Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Inläggav Håvvee71 » 18 juli 2018, 00:30

Jag är beredd att hålla med skribenterna på Jönköpingsposten och J-Nytt. Någon final i sikte eller SM guld blir det inte med det här laget.
Både back, forwardssidan är alldeles för "mesig" som Håkan så rättfram säger det. Det finns inga namn som man "går i gång på".

Det finns ingen forward i laget som kommer att vara med i topp 10 SHL poängliga. Den bästa måltjuven vi har sett till papper är nämligen
Markus Ljungh med 32 poäng på 52 matcher. Man hade ju onekligen hoppats på något "bättre" än Thuresson. En spelare som endast mäktade med 17 poäng på 52 matcher. Det är inget man blir direkt varm i byxan av. Jag tror Thuresson blev en panikvärvning från Hults sida. En spelare som stod långt ner på reservlistan.

Nä, om vi tar oss till semifinal så ska vi vara grymt nöjda. Dock tror jag att det tar slut redan i kvartsfinalen, eller ännu sämre. Tyvärr.
Och nej, jag är inte dum i huvudet eller negativ eller elak. Det är min uppfattning och min åsikt. Vi har alla rätt att tro, tycka och tänka vad vi vill. Så inga påhopp nu. DOCK, med stora bokstäver, DOCK så hoppas jag att jag har FEL. Ingen hade blivit gladare än mig om vi går hela vägen och tar hem guldet dit där det hör hemma.

Men som sagt .. Jag tror även flertalet spelare (tyvärr) kommer floppa det grövsta i HV71 och att paniken kommer spridas ganska snabbt in på början av nästa år. Om nu fallet är så, så hoppas jag att Johan Hult har en plan redan nu. Det är tyvärr sånt en sportchef måste kalkylera in. Det finns ju alltid chanser att laget inte blir som man tänkt sig. Jag tror att minst 1 forward och 1 back kommer få lämna oss redan till årsskiftet då de ej höll måttet. Vilka jag tänker på, kommer jag inte att tala om nu. Låt mig i stället se om jag får rätt.

Oavsett och hur som helst så ska det blir galet skoj när äntligen en ny säsong drar igång. Som man har väntat.
Jukka Voutilainen "Ta det lite piano först, förra gången jag drack lite för mycket champagne"
https://www.youtube.com/watch?v=2KWrIqv_fxs
Håvvee71

Inläggav håvesjuttioett » 18 juli 2018, 07:49

Håvvee71 skrev:Jag är beredd att hålla med skribenterna på Jönköpingsposten och J-Nytt. Någon final i sikte eller SM guld blir det inte med det här laget.
Både back, forwardssidan är alldeles för "mesig" som Håkan så rättfram säger det. Det finns inga namn som man "går i gång på".

Det finns ingen forward i laget som kommer att vara med i topp 10 SHL poängliga. Den bästa måltjuven vi har sett till papper är nämligen
Markus Ljungh med 32 poäng på 52 matcher. Man hade ju onekligen hoppats på något "bättre" än Thuresson. En spelare som endast mäktade med 17 poäng på 52 matcher. Det är inget man blir direkt varm i byxan av. Jag tror Thuresson blev en panikvärvning från Hults sida. En spelare som stod långt ner på reservlistan.

Nä, om vi tar oss till semifinal så ska vi vara grymt nöjda. Dock tror jag att det tar slut redan i kvartsfinalen, eller ännu sämre. Tyvärr.
Och nej, jag är inte dum i huvudet eller negativ eller elak. Det är min uppfattning och min åsikt. Vi har alla rätt att tro, tycka och tänka vad vi vill. Så inga påhopp nu. DOCK, med stora bokstäver, DOCK så hoppas jag att jag har FEL. Ingen hade blivit gladare än mig om vi går hela vägen och tar hem guldet dit där det hör hemma.

Men som sagt .. Jag tror även flertalet spelare (tyvärr) kommer floppa det grövsta i HV71 och att paniken kommer spridas ganska snabbt in på början av nästa år. Om nu fallet är så, så hoppas jag att Johan Hult har en plan redan nu. Det är tyvärr sånt en sportchef måste kalkylera in. Det finns ju alltid chanser att laget inte blir som man tänkt sig. Jag tror att minst 1 forward och 1 back kommer få lämna oss redan till årsskiftet då de ej höll måttet. Vilka jag tänker på, kommer jag inte att tala om nu. Låt mig i stället se om jag får rätt.

