Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
TimpanHV71 skrev:"Spelardrömmar" i all ära men en av Frölundas stora namn Niklas Andersson har en son vid namn Lias f.98 som är klar för HV71-J18
Enligt Tomas Ros anses han vara "Västsveriges bästa 98", kommer närmast fråm Kungälvs IK och valde bort favoritklubben Frölunda för just HV. Ett uttalande jag såg intressant var Fredrik "Flugan" Pettersson som på Lias facebookstatus anser att han har gjort "Helt rätt" tolka det hur ni vill..
Får hälsa Lias varmt välkommen till HV71!
TimpanHV71 skrev:Kul att talangerna fortsätter välja HV, detta är något som vi kommer bli vana vid!
Keskinen skrev:Sebastian Collbergs lillebror Ludvig Collberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=147723 är även han klar för HV71.. Spännande spelare som tas in i juniorlagen minst sagt!
hammare7 skrev:Keskinen skrev:Sebastian Collbergs lillebror Ludvig Collberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=147723 är även han klar för HV71.. Spännande spelare som tas in i juniorlagen minst sagt!
Men hur bra är han? elr äre bara fr han har samma efternamn som sin mer kända storebror? (som blir misshandlad i Frölunda)
hokky skrev:hammare7 skrev:Keskinen skrev:Sebastian Collbergs lillebror Ludvig Collberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=147723 är även han klar för HV71.. Spännande spelare som tas in i juniorlagen minst sagt!
Men hur bra är han? elr äre bara fr han har samma efternamn som sin mer kända storebror? (som blir misshandlad i Frölunda)
Svårt att säga. Som jag har förstått det har han lite att utveckla för att bli en mer lagspelare. Men han är ju onekligen vass framåt, bara att kolla hans statistik och har ett oerhört bra skott.
Men han kommer inte in på grund av namnet utan är verkligen en riktigt intressant spelare. Dock inte en lika stor stjärna som hans bror var i samma ålder. Han är ju inte uttagen till u16 landslaget där Filip Ahl är med från HV.
TimpanHV71 skrev:
Bara en ren nyfikenhet, Hur många matcher med J18/J20 har du sett? Det du kommer med är poängstatistik som egentligen inte har så stor roll, kolla bara på tex Netterberg, Frisk mm som producerade bra men inte höll för elitserien.
Nej, Romfors är ingen spelare för JVM.. Han har bra attityd på isen, desto sämre vid sidan av! Har bla vräkt ut massa kritik mot Luoma på twitter med "Finnen är så jävla värdelös" (inte ordagrant men liknande) En spelare som säkert får utv-kontrakt men jag tror inte han har någon garanterad framtid i HV, då är Max Örnskog en lojalare lagspelare, gör jobbet i det tysta och är väldigt omtyckt av tränarna.
Markus Näslund, NEJ han är ingen "målskytt av rang" när han spelar i J20 blir han satt med de bästa spelarna (oftast) inte svårt att göra mål då även om han inte är någon notorisk målskytt som du påstår, skiter sen i jobbet när han lirar med J18
Pilut, där har vi en oerhört bra offensiv back men lika krasslig defensivt, blir han ihopparad med en defensiv, tung pjäs kan de tillsammans utgöra ett bra par, riktigt giftig som pointman i PP även om han föredrar eleganta passningar framför skott. Kan mycket väl komma på tal om JVM om två år, då som en back som endast spelar PP eller offensiva stunder. Bra back, helt klart! Skulle vilja dra lite paralleller till Adam Almquist faktiskt!
Franzén, även han en skicklig spelare som har överraskat mig på ett oerhört bra sätt, stark och underhållande att kolla på! Där har vi en spelare för framtiden!
Finns även tre backar jag gärna plussar för,
Axel Eidstedt - Defensiv back som är tuuuung att möta, håller rent bakåt även om han är lite stabbig på skridskorna
Emil Johansson - Gjort flera fina insatser med J18, lirade en match (Mot TAIF) med J20, trodde knappt mina ögon så han dominerade, var fräck i sitt spelsätt och gjorde bla ett fint solomål där han dessvärre blev skadad då han manglade målvakten..
Lucas Esbjörs - Någon som känner igen efternamnet? En riktig göteborgare som inte är den mest produktiva men stabil tvåvägsback
Sorry för OT, Mod får flytta till J20 tråden vid tvära kast
TimpanHV71 skrev:Ska jag vara helt ärlig och sätta min kunskap på prov så kan jag i dagsläget säga att vi troligtvis inte kommer ha med någon spelare till JVM nästa år bortsett från Sandberg, iaf inte vid en skadefri trupp!
Vi har just nu ett ganska svagt J20 sett talangmässigt, ändock ett bra sammanslutet lag. Den största talangen vi har JUST NU är Filip Ahl 97, Sandberg även där med men han är ju given i elitserien nästa år, med eller utan HV-tröja.
Nu har vi även plockat in och kommer plocka in unga talanger så inom några år kommer det garanterat se annorlunda ut men just nu har jag svårt att se några HV-spelare i JVM nästa år (utom Fille)
FirstSwitch skrev:TimpanHV71 skrev:Ska jag vara helt ärlig och sätta min kunskap på prov så kan jag i dagsläget säga att vi troligtvis inte kommer ha med någon spelare till JVM nästa år bortsett från Sandberg, iaf inte vid en skadefri trupp!
Vi har just nu ett ganska svagt J20 sett talangmässigt, ändock ett bra sammanslutet lag. Den största talangen vi har JUST NU är Filip Ahl 97, Sandberg även där med men han är ju given i elitserien nästa år, med eller utan HV-tröja.
Nu har vi även plockat in och kommer plocka in unga talanger så inom några år kommer det garanterat se annorlunda ut men just nu har jag svårt att se några HV-spelare i JVM nästa år (utom Fille)
Borde inte Gustaf Franzén rimligtvis ha en chans om kanske 2 år med tanke på att han ännu bara är 16 år, gjorde ju ändå 6 mål och 4 assist på 6 matcher i ungdomsturneringen i Kanada i år där Sverige oxå tog guld (för första gången)
Jompii skrev:Sen så finns ju alltid chansen att HV71 värvar någon supertalang ala William Karlsson till nästa säsong
Ska bli riktigt skoj att se HV71 - FBK på Onsdag. Senast jag såg en J20-match var när Malmö stod för motståndet och det var ju inte direkt den mest spännande matchen som jag sett
Keskinen skrev:Jompii skrev:Sen så finns ju alltid chansen att HV71 värvar någon supertalang ala William Karlsson till nästa säsong
Ska bli riktigt skoj att se HV71 - FBK på Onsdag. Senast jag såg en J20-match var när Malmö stod för motståndet och det var ju inte direkt den mest spännande matchen som jag sett
Går matchen i KA? Vilken tid isf?:)
TimpanHV71 skrev:Keskinen skrev:Jompii skrev:Sen så finns ju alltid chansen att HV71 värvar någon supertalang ala William Karlsson till nästa säsong
Går matchen i KA? Vilken tid isf?:)
Matchstart 19:00
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster