Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Weirdo skrev:Hur tror ni att den interna poängligan kommer sluta efter kommande säsong?
Själv tror jag att de som slutar som top 5 är följande.
1. Önerud - 40p
2. Ljungh - 33p
3. Tedenby - 31p
4. Thuresson - 30p
5. Lehtonen - 29p
Davestar skrev:Ett så här bra lag på papperet har vi inte ställt upp med sedan 2010-11. Visst, vi har ingen spelare som kommer vinna poängligan men en fantastisk bredd med många som är goda för 30 p. som jag ser det kan vi mönstra tre st förstakedjor ( om än inte av yppersta klass). En häftig reflektion är att fem st av nyförvärven bar ett a på tröjan förra säsongen och ytterligare två förförra säsongen (här har Hult verkligen lyckats hitta karaktär enligt mig). Vi har inga vika ner sig värvningar av typen Sweatt, ejdsell eller figren denna säsongen. Om vi får ordning på special teams ser jag inte att något annat lag ska orka med HV sett över sju matcher. Det var länge sen jag hade så stora förväntningar inför en säsong.

Haard skrev:Ser extremt nycket fram emot säsongen som står för dörren.
Känns som vi har en bra mix sett över hela banan, med både SM-guldvinnare från i förfjol och unga, hungriga (dock otestade) spelare. Men jag är inte särskilt orolig. På backsidan har vi ett par rutinerade herrar (Berglund, Persson osv.), som kommer hjälpa de yngre förmågorna utvecklas.
Det enda jag känner någorlunda oro för är målvaktssidan. Kommer Gunnarsson kunna leverera en hel säsong som han storspelade för Redhawks i slutspelet? Om ja: fan vad gött. Om nej: kan Sandström kliva fram? Återstår att se.
Släpp pucken nu, tack.
Någon som vet när HVTV All Access släpps?
Andersson711 skrev:Lindbom
Hult
Lundh
Agne Bengtsson
Ytterell
Lauridsen
Brännström
Törngren
Thuresson
J Andersson
Johnsson
Alla dessa måste lämna klubben omgående, Lauridsen är egentligen inte kass men platsen behövs för att ta in ngn som kan gör skillnad.
Andersson711 skrev:Lindbom
Hult
Lundh
Agne Bengtsson
Ytterell
Lauridsen
Brännström
Törngren
Thuresson
J Andersson
Johnsson
Alla dessa måste lämna klubben omgående, Lauridsen är egentligen inte kass men platsen behövs för att ta in ngn som kan gör skillnad.
jordfelsbrytare skrev:Om vi synar lite av värvningarna och några som vart i truppen länge vad har vi egentligen fått ut hitills?
Anton Bengtsson: mängder av istid och stortfötroende i pp... Helt omotiverat i min värld,väldigt svaga 1 assist och minus 4 på 14 matcher 0,07PPm(poäng per match) rejält underkänd
Thörngren: Han skulle ta steg, Hult ville att han skulle bli jämnare. Hur har det gått? 2 assist på 14 matcher trots mängder av förtroende 0,14ppm
Nils Andersson: 8 matcher 1 assist 0,13ppm och -3. Dessutom oerhört många lätta misstag. En skugga av vad han kan och bör prestera. Fiasko värvning hitills!
Thuresson: 2 assist 0,17ppm oerhört lojt kroppsspråk på isen. Ingen poängspruta tidigare heller enligt twitter. Har legat över 0,5ppm sina 3 senaste Shl säsonger. Så jo bör vara pålitlig poängplockare. Thuresson bidrar inte alls med det han är värvad för! Ingen pålitlig poängplockare hitills, visar knappast någon vidare karaktär på isen. Stora ??? Känner jag till Thuresson.
Laudridsen: Var lite tveksam till honom. Hitills har jag fel. Säker i positionering, bra markeringsspel +3 fixat med 3 assist klart godkända 0,27ppm bättre en Bengtsson,Thörngren,Sundh,Anderssonx2,Thuresson och Johnsson tex. Bäst +- i laget tillsammans med Wännström.
Johan Johnsson: 1 assist, hårt jobb men får ut väldigt lite.
Brännström 0 poäng och väger på tok för lätt. Är 13e FW med all rätt för tillfället.
Kollar vi lite snabbt på målvaktsspelet ligger Sandström på 89,3% och Gunnarsson på 90,9%
Gunnarsson har gjort det helt ok inte mer. Sandström är i min värld underkänd.
Lägg därtill att Gustavsson vart skadad,Thörnberg fortfarande är borta och bla Sundh levererat lite mindre en normalt så är det inte konstigt att HV71 svajar rejält!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster