Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
shitkicker skrev:Anton Bengtsson skriver på för Rövle till 2025 och kommenterar med att ”det är här jag ska spela” om det är spel i Europa som gäller. Så att han skulle välja HV i framtiden känns väldigt avlägset.
Nick skrev:shitkicker skrev:Anton Bengtsson skriver på för Rövle till 2025 och kommenterar med att ”det är här jag ska spela” om det är spel i Europa som gäller. Så att han skulle välja HV i framtiden känns väldigt avlägset.
Bitter för att farsan fick foten kanske.
Nick skrev:shitkicker skrev:Anton Bengtsson skriver på för Rövle till 2025 och kommenterar med att ”det är här jag ska spela” om det är spel i Europa som gäller. Så att han skulle välja HV i framtiden känns väldigt avlägset.
Bitter för att farsan fick foten kanske.
lejacques skrev:Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?
Hockeyn är min lilla bubbla just nu, med tanke på all skit som händer, och vill gärna inte blanda in politik. Men här tycker jag det borde vara en nobrainer för våra gamla HV-spelare. Bryt kontrakten, vänd hem. Gör det ni kan för att visa att ni ställer er bakom Ukraina.
Förstår att det handlar om pengar. Men jag vet inte, vad är viktigast när man summerar sin karriär i framtiden? Att man dragit in en massa pengar eller spelat för ett lag som Minsk, mitt under brinnande krig?
lejacques skrev:Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?
HV-supportern skrev:lejacques skrev:Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?
Det är extra viktigt att gå upp i år annars tror jag risken är stor att vi får se spelare som Peterson och Almquist välja lag som Frölunda eller Växjö nästa säsong.
lejacques skrev:HV-supportern skrev:lejacques skrev:Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?
Det är extra viktigt att gå upp i år annars tror jag risken är stor att vi får se spelare som Peterson och Almquist välja lag som Frölunda eller Växjö nästa säsong.
I det här fallet är det i min värld underordnat. De kan gå till vilken klubb som helst, bara de inte spelar i KHL.
Battery skrev:Nån som vet om Teden, Andre och Almquist är kvar i de där jävla skurkstaterna som de spelar i eller om de har lyckats ta sig hem?
NightWalker skrev:Battery skrev:Nån som vet om Teden, Andre och Almquist är kvar i de där jävla skurkstaterna som de spelar i eller om de har lyckats ta sig hem?
Tedenby har gjort 1 + 1 på 3 slutspelsmatcher i Dynamo Minsk och är -1.
Almquist har 0p på 2 slutspelsmatcher i Dynamo Minsk och är -2.
André har gjort 0p på 3 slutspelsmatcher i Dynamo Moskva och är -3.
Så de verkar vara kvar och spela.
lejacques skrev:Känns lite... Ja, det känns inte bra att fyra HV-spelare är kvar i KHL. Alla gör naturligtvis vad de vill, men det handlar väl också lite om hur man vill bli ihågkommen.
Battery skrev:Nån som vet om Teden, Andre och Almquist är kvar i de där jävla skurkstaterna som de spelar i eller om de har lyckats ta sig hem?
Highlander skrev:Den gamle HV-bekantingen Erik Ersberg auktionerar ut sin hjälm från tiden i Donbass. Pengarna går oavkortat till Rädda barnens arbete i Ukraina.
Fint initiativ. (Försökte få till länken till tradera, men det ville sig inte)
frippe-borås skrev:Vad tror man om Didrik Strömberg ifall Timrå åker ur SHL?
En publikfavorit då han spelade i Hv71. Förstår att han valde Timrå när Hv föll ur och Timrå som hans klubb är gick upp.
Blir han kvar i Timrå eller vad tror ni händer med Didrik?
frippe-borås skrev:Kinnvall verkar skriva långtidskontrakt med Brynäs.
lejacques skrev:frippe-borås skrev:Kinnvall verkar skriva långtidskontrakt med Brynäs.
Kul för honom. Inte särskilt sugen på att värva någon som var med och förde oss ner till allsvenskan. Detsamma gäller Didrik Strömberg, som i ärlighetens namn inte var så bra som många vill få det till. I en riktigt usel backuppsättning stack han ut, men främst för att han var typ den enda som faktiskt verkade bry sig. Det finns betydligt bättre backar att värva den dag vi går upp.
lejacques skrev:Det vore nåt.
Pilut-Almquist
Lehtonen-Andrae
Lite läskigt att vi har fem backar på kontrakt över nästa säsong (Bertov, Bohm, Sjöholm, Torp, Ytterell). Bara hoppas Hult sett till att kontrakten bara gäller allsvenskan för minst tre av dem har inget i SHL att göra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster