Fylke74 skrev:Skulle behöva hjälp reda ut det hela.
OM vi utgår från att 20 och 28 försvinner och Ågren är klar, vad är det som skall in då?
2 backar, 1 center
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Fylke74 skrev:Skulle behöva hjälp reda ut det hela.
OM vi utgår från att 20 och 28 försvinner och Ågren är klar, vad är det som skall in då?
Diabolics skrev:Calle2 skrev:Kan inte se någon som helst realism i att vi skulle kunna få både Ljungh och Andersson. Om Ågren är klar och Sandin går bort har vi 13 forwards och den sista bör bli en förstacenter. Lias har jag redan räknat bort. Han är för bra för SHL. Ljungh tror jag kommer att välja spel utomlands. Personligen hoppas jag på något spetsigare men skulle inte bli helt förvånad om det slutar med Ullstöm.
Jag tror man skall vara väldigt försiktig med att uttala sig bestämt i dessa tider, å med Lias finns det en jävla soppa att reda ut i Rangers. Han har kontrakt kvar där men både en ny chans där eller en passande trade är svåra saker att reda ut, även i tider utan pandemi. Spetsigare än Ljung? Till SHL? Ja, det vore något, håll inte andan![]()
Slutar det med Ullström blir jag besviken. Jag ser hellre både Lias och Ljung, samt en drös andra (å då syftar jag inte enbart på centerposition). Jag är inte Ullströms största fan, det är jag inte.
Calle2 skrev:Diabolics skrev:Calle2 skrev:Kan inte se någon som helst realism i att vi skulle kunna få både Ljungh och Andersson. Om Ågren är klar och Sandin går bort har vi 13 forwards och den sista bör bli en förstacenter. Lias har jag redan räknat bort. Han är för bra för SHL. Ljungh tror jag kommer att välja spel utomlands. Personligen hoppas jag på något spetsigare men skulle inte bli helt förvånad om det slutar med Ullstöm.
Jag tror man skall vara väldigt försiktig med att uttala sig bestämt i dessa tider, å med Lias finns det en jävla soppa att reda ut i Rangers. Han har kontrakt kvar där men både en ny chans där eller en passande trade är svåra saker att reda ut, även i tider utan pandemi. Spetsigare än Ljung? Till SHL? Ja, det vore något, håll inte andan![]()
Slutar det med Ullström blir jag besviken. Jag ser hellre både Lias och Ljung, samt en drös andra (å då syftar jag inte enbart på centerposition). Jag är inte Ullströms största fan, det är jag inte.
Om inte Rangers omvärderar sin syn på Lias plats i laget tror jag det slutar med att han blir trejdad. Varför inte till Seattle. Skulle Hult landa Ljungh kommer jag att göra vågen men jag tror inte han eller någon annan sportchef i SHL kommer att klara det. Det jag menade var att jag hoppas på en spetsigare spelare än Ullström även om hans erfarenhet och bakgrund i klubben skulle vara värdefull.
magnus b skrev:Riktigt jävla gott att Kinvall stannar. Som Quilla säger, inte en chans att kunna ersätta honom till den lönen. Men jag skulle sträcka mig längre att säga att det inte går att ersätta honom överhuvudtaget. Speciellt då Hult inte rosat marknaden när det kommer till värvningar den hyllan Kinnvall befinner sig på för tillfället. Så bra som han var i slutet av säsongen så kommer han vara seriens bästa back nästa år och utvecklingen går spikrakt uppåt.
Förbannat synd med Ågren, jag tror att många här inne inte fattar hur bra han är. Ännu en spelare som också har en kurva som pekar uppåt. Jag hoppas nu innerligt att Hult inte börjar värva in trötta spelare som typ Horak eller något. De passar inte i HV. Kan han inte bara köra på den linjen han är bra på? Plocka in spelare som är på väg uppåt i karriären. Problemet är väll att de måste man hugga i januari och februari.
För jag ser mycket hellre ett ungt och hungrigt lag gå in i slutspel som kämpar sig till en 6:e plats och har en positiv utveckling än ett trött överbetalt gäng med legogubbar (Horak, Little, Hrivik etc.) som kommer 3:a i serien.
lejacques skrev:magnus b skrev:Riktigt jävla gott att Kinvall stannar. Som Quilla säger, inte en chans att kunna ersätta honom till den lönen. Men jag skulle sträcka mig längre att säga att det inte går att ersätta honom överhuvudtaget. Speciellt då Hult inte rosat marknaden när det kommer till värvningar den hyllan Kinnvall befinner sig på för tillfället. Så bra som han var i slutet av säsongen så kommer han vara seriens bästa back nästa år och utvecklingen går spikrakt uppåt.
Förbannat synd med Ågren, jag tror att många här inne inte fattar hur bra han är. Ännu en spelare som också har en kurva som pekar uppåt. Jag hoppas nu innerligt att Hult inte börjar värva in trötta spelare som typ Horak eller något. De passar inte i HV. Kan han inte bara köra på den linjen han är bra på? Plocka in spelare som är på väg uppåt i karriären. Problemet är väll att de måste man hugga i januari och februari.
För jag ser mycket hellre ett ungt och hungrigt lag gå in i slutspel som kämpar sig till en 6:e plats och har en positiv utveckling än ett trött överbetalt gäng med legogubbar (Horak, Little, Hrivik etc.) som kommer 3:a i serien.
Hänger med i ditt resonemang till sista stycket. Du ser hellre ett lag som kämpar sig till en 6:e plats och alltså inte har en snöbolls chans i helvetet på guld, än att HV är ett topplag?
