Det som är så fint. I skrivande stund bara HV som inte behöver vinna på bortaplan.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Erdball skrev:Kvartsfinal 2 kan nog bli lapp på luckan.

frippe-borås skrev:Någon som har AB plus som kan delge lite av vad Wennerholm har vänt sin kappa inför slutspelet?
Leffffe skrev:frippe-borås skrev:Någon som har AB plus som kan delge lite av vad Wennerholm har vänt sin kappa inför slutspelet?
Wennerholm tror på HV vinst i final mot Modo (4-2 i matcher), vilket såklart är oroande då han sällan har rätt..
Diabolics skrev:Leffffe skrev:frippe-borås skrev:Någon som har AB plus som kan delge lite av vad Wennerholm har vänt sin kappa inför slutspelet?
Wennerholm tror på HV vinst i final mot Modo (4-2 i matcher), vilket såklart är oroande då han sällan har rätt..
Välkommen till värmen leffe med många f!
Wännersprecht har gett oss döds-kyssen. Det är obehagligt. Inget annat kommer ha större inverkan på våra chanser som detta.
Highlander skrev:
Fast jag vill minnas att han spådde Modo som seriesegrare när HV hade en tyngre period efter nyår. Hans häxkonster har slutat fungera.

Haard skrev:Med en utbildning inom idrottsvetenskap i bagaget vet jag hur mycket man som idrottare påverkas av hård träning i kombination med att samtidigt prestera i t.ex hockey, mot att dra ned på den hårda träningen för att formtoppa och fokusera mestadels på matcherna.
Det är stor skillnad, kan jag säga. Kroppen känns extremt mycket piggare utan den där hårda träningen.
Har HV tränat så hårt och tufft hela säsongen som man påstår sig gjort, bör man vara det mest vältränade laget i slutspelet och svårstoppade när de andra lagen börjar bli tröttkörda.
Det i kombination med att man (kanske?) börjat hitta varandra lite i kedjeformationerna man äntligen lyckats få ha några matcher i rad, fullsatt varje hemmamatch i HG, småskavankerna bortvilade i väntan på kvartsfinal PLUS att man på pappret är det mest namnkunniga och skillade laget.
Jag väljer att tro på HV. På Tommy och Stille. På SHL till hösten.
Snart startar säsongen!

Windom Earle skrev:Highlander skrev:
Fast jag vill minnas att han spådde Modo som seriesegrare när HV hade en tyngre period efter nyår. Hans häxkonster har slutat fungera.
Fast det var väl just det som hände då, att han sumpade Modos chanser till serieseger genom den profetian
Macce skrev:Tingsryd vann första åttondelen mot Mora
Quila skrev:Vi kör över vilket motstånd som helst i kvarten, men visst vore ett motstånd på nära avstånd att föredra.
Precis som Haard är inne på och det kan jag intyga helt och hållet; HV är bättre tränade än alla andra lag i serien. Vi har haft en tung träningsperiod under en tid nu och dags att släppa upp nu för att formtoppa. Om inget anmärkningsvärt händer på vägen, såsom tunga skador, så kommer vi nöta ner allt motstånd i kvart, semi och final.
Quila skrev:Vi kör över vilket motstånd som helst i kvarten, men visst vore ett motstånd på nära avstånd att föredra.
Precis som Haard är inne på och det kan jag intyga helt och hållet; HV är bättre tränade än alla andra lag i serien. Vi har haft en tung träningsperiod under en tid nu och dags att släppa upp nu för att formtoppa. Om inget anmärkningsvärt händer på vägen, såsom tunga skador, så kommer vi nöta ner allt motstånd i kvart, semi och final.

HV-supportern skrev:Okej, vad tror ni? Antingen tror jag på ett praktfiasko och att vi åker ut direkt i kvarten. HV spelar aldrig bra efter ett längre uppehåll och oavsett vilket motstånd så kommer de andra laget vara supertaggade. Eller så kommer vi gå hela vägen. För mig känns det som 50/50 om vi spelar i SHL nästa säsong.
Sir Ward skrev:Kvartsfinaler 2021/2022
Hv71-Västervik
Modo-Kristianstad
Karlskoga-Mora
Björklöven-Västerås

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster