Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav justus3 » 12 maj 2022, 22:57

Fegon_ skrev:En grej med Eric Martinsson är att det är tre år .. UTAN... Klausuler.

Tycker jag visar mycket

Tycker det framförallt visar hur marknaden ser ut. Det finns många sökande till varje "jobb" och man kan hitta väldigt mycket till Rea-pris.
Är helt övertygad att Martinsson är billigare nu än för två år sedan.
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav Tanke » 13 maj 2022, 00:00

Junior skrev:
lejacques skrev:
Junior skrev:Det får kosta vad det kostar vill. Spelar Andrae, Pilut eller Almqvist i en annan SHL klubb nästa säsong är det oförlåtligt.

Lite så ja. Martinssons succésäsong i HV säsongen-vi-helst-vill-glömma till trots. Det är de tre spelarna ovan som ska vara prio.

Jag har en känsla av att Pilut lirar utomlands nästa säsong och att Martinsson är lite av en lösning för det. Men om inte så är det bara börja skeppa spelare. Vilket vi kanske bör ändå.

Håller med. Jag har en känsla av att Pilut kritar på för Frölunda. Mycket rykten på olika håll om det. Är det sant är Martinsson en logisk värvning.
Tanke

Inläggav Wildzide » 13 maj 2022, 17:28

Varför har inte Almqvist presenterats ännu? Det stod ju i nån artikel att han var klar såfort hv71 gick upp i s SHL
Wildzide

Inläggav tibia » 13 maj 2022, 17:46

Wildzide skrev:Varför har inte Almqvist presenterats ännu? Det stod ju i nån artikel att han var klar såfort hv71 gick upp i s SHL

har vi tur kommer det väl kanske en till karamell ikväll!
tibia

Inläggav HV-supportern » 14 maj 2022, 15:39

Tanke skrev:
Junior skrev:Jag har en känsla av att Pilut lirar utomlands nästa säsong och att Martinsson är lite av en lösning för det. Men om inte så är det bara börja skeppa spelare. Vilket vi kanske bör ändå.

Håller med. Jag har en känsla av att Pilut kritar på för Frölunda. Mycket rykten på olika håll om det. Är det sant är Martinsson en logisk värvning.

Pilut ska gifta sig inom kort, så han kanske vill ha det "överstökat" först innan han bestämmer sig om framtiden. Jag tror att HV i allra högsta grad finns med i bilden. Tror att han fortfarande har ett stort HV-hjärta och vet om att han kommer få en betydelsefull roll i laget. Men det är klart skulle Frölunda erbjuda galet mycket pengar så vet man ju aldrig.
HV-supportern

Inläggav stålmannen88 » 14 maj 2022, 19:44

Har du hört nått nytt angående Saku Mäenalanen? Larsen?

De jag hört är att Bertov/Bohm/Ytterell kan få lämna och Sjöholm lånas ut. På backsidan.
Forwardsidan e de bara Kokkonen jag hört något om, men kommer Törngren bli kvar? lindbäck?
vad ha andra hört?

Fruktsoda skrev:Kvällens surr:

Philip Larsen, back
Hur låter och smakar namnet Philip Larsen? En grym back enligt mig.

32 år gammal, född 1989 från Esbjerg i Danmark. Spelat de senaste 5 åren i KHL laget Salavat Yulaev Ufa där han stått för totalt 148 poäng under dessa åren. Han har även vart över i NHL ett par ggr och spelat för Dallas, Edmonton och Vancouver. Ni som minns honom kanske även minns han från Frölunda säsongen 09/10.

Tycker han är otroligt spännande och det finns indikationer på att "Nubben" har honom under luppen. Om kontakt via hans agent tagits ännu låter jag dock vara osagt.

Lucas Elvenes, forward
Som tidigare nämnts i tråden, Ängelholms grabben, Lucas Elvenes sägs vara i "snack" med HV71. 22 år född 1999 som senast spelade AHL och laget San Diego Gulls där han på 43 matcher stod för totalt 33 poäng.

Saku Mäenalanen, forward
I övrigt så har inledande kontakt påbörjats med Finska spelaren, Saku Mäenalanen. Detta fick jag styrkt och bekräftat ikväll. Mer om Saku Mäenalanen har jag skrivit om längre upp i denna tråden.

Lite rör det ju på sig i alla fall. Nu har även Johan Freijd tagit bokslut på denna säsongen genom att senast laddat upp en video med avgörandet ännu en gång. Näst på tur tror jag blir en intervju med sportchefen "Nubben" och i samband med det så lär det presenteras något, det är både min tro och förhoppning.

/Fruktsoda
stålmannen88

Inläggav Fruktsoda » 14 maj 2022, 19:54

stålmannen88 skrev:Har du hört nått nytt angående Saku Mäenalanen? Larsen?

De jag hört är att Bertov/Bohm/Ytterell kan få lämna och Sjöholm lånas ut. På backsidan.
Forwardsidan e de bara Kokkonen jag hört något om, men kommer Törngren bli kvar? lindbäck?
vad ha andra hört?

Fruktsoda skrev:Kvällens surr:

Philip Larsen, back
Hur låter och smakar namnet Philip Larsen? En grym back enligt mig.

32 år gammal, född 1989 från Esbjerg i Danmark. Spelat de senaste 5 åren i KHL laget Salavat Yulaev Ufa där han stått för totalt 148 poäng under dessa åren. Han har även vart över i NHL ett par ggr och spelat för Dallas, Edmonton och Vancouver. Ni som minns honom kanske även minns han från Frölunda säsongen 09/10.

Tycker han är otroligt spännande och det finns indikationer på att "Nubben" har honom under luppen. Om kontakt via hans agent tagits ännu låter jag dock vara osagt.

Lucas Elvenes, forward
Som tidigare nämnts i tråden, Ängelholms grabben, Lucas Elvenes sägs vara i "snack" med HV71. 22 år född 1999 som senast spelade AHL och laget San Diego Gulls där han på 43 matcher stod för totalt 33 poäng.

Saku Mäenalanen, forward
I övrigt så har inledande kontakt påbörjats med Finska spelaren, Saku Mäenalanen. Detta fick jag styrkt och bekräftat ikväll. Mer om Saku Mäenalanen har jag skrivit om längre upp i denna tråden.

Lite rör det ju på sig i alla fall. Nu har även Johan Freijd tagit bokslut på denna säsongen genom att senast laddat upp en video med avgörandet ännu en gång. Näst på tur tror jag blir en intervju med sportchefen "Nubben" och i samband med det så lär det presenteras något, det är både min tro och förhoppning.

/Fruktsoda

Har dessvärre inget mer att rapportera än det jag skrivit om senast. Men får jag reda på nått, minsta lilla pilleknyst så är ni de första att få veta.
Fruktsoda

Inläggav Weirdo » 14 maj 2022, 21:11

De här med Pilut o ryktena kring Frölunda. Hade känts väldigt underligt om han hade gått till Frölunda, inte bara för alla de "normala" anledningarna. Men också för att han hela säsongen o slutspelet lagt ut på instagram när han följt HV o hoppats på avancemang (han gillar även bilder i nutid). Förstår om han vill tillbaka till Nordamerika, eller till Schweiz, alla dagar i veckan. Men hamnar han i Frölunda då är han inget annat än en riktig hycklare.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Quila » 14 maj 2022, 22:25

Kommer Pilut till SHL så är det HV. Problemet är ju att Pilut är väldigt bra och därmed har han gott om välavlönade erbjudanden på sitt bord.

När det kommer till backsidan så kommer det brytas kontrakt (Ytterell) och Sjöholm lånas ut. Sedan lär Bertov bli kvar, medan en av Bohm, eller Billins troligen ryker. Almquist in.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Junior » 14 maj 2022, 22:47

Quila skrev:Kommer Pilut till SHL så är det HV. Problemet är ju att Pilut är väldigt bra och därmed har han gott om välavlönade erbjudanden på sitt bord.

När det kommer till backsidan så kommer det brytas kontrakt (Ytterell) och Sjöholm lånas ut. Sedan lär Bertov bli kvar, medan en av Bohm, eller Billins troligen ryker. Almquist in.

Känns högst rimligt. Har aldrig varit orolig för att Pilut ska hamna i ett annat SHL lag men att kanske testa AHL för att komma högre alternativt NLA känns väldigt nära för honom.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Robert.76 » 15 maj 2022, 00:29

Quila skrev:Kommer Pilut till SHL så är det HV. Problemet är ju att Pilut är väldigt bra och därmed har han gott om välavlönade erbjudanden på sitt bord.

Vore väl märkligt om både Bertov och Bohm skulle bli kvar, tillsammans med Torp....känns som att vi har för mkt backar till antalet platser....
Robert.76
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 15 maj 2022, 07:25

Jag hoppas verkligen att du har fel här.
Det kommer inte hålla med att endast bryta med Ytterell och låna ut Sjöholm. Behålla Bertov? Det hoppas jag verkligen inte är planen.
jordfelsbrytare

Inläggav Quila » 15 maj 2022, 08:06

jordfelsbrytare skrev:

Jag hoppas verkligen att du har fel här.
Det kommer inte hålla med att endast bryta med Ytterell och låna ut Sjöholm. Behålla Bertov? Det hoppas jag verkligen inte är planen.

Känslan man fått av det jag hört är att Bertov får stanna och sedan (beroende på om man behöver en offensiv, eller defensiv) så ryker antingen Billins, eller Bohm. Jag har inte hört rakt ut att Ytterell åker, men känns som en no-brainer.
Quila
Moderator

Inläggav Danken » 15 maj 2022, 08:24

Finns det några trovärdiga målvaktsrykten ännu? Viktigaste platsen att fylla med råge.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav CROHB » 15 maj 2022, 09:51

Quila, om en av Bohm och Billins blir kvar och Sjöholm lånas ut så innebär det bara två nya backar till in i laget, korrekt? Jag utgår ifrån 8 backar plus Sjöholm i truppen och inte nio plus Sjöholm. Innebär av de som ryktas in att det blir max två som kommer. Fantenberg, Almqvist, Pilut, Larsen, Westerlund eller någon annan.