Som jag sagt tidigare. Livsfarligt om Hult väljer att enbart satsa på lovande spelare. Alldeles för högt risktagande och på sikt helt galet om man vill ha kontinuitet på spelarsidan. Ska Hult utvecklas som sportchef måste han och HV ställa sig frågan varför man generellt misslyckas med den här typen av spelare.
magnus b skrev:lejacques skrev:magnus b skrev:Riktigt jävla gott att Kinvall stannar. Som Quilla säger, inte en chans att kunna ersätta honom till den lönen. Men jag skulle sträcka mig längre att säga att det inte går att ersätta honom överhuvudtaget. Speciellt då Hult inte rosat marknaden när det kommer till värvningar den hyllan Kinnvall befinner sig på för tillfället. Så bra som han var i slutet av säsongen så kommer han vara seriens bästa back nästa år och utvecklingen går spikrakt uppåt.
Hänger med i ditt resonemang till sista stycket. Du ser hellre ett lag som kämpar sig till en 6:e plats och alltså inte har en snöbolls chans i helvetet på guld, än att HV är ett topplag?
Som jag sagt tidigare. Livsfarligt om Hult väljer att enbart satsa på lovande spelare. Alldeles för högt risktagande och på sikt helt galet om man vill ha kontinuitet på spelarsidan. Ska Hult utvecklas som sportchef måste han och HV ställa sig frågan varför man generellt misslyckas med den här typen av spelare.
Var nog snarare jag som uttryckte mig lite dåligt där. Jag menar på att ett lag som utvecklas över säsongen och kommer 6:a. Har större chans på guld än en främlingslegion som kommer 3:a. Väldigt viktigt att gå in i playoffs med en uppåtgående trend. Unga lag utvecklas mer över säsongen så därför kommer det alltid vara lite trögare i början på säsongen.
Sedan så har du såklart rätt, det behövs ett par rutinerade herrar att hålla sig i när det blåser. Men det har vi ju, Önerud, Bergström etc. Men får man inte Ljungh eller Lias så ser jag hellre någon spelare med uppåtgående kurva en någon EHT finne eller tjeck som fått gå från sitt KHL lag. Jag är ganska allerigisk mot sådana värvningar faktiskt.
Sen som en andra fördel så är det också roligare att följa ett lag som utvecklas och tar kliv varje vecka.
magnus b skrev:Jag märker att typ alla sätter Ikonen utanför 12 forwards. Jag tycker att Ikonen var lätt topp-6 bland forwards sista 15 omgångarna. Jag tror mycket på att han kommer igång nästa år. Tycker han känns ganska given som en topp-6 forward ifall han fortsätter att ta steg.
Poängmässigt så var det bland forwards sista 15:
Sandin
Andersson
Svampen
Bergström
Ikonen
Underskatta aldrig vilken tid det tar att vänja sig vid stor rink igen.
magnus b skrev:Jag märker att typ alla sätter Ikonen utanför 12 forwards. Jag tycker att Ikonen var lätt topp-6 bland forwards sista 15 omgångarna. Jag tror mycket på att han kommer igång nästa år. Tycker han känns ganska given som en topp-6 forward ifall han fortsätter att ta steg.
Poängmässigt så var det bland forwards sista 15:
Sandin
Andersson
Svampen
Bergström
Ikonen
Underskatta aldrig vilken tid det tar att vänja sig vid stor rink igen.
Henke67 skrev:Det verkar bli tuff konkurrens på forwardssidan. Jag är rädd för att det kommer gå ut över Zion och Wennlund.
Jag tror att båda har potential, men man utvecklas inte supermycket på bänken!
Annars kan det bli intressant med så många spelare som borde utmana uppåt i hierarkierna.
Jag skulle precis som flera av er andra och till skillnad från Sanny vilja haTörngren högre upp. Åtminstone vill jag ha honom tillsammans med en vassare center.
Ikonen ser jag som en bubblare. Forsberg Kokkonen kommer från större roller. Ja det kan som sagt bli kul. Men det behövs verkligen en rejäl första center.
Quila skrev:Henke67 skrev:Det verkar bli tuff konkurrens på forwardssidan. Jag är rädd för att det kommer gå ut över Zion och Wennlund.
Annars kan det bli intressant med så många spelare som borde utmana uppåt i hierarkierna.
Jag skulle precis som flera av er andra och till skillnad från Sanny vilja haTörngren högre upp. Åtminstone vill jag ha honom tillsammans med en vassare center.
Ikonen ser jag som en bubblare. Forsberg Kokkonen kommer från större roller. Ja det kan som sagt bli kul. Men det behövs verkligen en rejäl första center.
Yes, sund konkurrens och skador kommer alltid, så inget är gjutet o sten.Törngren ska vara högre upp. Snacka om enorm potential i den killen. Blir intressant att se om Rahm lyckas få ur mer av honom.
frippe-borås skrev:Det som måste in en en center av hög klass!
Lias, Kellman skulle vara fint.
Ullström har visat oss att som en ledande center håller han inte.
Hade vi däremot värvat Ullström som forward hade jag inget sagt men någon toppcenter blev han aldrig.
mrnorrland skrev:Quila skrev:Henke67 skrev:Det verkar bli tuff konkurrens på forwardssidan. Jag är rädd för att det kommer gå ut över Zion och Wennlund.
Yes, sund konkurrens och skador kommer alltid, så inget är gjutet o sten.Törngren ska vara högre upp. Snacka om enorm potential i den killen. Blir intressant att se om Rahm lyckas få ur mer av honom.
Ser en stor konkurrens mellan Lill-svamp, Törngren och Ikonen vem av dessa skall spela topp kedjorna eller utfyllnad i 4 eller sitta på bänken.
Forsberg ser jag som 1 elr 2 spelare, alternativt 3 femman med plats i 1 PP, Kokkonen är nog tänkt för en lägre roll i laget och får nog kämpa i en 3 eller 4 kedja till att börja med
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster