Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Highlander skrev:Ingen rök utan eld, men det händer ju trots allt att media har tokfel ibland. Ska vi inte lugna oss lite med invektiven till det är bekräftat?
mrnorrland skrev:Om det blir som det verkar att Almqvist skrivit på för khl måste hv ta bort hans träningspris som ges ut till spelarna omgående
327 Karlsson skrev:Varken första eller sista gången pengar får en människa att göra sjuka saker.
Har funderat kring varför svaret på om Adam ska spela i HV dröjer så länge. Han ryktades till HV redan i mitten av april, men det cirkulerar även rykten om att han väntar ut KHL vilket känns helt orimligt i det här läget. Andra ligor absolut, men inte KHL, han borde begripa att den marknaden är körd nu. Det är säkert tufft att bli av med en stor arbetsgivare på marknaden i hans ålder. Han har några år kvar som spelare, det är nu han vill casha in, NHL-drömmen är körd, Schweiz hör inte av sig. Ska man ge upp drömmarna och flytta hem en sista gång, för sen lär det inte bli fler utlandsäventyr? Pengarna i Sverige är sämre än i de tre övriga ligorna. Eller ska man ta de stora pengarna och bli ordentligt ekonomiskt oberoende för all framtid, inklusive eventuella barn och barnbarn? Kriget är ju inte inpå knuten till jobbet...
Med några bra år till hemma hade Adam kunnat kvalificera sig för att få tröjan i taket. Det hade varit svårt, men iaf möjligt. Annars hade han hamnat på Wall of Heroes. Går han till KHL nu kommer han snarare att få tröjan nedgrävd.
Som sagt, pengar kan få en människa att göra sjuka saker.
327 Karlsson skrev:Varken första eller sista gången pengar får en människa att göra sjuka saker.
Har funderat kring varför svaret på om Adam ska spela i HV dröjer så länge. Han ryktades till HV redan i mitten av april, men det cirkulerar även rykten om att han väntar ut KHL vilket känns helt orimligt i det här läget. Andra ligor absolut, men inte KHL, han borde begripa att den marknaden är körd nu. Det är säkert tufft att bli av med en stor arbetsgivare på marknaden i hans ålder. Han har några år kvar som spelare, det är nu han vill casha in, NHL-drömmen är körd, Schweiz hör inte av sig. Ska man ge upp drömmarna och flytta hem en sista gång, för sen lär det inte bli fler utlandsäventyr? Pengarna i Sverige är sämre än i de tre övriga ligorna. Eller ska man ta de stora pengarna och bli ordentligt ekonomiskt oberoende för all framtid, inklusive eventuella barn och barnbarn? Kriget är ju inte inpå knuten till jobbet...
Med några bra år till hemma hade Adam kunnat kvalificera sig för att få tröjan i taket. Det hade varit svårt, men iaf möjligt. Annars hade han hamnat på Wall of Heroes. Går han till KHL nu kommer han snarare att få tröjan nedgrävd.
Som sagt, pengar kan få en människa att göra sjuka saker.
Zico skrev:Adam Almquist: Huuur faaan tänker du? Att dollar och rubeltecken rullar i ögonen på dig vet vi ju. Men va fan.....KHL är en propagandamaskin för Ryssland och Putin. Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det Putin och Ryssland gör för närvarande. I Ukraina och snart kanske på annat håll. Jag förstår inte ditt och andra spelares (som med öppna ögon signar för KHL lag) moraliska ställningstagande. Jag mår illa.
Adam Almquist: Du har alltid stått bland de främsta spelarna jag velat ha tillbaka till HV. Men inte nu längre. Inte i framtiden. Du är inte ens med på listan. Du finns inte, jag kommer inte nämna dig vid namn. Usch vad jag skäms för att en äkta HV-kille gör så här.
Zico skrev:Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det .

Windom Earle skrev:Skulle vara mycket intressant att få höra av Kent Norberg om vad för erbjudande HV71 har ställt till Adamskij. Dvs valde han bort ett erbjudande från HV för rubel eller inte? Men det lär ju HV vara för schyssta för att sälja ut Adam på det sättet. Jag hoppas att han har tagit i beaktande att det nu blir Ryssland resten av den aktiva karriären.
RJ--92 skrev:Windom Earle skrev:Skulle vara mycket intressant att få höra av Kent Norberg om vad för erbjudande HV71 har ställt till Adamskij. Dvs valde han bort ett erbjudande från HV för rubel eller inte? Men det lär ju HV vara för schyssta för att sälja ut Adam på det sättet. Jag hoppas att han har tagit i beaktande att det nu blir Ryssland resten av den aktiva karriären.
Hur som helst kan vi nog fastställa redan nu att vi inte kan erbjuda samma lön. Han bör ha fått erbjudande från NLA tex men väntat ut KHL då dom verkligen kan erbjuda kontrakt i egen klass. (Om man räknar inom Europa)

Zico skrev:Adam Almquist: Huuur faaan tänker du? Att dollar och rubeltecken rullar i ögonen på dig vet vi ju. Men va fan.....KHL är en propagandamaskin för Ryssland och Putin. Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det Putin och Ryssland gör för närvarande. I Ukraina och snart kanske på annat håll. Jag förstår inte ditt och andra spelares (som med öppna ögon signar för KHL lag) moraliska ställningstagande. Jag mår illa.
Adam Almquist: Du har alltid stått bland de främsta spelarna jag velat ha tillbaka till HV. Men inte nu längre. Inte i framtiden. Du är inte ens med på listan. Du finns inte, jag kommer inte nämna dig vid namn. Usch vad jag skäms för att en äkta HV-kille gör så här.
Weirdo skrev:https://hockeynews.se/articles/25566/
Vet inte hur mycket man kan lita på hans agent. Känns väldigt underligt.
Yennefer skrev:Weirdo skrev:https://hockeynews.se/articles/25566/
Litar inte en sekund på hans agent. Vidrig typ.
Davestar skrev:Yennefer skrev:Weirdo skrev:https://hockeynews.se/articles/25566/
Litar inte en sekund på hans agent. Vidrig typ.
Helt korrekt- den agenten har haft en rad märkliga uttalanden kring KHL efter den illegala och rättsvidriga invasionen. Nu kastar vi Adam på historiens skräphög och glömmer honom för alltid. Tycker träningspriset kan heta Önerud eller Matson trophy from nästa säsong.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst