Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Calle2 skrev:Formationerna man verkar använt under någon av internmatcherna ser ju inte jättespännande ut måste jag säga.
11-24-90
91-26-23
67-4-16
19-21-18
Nilsson center istället för Brithen har jag jättesvårt att förstå ?
Hur är det med Melin och Carlsson ? Melin blir man ju lite orolig för eftersom han hade skadebekymmer förra säsongen. Vissa har ju kritiserat värvningen av just det skälet.
Roughbert skrev:Kedjan med 91-26-23 känns ju oerhört spännande. Skulle vilja se den i aktion. På förhand känns det lite kaka på kaka, men jäklar så jobbiga att möta.
Razz skrev:Nu kan man åtminstone börja leka lite med anfallsformationerna.
Fiala - Christensen - Ridderwall
En kreativ femma som ska leda vår offensiv, saknar kanske den där riktiga målskytten men Ridderwall kanske kan nå runt 20 mål i år.
Tedenby - Brithén - PC
En välkomponerad femma, Tedens fart/kreativitet blandas med Ted´s fina tvåvägsspel och PC kan förhoppningsvis utveckla sin offensiv ytterligare ett snäpp denna säsongen.
Jämtin - Riley - Melin
Riley och Jämtin jobbar bra över hela banan och låter förhoppningsvis Melin vara kreativ och offensiv.
Strandberg - Johnsson - Nilson
Fin fart på Strandberg/Johnsson. Mackan står för ansvaret och ledarskapet.
Sandberg/Bengtsson
Extra fw som kan lira både ytter och center beroende på skador.
Razz skrev:Nu kan man åtminstone börja leka lite med anfallsformationerna.
Fiala - Christensen - Ridderwall
En kreativ femma som ska leda vår offensiv, saknar kanske den där riktiga målskytten men Ridderwall kanske kan nå runt 20 mål i år.
Tedenby - Brithén - PC
En välkomponerad femma, Tedens fart/kreativitet blandas med Ted´s fina tvåvägsspel och PC kan förhoppningsvis utveckla sin offensiv ytterligare ett snäpp denna säsongen.
Jämtin - Riley - Melin
Riley och Jämtin jobbar bra över hela banan och låter förhoppningsvis Melin vara kreativ och offensiv.
Strandberg - Johnsson - Nilson
Fin fart på Strandberg/Johnsson. Mackan står för ansvaret och ledarskapet.
Sandberg/Bengtsson
Extra fw som kan lira både ytter och center beroende på skador.

tommy1985a skrev:
Fiala - Christensen - Melin
Melin har fungerat bra i PP med Christensen och kanske kan hitta ett bra spel i 5 mot 5 också. Fiala har det mesta och har ju lirat med Christensen tidigare.
Hatten skrev:Med Fiala i laget skulle jag vilja formera kedjorna såhär..
Brithen-Christensen -Fiala
Tedenby-Sandberg-ridderwall
Jämtin-Mackan-Carlsson
Törngren -Strandberg -Andersson.
Holza, Melin och Bengtsson utanför laget.
Men som läget är nu så håller jag med Calle2 om att det är för sent med stora förändringar!
Jag skulle därför helst se de här kedjorna imorgon...
Brithen-Christensen- Ridderwall
Tedenby-Sandberg-Carlsson
Jämtin-Mackan- Melin
Törngren- Strandberg-Andersson
hammare7 skrev:Hatten skrev:Med Fiala i laget skulle jag vilja formera kedjorna såhär..
Brithen-Christensen -Fiala
Tedenby-Sandberg-ridderwall
Jämtin-Mackan-Carlsson
Törngren -Strandberg -Andersson.
Holza, Melin och Bengtsson utanför laget.
Men som läget är nu så håller jag med Calle2 om att det är för sent med stora förändringar!
Jag skulle därför helst se de här kedjorna imorgon...
Brithen-Christensen- Ridderwall
Tedenby-Sandberg-Carlsson
Jämtin-Mackan- Melin
Törngren- Strandberg-Andersson
Du vill ha både Melin och Holza utanför laget? Melin är vår ända riktiga målskytt och har spetsegenskaper som ingen annan i laget har. Holza är en underskattad center, han är mer av en defensiv fysisk tvåvägscenter än en poängspelare. Han har alltid typ gjort 0,5p per säsong, förra säsongen så spelare han 48 matcher o gjorde 22p och det är nästan 0,5p per match. Han är en perfekt 3 center, en femma med Jämtin-Holza-Melin kan bli en farlig formation.
1 formationen blir nog Brithen-Christensen-Ridderwall
2:Tedenby-Nilson-Carlsson
4: Thörngren-Sandberg-Strandberg. Sandberg/strandberg får mycket speltid i BP
magnus b skrev:Vi har helt enormt bra yttrar nu. Jag antar att Brithen kommer få centra en kedja? Alternativt PC?
Las Rayas Azules skrev:magnus b skrev:Vi har helt enormt bra yttrar nu. Jag antar att Brithen kommer få centra en kedja? Alternativt PC?
Man kan ju också köra med fem ytterforwardspar och tre center-back-back-kombinationer.
Inzaneclown skrev: Samtidigt så är ju HV av gammal hävd ganska skadedrabbat, speciellt spelare som Melin är något av en glaslirare och det skulle förvåna mig stort om inte minst en spelare eller två kommer skadas i höst, vilket öppnar för Strandberg och Bengtsson.

tommy1985a skrev:Ehh jag skiter i att formera något, Man får ju inte ens in spelarna längre i laget. Melin i en fjärde liksom? AIKs andra bästa spelare förra året. Börja likna ett KHL-lag. Med Fiala i laget också så står Holzapfel utanför lagetEn spelare som kunnat gå in i första i DIF liksom.
Får hoppas på det bästa. Givet tycker jag dock i alla fall Tedenby - Christensen är efter förra matchen sen får gärna Purre göra sällskap bredvid som har det mesta och torde kunna passa bra i en klapp klapp kedja. I övrigt är det öppet.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster