Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Lux skrev:Ju mer jag läser olika intervjuer och uttalande från olika håll så blir jag mer övertygad om att tanken är att Lindbom ska köra ett år innan Mårts tar över.
Även om jag tappar en större mängd hår när HV förlorar så kanske det kan vara bra med ett mellanår nu.
Lux skrev:Ju mer jag läser olika intervjuer och uttalande från olika håll så blir jag mer övertygad om att tanken är att Lindbom ska köra ett år innan Mårts tar över.
Även om jag tappar en större mängd hår när HV förlorar så kanske det kan vara bra med ett mellanår nu.
moncalisa skrev:" Johan har redan från dag ett varit en stark kandidat och ju längre processen har pågått desto starkare har Johan vuxit. Han är precis den ledartyp vi söker och därför känns det extra roligt att han redan finns i vår organisation, säger Johan Hult."
Detta innebär ju att Johan Lindbom inte är en "nödlösning."
http://www.jnytt.se/guldhjalten-tar-over-hv71
jordfelsbrytare skrev:Lux skrev:Ju mer jag läser olika intervjuer och uttalande från olika håll så blir jag mer övertygad om att tanken är att Lindbom ska köra ett år innan Mårts tar över.
Vad baseras den teorin på?
Lux skrev:Om jag minns rätt så sa han att han hade ringt/sms:at Hult och sagt att han inte var aktuell så sent som för några dagar sen.
hammare7 skrev:Hur stora meriter hade Sam Hallam innan sM-guldet? Visst han hade bra år i allsvenskan men hade han några SM-guld? nej. Han var ny o kom in me nya ideer o de gick bra.
Las Rayas Azules skrev:hammare7 skrev:Hur stora meriter hade Sam Hallam innan sM-guldet? Visst han hade bra år i allsvenskan men hade han några SM-guld? nej. Han var ny o kom in me nya ideer o de gick bra.
Fast Hallams karriär är ju totalt olik Lindboms. Hallam var först assisterande i allsvenskan 3 år, sen huvudtränare 4 år, och sen 1,5 år som assisterande i SHL, innan han blev huvudtränare. Hallam tog den "vanliga vägen", så det blir konstigt att jämföra.
Sen är det ju svårt att ha något SM-guld innan sitt första.
Mycket prat om mellanår nu. Vill påminna er om ett par goda exempel på huvudtränare som tagit guld sitt första år i högstaligan.
Roger Melin 98-99 (BIF) och Tommy Jonsson 11-12 (Också BIF). FInns säkert fler exempel.![]()
Tycker detta känns bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster