Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Inläggav shitkicker » 3 mars 2022, 23:26

Anton Bengtsson skriver på för Rövle till 2025 och kommenterar med att ”det är här jag ska spela” om det är spel i Europa som gäller. Så att han skulle välja HV i framtiden känns väldigt avlägset.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Nick » 4 mars 2022, 00:50

shitkicker skrev:Anton Bengtsson skriver på för Rövle till 2025 och kommenterar med att ”det är här jag ska spela” om det är spel i Europa som gäller. Så att han skulle välja HV i framtiden känns väldigt avlägset.

Bitter för att farsan fick foten kanske.
Nick

Inläggav Macce » 4 mars 2022, 00:52

Nick skrev:
shitkicker skrev:Anton Bengtsson skriver på för Rövle till 2025 och kommenterar med att ”det är här jag ska spela” om det är spel i Europa som gäller. Så att han skulle välja HV i framtiden känns väldigt avlägset.

Ja, ingen mer Bengtsson i HV....
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Highlander » 4 mars 2022, 01:30

Nick skrev:

Eller så trivs han bara sjukt bra i en organisation på uppgång där han lyckats blomma ut och familjen trivs i en stad vid havet där vintern är kortare?
Highlander

Inläggav Nick » 4 mars 2022, 09:13

Är ju naturligtvis den riktiga orsaken.
Ville göra mig lite lustigt bara.

Anton Bengtsson har blivit grym i rögle. Klart hem vill fortsätta där.
Nick

Inläggav MrT » 4 mars 2022, 11:53

Kika på hockeykväll igår. Var det ett reportage om Hasek, Ovetchkin och Putin.
Visade de en bild på Ovetchkin och Putin ihop, 105.000 hade gillat den.

Inte så förvånande, det som var förvånande att det stod ett enda namn av de 105.000 som gillade och det var Hugo Alnefelt.

Ingen aning om hur man får in bilder här. Kika på svt play.
MrT

Inläggav lejacques » 4 mars 2022, 16:37

Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?

Hockeyn är min lilla bubbla just nu, med tanke på all skit som händer, och vill gärna inte blanda in politik. Men här tycker jag det borde vara en nobrainer för våra gamla HV-spelare. Bryt kontrakten, vänd hem. Gör det ni kan för att visa att ni ställer er bakom Ukraina.

Förstår att det handlar om pengar. Men jag vet inte, vad är viktigast när man summerar sin karriär i framtiden? Att man dragit in en massa pengar eller spelat för ett lag som Minsk, mitt under brinnande krig?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Davestar » 4 mars 2022, 17:21

lejacques skrev:Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?

Hockeyn är min lilla bubbla just nu, med tanke på all skit som händer, och vill gärna inte blanda in politik. Men här tycker jag det borde vara en nobrainer för våra gamla HV-spelare. Bryt kontrakten, vänd hem. Gör det ni kan för att visa att ni ställer er bakom Ukraina.

Förstår att det handlar om pengar. Men jag vet inte, vad är viktigast när man summerar sin karriär i framtiden? Att man dragit in en massa pengar eller spelat för ett lag som Minsk, mitt under brinnande krig?

Håller med till fullo. Jag tycker tom att det är en självklarhet att inte på något sätt bidra till Putins PR vilket man direkt eller indirekt gör om man spelar i KHL. Blev fullständigt äcklad när jag såg de svenskar i Moskva-lagen som spelade en träningsmatch där det hängde Putin banderoller. I min värld är det att hamna på fel sida av historien. ”Farfar vad gjorde du när Ryssland invaderade Ukraina?” ”Jag var i Ryssland och tjänade pengar lilla gubben. Mitt lag sponsrades av en oligark som stöttade Putins krig”
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav HV-supportern » 4 mars 2022, 18:58

lejacques skrev:Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?

Det är extra viktigt att gå upp i år annars tror jag risken är stor att vi får se spelare som Peterson och Almquist välja lag som Frölunda eller Växjö nästa säsong.
HV-supportern

Inläggav lejacques » 4 mars 2022, 19:04

HV-supportern skrev:

Det är extra viktigt att gå upp i år annars tror jag risken är stor att vi får se spelare som Peterson och Almquist välja lag som Frölunda eller Växjö nästa säsong.

I det här fallet är det i min värld underordnat. De kan gå till vilken klubb som helst, bara de inte spelar i KHL.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav CROHB » 4 mars 2022, 19:35

lejacques skrev:
HV-supportern skrev:

I det här fallet är det i min värld underordnat. De kan gå till vilken klubb som helst, bara de inte spelar i KHL.

Håller med till 100%.
Ska inte ha något med skurkstaterna att göra på något sätt. Hela landet och alla idrottare måste isoleras fullständigt.
Det här är mycket större än ishockey och handlar om oss människor och vad vi vill ha för värld.
I en sådan värld finns inte plats för Putin och Lukashenko och alla som stödjer dem.
CROHB

Inläggav Battery » 7 mars 2022, 15:05

Nån som vet om Teden, Andre och Almquist är kvar i de där jävla skurkstaterna som de spelar i eller om de har lyckats ta sig hem?
Battery

Inläggav NightWalker » 7 mars 2022, 15:26

Battery skrev:Nån som vet om Teden, Andre och Almquist är kvar i de där jävla skurkstaterna som de spelar i eller om de har lyckats ta sig hem?

Tedenby har gjort 1 + 1 på 3 slutspelsmatcher i Dynamo Minsk och är -1.
Almquist har 0p på 2 slutspelsmatcher i Dynamo Minsk och är -2.
André har gjort 0p på 3 slutspelsmatcher i Dynamo Moskva och är -3.

Så de verkar vara kvar och spela.
NightWalker

Inläggav mrnorrland » 7 mars 2022, 16:34

NightWalker skrev:
Battery skrev:Nån som vet om Teden, Andre och Almquist är kvar i de där jävla skurkstaterna som de spelar i eller om de har lyckats ta sig hem?

Tedenby har gjort 1 + 1 på 3 slutspelsmatcher i Dynamo Minsk och är -1.
Almquist har 0p på 2 slutspelsmatcher i Dynamo Minsk och är -2.
André har gjort 0p på 3 slutspelsmatcher i Dynamo Moskva och är -3.

Så de verkar vara kvar och spela.

Tråkigt tyvärr. All heder till de som väljer moral före pengar
mrnorrland

Inläggav lejacques » 7 mars 2022, 19:37

Känns lite... Ja, det känns inte bra att fyra HV-spelare är kvar i KHL. Alla gör naturligtvis vad de vill, men det handlar väl också lite om hur man vill bli ihågkommen.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 7 mars 2022, 20:45

lejacques skrev:Känns lite... Ja, det känns inte bra att fyra HV-spelare är kvar i KHL. Alla gör naturligtvis vad de vill, men det handlar väl också lite om hur man vill bli ihågkommen.

Det kan också vara så att det är svårt att komma iväg. Att kunna ta sig hem helskinnade. Kanske är dom utsatta för påtryckningar, kanske till och med hot. Jag tror nog att dom vill komma hem så fort det går.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav hv71 är best » 8 mars 2022, 22:35

Alla visste redan innan dem skrev på att Lukasjenko är en idiot som förtrycker och fuskar till sig valsegern och är en marionett till Putin.
Sen att den sistnämnde drabbas av århundradets hjärnblödning kunde ingen förutspå, men money talks :|
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav Highlander » 9 mars 2022, 00:45

Den gamle HV-bekantingen Erik Ersberg auktionerar ut sin hjälm från tiden i Donbass. Pengarna går oavkortat till Rädda barnens arbete i Ukraina.
Fint initiativ. (Försökte få till länken till tradera, men det ville sig inte)
Highlander

Inläggav RJ--92 » 9 mars 2022, 02:18

Highlander skrev:Den gamle HV-bekantingen Erik Ersberg auktionerar ut sin hjälm från tiden i Donbass. Pengarna går oavkortat till Rädda barnens arbete i Ukraina.
Fint initiativ. (Försökte få till länken till tradera, men det ville sig inte)

Länk till auktionen: https://www.tradera.com/item/302956/531 ... ss-donetsk
RJ--92

Inläggav Weirdo » 17 mars 2022, 12:12

André har lämnat sin klubb nu. Dock konstigt att både Wedin och Lindberg, som är i samma klubb, för tillfället är kvar..
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav frippe-borås » 17 mars 2022, 15:40

Signa André för nästa säsong!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 18 mars 2022, 09:10

Vad tror man om Didrik Strömberg ifall Timrå åker ur SHL?
En publikfavorit då han spelade i Hv71. Förstår att han valde Timrå när Hv föll ur och Timrå som hans klubb är gick upp.
Blir han kvar i Timrå eller vad tror ni händer med Didrik?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrnorrland » 18 mars 2022, 10:40

frippe-borås skrev:Vad tror man om Didrik Strömberg ifall Timrå åker ur SHL?
En publikfavorit då han spelade i Hv71. Förstår att han valde Timrå när Hv föll ur och Timrå som hans klubb är gick upp.
Blir han kvar i Timrå eller vad tror ni händer med Didrik?

Problemet är ju hans skada. Visst tar han hellre än bertov. Finns andra förre detta hv backar man ska jaga
Lehtonen, pilut, Almqvist, Kinnvall. Vilken backuppsättning haha
mrnorrland

Inläggav frippe-borås » 19 mars 2022, 21:05

Kinnvall verkar skriva långtidskontrakt med Brynäs.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 19 mars 2022, 22:39

frippe-borås skrev:Kinnvall verkar skriva långtidskontrakt med Brynäs.

Kul för honom. Inte särskilt sugen på att värva någon som var med och förde oss ner till allsvenskan. Detsamma gäller Didrik Strömberg, som i ärlighetens namn inte var så bra som många vill få det till. I en riktigt usel backuppsättning stack han ut, men främst för att han var typ den enda som faktiskt verkade bry sig. Det finns betydligt bättre backar att värva den dag vi går upp.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 19 mars 2022, 22:55

lejacques skrev:
frippe-borås skrev:Kinnvall verkar skriva långtidskontrakt med Brynäs.

Kul för honom. Inte särskilt sugen på att värva någon som var med och förde oss ner till allsvenskan. Detsamma gäller Didrik Strömberg, som i ärlighetens namn inte var så bra som många vill få det till. I en riktigt usel backuppsättning stack han ut, men främst för att han var typ den enda som faktiskt verkade bry sig. Det finns betydligt bättre backar att värva den dag vi går upp.

Tror hv är mer sugna på pilut, Almqvist och förhoppningsvis lehtonen på radarn
mrnorrland

Inläggav lejacques » 19 mars 2022, 22:59

Det vore nåt.
Pilut-Almquist
Lehtonen-Andrae

Lite läskigt att vi har fem backar på kontrakt över nästa säsong (Bertov, Bohm, Sjöholm, Torp, Ytterell). Bara hoppas Hult sett till att kontrakten bara gäller allsvenskan för minst tre av dem har inget i SHL att göra.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav RJ--92 » 21 mars 2022, 13:58

lejacques skrev:Det vore nåt.
Pilut-Almquist
Lehtonen-Andrae

Lite läskigt att vi har fem backar på kontrakt över nästa säsong (Bertov, Bohm, Sjöholm, Torp, Ytterell). Bara hoppas Hult sett till att kontrakten bara gäller allsvenskan för minst tre av dem har inget i SHL att göra.

De va la snack om just de före säsongen? Att kontrakten upphör vid uppflyttning om jag förstod rätt. Minns ej vart jag hitta infon dock..
RJ--92

Inläggav CJ#17 » 26 mars 2022, 22:56

Mattias Remstam gjorde igår, efter att tidigare under säsongen fått lämna tränarrollen i Gislaved, sin femtioelfte comeback i moderklubben Nittorp. Numera 47 år. Detta trots att merparten av de ordinarie spelarna var med. Suget efter hockeyn är mao fortfarande stort. Dock inga poäng, varken för honom eller laget som kvalspelar för att stanna kvar i en tvåan som ska bantas ordentligt på lag.
Ni hittar honom även i senaste säsongen av Fimpens Betsson—program, derbyt GSK-VGIK. Men det kanske nån redan nämnt
här.

Såg också att Erik Andersson, som bytte toppen med Rögle mot botten med Timrå, gjorde ett ass igår.
CJ#17

Inläggav Haard » 28 mars 2022, 17:08

Enligt Sanny och Svensson-podden är Pelle G ett aktuellt namn att ta över backtränarjobbet i Malmö. Tydligen var han en av tre till jobbet även ifjol, men då valde man bort honom i sista stund.
De ä bar' å åk!
Haard

FöregåendeNästa

Återgå till HV71