Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Mr Madhawk skrev:Jag undviker att läsa på forum. Jag har hört om intresset på annat håll.
magnus b skrev:Anton Karlsson känns som en potentiellt sett väldigt intressant värvning. Förmodligen relativt dyr. Men mest hoppas man ju såklart på att Lehtonen och även Berglund kritar på nya kontrakt. Fehervary är nog som Hult säger körd, Karlsson är kanske sedd som ersättare där. Sen tycker jag man ska avvakta med Ytterell, han har varit helt ok på slutet. Men han ska nog visa bra mycket mer för att få förlängt. Ser gärna att Fransson tar hans tröja nästa år.
Sticker Lehtonen så är det nog omöjligt att ersätta rätt av. Han är ju topp-3 i serien, tror det blir NHL för honom. Men backsidan ser kanske inte jätteflashig ut men ska väll ändå kunna göra ett bra defensivt jobb. Det som saknas är en grym tvåvägsback om Lehtonen sticker. Möjligen att backsidan även saknar lite utvecklingspotential. Finns ingen Fehervary/Brännström/Pilut/etc. som kommer växa under nästa säsong.
Andersson - NY
Strömberg - Karlsson
(Berglund/ny) - Lauridsen
Persson - Fransson/Ytterell/ny
Robert.76 skrev:Är nog också lite tveksam till Jensen, 7 poäng på 26 matcher är inte så upphetsande heller. Men vem vet, han kanske får en nytändning i HV?
Robert.76 skrev:Enligt Johan Hult så kommer Jensen inte att spela i HV....
FirstSwitch skrev:Robert.76 skrev:Enligt Johan Hult så kommer Jensen inte att spela i HV....
Bara hoppas att Hult har någon annan (bättre) på väg in, inte långt kvar till fönstret stänger.
Quila skrev:Mycket skitsnack, såhär ligger det till:
Hult o Davidsson har hela tiden varit tydliga med att om det dyker upp något intressant, så kommer de vara på hugget. MEN om de tar in någon, så ska det vara en förstärkning. Apropå förra årets sena värvning (Styrman) hade ju för er som lyckats missa det att göra med att det var inom de löneramar man hade att utgå ifrån. Att Hult och Davidsson redan under säsongen nu värvat hem Sandberg är nog bevis för mig att de klarar av att landa andra storspelare, om de själva anser att det är värt det! Heja Hult och Davidsson!
RiWi skrev:När Växjö värvar från Djurgården
Skellefteå värvar från Frölunda och Brynäs
Frölunda och Timrå byter med varann
Är nog beredd att hålla med Hult denna gången, marknaden verkar helt död!
Lucas89 skrev:RiWi skrev:När Växjö värvar från Djurgården
Skellefteå värvar från Frölunda och Brynäs
Frölunda och Timrå byter med varann
Är nog beredd att hålla med Hult denna gången, marknaden verkar helt död!
Handlar kanske också vad man är beredda att betala. HV borde ju vilja undvika ännu en misslyckad säsong och då kanske man får använda lite av sin skattkista? Eller är ett tidigt uttåg och varenda krona kvar på kontot det primära?
Går vi till semi så lär det betala sig oavsett med ett par nyförvärv. Får chansla lite ibland, de ligger väl inte i Hults natur dock.
magnus b skrev:Jag tror det blir svårt att få hit Malte. Han sitter säkert på en låg lön. Varför skulle KooKoo släppa sin bästa spelare när han har en låg lön?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst