Wildzide skrev:Lawrence Pilut klar för Hv enligt nån tjomme på twitter. Vad hände med Almqvist som skulle presenteras förra veckan?
Kwm du länka?
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Wildzide skrev:Lawrence Pilut klar för Hv enligt nån tjomme på twitter. Vad hände med Almqvist som skulle presenteras förra veckan?
Wildzide skrev:https://twitter.com/akj_92/status/1529880564999782400?s=20&t=XydvS_CvB6CC-fKKdEeBVg
Wildzide skrev:https://twitter.com/akj_92/status/1529880564999782400?s=20&t=XydvS_CvB6CC-fKKdEeBVg
HV-supportern skrev:Wildzide skrev:https://twitter.com/akj_92/status/1529880564999782400?s=20&t=XydvS_CvB6CC-fKKdEeBVg
Om det är sant ska jag åka till Systemet och köpa en flaska bubbel.
scopulus skrev:Kimmo Kapanen till Timrå som sportchef efter Nubben
https://hockeysverige.se/2022/05/26/kimmo-kapanen-gor-aterkomst-i-timra-blir-ny-sportchef
Kamy skrev:Max Wennlund till BIK
lejacques skrev:Kamy skrev:Max Wennlund till BIK
Här är en av få spelare av de som lämnar, som verkligen gjorde ett avtryck på mig den gånga säsongen.
Wenna är den perfekta breddspelaren. Han som kämpar och levererar när han får chansen, oavsett om det är som forward eller back. Han är den som inte tjurar ihop när han petas.
Förutom hans magnifika backspel kommer jag aldrig glömma hur han och de andra petade/skadade spelarna firade SHL-avancemanget hemma i Garden, sjungandes på ismaskinen.
Wenna är en kanonspelare som jag önskar all lycka. Så här med facit i hand känns det lite märkligt att man tar in en spelare som Herman Hansson och skeppar Wenna. Men, men. Nu hoppas vi Wenna kan växa lite ytterligare i BIK, en perfekt miljö tror jag, så kanske han kan komma tillbaka i framtiden.
Dovahkiin skrev:SÅ roligt för Martin! Helt värd detta! Detta är nog sista tröjan på sanslöst många år som kommer hissas upp nu. Svårt se nån närmaste 20 åren vara där uppe. Önerud är ej där tyvärr enligt mig.
HV-supportern skrev:Dovahkiin skrev:SÅ roligt för Martin! Helt värd detta! Detta är nog sista tröjan på sanslöst många år som kommer hissas upp nu. Svårt se nån närmaste 20 åren vara där uppe. Önerud är ej där tyvärr enligt mig.
Ska jag vara ärlig tycker Önerud förtjänar tröjan i taket mer än Örnskog. Önerud avgjorde SM-finalen. Gjorde 10 mål på 16 slutspelsmatcher det året. Han ledde laget tillbaka till SHL igen. Kommande säsong blir hans elfte i HV. Han har verkligen satt avtryck i klubben. Sen om det räcker för att få sin tröja hissad får HV ta ställning till.
Dovahkiin skrev:Örnskog har dock OS guld och Sm guld med, guldet 1995 är ju sanslös bragd. Örnskog va ju dominant när han spelade och verkligen gjorde alla bättre. Tror många kanske glömmer hur sjukt skicklig han var. Tycker knappast Önerud ledde tillbaka Hv71, han var rätt osynlig hela vägen faktiskt, jag vet han va skadad mm men nja. Tycker inte han var ledaren som gick i bräschen.
HV-supportern skrev:Dovahkiin skrev:SÅ roligt för Martin! Helt värd detta! Detta är nog sista tröjan på sanslöst många år som kommer hissas upp nu. Svårt se nån närmaste 20 åren vara där uppe. Önerud är ej där tyvärr enligt mig.
Ska jag vara ärlig tycker Önerud förtjänar tröjan i taket mer än Örnskog. Önerud avgjorde SM-finalen. Gjorde 10 mål på 16 slutspelsmatcher det året. Han ledde laget tillbaka till SHL igen. Kommande säsong blir hans elfte i HV. Han har verkligen satt avtryck i klubben. Sen om det räcker för att få sin tröja hissad får HV ta ställning till.
HV-supportern skrev:Dovahkiin skrev:Örnskog har dock OS guld och Sm guld med, guldet 1995 är ju sanslös bragd. Örnskog va ju dominant när han spelade och verkligen gjorde alla bättre. Tror många kanske glömmer hur sjukt skicklig han var. Tycker knappast Önerud ledde tillbaka Hv71, han var rätt osynlig hela vägen faktiskt, jag vet han va skadad mm men nja. Tycker inte han var ledaren som gick i bräschen.
Örnskog var bra men aldrig någon poängmaskin som avgjorde matcherna. Han var petad i OS-finalen. Guldet 95 var en laginsats, men topparna i det slutspelet var Bosse Ahl, Pelle G och Esa Keskinen. Jag kan inte kriterierna för att få sin tröja hissad i taket, men som sagt jag rankar Önerud högre än Örnskog. Men båda var bra helt klart. Sen håller jag med dig om att Önerud de två senaste åren inte riktigt kommit upp i nivå, med tanke på skador och sjukdomar. Jag tänkte mer i egenskap av kapten.
Dovahkiin skrev:HV-supportern skrev:Dovahkiin skrev:Örnskog har dock OS guld och Sm guld med, guldet 1995 är ju sanslös bragd. Örnskog va ju dominant när han spelade och verkligen gjorde alla bättre. Tror många kanske glömmer hur sjukt skicklig han var. Tycker knappast Önerud ledde tillbaka Hv71, han var rätt osynlig hela vägen faktiskt, jag vet han va skadad mm men nja. Tycker inte han var ledaren som gick i bräschen.
Örnskog var bra men aldrig någon poängmaskin som avgjorde matcherna. Han var petad i OS-finalen. Guldet 95 var en laginsats, men topparna i det slutspelet var Bosse Ahl, Pelle G och Esa Keskinen. Jag kan inte kriterierna för att få sin tröja hissad i taket, men som sagt jag rankar Önerud högre än Örnskog. Men båda var bra helt klart. Sen håller jag med dig om att Önerud de två senaste åren inte riktigt kommit upp i nivå, med tanke på skador och sjukdomar. Jag tänkte mer i egenskap av kapten.
Fast Örnskog hade bättre poängsnitt än Önerud har menar 442 matcher och 256p är ju snitt över 0.5p/match. Simon ligger under 0.4p/match. Sen var det betydligt mindre matcher på Örnskogs tid med. Men vi tycker olika det får man =)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster