men jag bara menar att landar han på 36 poäng så borde det inte ses som ett misslyckande heller.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Junior » 30 juli 2020, 22:14

Det här tycker jag är lite intressant, i den här genomgången är det flera som lyfter HV ganska högt och vissa menar till och med att backsidan är ganska bra. Till exempel Johan Ekberg vars hockeykunnande jag har en del respekt för. Själv är jag lite mer kritisk till den lagdelen så det är ju lite hoppingivande att läsa, de kanske har bättre koll på det vi fått in än jag har. Sen är väl Stefan Nyman säkert en bidragande faktor till det hela.

https://rakapuckar.com/blog/VYlJzxoNqEjbKPd
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav gnrl99 » 30 juli 2020, 22:47

Junior skrev:Det här tycker jag är lite intressant, i den här genomgången är det flera som lyfter HV ganska högt och vissa menar till och med att backsidan är ganska bra. Till exempel Johan Ekberg vars hockeykunnande jag har en del respekt för. Själv är jag lite mer kritisk till den lagdelen så det är ju lite hoppingivande att läsa, de kanske har bättre koll på det vi fått in än jag har. Sen är väl Stefan Nyman säkert en bidragande faktor till det hela.

Rakapuckar som förövrigt är en väldigt bra site. Lite fokus på Frölunda men hockey i allmänhet, bra diskussioner i kommentarsfälten längst ner under artiklarna.
Journalisten Henrik Leman som driver den.....gillar den skarpt!
gnrl99

Inläggav Herkie82 » 31 juli 2020, 06:53

Junior skrev:Det här tycker jag är lite intressant, i den här genomgången är det flera som lyfter HV ganska högt och vissa menar till och med att backsidan är ganska bra. Till exempel Johan Ekberg vars hockeykunnande jag har en del respekt för. Själv är jag lite mer kritisk till den lagdelen så det är ju lite hoppingivande att läsa, de kanske har bättre koll på det vi fått in än jag har. Sen är väl Stefan Nyman säkert en bidragande faktor till det hela.

Backsidan är ganska bra men känns obalanserad. Tar vi bort Kinwall och Martinsson så är Arell vår poängstarkaste back från förra säsongen med 9 poäng (räknar bort Andrae här då jag anser att han är i en utvecklingsfas). Det hade känts gött om vi inte har Arell och Williamsson i andra PP. Vi är en förkylning bort från att ha någon av dem i vårt första PP.

Om man vänder på det så är det inget snack om vilket lag som har den starkaste defensiva uppställningen i hela ligan. Det kommer inte bli lätt att göra mål på HV den här säsongen.

Så jo den är bra men lite obalanserad, hade varit gött att ha en back till som orkat med över 10 poäng på 50 matcher iallafall.
Herkie82

Inläggav Junior » 31 juli 2020, 08:25

Herkie82 skrev:

Backsidan är ganska bra men känns obalanserad. Tar vi bort Kinwall och Martinsson så är Arell vår poängstarkaste back från förra säsongen med 9 poäng (räknar bort Andrae här då jag anser att han är i en utvecklingsfas). Det hade känts gött om vi inte har Arell och Williamsson i andra PP. Vi är en förkylning bort från att ha någon av dem i vårt första PP.

Om man vänder på det så är det inget snack om vilket lag som har den starkaste defensiva uppställningen i hela ligan. Det kommer inte bli lätt att göra mål på HV den här säsongen.

Så jo den är bra men lite obalanserad, hade varit gött att ha en back till som orkat med över 10 poäng på 50 matcher iallafall.

Jo det är lite det jag känner också. Men det är kanske inräknat i kalkylen att t.ex. Emil Johansson kommer att lyfta mer i år när Stefan Nyman arbetar med honom och att han kommer lyfta andra andra backar också. Nyman och Rahm har säkert god koll på hur de vill ha och utnyttja denna backsidan vilket ändå känns tryggt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Quila » 31 juli 2020, 09:21

Stefan Nyman är en av Europas skickligaste på att utveckla backar. En oerhört bra värvning. Tror att flera i laget kommer utvecklas extra tackvare Nyman. Det var också han som låg bakom värvningen av Arell, som han ser stor potential i att utvecklas till en riktigt bra SHL-back.
Emil Johansson har tidigare berömt just Nyman och med den träningsmoralen som Emil har, samt den spetskunskapen Nyman sitter på, så kommer vi se en toppad Emil i vinter. Där finns oerhört mycket!

Tror både Kinnvall och Martinsson kommer ta kliv av samma skäl som ovan.

Bertov är också en kille med underskattad offensiv. Med lite mer ”rätt träning” där så kan han lyfta just den biten.

Williamsson visade ju längre förra säsongen led att han har många fina kvalitéer, som lär utvecklas ytterligare.

Didde, ett monster som man bara inte kan annat än älska.

Andrae är väl dock det mest spännande namnet. Han har enorm potential och frågan är om han kommer ta en topp-6-plats redan denna säsongen. Jag skulle inte bli förvånad om han är där framåt januari.

Många tycker säkert jag är lite väl positiv och enögd med detta inlägg, men man ska inte underskatta betydelsen av Nymans kunskaper för framförallt våra backars utveckling. Tror kanske inte alla tar jättekliv, men är övertygad om att de flesta kommer utvecklas bra. På denna nivån är det extremt små detaljer som avgör hur spelare utvecklas och det är just de detaljerna man hoppas lösa med hjälp av just en av Europas mest respekterade backtränare.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav gnrl99 » 31 juli 2020, 09:31

Quila skrev:Stefan Nyman är en av Europas skickligaste på att utveckla backar. En oerhört bra värvning. Tror att flera i laget kommer utvecklas extra tackvare Nyman. Det var också han som låg bakom värvningen av Arell, som han ser stor potential i att utvecklas till en riktigt bra SHL-back.
Emil Johansson har tidigare berömt just Nyman och med den träningsmoralen som Emil har, samt den spetskunskapen Nyman sitter på, så kommer vi se en toppad Emil i vinter. Där finns oerhört mycket!

Bertov är också en kille med underskattad offensiv. Med lite mer ”rätt träning” där så kan han lyfta just den biten.

Williamsson visade ju längre förra säsongen led att han har många fina kvalitéer, som lär utvecklas ytterligare.

Andrae är väl dock det mest spännande namnet. Han har enorm potential och frågan är om han kommer ta en topp-6-plats redan denna säsongen. Jag skulle inte bli förvånad om han är där framåt januari.

Många tycker säkert jag är lite väl positiv och enögd med detta inlägg, men man ska inte underskatta betydelsen av Nymans kunskaper för framförallt våra backars utveckling. Tror kanske inte alla tar jättekliv, men är övertygad om att de flesta kommer utvecklas bra. På denna nivån är det extremt små detaljer som avgör hur spelare utvecklas och det är just de detaljerna man hoppas lösa med hjälp av just en av Europas mest respekterade backtränare.

Håller med rakt av! Och Emil hade ju en fin säsong i Djurgården 2017 under just Nymans ledning....

Senaste säsongerna så har följande backar blommat ut ordentligt i HV:

2017: Borgman. 2018: Pilut. 2019-Lehtonen 2020: Kinnvall.

Kinnvall kommer ju vara grym i år också men Emil kanske blir den som likt Pilut/Lehtonen dominerar över hela banan i år?
gnrl99

Inläggav Herkie82 » 31 juli 2020, 10:30

Quila skrev:Stefan Nyman är en av Europas skickligaste på att utveckla backar. En oerhört bra värvning. Tror att flera i laget kommer utvecklas extra tackvare Nyman. Det var också han som låg bakom värvningen av Arell, som han ser stor potential i att utvecklas till en riktigt bra SHL-back.

Tror också många kommer ta ett kliv till under Nyman. Många av våra backa är i en ålder då de utvecklas mycket fortfarande. Arell och Williamsson är äldst och de är båda födda 90. Enögda är vi nog allihopa när det gäller HV men jag tycker du har en poäng i allt du säger. Jag tror dock det kommer ta ett litet tag. Nyman kommer ju inte göra mirakel dag ett utan det tar kanske ett tag innan vi ser resultat så man ska nog ha lite is i magen innan man blir för gnällig i år.
Herkie82

Inläggav Killer#41 » 3 augusti 2020, 23:29

Vilka tro ni kommer ligga i toppen av Hv:s poängliga?mitt tips!

1.Lias Andersson-mycket talar för att han kommer dominera i SHL och därmed kommer göra runt 45p!

2.Johannes Kinnvall-sjukt att han ens stannade,nu i ett bättre offensivt Hv gör han minst lika många poäng som ifjol med andra ord runt 40 p!!

3.Anton Wedin-klassvärvning rakt av och nu i en bättre omgivning än i Timrå,bli brak succe i första femman ihop med Lias och Wedin dunkar in runt 40 p även han!

4.Alexander Bergström-visade direkt att han kan göra poäng,nu med en hel säsong från start så borde Bergström ligga runt 40!

Fyra spelare runt 40 p och uppåt är fullt troligt när hade Hv det senast hmmm,vi snackar Davidsson,Voutilainen,Thörnberg,Puistola och Pettan!!!
Killer#41

Inläggav Windom Earle » 4 augusti 2020, 08:02

Jag tror att denna säsong kommer Törngrens genombrott! Snabbheten och avigheten kommer äntligen att kombineras med många poäng. Blir den spelare som kommer att sätta prägel på slutspelet. Sen tror jag att Sandin kommer att ligga i toppen även i år :twisted: och även Önerud bör kunna räkna in ett trettiotal pinnar. Håller med dig om att Lias kan komma att dominera i SHL. Blir fest i år, men samma sak säger värmlänningarna (där livets villovägar placerade mig :lol: ) och säkert även gästrikar, norrbottningar, göteborgare, närkingar och kronobergare. Mycket intressant säsong på gång.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Henke67 » 4 augusti 2020, 14:21

Med tanke på insatsen i BP tycker jag att det är snudd på förolämpande att vänta på Törngrens genombrott... Ok jag tror också det finns mer att hämta poängmässigt. Men insatsen i BP var sjukt stark. Kanske bäst i hela serien!
Henke67

Inläggav Windom Earle » 4 augusti 2020, 14:47

Henke67, kanske har du rätt. Jag är dock en fan av Törngren och medade genombrott på det nationella planet. :)
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav frippe-borås » 5 augusti 2020, 13:21

Är försiktig optimistisk denna säsong.
Inför varje säsong så tror man att Hv71 fått till det men sen så stämmer det inte ändå.
Men denna säsong så har vi ju en otroligt bra centeruppsättning vilket vi inte haft en guldet 2017.
Sen är det ju det där om som man hoppas på i värvningarna från Allsvenskan. Otroligt spännande namn men det är inte ”bara” att komma upp i SHL och smaska in poäng. Men kvalitén finns ju där.

Det jag ställer mig lite frågande till är backuppsättningen där det finns någon som måste avlasta Kinnvall i PP! Har vi det och vem?
Tvek på Arell som knappt platsade i MIF! Men hittar han rytmen och självförtroende så kanske. Vad finns mer att hoppas på annars?

Målvakterna har vi en otrolig styrka där Hugo likväl kan sno första spaden före Gunnar.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 5 augusti 2020, 13:38

frippe-borås skrev:Är försiktig optimistisk denna säsong.
Inför varje säsong så tror man att Hv71 fått till det men sen så stämmer det inte ändå.
Men denna säsong så har vi ju en otroligt bra centeruppsättning vilket vi inte haft en guldet 2017.
Sen är det ju det där om som man hoppas på i värvningarna från Allsvenskan. Otroligt spännande namn men det är inte ”bara” att komma upp i SHL och smaska in poäng. Men kvalitén finns ju där.

Det jag ställer mig lite frågande till är backuppsättningen där det finns någon som måste avlasta Kinnvall i PP! Har vi det och vem?
Tvek på Arell som knappt platsade i MIF! Men hittar han rytmen och självförtroende så kanske. Vad finns mer att hoppas på annars?

Målvakterna har vi en otrolig styrka där Hugo likväl kan sno första spaden före Gunnar.

Skulle nog säga att centeruppsättningen vi inleder med är betydligt vassare än den vi startade guldsäsongen med. Erik Christensen och Ulla hade ännu inte kommit in så vi inledde med Chris Abbott (senare förpassad till läktaren), Ted Brithén (som kom från en svag säsong), Anton Bengtsson, Erik Andersson och Kevin Stenlund (som ännu inte var etablerad). Inte direkt starka papper...

Håller med dig om backsidan. Den känns extremt skadekänslig. Visst kan man hoppas att både Emil och Bertov tar offensiva kliv. Men faktum kvarstår att de inte direkt gjort sig ett namn för sin offensiv förmåga. Men vad vet jag. Man kanske kommer lira fyra forwards i PP och dela på Martinsson och Kinnvall.

Arell känns märklig. En mindre uppgradering från Christoffer Persson, men fattar ändå inte värvningen.

Sammanfattningsvis. Målvakterna och forwards (förutsatt Sandin kommer in) känns guldklass. Frågetecken för backsidan och minus för att vi saknar rätt mycket hjärta och själ i årets trupp.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 5 augusti 2020, 14:57

lejacques skrev:
frippe-borås skrev:Är försiktig optimistisk denna säsong.

Skulle nog säga att centeruppsättningen vi inleder med är betydligt vassare än den vi startade guldsäsongen med. Erik Christensen och Ulla hade ännu inte kommit in så vi inledde med Chris Abbott (senare förpassad till läktaren), Ted Brithén (som kom från en svag säsong), Anton Bengtsson, Erik Andersson och Kevin Stenlund (som ännu inte var etablerad). Inte direkt starka papper...

Håller med dig om backsidan. Den känns extremt skadekänslig. Visst kan man hoppas att både Emil och Bertov tar offensiva kliv. Men faktum kvarstår att de inte direkt gjort sig ett namn för sin offensiv förmåga. Men vad vet jag. Man kanske kommer lira fyra forwards i PP och dela på Martinsson och Kinnvall.

Arell känns märklig. En mindre uppgradering från Christoffer Persson, men fattar ändå inte värvningen.

Sammanfattningsvis. Målvakterna och forwards (förutsatt Sandin kommer in) känns guldklass. Frågetecken för backsidan och minus för att vi saknar rätt mycket hjärta och själ i årets trupp.

Visst vi har kanske inte så många "Hv-killar" som vi brukar. Vi har återigen drabbats av en generationsväxling på den fronten. Vi har Önerud, Törngren och Lill-svampen som vart i laget under en längre tid och får väll vara årets "HV-killar".(Vet ej de har HV som moderklubb men klassar de somHV killar ändå pga historien). Vi har Bertov och E.Johansson som spelat junior hockey här och har potential att bli de på sikt, och varför inte Strömberg som jag nästan trodde kunde fått ett A iår bli en av kärnan? Bara man inte har HV som moderklubb behöver inte betyda de kan bli riktiga HV killar, Pelle G är väll de bästa exempel på de en kille utifrån blir en klassisk hv kille. Sen de killar vi har ute är väll de endast Tedenby jag är säker på vi får se i HV igen, de övriga är jag tveksamma till om de vill spela i SHL.

Jag blir inte förvånad vi ser en back komma in under vinter/våren som avlastar Kinnvall om inte Emil J/Andrea tar den öppna chansen för 2 PP.

