Hv truppen 20/21

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Hv truppen 20/21

Inläggav håvesjuttioett » 28 april 2020, 16:46

Fylke74 skrev:Skulle behöva hjälp reda ut det hela.
OM vi utgår från att 20 och 28 försvinner och Ågren är klar, vad är det som skall in då?

2 backar, 1 center
håvesjuttioett

Inläggav Killer#41 » 28 april 2020, 16:47

Två backar och en center är kvar då.

Hoppas man lägger mycket krut på en riktig klass center,man märkte direkt med Lias i laget vilken skillnad det gjorde.

Kinnvall gjorde 40 poäng och det bli inte lätt att ersätta,men tänk en offensiv back in och en tvåvägsback så ser det ändå bra ut!
Killer#41

Inläggav Calle2 » 28 april 2020, 20:21

Diabolics skrev:
Calle2 skrev:Kan inte se någon som helst realism i att vi skulle kunna få både Ljungh och Andersson. Om Ågren är klar och Sandin går bort har vi 13 forwards och den sista bör bli en förstacenter. Lias har jag redan räknat bort. Han är för bra för SHL. Ljungh tror jag kommer att välja spel utomlands. Personligen hoppas jag på något spetsigare men skulle inte bli helt förvånad om det slutar med Ullstöm.

Jag tror man skall vara väldigt försiktig med att uttala sig bestämt i dessa tider, å med Lias finns det en jävla soppa att reda ut i Rangers. Han har kontrakt kvar där men både en ny chans där eller en passande trade är svåra saker att reda ut, även i tider utan pandemi. Spetsigare än Ljung? Till SHL? Ja, det vore något, håll inte andan ;)
Slutar det med Ullström blir jag besviken. Jag ser hellre både Lias och Ljung, samt en drös andra (å då syftar jag inte enbart på centerposition). Jag är inte Ullströms största fan, det är jag inte.

Om inte Rangers omvärderar sin syn på Lias plats i laget tror jag det slutar med att han blir trejdad. Varför inte till Seattle. Skulle Hult landa Ljungh kommer jag att göra vågen men jag tror inte han eller någon annan sportchef i SHL kommer att klara det. Det jag menade var att jag hoppas på en spetsigare spelare än Ullström även om hans erfarenhet och bakgrund i klubben skulle vara värdefull.
Calle2

Inläggav Weirdo » 28 april 2020, 20:49

Calle2 skrev:
Diabolics skrev:
Calle2 skrev:Kan inte se någon som helst realism i att vi skulle kunna få både Ljungh och Andersson. Om Ågren är klar och Sandin går bort har vi 13 forwards och den sista bör bli en förstacenter. Lias har jag redan räknat bort. Han är för bra för SHL. Ljungh tror jag kommer att välja spel utomlands. Personligen hoppas jag på något spetsigare men skulle inte bli helt förvånad om det slutar med Ullstöm.

Jag tror man skall vara väldigt försiktig med att uttala sig bestämt i dessa tider, å med Lias finns det en jävla soppa att reda ut i Rangers. Han har kontrakt kvar där men både en ny chans där eller en passande trade är svåra saker att reda ut, även i tider utan pandemi. Spetsigare än Ljung? Till SHL? Ja, det vore något, håll inte andan ;)
Slutar det med Ullström blir jag besviken. Jag ser hellre både Lias och Ljung, samt en drös andra (å då syftar jag inte enbart på centerposition). Jag är inte Ullströms största fan, det är jag inte.

Om inte Rangers omvärderar sin syn på Lias plats i laget tror jag det slutar med att han blir trejdad. Varför inte till Seattle. Skulle Hult landa Ljungh kommer jag att göra vågen men jag tror inte han eller någon annan sportchef i SHL kommer att klara det. Det jag menade var att jag hoppas på en spetsigare spelare än Ullström även om hans erfarenhet och bakgrund i klubben skulle vara värdefull.

Ser inte en trejd till Seattle som särskilt sannolikt då de inte går in i nhl förrän nästa säsong.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Weirdo » 29 april 2020, 10:13

Ågren kan fortfarande hamna i dif enligt Mrmadhawk
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav frippe-borås » 29 april 2020, 15:36

Ingen Ågren i Hv71! Förlängt med DIF
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 29 april 2020, 20:55

Fantastisk att vi får njuta av Kinnvall ytterligare en säsong i Hv71!
Tror han gör helt rätt att få mogna ytterligare!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Killer#41 » 29 april 2020, 21:47

Sanny tror Kinnvall kan dunka in 45-50 poäng inte illa må jag säga,dröm besked för Hv blå detta att få beskåda hans "bössa" en säsong till och ofta med sammarbete ihop med Bergström i pp!!!
Killer#41

Inläggav Quila » 30 april 2020, 09:01

Fantastiska nyheter angående Kinnvall. Haft det på känn. Klokt att få ett år till här hemma och vara än mer redo för uppgifterna som väntar.

Hade vi tappat Kinnvall, hade det varit nästintill omöjligt att ersätta honom, i synnerhet till den relativt låga lön han sitter på.

Sandin försvinner, vilket var väntat och det är ju synd, även om jag tror vi redan har en fullgod ersättare för honom i Forsberg.

Tråkigt att Ågren valde Djurgården, som lär fått eld i röva när de förstod att de var nära att tappa honom. Synd, hade gärna sett honom i Hv som sagt, men nu öppnas plats för en annan FW, vilket innebär att en hel kedja nu ska värvas in. Spännande, minst sagt.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 30 april 2020, 09:24

Riktigt jävla gott att Kinvall stannar. Som Quilla säger, inte en chans att kunna ersätta honom till den lönen. Men jag skulle sträcka mig längre att säga att det inte går att ersätta honom överhuvudtaget. Speciellt då Hult inte rosat marknaden när det kommer till värvningar den hyllan Kinnvall befinner sig på för tillfället. Så bra som han var i slutet av säsongen så kommer han vara seriens bästa back nästa år och utvecklingen går spikrakt uppåt.

Förbannat synd med Ågren, jag tror att många här inne inte fattar hur bra han är. Ännu en spelare som också har en kurva som pekar uppåt. Jag hoppas nu innerligt att Hult inte börjar värva in trötta spelare som typ Horak eller något. De passar inte i HV. Kan han inte bara köra på den linjen han är bra på? Plocka in spelare som är på väg uppåt i karriären. Problemet är väll att de måste man hugga i januari och februari.

För jag ser mycket hellre ett ungt och hungrigt lag gå in i slutspel som kämpar sig till en 6:e plats och har en positiv utveckling än ett trött överbetalt gäng med legogubbar (Horak, Little, Hrivik etc.) som kommer 3:a i serien.
magnus b

Inläggav Quila » 30 april 2020, 09:34

Instämmer till fullo magnus b!

Var nog väl optimistisk där, Kinnvall hade vi inte kunnat ersätta helt enkelt.
Blir oerhört intressant att se vad som kommer in istället. Tror förövrigt Forsberg kan vara exakt en sådan spelare du pratar om, inom kategorin ”påväg-uppåt/Hult-guldkorn”. Där är han och Davidsson riktigt, riktigt bra! :)
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 30 april 2020, 09:46

magnus b skrev:Riktigt jävla gott att Kinvall stannar. Som Quilla säger, inte en chans att kunna ersätta honom till den lönen. Men jag skulle sträcka mig längre att säga att det inte går att ersätta honom överhuvudtaget. Speciellt då Hult inte rosat marknaden när det kommer till värvningar den hyllan Kinnvall befinner sig på för tillfället. Så bra som han var i slutet av säsongen så kommer han vara seriens bästa back nästa år och utvecklingen går spikrakt uppåt.

Förbannat synd med Ågren, jag tror att många här inne inte fattar hur bra han är. Ännu en spelare som också har en kurva som pekar uppåt. Jag hoppas nu innerligt att Hult inte börjar värva in trötta spelare som typ Horak eller något. De passar inte i HV. Kan han inte bara köra på den linjen han är bra på? Plocka in spelare som är på väg uppåt i karriären. Problemet är väll att de måste man hugga i januari och februari.

För jag ser mycket hellre ett ungt och hungrigt lag gå in i slutspel som kämpar sig till en 6:e plats och har en positiv utveckling än ett trött överbetalt gäng med legogubbar (Horak, Little, Hrivik etc.) som kommer 3:a i serien.

Hänger med i ditt resonemang till sista stycket. Du ser hellre ett lag som kämpar sig till en 6:e plats och alltså inte har en snöbolls chans i helvetet på guld, än att HV är ett topplag?

Som jag sagt tidigare. Livsfarligt om Hult väljer att enbart satsa på lovande spelare. Alldeles för högt risktagande och på sikt helt galet om man vill ha kontinuitet på spelarsidan. Ska Hult utvecklas som sportchef måste han och HV ställa sig frågan varför man generellt misslyckas med den här typen av spelare.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 30 april 2020, 10:32

Känns generellt som man (Hult, Lillis osv) har en övertro på spelare som kommer från AHL, eller har presterat kortare perioder i SHL osv. Nu tar jag helt ur luften och utan grundläggande fakta.
Uppenbarligen såg ju Lillis något i Ikonen som möjligen bara kan upplevas när han är på absolut notch. Likaså gjorde man nog med Holmström.

Det Magnus b nog menar och det jag håller med om är att man vill hellre se ett motiverat lag med god utvecklingspotential, än ett lag med ett gäng överbetalda lirare, som tror de kan leva på gamla meriter. Nyanserat. Skulle ju givetvis vara bra med en kombo mellan ungt och hungrigt, ihop med etablerat och rutinerat. Det brukar ju vara ett framgångsrecept. Säg såhär, hade mycket hellre sett en hungrig Ågren än en Spencer Abbott.
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 30 april 2020, 10:36

lejacques skrev:
magnus b skrev:Riktigt jävla gott att Kinvall stannar. Som Quilla säger, inte en chans att kunna ersätta honom till den lönen. Men jag skulle sträcka mig längre att säga att det inte går att ersätta honom överhuvudtaget. Speciellt då Hult inte rosat marknaden när det kommer till värvningar den hyllan Kinnvall befinner sig på för tillfället. Så bra som han var i slutet av säsongen så kommer han vara seriens bästa back nästa år och utvecklingen går spikrakt uppåt.

Hänger med i ditt resonemang till sista stycket. Du ser hellre ett lag som kämpar sig till en 6:e plats och alltså inte har en snöbolls chans i helvetet på guld, än att HV är ett topplag?

Som jag sagt tidigare. Livsfarligt om Hult väljer att enbart satsa på lovande spelare. Alldeles för högt risktagande och på sikt helt galet om man vill ha kontinuitet på spelarsidan. Ska Hult utvecklas som sportchef måste han och HV ställa sig frågan varför man generellt misslyckas med den här typen av spelare.

Var nog snarare jag som uttryckte mig lite dåligt där. Jag menar på att ett lag som utvecklas över säsongen och kommer 6:a. Har större chans på guld än en främlingslegion som kommer 3:a. Väldigt viktigt att gå in i playoffs med en uppåtgående trend. Unga lag utvecklas mer över säsongen så därför kommer det alltid vara lite trögare i början på säsongen.

Sedan så har du såklart rätt, det behövs ett par rutinerade herrar att hålla sig i när det blåser. Men det har vi ju, Önerud, Bergström etc. Men får man inte Ljungh eller Lias så ser jag hellre någon spelare med uppåtgående kurva en någon EHT finne eller tjeck som fått gå från sitt KHL lag. Jag är ganska allerigisk mot sådana värvningar faktiskt.

Sen som en andra fördel så är det också roligare att följa ett lag som utvecklas och tar kliv varje vecka.
magnus b

Inläggav karl120 » 30 april 2020, 11:14

magnus b skrev:
lejacques skrev:

Var nog snarare jag som uttryckte mig lite dåligt där. Jag menar på att ett lag som utvecklas över säsongen och kommer 6:a. Har större chans på guld än en främlingslegion som kommer 3:a. Väldigt viktigt att gå in i playoffs med en uppåtgående trend. Unga lag utvecklas mer över säsongen så därför kommer det alltid vara lite trögare i början på säsongen.

Sedan så har du såklart rätt, det behövs ett par rutinerade herrar att hålla sig i när det blåser. Men det har vi ju, Önerud, Bergström etc. Men får man inte Ljungh eller Lias så ser jag hellre någon spelare med uppåtgående kurva en någon EHT finne eller tjeck som fått gå från sitt KHL lag. Jag är ganska allerigisk mot sådana värvningar faktiskt.

Sen som en andra fördel så är det också roligare att följa ett lag som utvecklas och tar kliv varje vecka.

Du är alltså allergisk mot spelare som: Erik Christensen, Stefan Elliot, Jere Karalahti mfl. Jag tycker tvärtom, jag är övertygad om att vi behöver denna typ av spelare OCKSÅ.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Weirdo » 3 maj 2020, 18:22

Wedin ska vara klar enligt sportbladet
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav 15:48 » 9 maj 2020, 16:19

Wedin klar, vilket känns otroligt bra. Tror inte vi haft lika goda möjligheter att konkurrera om honom om Thörnberg varit kvar. Återstår att se men spontant känns som vi kommer få rejäl leverans oxå...Med detta sagt. Thörna är kung och en legend men ibland får man ta svåra beslut för lagets bästa.

Wedin-Ny-Forsberg
Bergström-Fröberg-Önerud
Törngren-Holmström-Ikonen
Sandberg-Sandberg-Kokkonen
Nybeck

Wennlund (Lånas ut)

Kinnvall-Martinsson
Ny-Johansson
Strömberg-Williamsson
Andrae-Bertov

Ser oerhört bra ut på pappret. Värvningen jag ställer mig tveksam till är Bertov. Ser inte riktigt hans plats i laget. Känns vi har den typen av backar. Tänker att Andrea kan komma gå före i kön denna säsong.

Många alternativ i PP. Tycker inte Martinsson är någon egentlig PP back även om det kanske blir så även denna säsong. Förespråkar Kinnvall och fyra forwards i första PP. Ny back och möjligen 4 forwards i andra PP oxå. Har oerhört svårt att sätta ihop vilka som ska lira de olika PP:n även om vissa ju är självskrivna. Beror oxå på vem som tar störst offensiva kliv denna säsong. Ikonen? Lill-Svampen? Kokkonen? Ska man låta Karlskogaduon spela ihop? Ska Kokkonen ens spela PP? Ett angenämt problem.

Givna PP spelare:

FW: Wedin, Bergström, Önerud, Forsberg och ny center

Back: Kinnvall

Övriga får tampas om resterande platser. Hur skulle du formera?
15:48

Inläggav Robert.76 » 9 maj 2020, 16:43

Jag tror Wedin kommer spela med Bergström, Kokkonen lär spela med Forsberg med en rutinerad center, Holmström? Ikonen ser jag inte någon plats för, hoppas på någon lösning där. Ska bli ruskigt spännande att se vem som kommer komma in som center, Kellman mellan Bergström och Wedin hade smakat gottigott, om nu inte Lias stannar.
Robert.76
Moderator

Inläggav Quila » 9 maj 2020, 16:52

Oerhört fin värvning och är beredd att hålla med dig om att chanserna ökade iom petningen av Thörna. Ibland är det ju då att jobbiga saker och tråkigheter även för med sig något gott. Tror skarpt på Wedin.

Center o back kvar. 1. Lias, 2. Kellman, 3. Ullström. Riktigt bra ev värvningar alla tre, men ni vet vid detta laget mina starka känslor för Lias. ;)

Intressanta femmor 15:48 och som du påpekar så är PP-formationerna svåra, men alternativ finns (förutom RD:s utöver Kinnvall då).

Tror vi kan få se Emil J kampera ihop med Kinnvall och tror personligen det skulle kunna bli riktigt bra, för där hade nog Emil höjt sig rejält. Det skulle även innebära att Martinsson går ner till andra backpar.

Vill ju gärna se mer av Törngren och kanske också Lillsvampen i PP, men det snackas ju även om att Storsvamp ska vara duktig i PP (?) Holmström visade sig jäkligt duktig nära kassen i PP, så han är ju också en potentiell rollspelare där. Ikonen ska ju ha mycket av sina styrkor i PP, så han är ju givetvis också ett hett alternativ. Önerud, Fröberg, Martinsson likaså. Bubblare: Andrae. Ja, alternativ finns.
Givna är Kinnvall, Wedin, Forsberg och Bergström.

Formerar mina kedjor efter Lias och tycker han o Törngren var magiska ihop.

Kinnvall Emil J
Martinsson NY
Strömberg William
Bertov Andrae

Törngren Lias Forsberg
Bergström Fröberg Wedin
Önerud Holmström Ikonen
Kokkonen Sandberg Sandberg

Eller:
Törngren Lias Önerud
Bergström Fröberg Wedin
Kokkonen Holmström Forsberg
Zion Sandberg Sandberg
Ikonen
Wennlund
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 10 maj 2020, 10:37

Jag märker att typ alla sätter Ikonen utanför 12 forwards. Jag tycker att Ikonen var lätt topp-6 bland forwards sista 15 omgångarna. Jag tror mycket på att han kommer igång nästa år. Tycker han känns ganska given som en topp-6 forward ifall han fortsätter att ta steg.

Poängmässigt så var det bland forwards sista 15:
Sandin
Andersson
Svampen
Bergström
Ikonen

Underskatta aldrig vilken tid det tar att vänja sig vid stor rink igen.
magnus b

Inläggav Dovahkiin » 10 maj 2020, 10:59

magnus b skrev:Jag märker att typ alla sätter Ikonen utanför 12 forwards. Jag tycker att Ikonen var lätt topp-6 bland forwards sista 15 omgångarna. Jag tror mycket på att han kommer igång nästa år. Tycker han känns ganska given som en topp-6 forward ifall han fortsätter att ta steg.

Sandin
Andersson
Svampen
Bergström
Ikonen

Personligen är jag rätt förvånad Hv71 behåller Ikonen som det ser ut. Visst han gjorde lite poäng (17) Men han va fortfarande helt osynlig i spelet, ingen spelare som utmärkte sig på något sätt. Tror han kommer få jätte problem ta en plats. Men alla ska ju få visa vad de kan inför säsongen mm sen är de en ny tränare så kanske ngt blir bättre men jag tror det icke.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Henke67 » 10 maj 2020, 13:44

Det verkar bli tuff konkurrens på forwardssidan. Jag är rädd för att det kommer gå ut över Zion och Wennlund.
Jag tror att båda har potential, men man utvecklas inte supermycket på bänken!
Annars kan det bli intressant med så många spelare som borde utmana uppåt i hierarkierna.
Jag skulle precis som flera av er andra och till skillnad från Sanny vilja haTörngren högre upp. Åtminstone vill jag ha honom tillsammans med en vassare center.
Ikonen ser jag som en bubblare. Forsberg Kokkonen kommer från större roller. Ja det kan som sagt bli kul. Men det behövs verkligen en rejäl första center.
Henke67

Inläggav Quila » 10 maj 2020, 13:50

magnus b skrev:Jag märker att typ alla sätter Ikonen utanför 12 forwards. Jag tycker att Ikonen var lätt topp-6 bland forwards sista 15 omgångarna. Jag tror mycket på att han kommer igång nästa år. Tycker han känns ganska given som en topp-6 forward ifall han fortsätter att ta steg.

Sandin
Andersson
Svampen
Bergström
Ikonen

Hoppas du har rätt med Ikonen, grabben har ju potential. Tycker dock att han är en märklig värvning från början och det är nästan ofattbart att han lyckats vara så anonym med den speeden han har. Potential finns som sagt, men det vill verkligen till att han levererar i någorlunda proportion till hans lön. Poängmässigt de sista 15 var ett bra lyft (men du måste missat Fröberg där Magnus b?) och som du skriver så ska man inte underskatta tiden det tar att acklimatisera sig. Hoppas lyftet kommer - och det snart. :)
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 10 maj 2020, 13:53

Henke67 skrev:Det verkar bli tuff konkurrens på forwardssidan. Jag är rädd för att det kommer gå ut över Zion och Wennlund.
Annars kan det bli intressant med så många spelare som borde utmana uppåt i hierarkierna.
Jag skulle precis som flera av er andra och till skillnad från Sanny vilja haTörngren högre upp. Åtminstone vill jag ha honom tillsammans med en vassare center.
Ikonen ser jag som en bubblare. Forsberg Kokkonen kommer från större roller. Ja det kan som sagt bli kul. Men det behövs verkligen en rejäl första center.

Yes, sund konkurrens och skador kommer alltid, så inget är gjutet o sten. :) Törngren ska vara högre upp. Snacka om enorm potential i den killen. Blir intressant att se om Rahm lyckas få ur mer av honom.
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 10 maj 2020, 16:23

Yes Quila,

Rätt ska vara rätt. Jag har missat Fröberg i listan.
magnus b

Inläggav BlackIce » 10 maj 2020, 19:12

Det går knappast anklaga Hult för att värva glaslirare som riskerar försvinna i ett slutspet. Tror aldrig jag sett ett HV-lag (eller ens SHL-lag) där alla spelförande och målskyttar också är så gritty och gör jobbet över hela banan. Lias är centern som skulle ha samma karaktär.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav mrnorrland » 10 maj 2020, 20:49

Quila skrev:
Henke67 skrev:Det verkar bli tuff konkurrens på forwardssidan. Jag är rädd för att det kommer gå ut över Zion och Wennlund.

Yes, sund konkurrens och skador kommer alltid, så inget är gjutet o sten. :) Törngren ska vara högre upp. Snacka om enorm potential i den killen. Blir intressant att se om Rahm lyckas få ur mer av honom.

Ser en stor konkurrens mellan Lill-svamp, Törngren och Ikonen vem av dessa skall spela topp kedjorna eller utfyllnad i 4 eller sitta på bänken.
Forsberg ser jag som 1 elr 2 spelare, alternativt 3 femman med plats i 1 PP, Kokkonen är nog tänkt för en lägre roll i laget och får nog kämpa i en 3 eller 4 kedja till att börja med
mrnorrland

Inläggav frippe-borås » 10 maj 2020, 22:31

Det som måste in en en center av hög klass!
Lias, Kellman skulle vara fint.
Ullström har visat oss att som en ledande center håller han inte.
Hade vi däremot värvat Ullström som forward hade jag inget sagt men någon toppcenter blev han aldrig.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 11 maj 2020, 10:50

frippe-borås skrev:Det som måste in en en center av hög klass!
Lias, Kellman skulle vara fint.
Ullström har visat oss att som en ledande center håller han inte.
Hade vi däremot värvat Ullström som forward hade jag inget sagt men någon toppcenter blev han aldrig.

Håller med dig. Ulla är bättre som FW
Nutarviguld

Inläggav Quila » 11 maj 2020, 11:28

mrnorrland skrev:
Quila skrev:

Ser en stor konkurrens mellan Lill-svamp, Törngren och Ikonen vem av dessa skall spela topp kedjorna eller utfyllnad i 4 eller sitta på bänken.
Forsberg ser jag som 1 elr 2 spelare, alternativt 3 femman med plats i 1 PP, Kokkonen är nog tänkt för en lägre roll i laget och får nog kämpa i en 3 eller 4 kedja till att börja med

Svårt att veta hur tränarstaben tänker, men visst är det konkurrens om platserna.
Får man in Lias som C hade säkert Törngren o Svampen kunnat vinga på varsin sida.
Kokkonen o Forsberg var riktigt bra ihop ifjol, så de ihop med Holmström i tredje är väl inte heller omöjligt.
Då har vi Wedin, Bergström, Önerud och Ikonen kvar bla. Alternativen är många. :)
Quila
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71