frippe-borås skrev:På allvar!
Krävs det inte mer än Önerud, Ljungh och en gammal Falk för att lösa anfallsspelet?
Kom igen, vi Hv fans är otroligt lätta och köper allt Hv ställer på isen. Visst det kanske ser bra ut på pappret men det gjorde det i år också och det gick ju som det gick!
Men vem ska lösa problemet i PP, vem ska vara vår sniper som hotar så fort han är inne!
Det krävs mer än detta för att jag ska känna mig nöjd. Thörnberg blir äldre och visade i år att hans poängskörd är bäst före datum.
Sen är han givetvis grymt viktig för laget.
Nej jag tror att man måste jobba lite hårdare än detta om vi ska ta oss till slutspel nästa säsong. Då kan vi inte tro som Hult verkar göra att det löser till slut. Ett bra bevis var ju denna säsong där han sitter lugnt i båten och vips så trodde han att det räckte att värva en Styrman till det sjunkande skeppet! Men lagar man inte hålen i båten så räcker inte en Styrman för att driva skutan!
Jag vill se Hult ta en tripp till USA nu när vi är utslagna och AHL pågår för fullt, men det gör han säkert inte.
Chris Bourque är en kille för HV71 och precis vad vi letat efter sen Jukka Voutilainen slutade i HV71.
Håller inte att tro att killar som Bengtsson, Sundh ska gå in o ösa in mål för det kommer de inte göra. Wännström ska vi inte gå och tro att han kommer kunna spela en hel säsong med hans bakgrund med hjärnskakningar. Krävs inte mycket för att en ny kommer.
Däremot grymt viktiga spelare för 3-4 kedjan.
Övriga lag letar spets av kvalité, vi vill ha en 37 åring igen!?? Ska han peta Gustafsson som har en grym framtid framför sig? Bengtsson?
Som sagt sluta med medelmåttor för våra junisar sköter det lika bra om inte bättre. Jag vill se kvalité och kvalité menar jag att man levererar poäng dag efter dag!
Utmärkt inlägg. Jag håller med till 100%! Vi behöver spelare i klass med Voutilainen, Davidsson, Hrdina, Petrasek osv för att lyfta! Inte fler tredje- eller fjärdekedjespelare! Vi hade 3st tredjekedjor den här säsongen och det gick som det gick. In med spets och toppkvalité, allt annat finns redan.
Jag hoppas att Gustafsson tar ytterligare steg nästa säsong, men historien visar att vi snarare kan förvänta oss en ”sophomore slump” och det ska vara helt ok! Killen är född -00, allt han kan bidra med är bonus. Han ska inte förväntas leda laget, vilket han faktiskt gjorde i play in tillsammans med Ejdsell och Engwall, när de andra ”gamla rävarna som älskar slutspel och kommer att visa var skåpet ska stå” vek ner sig fullständigt!
EDIT: Inser precis att mitt inlägg var helt OT eftersom jag inte nämnde en enda spelare som jag vill ha i HV. Ber om ursäkt för detta.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.