Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Inläggav RiWi » 15 februari 2017, 16:37

Resten av säsongen??? vet ju inte ens om han kan spela???
RiWi

Inläggav NightWalker » 15 februari 2017, 16:41

RiWi skrev:Resten av säsongen??? vet ju inte ens om han kan spela???

Tror inte han kommer vara allt för dyr.
Men i mångt och mycket handlar det nog mest om att man har fått honom registrerad, just för att kunna vara aktuell om han blir skadefri.
NightWalker

Inläggav Nutarviguld » 15 februari 2017, 17:32

Med risk att låta bitter, man vågar ju inte vara glad föräns hälsokontrollen är klart.

Kan han spela är det fantastiskt kul och en grym spelare, kan han det inte så tycker jag det är fattigt att inte ersätta Laine

Kan ju vara så att Ulla är värvad men aldrig kan spela, konstigt med kontrakt säsongen ut endast ? trodde han var "klar" för nästa år sedan tidigare
Nutarviguld

Inläggav Robert.76 » 15 februari 2017, 17:43

Nutarviguld skrev:Med risk att låta bitter, man vågar ju inte vara glad föräns hälsokontrollen är klart.

Kan han spela är det fantastiskt kul och en grym spelare, kan han det inte så tycker jag det är fattigt att inte ersätta Laine

Kan ju vara så att Ulla är värvad men aldrig kan spela, konstigt med kontrakt säsongen ut endast ? trodde han var "klar" för nästa år sedan tidigare

Jag tror att de vill se så Ullström håller innan de skriver ett längre kontrakt.
Robert.76
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 15 februari 2017, 18:59

Sant
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 15 februari 2017, 19:43

Pg79an skrev:
Haard skrev:Under Sportbladets deadline day nämnde de precis Alexander Ytterell lämnar Leksand efter denna säsong och kommer skriva på för HV.

Länk till live-deadline day: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... ckeyextra/

Neeeeeeeej!! Va fan ser dom hos honom? Bara för att värva hemvävt eller? Bokstavligen svågerpolitik........

en som är 7 back i leksand wohoo
hammare7

Inläggav jordfelsbrytare » 15 februari 2017, 19:47

hammare7 skrev:
Pg79an skrev:
Haard skrev:Under Sportbladets deadline day nämnde de precis Alexander Ytterell lämnar Leksand efter denna säsong och kommer skriva på för HV.

Länk till live-deadline day: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... ckeyextra/

Neeeeeeeej!! Va fan ser dom hos honom? Bara för att värva hemvävt eller? Bokstavligen svågerpolitik........

en som är 7 back i leksand wohoo

Jag håller med man är skeptisk. uppsida offensivt svag defensivt. Vad exakt menar Hv med detta?! AB verkar ju väldigt säkra på sin sak. Hv spänner musklerna med Ullström och Mikko L. Så kommer detta man blir bara helt ställd. Jag får Johan Larsson känsla.
Senast redigerad av jordfelsbrytare 15 februari 2017, 21:56, redigerad totalt 1 gång.
jordfelsbrytare

Inläggav Pg79an » 15 februari 2017, 20:26

Ja om det nu skulle stämma så måtte det snälla bli en "Borgman" och slå alla med häpnad.
Pg79an

Inläggav lejacques » 15 februari 2017, 20:41

Alexander Ytterell har gjort 11 poäng (näst bäst back i Leksand) i seriens mest målsnåla lag. Det kan jämföras med Niklas Hansson som mäktat med 10 poäng i ett topplag.

Någon jämförde med Johan Larsson, vilket är orättvist. Larsson hade redan ett brokigt förflutet med några sparkningar. Ytterell var bäste back i kvalspelet förra året och är på väg uppåt i sin karriär.

Att han är smålänning ser jag bara som positivt. Att få komma "hem" är nog en energiboost bara det.

Innan ni sågar honom får ni ju fundera på vad ni ser honom som. Försteback, vilket är högst osannolikt att han värvas som, är kanske ingen höjdare. Men tänker man sig honom som ersättare till Hansson, och dessutom med uppsida, ser jag Ytterell som en intressant förstärkning.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 15 februari 2017, 20:46

lejacques skrev:Alexander Ytterell har gjort 11 poäng (näst bäst back i Leksand) i seriens mest målsnåla lag. Det kan jämföras med Niklas Hansson som mäktat med 10 poäng i ett topplag.

Någon jämförde med Johan Larsson, vilket är orättvist. Larsson hade redan ett brokigt förflutet med några sparkningar. Ytterell var bäste back i kvalspelet förra året och är på väg uppåt i sin karriär.

Att han är smålänning ser jag bara som positivt. Att få komma "hem" är nog en energiboost bara det.

Innan ni sågar honom får ni ju fundera på vad ni ser honom som. Försteback, vilket är högst osannolikt att han värvas som, är kanske ingen höjdare. Men tänker man sig honom som ersättare till Hansson, och dessutom med uppsida, ser jag Ytterell som en intressant förstärkning.
Nej Johan Larsson kanske var lite väl hårt skrivet. Självklart ser jag inte honom som någon topp 2 back. Men vi har redan en väldigt intressant Backsida och Brännström lär knappast bli sämre. Hansson är en riktig flopp i år precis som Abbot. Jag får dock dåliga vibbar och förstår verkligen inte. Med det sagt blir jag gärna överbevisad.
jordfelsbrytare

Inläggav Zico » 15 februari 2017, 21:46

hammare7 skrev:en som är 7 back i leksand wohoo

.....skrev han som ser allt som HV gör (och ryktas göra) med ljusa, positiva glasögon. Hmmm. För övrigt....de flesta lagen går runt på sju backar. Sen har Ytterell gjort 11 poäng i ett av de sämre lagen. HVs bästa poänggörare bland backarna är Borgman och Almquist med 13 poäng!!!
Om ryktet talar sant välkomnar jag Ytterell. En rightback med en rejäl, välriktad slägga som utgör ett hot från blå är högvilt. Kan man landa honom är det bra.
Zico

Inläggav hammare7 » 15 februari 2017, 22:06

Zico skrev:
hammare7 skrev:en som är 7 back i leksand wohoo

.....skrev han som ser allt som HV gör (och ryktas göra) med ljusa, positiva glasögon. Hmmm. För övrigt....de flesta lagen går runt på sju backar. Sen har Ytterell gjort 11 poäng i ett av de sämre lagen. HVs bästa poänggörare bland backarna är Borgman och Almquist med 13 poäng!!!
Om ryktet talar sant välkomnar jag Ytterell. En rightback med en rejäl, välriktad slägga som utgör ett hot från blå är högvilt. Kan man landa honom är det bra.

Jag är bara lite tveksam för rollen han skall ha och han kräven en framträdande roll och i PP för att vara framgångsrik och kan hv ge honom det? Beroro på vad man värvar mer på sin backsida
hammare7

Inläggav Sir Ward » 16 februari 2017, 01:08

Mycket OT nu HV-fans.

Fortsätt diskussionen på korrekt tråd.

Danke schön Mod/Admin
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Junior » 20 februari 2017, 18:50

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... v-forward/
Riktigt tråkigt om vi skulle tappa Thörngren, framförallt till fbk.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav hammare7 » 20 februari 2017, 18:52

Junior skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/02/20/farjestad-jagar-hv-forward/
Riktigt tråkigt om vi skulle tappa Thörngren, framförallt till fbk.

Känndes som de var på G att han drar vidare och därmed gick man vidare med Erik A, de fajtas om samma plats.
Sen känns de som om Törngren har fastnat i ett fack och han gör nog tyvärr rätt i ur hans synvinkel att titta vidare.
hammare7

Inläggav Rutger » 20 februari 2017, 19:53

Inte så förvånad att tex FBK jagar Thörngren finns garanterat fler SHL klubbar som är intreserade av både honom och andra där kontrakten gå ut i vår, känns ju knappast överraskande
Ska bli kul och se hur J&J lyckas i arbetet med att få ihop truppen till nästa säsong
Vilka är dem viktigaste att vi får behålla tycker ni ? Thörngren tillhör dem tycker jag
Rutger

Inläggav Junior » 20 februari 2017, 20:33

Det tycker jag också, men enligt madhawk så verkar det som att det är ganska stor risk att han lämnar. Det är han som avvaktar med att skriva nytt och HV räknar med att tappa honom.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav hammare7 » 20 februari 2017, 20:55

Rutger skrev:Inte så förvånad att tex FBK jagar Thörngren finns garanterat fler SHL klubbar som är intreserade av både honom och andra där kontrakten gå ut i vår, känns ju knappast överraskande
Ska bli kul och se hur J&J lyckas i arbetet med att få ihop truppen till nästa säsong
Vilka är dem viktigaste att vi får behålla tycker ni ? Thörngren tillhör dem tycker jag

Önerud och Söderström vill jag se en förlängning med snarast
hammare7

Inläggav tommy1985a » 20 februari 2017, 23:20

Satt häromdagen och funderade kring förlängningar och fick en äcklig tanke där jag tänkte, det skulle inte förvåna mig om Färjestad är intresserade av Törngren. Sen ser man detta :(

På nåt sätt så känns det som han redan är på väg dit fast inget är klart. Man ser bilder i huvudet på hur perfekt han skulle passa in i Färjestad i en producerande andra-lina där han spurtar in 39 poäng nästa säsong. Har ofta tänkt på Färjestad när man ser killen av nån konstig anledning. Som att han skulle vara där ifrån.

Men skit samma, hoppas verkligen han blir kvar här då jag gillar honom starkt. Väldigt skicklig spelare som kommer få genombrott förr eller senare, hoppas inte det blir i Färjestad.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav shitkicker » 20 februari 2017, 23:25

OT!

Diskussion om vilka man vill ska stanna eller lämna sker inte i denna tråd! Endast seriösa rykten och Törngren-ryktet är redan upptaget här.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 24 februari 2017, 17:06

jordfelsbrytare

Inläggav slew » 28 februari 2017, 23:28

slew

Inläggav Junior » 28 februari 2017, 23:37

Jobbigt att läsa. Gillar honom mycket. Men jag kan till viss del förstå hur de tänker, i början av säsongen var han landslagskandidat men just nu är han inte alls så bra. Om HV känner att de kan få mer valuta för pengarna på annat håll kan det vara rätt beslut trots allt. För jag tror att han har en relativt hög lön och ur den aspekten är det i så fall ganska dålig valuta för pengarna just nu.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nutarviguld » 1 mars 2017, 00:07

Jag tycker det är smart. Almqvist har sett sjukt lojj ut. Nu tvingar man fram Almqvists bösts form inför slutspelet. Han måste vara bra nu för att bli attraktiv igen
Nutarviguld

Inläggav KnoxStark » 1 mars 2017, 01:20

Helt rätt. Tyvärr, men ingen framtid där när man inte ens kan skjuta ett slagskott, för det är sanningen, även om den svider. Han var duktig förr och hade bra blick för spelet, men för varje match så blir han sämre och sämre. När han väl avlossar sin bössa så skjuter han luft eller träffar motståndarna så pucken studsar åt fel håll, som ikväll när han var nära att se till att Brynäs kunde spräcka Söderströms nolla. Skjuta ett fjuttigt skott direkt på en motståndares ben i ett sånt läge och sen dra på sig utvisning p g a skottet, det håller inte. Han må vara snäll och en bra grabb, men någon SHL back är han faktiskt inte.

Jag tror Almqvist skulle må bra av ett par säsonger i allsvenskan. Sen behöver han lära sig skjuta. Förstår inte varför han inte har använt den fina skottramp, HV71 har att tillgå? För inte kan han vart där så mkt och tränat? Då hade väl skotten sett annorlunda ut. Sen hade det inte skadat honom att bygga på sig lite mer muskler. Sen kanske han kan bli att räkna med igen.

Är det som Aftonbladet och Expressen skriver så gråter jag inte, snarare tvärtom. Jag önskar givetvis honom all lycka till, vart han nu hamnar någonstans.

Och smart att det läcker ut innan säsongen är över tycker jag, då Almqvist måste höja sig per automatik för att hålla sig attraktiv på marknaden. Tyvärr tror jag dock att han kommer misslyckas, men jag hoppas jag får fel på det. Vi får summera efter säsongen är slut, oavsett det slutar med guld, silver, brons eller kvartsfinals torsk.
KnoxStark

Inläggav jordfelsbrytare » 1 mars 2017, 07:34

Han kostar säkert som en poängstark toppback. Men om det AB skrev tidigare att Hv gjort klart med Ytterell men dumpar Almqvist då tappar jag hoppet fullständigt
jordfelsbrytare

Inläggav RiWi » 1 mars 2017, 17:33

Att HV väljer att dumpa Almquist känns som ett sundhetstecken för mig!
Lön/prestation går före namn/historik

Då han kom som nhl/khl hemvändare så har ju säkert lön därefter, topp 2 backar i hv? (då lönerna inte är offentliga så blir det ju gissningar bara)
Med tanke på fingertoppskänslan hittills på backvärvningar av nuvarande tränarstab, känns det bra!
RiWi

Inläggav didotto » 1 mars 2017, 18:29

jordfelsbrytare skrev:Han kostar säkert som en poängstark toppback. Men om det AB skrev tidigare att Hv gjort klart med Ytterell men dumpar Almqvist då tappar jag hoppet fullständigt

Lite olika backar va? Eller du tror att Ytterell kommer att ha samma roll i laget och samma lön som Almquist?
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Quila » 1 mars 2017, 19:47

Underlättar för admins och påminner om att denna tråden ska hållas fri från spekulationer och annat tjöt. Fortsätt diskussionen i vilken annan tråd som helst, men inte i denna, tack!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 1 mars 2017, 23:28

didotto skrev:
jordfelsbrytare skrev:Han kostar säkert som en poängstark toppback. Men om det AB skrev tidigare att Hv gjort klart med Ytterell men dumpar Almqvist då tappar jag hoppet fullständigt

Lite olika backar va? Eller du tror att Ytterell kommer att ha samma roll i laget och samma lön som Almquist?

Ytterell in
Hansson ut

Det är så jag ser det, Almqvist lär dom ersätta med en klass back

EDIT: oj sorry OT, så satans lätt att dras med i diskussionerna...sorry
Nutarviguld

FöregåendeNästa

Återgå till HV71