Tråden Om Lagbygget 18/19

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden Om Lagbygget 18/19

Inläggav Fylke74 » 13 juli 2018, 09:53

Håller med merparten, truppen ser spännande ut.
Nu får vi bara hoppas att vi slipper skadeelände denna säsong.
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav scopulus » 13 juli 2018, 15:54

Jag är mycket nöjd med lagbygget so far. Med en ny poängstark back ser det väldigt spännande ut på alla fronter. Hoppas bara att backen kan presenteras så snart som möjligt för att kunna vara med under försäsongen och komma in i gruppen.
Användarvisningsbild
scopulus

Inläggav Weirdo » 13 juli 2018, 16:44

Hur tror ni att den interna poängligan kommer sluta efter kommande säsong?
Själv tror jag att de som slutar som top 5 är följande.
1. Önerud - 40p
2. Ljungh - 33p
3. Tedenby - 31p
4. Thuresson - 30p
5. Lehtonen - 29p
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Nick » 13 juli 2018, 18:46

Nu snackar vi. Laget kommer om vi får ihop allt bli ruskigt bra tror jag.
Forwardssidan är mycket bra med en grym bredd, backsidan är nu lika bra om inte bättre än guldsäsongen.
Målvaktssidan ör grym.

Längtar till september!
Nick

Inläggav PapaEmeritus » 13 juli 2018, 18:49

Weirdo skrev:Hur tror ni att den interna poängligan kommer sluta efter kommande säsong?
Själv tror jag att de som slutar som top 5 är följande.
1. Önerud - 40p
2. Ljungh - 33p
3. Tedenby - 31p
4. Thuresson - 30p
5. Lehtonen - 29p

Tror inte Lehtonen kommer göra så mycket poäng. Nisse A däremot ;)
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Andersson711 » 13 juli 2018, 19:20

Japp. Även denna bitterfi**an är djupt imponerad av värvningen av N Andersson. Snyggt! Ska vi uppställningsdrömma?

Andersson-Strömberg
Tedenby-Ljungh-Önerud

Lehtonen-Fehérváry
Thuresson-Andersson-Wänna

Berglund-Persson
Thörna-Gustafsson-Törngren

Sundh-Bengtsson-Figge

Ytterell
Lauridsen
Brännström
Johnsson
Andersson711
Moderator

Inläggav hammare7 » 13 juli 2018, 20:14

PP 1
Önerud - Ljung - Wännström
Lehtonen - Andersson

PP 2
Tedenby - Andersson - Thuresson
Törngren/Thörnberg - Ytterell

SKulle vilja ge Törngren chansen för jag tror ge man han förtroende tror jag han kan göra mycket med sin avighet, han är ingen 4 lina brunkrare
hammare7

Inläggav Davestar » 13 juli 2018, 20:50

Ett så här bra lag på papperet har vi inte ställt upp med sedan 2010-11. Visst, vi har ingen spelare som kommer vinna poängligan men en fantastisk bredd med många som är goda för 30 p. som jag ser det kan vi mönstra tre st förstakedjor ( om än inte av yppersta klass). En häftig reflektion är att fem st av nyförvärven bar ett a på tröjan förra säsongen och ytterligare två förförra säsongen (här har Hult verkligen lyckats hitta karaktär enligt mig). Vi har inga vika ner sig värvningar av typen Sweatt, ejdsell eller figren denna säsongen. Om vi får ordning på special teams ser jag inte att något annat lag ska orka med HV sett över sju matcher. Det var länge sen jag hade så stora förväntningar inför en säsong.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav PapaEmeritus » 13 juli 2018, 21:35

Davestar skrev:Ett så här bra lag på papperet har vi inte ställt upp med sedan 2010-11. Visst, vi har ingen spelare som kommer vinna poängligan men en fantastisk bredd med många som är goda för 30 p. som jag ser det kan vi mönstra tre st förstakedjor ( om än inte av yppersta klass). En häftig reflektion är att fem st av nyförvärven bar ett a på tröjan förra säsongen och ytterligare två förförra säsongen (här har Hult verkligen lyckats hitta karaktär enligt mig). Vi har inga vika ner sig värvningar av typen Sweatt, ejdsell eller figren denna säsongen. Om vi får ordning på special teams ser jag inte att något annat lag ska orka med HV sett över sju matcher. Det var länge sen jag hade så stora förväntningar inför en säsong.

Luuuugn nu! Det ska först och främst klaffa på isen, sen måste halva laget undvika att ta skador också.
Men visst, det ser på pappret riktigt bra ut. Lite tunn centersida rent offensivt men magkänslan är bra.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav SeanPaul94 » 13 juli 2018, 21:39

Lagen känns sjukt spännande och har en ruggig potential.
Johan och Johan har verkligen byggt om och byggt rätt!

Jag tror på en mycket rolig vinter i Kinnarps! :)
SeanPaul94

Inläggav Quila » 13 juli 2018, 22:30

Gillar skarpt värvningen av Andreas Thuresson. Han har länge varit lite av en personlig favorit, eftersom han har många kvalitéer, både spelskicklig, tuff och jobbig att möta. Mycket bra värvning.

Sedan älskar jag verkligen värvningen av Nils Andersson. Wow! Den såg man inte komma. En av SHL:s bästa offensiva backar och han kommer hjälpa vårt pp oerhört. Dessutom ofta underbar på att starta igång anfallen, med bländande förstaplats.

2 starka värvningar det sista nu och överlag en fantastiskt silly av Johan o Johan.

Fin bredd på fw-sidan och backsidan ser nu bra ut också, men där krävs att någon av de nya verkligen överträffar åtminstone mina förväntningar, även om jag tror mycket på framförallt Fehervary.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav tommy1985a » 14 juli 2018, 13:47

Många verkar tycka laget ser bra ut nu, vilket känns bra, men är det bättre eller sämre än guldlaget?

Målvakter
Söderström - Gunnarsson - väldigt bra ersatt måste jag säga då vi inte visste att Linus var så bra som han blev under säsongen.
Pw - Sandström - Osäkert men jag tror att Sandström kan hålla en jämnare nivå än PW.

Jag skulle säga + på målvakter mot guldåret.

Backar
Pilut - Nisse A - I den utveckling Pilut är i så blir det minus men med tanke på hur svår-ersatt så ändå +
Almqvist - Lehtonen - Vi får ganska liknande spelare som kan vara en fullgod ersättare.
Borgman - Strömberg - Lika osäker som Borgman var är Strömberg, men kanske med samma förutsättningar chansning precis som då.
Brännström - Fehervary - verkar som att det kan vara ett ganska jämnt byte vad man hört av sistnämnda.
Reese - Lauridsen - Jättesvårt att säga, kan gå åt båda håll lite, tappar lite offensiv i Reese men får mer defensiv i Lauridsen?
Hanson - Ytterell - Här får jag nog säga + då Hanson hade en rätt dålig säsong defensivt, det tror jag Ytterell gör bättre.
Person- Person
Berglund - Berglund

Ser faktiskt ganska lovande ut i mina ögon från start. Många tog steg under den gångna säsongen guldåret, nu har vi mer säkra kort från start samt en del som vi hoppas kan följa i guldårets steg. Ungefär liknande förutsättningar med både lite + och -.

Sandberg - Brännström - Blir väldigt svårt för Brännström att matcha Sandbergs säsong
Christensen - Wännström - Wänna kan nog hålla jämna steg med Christensen målmässigt och kanske bli ett + poängmässigt
Brithen - Figren - Figren kan i sina bästa stunder matcha Brithen men här blir det nog svårt att få till ett +
Arlbrandt - Thuresson - lite olika spelare poängmässigt samma nivå men vi får in mer energi och riv än spelförståelse +-0
Abott - Johnsson - Abbot hade ingen kanonsäsong så Johnsson kan säkert fylla luckan på isen.
Lias - Gustafsson - Här får vi nog ungefär ut samma av Gustafsson som vi fick av Lias.
Stenlund - Ljungh - Stenlund tror jag har en lovande karriär framför sig, och gjorde en bra säsong guldåret, Men Ljungh ska kunna matcha poängmässigt och energimässigt. här ser jag ett +
Ullström - Andersson - ungefär samma storlek som Ulla men kanske inte samma fina teknik och lika dålig skridskoåkning? blir nog ett - med chans till att bli överaskad.

Samma stomme som guldåret behöver ej presenteras.

Önerud
Tedenby
Törngren
Thörnberg
Sundh
Bengtsson

På forwardssidan skulle jag nog säga att vi ligger minus från start men samtidigt finns det luckor under säsongen att fylla på de bitar som man märker saknas. Men en bra grund tycker jag vi har i laget i all fall som säkert kan följa upp guldlaget ganska bra tillsammans med den nya backsidan samt nya målvaktsparet.

Totalt sett tycker jag att man har fått ihop ett ganska bra lag på pappret, nu återstår att se hur det funkar på isen eller om man behöver pussla in lite förstärkningar under säsongen för att ta sig hela vägen.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav PapaEmeritus » 26 juli 2018, 20:53

Mina femtio cent på säsongens kedjeformationer. Lindbom, fram med papper och penna och börja anteckna.

Förstakedjan: Önerud - Ljungh - Thuresson
Hemvändande Simon Önerud behöver inte närmare presentation. Kommer bidra med hårt jobb och poäng. Han kommer säkerligen också få ett A på tröjan.
Ljungh får ta steget upp till förstecenter i en guldsatsande klubb. Vikarierade åt skadade Andreas Engqvist i Djurgården med bravur förra säsongen. Har en hel del press på sig att fortsätta leverera i sin nya klubb.
Thuresson är en duktig allround-spelare med näsa för mål. Har tidigare levererat bra på SHL-nivå och kan samtidigt spela tufft. Defensivt säker högerskytt som kommer göra många poäng i PP.
Detta är min förstafemma nästa säsong, och det kommer bli en jääävligt tung kedja att möta. Om motståndarbacken tvekar ens en sekund med sitt förstapass kommer han ha tre bålgetingar i kalsongerna direkt. Det kommer smälla på bra i Kinnarps i höst.

(Jag hade eventuellt tänkt att byta Thuresson mot Tedenby eller Wännström för att få lite mer varians i denna toppformation, men denna konstellationen lockade mig mer.)

Andrafemman: Tedenby - Andersson - Wännström
Det Mattias Tedenby kan göra med en puck, kan inte Zlatan göra med en apelsin. Yrvädret från Värnamo är, när han är på det humöret, en av SHLs mest sevärda spelare. Han kan då på egen hand dyrka upp kassaskåpsdörren på Fort Knox, samtidigt som han käkar korv och cyklar enhjuling.
Jocke Andersson är ett osäkert kort. Håller han en hel säsong? Hur tar han miljöombytet? Hur är formen? Kan vi räta ut dessa frågetecken har vi en center, som i sina bästa stunder kan bidra med ett hockeykunnande som få i laget har. NHL-rutin finns i massor, spelförståelse, spelupplägg och inte minst defensiv skicklighet. Det sistnämnda kommer behövas mellan de mer offensiva vingarna.
Sebastian Wännström är ytterligare ett frågetecken. Hur är hans status och kommer han kunna spela en hel säsong? Gör han det så har vi mycket offensiv kraft att ta tillvara på. En högerskytt med fint skott som kan utnyttjas med fördel i PP.
En kedja med mindre urkraft än förstakedjan, men med lite mer fart, finess och ett "uns smartness ( ;) ). Det finns gott om offensiva vapen för Lindbom att välja på i våra två toppkedjor.

Tredjefemman: Thörnberg - Gustafsson - Törngren
Martin Thörnberg, mannen som offrade halva klockspelet för sitt senaste SM-guld tillika vår lagkapten. Är hans topp passerad? 33p - 27p - 22p de senaste säsongerna talar nog, tyvärr, sitt tydliga språk. Men med rutinen, arbetskapaciteten och det hårda skottet finns kvar och det tror jag kommer gynna ungtupparna till höger om honom.
David Gustafsson som ju blev draftad i andrarundan är ett namn att hålla ögonen på och nu är tiden inne att ge ungtuppen mer speltid. Låt grabben få sina minuter och han kommer säkerligen att avancera ett par snäpp under säsongen.
Christoffer Törngren som skrevs in i historieböckerna då han gjorde det magiska 1-1 målet mot Brynäs ur ingen vinkel alls. Det här är nog hans sista chans att få bevisa vad han kan. Det finns en enorm potential i grabben, men som han aldrig riktigt fått att stämma.
En kedja som kommer att vara jobbig att möta, och som kan stänga ner andra mer spelförande motståndare. Och det finns massor med offensiv potential att hämta här.