Oavsett och hur som helst så ska det blir galet skoj när äntligen en ny säsong drar igång. Som man har väntat.

Är det något vårt lag inte är så är det mesigt...? Iom. värvningarna av Andersson och Thuresson ser iaf jag väldigt ljust på framtiden. Oavsett vad någon lallare på JP skriver bakom betalvägg. Och varför tror du flertalet spelare kommer floppa? Skönt också att inte vilja outa vilka man tror kommer få lämna innan årsskiftet. Då räcker det ju med att någon/några får lämna så har man haft rätt hela tiden ;)
håvesjuttioett

Inläggav Junior » 18 juli 2018, 08:39

Jag kan förstå oron lite. Jag är typ inte helt hundra på att typ Andersson kommer vara jättebra. Men jag tycker ändå att det är ett väldigt bra lag. Jag ser ingen kedja som kommer tokleverera men det känns också som att det är en större jämnhet i kedjorna än hos de flesta andra lagen. Det går att mönstra fyra ganska bra kedjor med offensiva kvalitéer och det är ju ett koncept som fungerat förr.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav hammare7 » 18 juli 2018, 10:57

Jo jag kan också förstå oron lite då vinte riktigt värvat en renodlad målskytt eller poängliga vinnare.
Visst jag hade kanske hoppats på en starkare poängspelare än Thuresson men jag är nöjd för han är en bra SHL spelare. Tror säkert han kan bereda väg för tedenby.
Om vi får igång Wännström då är jag inte orolig för ljung, thuresson och önerud komer göra runt 30-35 poäng. Teden runt 30 och andersson thörnberg och törngren runt 20 poäng. Om vi får wännström över 40 så blir detta en bra säsong. Sen tror jag man är öppna att förstärka efter jul om det krävs för att få till den lilla extra spetsen.
hammare7

Inläggav PapaEmeritus » 18 juli 2018, 13:09

Vi har fått ihop ett riktigt bra lag på pappret. Ett lag som borde klara topp 6 och gå långt i slutspelet, om allting klaffar.

På målvaktssidan har vi fått tillbaka Gunnarsson som ju konkurrerat ut Alsenfelt i Malmö (SHLs bästa målvakt enligt många). I Sandström har vi en stabil andremålis.

Backsidan har fyllts på med Nils Andersson, den offensiva PP-backen vi skrikit efter i många år. Lehtonen kommer inte göra bort sig, och kommer bidra med snabba uppspel och en hel del poäng också. Berglund är en stabil och duktig tvåvägsback, det vet vi sen innan.
Fehérváry kommer vara hungrig och utvecklas på ett bra sätt. Persson kommer ge stabilitet i BP. Strömberg har spelat seniorhockey med Timrå i fem säsonger och kommer göra det bra i HV med, med mindre istid såklart.
Ytterell och Lauridsen har fortfarande en del att bevisa och kommer säkert få chansen att göra det vid eventuella skador.

Forwardssidan är väldigt jämn och vi har ingen som egentligen sticker ut. Fyra kedjor där samtliga kan vara med och leverera, precis som guldåret 2017. Då var Tedenby vår bästa poänggörare på 26:e plats i poängligan. Sen vet vi ju hur det gick i slutspelet. Förstår inte varför alla skriker sig blå efter riktiga målskyttar, poänggörare etc. Kolla på LHC som ständigt har två-tre spelare i poängligatopp. Hur många guld har de?
Nej, jag tror på vår offensiv kommande säsong, under förutsättning att den får vara hel. Önerud, Ljungh, Wännström, Thuresson, Thörnberg, Andersson, Tedenby m.fl. kommer alla att bidra med sitt. Ingen kommer vinna poängligan men de kommer göra så att HV inte behöver skämmas i år igen.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Calle2 » 18 juli 2018, 19:33

På papperet tycker jag både målvakts- och backsidan håller topp 4-klass. Det känns lite synd att man inte har någon Lasch, Lindström eller Kozun på forward-sidan men det hade vi inte senaste guldsäsongen heller. Största frågetecknet tycker jag centrarna är. Axlar Ljungh rollen som topp-center, håller Andersson och kan han leverera under en hel säsong, hur bra är Johnsson?
Calle2

Inläggav Perala » 25 juli 2018, 23:56

Håvvee71 skrev:Jag är beredd att hålla med skribenterna på Jönköpingsposten och J-Nytt. Någon final i sikte eller SM guld blir det inte med det här laget.

