magnus b skrev:Zico skrev:Adam Almquist: Huuur faaan tänker du? Att dollar och rubeltecken rullar i ögonen på dig vet vi ju. Men va fan.....KHL är en propagandamaskin för Ryssland och Putin. Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det Putin och Ryssland gör för närvarande. I Ukraina och snart kanske på annat håll. Jag förstår inte ditt och andra spelares (som med öppna ögon signar för KHL lag) moraliska ställningstagande. Jag mår illa.
Adam Almquist: Du har alltid stått bland de främsta spelarna jag velat ha tillbaka till HV. Men inte nu längre. Inte i framtiden. Du är inte ens med på listan. Du finns inte, jag kommer inte nämna dig vid namn. Usch vad jag skäms för att en äkta HV-kille gör så här.
Enormt välskrivet, jag känner exakt det samma. Adam Almqvist ska inte vara en del av HV familjen längre. När jag såg att han skrivit på så fanns det en enorm vrede. Jag såg Adam på en bar i somras i Jönköping med Torpet. Jag tänkte direkt att ser jag honom igen ska jag slänga en 500 lapp på honom. Men han är ju inte värd det.
En sådan begåvad hockeyspelare allierar sig med satan. Då finns man inte mer.
Jag har så mycket vänner i Ukraina vilket så klart gör mig väldigt emotionell. Men hans insatser borde raderas från HV historien.
Funderar hur Adam tänker exakt just nu, med nytt kontrakt. Självklart läser han JP och förstås även forumet och inser…fucked for life!