Fjärdekedjan: Sundh - Bengtsson - Johnsson
Oscar Sundh är ett godståg på isen. Gör sällan en dålig match och han kämpar, river och sliter i alla byten. Har blivit en publikfavorit i Kinnarps och älskar sitt HV71 som om det vore hans moderklubb. En kugge defensivt och i BP.
Anton Bengtsson, Agnes pojk har på senare nästan blivit en institution i HVs fjärdekedja. Har aldrig riktigt tagit det där sista klivet i sin utveckling men har tillräckligt mycket talang i sig för att kunna vikariera högre upp i kedjesystemet.
Johan Johnsson, en förlorad son som hittat hem. Har stått för ett par stabila säsonger i allsvenskan och tar nu steget upp för att leka med de stora pojkarna igen. Kommer inte att matchas så mycket mer än i fjärdekedjan, men bidrar med lugn och defensiv trygghet.

Första backpar: Andersson - Lehtonen
Hult lyckades med bedriften att locka till sig en av SHLs bästa offensiva backar och Andersson kan förhoppningsvis få fart på vårt obefintliga PP.
Mikko Lehtonen är ingen flashig back, men en mycket duktig tvåvägsspelare. Kan bidra både offensivt och defensivt och har ett bra förstapass.

Andra backpar: Berglund - Fehérváry
Det är dags att Berglund tar klivet tillbaka till den mer offensiva back han var för ett par säsonger sedan. Får bli lite mentor åt den yngre slovaken, som främst kommer få arbeta defensivt och det gjorde han med bravur i allsvenskan förra säsongen.

Tredje backpar: Persson - Strömberg
Ett rent defensivt backpar där Persson får fortsätta spela tufft. Får istället för Berglund sällskap av defensivt skicklige Strömberg som vill testa vingarna i SHL. Gäller att båda jobbar på sitt förstapass, för de kan få det jobbigt mot checkande forwards.

Fjärde backpar: Lauridsen - Ytterell
De här båda herrarna kommer förmodligen mest att få spela avlastningsminuter åt resterande backpar. Båda har rutin från SHL, men framförallt Lauridsen kommer nog att få ganska lite speltid. Ytterell skadades tidigt på säsongen och fick inte riktigt bevisa vad han kunde bidra med förra säsongen. Det lilla man hann se innan dess, lämnade en del övrigt att önska. Är nog ganska revanschsugen och jag hoppas att vi kan få nytta av hans vassa skott nästa säsong.

Utanför laget: Figren - Brännström
Robin Figren, gick till HV inför förra säsongen för att få en nystart. Hade efter det en väldigt trög säsong trots gott om förtroende från Lindbom. Kastades runt väldigt mycket i kedjorna och hade nog mått bra av att få spela mer i en fast kedja. Kommer säkerligen inte att hamna här, då Lindbom verkar gilla hans spelsätt.
Isac Brännström har varit dominant på J20-nivå men kommer med största sannolikhet bli utlånad till Allsvenskan för att få speltid med ett A-lag. Här finns offensiv potential.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav tommy1985a » 8 augusti 2018, 19:00

Tedenby - Gustafsson - Törngren
Önerud - Ljungh - Wännström
Thuresson - Andersson - Thörnberg
Bengtsson - Johnsson - Sundh
Figren Brännström

Ju närmare man kommer säsongen ju mer känns det som, fan vilken stark forwardssida vi har. Det finns ingen som förtjänar att spela mindre än någon annan egentligen, samtliga spelare har ju visat att det besitter fin offensiv hockey. Sundh och Bengan brukar ju ofta hitta nätet trots att de får ta stort defensivt ansvar. Tror det blir målkalas i år från alla spelare. Mitt tips är att alla ska få sin istid, och få bevisa sig offensivt, för det finns sån potential i detta lag ner till siste man, även backsidan som jag ej nämnt ännu. Faan vad jag längtar efter att det ska dra igång igen, vi kommer mala sönder varenda lag i år. 7-1 7-1 7-1 7-1 kommer det se ut varje match är jag övertygad om :)
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Haard » 9 augusti 2018, 10:20

Ser extremt nycket fram emot säsongen som står för dörren.
Känns som vi har en bra mix sett över hela banan, med både SM-guldvinnare från i förfjol och unga, hungriga (dock otestade) spelare. Men jag är inte särskilt orolig. På backsidan har vi ett par rutinerade herrar (Berglund, Persson osv.), som kommer hjälpa de yngre förmågorna utvecklas.
Det enda jag känner någorlunda oro för är målvaktssidan. Kommer Gunnarsson kunna leverera en hel säsong som han storspelade för Redhawks i slutspelet? Om ja: fan vad gött. Om nej: kan Sandström kliva fram? Återstår att se.

Släpp pucken nu, tack.

Någon som vet när HVTV All Access släpps?
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav hammare7 » 9 augusti 2018, 12:15

Haard skrev:Ser extremt nycket fram emot säsongen som står för dörren.
Känns som vi har en bra mix sett över hela banan, med både SM-guldvinnare från i förfjol och unga, hungriga (dock otestade) spelare. Men jag är inte särskilt orolig. På backsidan har vi ett par rutinerade herrar (Berglund, Persson osv.), som kommer hjälpa de yngre förmågorna utvecklas.
Det enda jag känner någorlunda oro för är målvaktssidan. Kommer Gunnarsson kunna leverera en hel säsong som han storspelade för Redhawks i slutspelet? Om ja: fan vad gött. Om nej: kan Sandström kliva fram? Återstår att se.

Släpp pucken nu, tack.

Någon som vet när HVTV All Access släpps?

Gissar på imorgon elller början av nästa vecka
hammare7

Inläggav 15:48 » 18 augusti 2018, 20:51

Ska ge mig på nåt dumt. Recensera nyförvärven, och några andra som jag tycker utmärkt sig, efter två futtiga träningsmatcher. Sett match 1 på tv och match 2 på plats. Mycket kommer givetvis hända men såhär är min känsla just nu. Take it or leave it. (Moderator får gärna flytta inlägget om det passar bättre nån annan stans).

Mv

+Ser mycket stabilt ut. Både Felix och Gunnar har gjort kanonmatcher.

Backar

+ Lehtonen. Imponerar med sin skridskoåkning och rejäla passningsspel. Kommer bli en stor tillgång.
Fehervary. Kommer klara klivet till SHL galant. Rejäl och bra fart på rören. Kan bli en ny Borgman.
Nisse. Har väl inte dominerat direkt men det syns att det kommer bli en tillgång i PP.
Lauridsen. Överraskat positivt. Stabil. Fin offensiv insats vid första målet mot FHC.

+- Strömberg. Inte gjort bort sig men behöver en några matcher till för o växa in i tempot och SHL-kostymen.

- Ytterell. Känns tyvärr som att det tar vid där det slutade innan han blev skadad förra säsongen. Blir nervös varje gång han är inne. Sätter sig själv och lagkamrater i svåra situationer. Inte fått spela PP heller vilket är förståeligt utefter prestation men synd då det kanske kunde lyfta självförtroendet.

Forwards

+ Ljungh. Klassförvärv. Skicklig med puck. Kan sätta upp kamrater och även näta själv. Kommer bli bra dirigent i PP.
Tedenby. Matchens gigant mot FBK. Behöver inte säga mer.
Bengtsson. Stenhårt jobb och obekväm att möta.

+- Önerud. Inte utmärkt sig såhär långt men kommer växla upp, var så säkra.
Thuresson. Lite samma som Önerud. Känns positivt ändå.
Johnsson. Hårt jobb men behöver som Strömberg mer tid för o växa in i tempot. Önskar lite mer tekningsvinster.
Törngren. Ganska osynlig mot FHC. Spelade inte mot FBK.

- J. Andersson. Ser ganska trög ut på rören. Känns inte som en optimal andracenter. Hoppas jag har fel men har ingen bra känsla.
Thörnberg. Småskadad innan träningsmatcherna börjat. Spelade inte match ett. Utgick efter två perioder mor FBK. Är orolig för vår kapten.
15:48

Inläggav Junior » 19 augusti 2018, 16:47

Andreas Falk klar lite som ersättare till Thörnberg och Gustafsson till och med den 11 oktober. Antagligen så kan det väl också bli en förlängning om han är bra.

Bra agerat av Hult att plocka in en ganska erfaren spelare på korttidskontrakt när de andra är borta. Tror nog inte att det kommer bli en förlängning senare då Andreas är 35 år och har en starkt nedåtgående trend i karriären. Men bör vara duglig för detta uppdraget.

https://www.hv71.se/artikel/j5rzajl0y-3 ... dreas-falk
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav DocSeverinsen » 19 augusti 2018, 16:56

Bra lösning för HV att ta in Falken. Man får en kapabel spelare med en hel del erfarenhet, och kostar säkert inte skjortan heller. Gör han det bra ser jag gärna förlängning då det säkert kommer fler skador framöver
DocSeverinsen

Inläggav FirstSwitch » 19 augusti 2018, 17:53

Falk är en helt okej lösning, bra tekare. Bäst statiskt sett förra säsongen i tekningar i defensiv zoni hela ligan.
FirstSwitch

Inläggav hammare7 » 19 augusti 2018, 18:58

ok center för en avlastande roll i 4 och BP,
hammare7

Inläggav Nutarviguld » 19 augusti 2018, 20:56

Skulle säga att Thörnberg oroar, om vi ej kan luta oss emot en Thörnberg i gott skick så behöver vi ersättare en spets forward. Hoppas verkligen inte man går och hoppas på Thörnberg hela säsongen och han kommer skada sig varannan match och leverera dåligt likt Petrasek och Davidssons sista säsonger
Nutarviguld

Inläggav Davestar » 19 augusti 2018, 21:31

Väldigt tråkigt och oroande med Thörnberg. Förhoppningsvis kanske dessa åtta veckor gör underverk för en sargad kropp. Jag vill ge en stor eloge till Hult som fortsätter sin perfekta Silly season. Falk bor i jkpg, kan föreningen och älskar HV. Han kommer inte att producera lika mycket som senast men kommer med stor rutin och en enorm vinnarskalle. Som den laglojala spelare han är kommer han att acceptera sin roll (3-4 center och bp spel) till fullo och ge allt de minuter han får. Dessutom kommer han inte att påverka gruppen negativt vilket kan ske när man plockar in tex random nordamerikan. Fem plus till denna värvning. Hoppas att kontraktet förlängs säsongen ut.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Andersson711 » 1 november 2018, 22:16

Lindbom
Hult
Lundh
Agne Bengtsson
Ytterell
Lauridsen
Brännström
Törngren
Thuresson
J Andersson
Johnsson

Alla dessa måste lämna klubben omgående, Lauridsen är egentligen inte kass men platsen behövs för att ta in ngn som kan gör skillnad.
Andersson711
Moderator

Inläggav Garlic » 1 november 2018, 23:36

Andersson711 skrev:Lindbom
Hult
Lundh
Agne Bengtsson
Ytterell
Lauridsen
Brännström
Törngren
Thuresson
J Andersson
Johnsson

Alla dessa måste lämna klubben omgående, Lauridsen är egentligen inte kass men platsen behövs för att ta in ngn som kan gör skillnad.

Kan inte annat än hålla med, länge sen HV hade så många medelmåttor.
Garlic

Inläggav Kamy » 1 november 2018, 23:59

Andersson711 skrev:Lindbom
Hult
Lundh
Agne Bengtsson
Ytterell
Lauridsen
Brännström
Törngren
Thuresson
J Andersson
Johnsson

Lägg till Anton Bengtsson, Christoffer Persson och Oscar Sundh på den listan också.

Fattar inte värvningen av Thörngren samt förlängningarna på Sundh och Ch. Persson. Allt har sin tid, Hv är så jäkla rädda för att
värva "fel" karaktär så man satsar nästan bara på spelare som spelat i klubben innan.
Kamy

Inläggav jordfelsbrytare » 2 november 2018, 08:30

Om vi synar lite av värvningarna och några som vart i truppen länge vad har vi egentligen fått ut hitills?
Anton Bengtsson: mängder av istid och stortfötroende i pp... Helt omotiverat i min värld,väldigt svaga 1 assist och minus 4 på 14 matcher 0,07PPm(poäng per match) rejält underkänd
Thörngren: Han skulle ta steg, Hult ville att han skulle bli jämnare. Hur har det gått? 2 assist på 14 matcher trots mängder av förtroende 0,14ppm
Nils Andersson: 8 matcher 1 assist 0,13ppm och -3. Dessutom oerhört många lätta misstag. En skugga av vad han kan och bör prestera. Fiasko värvning hitills!
Thuresson: 2 assist 0,17ppm oerhört lojt kroppsspråk på isen. Ingen poängspruta tidigare heller enligt twitter. Har legat över 0,5ppm sina 3 senaste Shl säsonger. Så jo bör vara pålitlig poängplockare. Thuresson bidrar inte alls med det han är värvad för! Ingen pålitlig poängplockare hitills, visar knappast någon vidare karaktär på isen. Stora ??? Känner jag till Thuresson.
Laudridsen: Var lite tveksam till honom. Hitills har jag fel. Säker i positionering, bra markeringsspel +3 fixat med 3 assist klart godkända 0,27ppm bättre en Bengtsson,Thörngren,Sundh,Anderssonx2,Thuresson och Johnsson tex. Bäst +- i laget tillsammans med Wännström.
Johan Johnsson: 1 assist, hårt jobb men får ut väldigt lite.
Brännström 0 poäng och väger på tok för lätt. Är 13e FW med all rätt för tillfället.
Kollar vi lite snabbt på målvaktsspelet ligger Sandström på 89,3% och Gunnarsson på 90,9%
Gunnarsson har gjort det helt ok inte mer. Sandström är i min värld underkänd.
Lägg därtill att Gustavsson vart skadad,Thörnberg fortfarande är borta och bla Sundh levererat lite mindre en normalt så är det inte konstigt att HV71 svajar rejält!
jordfelsbrytare

Inläggav Husmusen » 5 november 2018, 10:36

jordfelsbrytare skrev:Om vi synar lite av värvningarna och några som vart i truppen länge vad har vi egentligen fått ut hitills?
Anton Bengtsson: mängder av istid och stortfötroende i pp... Helt omotiverat i min värld,väldigt svaga 1 assist och minus 4 på 14 matcher 0,07PPm(poäng per match) rejält underkänd
Thörngren: Han skulle ta steg, Hult ville att han skulle bli jämnare. Hur har det gått? 2 assist på 14 matcher trots mängder av förtroende 0,14ppm
Nils Andersson: 8 matcher 1 assist 0,13ppm och -3. Dessutom oerhört många lätta misstag. En skugga av vad han kan och bör prestera. Fiasko värvning hitills!
Thuresson: 2 assist 0,17ppm oerhört lojt kroppsspråk på isen. Ingen poängspruta tidigare heller enligt twitter. Har legat över 0,5ppm sina 3 senaste Shl säsonger. Så jo bör vara pålitlig poängplockare. Thuresson bidrar inte alls med det han är värvad för! Ingen pålitlig poängplockare hitills, visar knappast någon vidare karaktär på isen. Stora ??? Känner jag till Thuresson.
Laudridsen: Var lite tveksam till honom. Hitills har jag fel. Säker i positionering, bra markeringsspel +3 fixat med 3 assist klart godkända 0,27ppm bättre en Bengtsson,Thörngren,Sundh,Anderssonx2,Thuresson och Johnsson tex. Bäst +- i laget tillsammans med Wännström.
Johan Johnsson: 1 assist, hårt jobb men får ut väldigt lite.
Brännström 0 poäng och väger på tok för lätt. Är 13e FW med all rätt för tillfället.
Kollar vi lite snabbt på målvaktsspelet ligger Sandström på 89,3% och Gunnarsson på 90,9%
Gunnarsson har gjort det helt ok inte mer. Sandström är i min värld underkänd.
Lägg därtill att Gustavsson vart skadad,Thörnberg fortfarande är borta och bla Sundh levererat lite mindre en normalt så är det inte konstigt att HV71 svajar rejält!

Bengtsson, bra bredd spelare men som du skriver...va i helafriden gör han inne i PP ?
Thörngren, När vi behövde spets i laget värvar Hult ännu en bredd spelare, helt obegripligt
Andersson, Tror och hoppas att han kommer komma igång, grym värvning
Thuresson, Jag var glad när vi värvade honom, men snart känns det som att man kanske skulle fundera på att ersätta honom.
Lauridsen, Även om han är okej så hade jag mycket hellre sätt en "spetsigare" back här, konstig värvning om han inte var tok billig
Johnsson, också en sån där konstig bredd värvning, vi kan inte ha hela laget med liknande allroundspelare
Brännström, Låt Heikinen få chansen istället, Brännström har fått sin
Wännström, Här är man i ett jobbigt läge, antingen sparkar man Wännström nu eller så ger man han förtroende ALL IN, han måste komma igång men kommer INTE komma igång genom att bli petad och spela i konstiga kedjor. Låt han spela i första PP eller sparka honom och ersätt
Husmusen

Inläggav Husmusen » 11 januari 2019, 10:32

Satt och tänkte på femmorna lite nu när Thörna är tillbaka...det är fan inte lätt längre alltså.
Personligen känns det viktigare att få in en vass PP center än en FW ? och framförallt så har jag
ändrat mig till att det känns som prio1 att få in en riktigt vass back.

Men det är dumt att splitta på tedenby-ljungh-wännström så dom tycker jag ska fortsätta ihop
men sen blir det svårt
Jag vet att Önerud och Thörnberg fungerar bra ihop, samtidigt så tror jag att "problemet" med Thuresson är att han behöver bra spelare med sig för att kunna få ut sitt max. Man hade ju gärna kört dom 3 ihop men då saknas det lixom en center... :(
Kanske Önerud-andersson-Thörnberg
Thuresson-Gustafsson-Figren
Sen i fjärde femman är frågan vem som ska sitta på bänken, Sundh är ju given här men sen då ?
Johnsson,Bengtsson,Thörngren,Brännström...svårt faktiskt men måste jag välja så sätter jag Bengtsson på bänken faktiskt hans statistik har varit klen i år trots massor av istid, sen tror jag det finns en större uppsida på Brännström än hos Thörngren.
Problemet jag ser det är att vi har för många bredd spelare, antalet forwards är tillräckligt för att täcka in en skada men skadar sig någon i top formationen så har vi inte spets nog för slutspelet. Men backsidan är tunnare än backsidan som det ser ut nu. Ja med facit i hand så behövs nog en spetsforward (fw? center?)som ersättare till Sandberg och en riktigt vass back
Husmusen

Inläggav Quila » 12 januari 2019, 02:20

Ja, svårt men vi får väl helt enkelt vänta och se. Tror man har is i magen med att se hur Thörna presterar på match nu. Vet att man är noga med gruppdynamiken osv.

Bland fw är det väl framförallt Thuresson (räknar inte med Thörna här) som inte fått chansen i en bättre omgivning ordentligt vad jag personligen tycker då. Thuresson är en toppforward i SHL och här har vi sparkapital, men som du säger Husmusen, så är Thuresson (som de allra flesta) beroende av en bra omgivning.

Mina kedjor i dagsläget:

Tedenby Ljungh Wännström - Leading line.
Önerud Gustafsson Thörnberg - Smålandskedja, med många nycklar.
Thuresson Andersson Figren - Jockes hjärna, Thuressons tyngd och Figges fart.
Johnsson Bengtsson Sundh - Främst en defensiv gnuggarkedja.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71