Att ha en Forward på Top 10 i poängligan behöver nödvändigt vis inte betyda något.
16/17 hade vi de inte, utan bästa hv spelare va på plats 24 på 31p.
Perala

Inläggav Nutarviguld » 26 juli 2018, 09:17

Visst är det så men samtidigt så behöver man tillräcklig spets till att kunna mönstra en "spetsig" första pp uppställning... Något som Hv saknat i många år nu. Vi hae varit bra 5on5 länge nu pågrund av just vår fina bredd men lite mer spets framförallt till pp behöver vi för att kunna hota på alvar
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 26 juli 2018, 11:47

Nutarviguld skrev:Visst är det så men samtidigt så behöver man tillräcklig spets till att kunna mönstra en "spetsig" första pp uppställning... Något som Hv saknat i många år nu. Vi hae varit bra 5on5 länge nu pågrund av just vår fina bredd men lite mer spets framförallt till pp behöver vi för att kunna hota på alvar

Tror vi saknat hot från backlinjen, nu har vi N Andersson som är en bättre poänggörande PP back än Pilut (änsålänge). Och så kanske vi kan få igång Ytterell som har ett bra skott. Känns som vi inte haft något riktigt hot bakifrån utan spelat runt mest, nu har vi två backar som kan avsluta från blå och Lehtonen som mer är lik Pilut som kan fördela passningar och puckar.
Önerud - Ljung - Wännström
Lehtonen - N Andersson
Thörnberg - J Andersson -Tedenby
Ytterell - Thuresson
Helt ok PP formationer att starta säsongen med, beror på hur de går kanske man ersätter Andersson till en mer offensiv spets längre fram, alternativ sätt in Törngren eller Johnsson beroende på hur de utvecklas
hammare7

Inläggav Sir Ward » 26 juli 2018, 14:46

Underbar och klockren tråd.
Vart skepktisk i början men hade tokfel.

Enbart här från Trånghalla, läser det frenetiskt av många, väldigt många.
Värvat minst 6 dudes och fler blir det :) .

Med vänlig hälsning Sir Ward
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nutarviguld » 26 juli 2018, 16:34

Fler blir det?
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 27 juli 2018, 13:39

Nutarviguld skrev:Fler blir det?

jag är högst tveksamt, de enda jag kan tänka mig är om en "hv" produkt inte får plats i sin NIHL/KHL klubb o han vill vända hem annars ser jag inte nån mening att värva nån. Om de nu inte är till j20 laget
hammare7

Inläggav Nutarviguld » 28 juli 2018, 00:27

hammare7 skrev:

jag är högst tveksamt, de enda jag kan tänka mig är om en "hv" produkt inte får plats i sin NIHL/KHL klubb o han vill vända hem annars ser jag inte nån mening att värva nån. Om de nu inte är till j20 laget

Tänkte på vad ward sa åvan
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 28 juli 2018, 01:40

Nutarviguld skrev:
hammare7 skrev:

Tänkte på vad ward sa åvan

jag vet
hammare7

Inläggav BlackIce » 18 augusti 2018, 12:29

Tidigare har väl A-lagstruppen också innehållit 2-3 lovande juniorer som fått "utvecklingskontrakt". De burkar träna med A-laget så ofta det går när det passar och de får göra ett och annat inhopp under säsongen. Vill minnas att de stått med på sidan för A-truppen tidigare år. Men i år har jag inte hört något om detta och vilka juniorer som ska få möjligheten? Har jag missat det eller är upplägget ändrat?
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav RJ--92 » 18 augusti 2018, 15:03

BlackIce skrev:Tidigare har väl A-lagstruppen också innehållit 2-3 lovande juniorer som fått "utvecklingskontrakt". De burkar träna med A-laget så ofta det går när det passar och de får göra ett och annat inhopp under säsongen. Vill minnas att de stått med på sidan för A-truppen tidigare år. Men i år har jag inte hört något om detta och vilka juniorer som ska få möjligheten? Har jag missat det eller är upplägget ändrat?

Det va länge sedan jag såg något liknande, typ sen Stillmans dagar.
RJ--92

Inläggav Donjsone » 9 oktober 2018, 10:28

Agera nu Hult! 1 Playmaker och 1 Målskytt in i laget! Thörna ser ut att va borta längre tid och behöver ersättas med en målskytt av rang! Men vem ska spela styra HV skutan framåt i anfall zon genom magiska passningar??.................... just de HV har ingen som kan lägga de mackorna..
Donjsone

Inläggav Husmusen » 9 oktober 2018, 10:30

Donjsone skrev:Agera nu Hult! 1 Playmaker och 1 Målskytt in i laget! Thörna ser ut att va borta längre tid och behöver ersättas med en målskytt av rang! Men vem ska spela styra HV skutan framåt i anfall zon genom magiska passningar??.................... just de HV har ingen som kan lägga de mackorna..