Arell är årets märkliga Hult värvning och är väll den enda konstiga han har gjort iår och fattar inte varför man värva en defensivt inriktad back och släpper Norbe som kan vart en back man kunde låtit spela i 2 PP och bygga på längre sikt pga han ej har samma potential som t ex Kinvall att spela i bättre liga. Tror Norbe kunnat blivit en stabil klassisk 2 backparsback med speltid i PP och gör ca 20-25 poäng. ne kan ej fatta vad man såg i Arell och släppte Norbe som inte alls gjorde bort sig i slutet av förra säsongen, visst han var ej rightare men va fasen.
mrnorrland

Inläggav lejacques » 5 augusti 2020, 15:30

mrnorrland. Nej, man behöver inte ha HV som moderklubb för att ha känslor för klubben. Oscar Sundh är väl ett levande exempel på det.

Men jag kan inte minnas då HV saknat så många rutinerade HV-killar som de gör idag. Säsongen 00/01, året innan Davidsson kom tillbaka, hade vi exempelvis spelare som Pelle G, Stillman, Örnskog och Lindbom i laget.

I år har vi väl Önerud som faller in i samma kategori som ovanstående. Tror inte man ska underskatta dessa spelares betydelse för ett lag. De för vidare HV-kulturen. Vettetusan om Önerud själv kan göra det.

Det är jäkligt lätt för nya spelare att säga att HV-fansen är de bästa, att det är magiskt att åka in i ett fullsatt Kinnarps, att HV är ett lag som alltid ska gå för guld. Men de har fortfarande inte vetskapen om vad det faktiskt innebär. Därför håller jag fast vid att det varit extremt nyttigt att ha kvar Thörna eller Sundh i laget.

Med det sagt kan ju många av de spelare som finns i dagens upplaga bli en kärna på sikt. Vi kanske kommer minnas Strömberg som näste Sundh eller Bergström som en ny Jukka? Men de är inte i närheten av att vara det idag.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 5 augusti 2020, 17:05

lejacques skrev:mrnorrland. Nej, man behöver inte ha HV som moderklubb för att ha känslor för klubben. Oscar Sundh är väl ett levande exempel på det.

Men jag kan inte minnas då HV saknat så många rutinerade HV-killar som de gör idag. Säsongen 00/01, året innan Davidsson kom tillbaka, hade vi exempelvis spelare som Pelle G, Stillman, Örnskog och Lindbom i laget.

I år har vi väl Önerud som faller in i samma kategori som ovanstående. Tror inte man ska underskatta dessa spelares betydelse för ett lag. De för vidare HV-kulturen. Vettetusan om Önerud själv kan göra det.

Det är jäkligt lätt för nya spelare att säga att HV-fansen är de bästa, att det är magiskt att åka in i ett fullsatt Kinnarps, att HV är ett lag som alltid ska gå för guld. Men de har fortfarande inte vetskapen om vad det faktiskt innebär. Därför håller jag fast vid att det varit extremt nyttigt att ha kvar Thörna eller Sundh i laget.

Med det sagt kan ju många av de spelare som finns i dagens upplaga bli en kärna på sikt. Vi kanske kommer minnas Strömberg som näste Sundh eller Bergström som en ny Jukka? Men de är inte i närheten av att vara det idag.

Jag håller med om HV känslan är tunn iår. Men tycker man löst de bättre nu än förra generationsskiftet skedde och man värvade amerikanska legoknektar.

Jo glömde sundhs hjärta. Och förstår de är tufft man var tvungen att säga hej då till Sundh och Thörna. Men skall man leva på gammla meriter och vara kvar för sitt hjärta eller skall man gå för skillz? En balansgång som är väldigt svår och jag har ej svaret ifall det är korrekt, men jag tror tyvärr för HV resultat spelmässigt så gjorde HV rätt att inte ge dessa herrar nytt kontrakt trots de svider pga vad de har gjort för HV och vad de står för. Vill man ha Thörna i en 4? Vem i topp 3 skall man plocka ner?
Visst svider lite kanske Sandberg den äldre fick förlängt men inte dessa herrar, men nu är han en center och jag tror om sundh/Thörna hade vart en center hade de tagit den platsen om de hade accepterat den
mrnorrland

FöregåendeNästa

Återgå till HV71