Exact så, playmaker och sniper måste in, vi kan inte vinna med breddspelare inne i PP lixom
Husmusen

Inläggav Henke67 » 14 oktober 2018, 12:33

Ser ni Heikinen som seriös utmanare och speltid eller ren utfyllnad? Jag tänker med hjärtat och hoppas på rejäl utveckling i takt med mer speltid. Verkar ju tämligen orädd och med bra skott!
Henke67

Inläggav Diabolics » 14 oktober 2018, 13:24

Henke67 skrev:Ser ni Heikinen som seriös utmanare och speltid eller ren utfyllnad? Jag tänker med hjärtat och hoppas på rejäl utveckling i takt med mer speltid. Verkar ju tämligen orädd och med bra skott!

Han var grym i det jag såg under JCWC i ryssland. Men, det var ju mot andra junisar. Dock mötte de ju ett lag där en stor drös av motståndarna var spelare som annars spelar i KHL-laget. Jag tror han kan ha en viktig roll att fylla, likt David förra året, dock skall man nog inte lägga fullt ansvar på honom vad gäller ovan önskemål av inköp av schnajper.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hammare7 » 14 oktober 2018, 22:38

Henke67 skrev:Ser ni Heikinen som seriös utmanare och speltid eller ren utfyllnad? Jag tänker med hjärtat och hoppas på rejäl utveckling i takt med mer speltid. Verkar ju tämligen orädd och med bra skott!

låt han utvecklas i tid. Ingen press på han denna säsong utan låt han få sina strö minuter och komma in med sin juior energi. Han får ju inte bli för bra för fort så han drar till ahl :P
hammare7

Inläggav Diabolics » 8 januari 2019, 17:10

Nåväl.

I seriösatrådens länk hittar man att HV söker både anfallare och back.

Vilka backar de tittar efter vet vi inte men de har varit i kontakt med Ejdsell, Ullström och Engvall.

Jag skulle gissa att Ullström kanske är mest intresserad av att komma hem, han har "planat ut".

Engvall ser man lite i twitterflödet och han verkar omtyckt av sin organisation, han har dessutom kontrakt till 2020. Jag använder detta som argument för att jag inte tror han är aktuell.

Ejdsell har det väl varit ganska tyst om, det kanske inte är helt omöjligt att han är aktuell?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 9 januari 2019, 14:54

Om ni får välja en av ovan nämda spelare att ta in innan fönstret stänger, vem hade ni valt?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Pg79an » 9 januari 2019, 15:18

Ejdsell
Pg79an

Inläggav Husmusen » 9 januari 2019, 15:27

Pg79an skrev:Ejdsell

Säger samma
Husmusen

Inläggav Atko_79 » 9 januari 2019, 20:10

Ejdsell så klart
Atko_79

Inläggav Nick » 9 januari 2019, 20:18

Självklart Ejdsell. Då jag inte tror engvall är beredd att lämna. Annars hade jag gärna tagit honom.
Tror dock vi kan få konkurrens från vår rival från Karlstad om ejdsells signatur om han väljer att återvända.
Nick

Inläggav Quila » 9 januari 2019, 20:59

Hade ju inte tackat nej till någon av dom eftersom de alla skulle bidra och förstärka oss, men den spelartyp vi i dagsläget är i mest behov av är ju Ejdsell. En stor, stark poängspelare, med bra blick för spelet. Tänker i så fall att man bör knyta upp honom på ett längre kontrakt och låta han bli en av grundstenarna för framtiden. Ejdsell är en spelare man skulle kunna bygga laget kring.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav RJ--92 » 10 januari 2019, 20:48

Ejdsell har såklart sitt förflutna i Karlstad och då viss mån Färjestad, MEN kom ihåg att han nobbade lag inom shl och då dom för att gå till HV som senare vart lån ifrån Nashville. Tror HV har goda förhoppningar om att plocka Ejdsell ännu en gång.
RJ--92

Inläggav Pg79an » 11 januari 2019, 17:33

https://www.instagram.com/p/Bsf2poIA94H ... 2ee33nuj5q
Lite intressant, Ejdsell taggad i video från Kinnarps

Såg dock nu att rinken klippet spelas in i är Rockford
Pg79an

FöregåendeNästa

Återgå till HV71