Känns tunt om det bara blir två nya in och skulle det bli Westerlund och Almqvist då är det tunt i dubbel bemärkelse. Sen då också Bohm kvar och Billins bort som blir fallet i den ekvationen antar jag gällande defensiv / offensiv fördelning. Blir Billins kvar så kan det funka men då krävs det nog Fantenberg och Larsen in… Gillar verkligen inte idén med Torp, Bertov och Bohm på åtta backar, då krävs två riktiga kanoner in.

X
X
Andrae
Bengtsson
Martinsson
Bertov
Torp
Billins/Bohm.
CROHB

Inläggav lejacques » 15 maj 2022, 09:59

Oroväckande med den backuppställningen är att vi blir extremt skadekänsliga. Bertov, Bohm och Torp är på sin höjd en sjundeback i SHL. Vad händer om någon går sönder.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 15 maj 2022, 10:14

Ja, jag håller med om att det är lite oroväckande och som Lejacques skriver känns alla tre som en 7:e back för SHL.
Tror Bengtsson kommer överraska många positivt, men är en back för tredje backpar. Martinsson tillhör toppskiktet i ligan när han är på topp, men i SHL behövs en stark topp-4 och en bra 5-7. En glappet backsida är mycket värre än en ojämn Fw-sida.
Quila
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 15 maj 2022, 10:37

Quila skrev:Ja, jag håller med om att det är lite oroväckande och som Lejacques skriver känns alla tre som en 7:e back för SHL.
Tror Bengtsson kommer överraska många positivt, men är en back för tredje backpar. Martinsson tillhör toppskiktet i ligan när han är på topp, men i SHL behövs en stark topp-4 och en bra 5-7. En glappet backsida är mycket värre än en ojämn Fw-sida.

Om jag säger om för jag hoppas verkligen att du har hört fel.
Går vi in i säsongen med 3 stycken 6-7 backar så har klubben fortfarande inte lärt sig någonting sen 2017 vilket var senaste året vi hade en tillräckligt bra backuppsättning.

Går inte att endast bryta med Ytterell och låna ut Sjöholm då är vi verkligen ute på djupt vatten.
jordfelsbrytare

Inläggav CaptainF8 » 15 maj 2022, 12:04

Oroande, minst sagt. Med den backsidan kommer vi att slåss om placeringarna 12-10. Angående målvakt så skriver Ros på bladet återigen att HV går efter Furch.
CaptainF8

Inläggav lejacques » 15 maj 2022, 13:28

Quilla: Precis så. Det där glappet kan vara direkt förödande. Och som jordfelsbrytare är inne på. 2017 kunde man laborera lite hur som helst med backarna, då alla var bra eller bättre. Om du hört rätt ser vi mer ut att gå mot en 20/21-backsida då vi vi mer eller mindre hade två bra backar följt av 4-5 som knappt höll SHL-nivå.

Nubben har mycket att göra och tänka på framöver.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 15 maj 2022, 13:50

Varför måste vi ALLTID ha vek backsida ?
Bertov OCH Ytterell är solklara att de inte håller i Allsvenskan.
Båda borde ryka 100% rakt av
Nutarviguld

Inläggav Dovahkiin » 15 maj 2022, 14:45

Nutarviguld skrev:Varför måste vi ALLTID ha vek backsida ?
Bertov OCH Ytterell är solklara att de inte håller i Allsvenskan.
Båda borde ryka 100% rakt av

Ytterell och Bohm måste iväg, ja kan leva med Bertov.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Nick » 15 maj 2022, 14:47

Men alltså, detta kan inte stämma? Menar man allvar så kan de inte stämma.
Nick

Inläggav Quila » 15 maj 2022, 16:26

Nubben kommer ju gå mycket på vad Samuelsson och Stillman tycker och där vet vi ju att Bertov är en favorit, men ta det jag hört med en stor nypa salt - jag kan ha fått fel info, eller tolkat fel. Det allra viktigaste är vad vi får in!

Hur som, känner stor tillförsikt i att vi kommer stå med en trygg trupp när laget är satt. Vi har pengar, handlingskraft och en styrelse med kravställning och framtidstro nu
Quila
Moderator

Inläggav håvesjuttioett » 15 maj 2022, 17:34

Hjälp mig förstå. Vi har åtta backar på kontrakt just nu. Quila tippar att Ytterell och Bohm/Billins försvinner samt att Sjöholm lånas ut - tre lediga positioner.

Andrae lär ta ett år i SHL innan NHL kallar, Almqvist ryktas in likt Pilut och Fantenberg (P. Larsen hmmm?). "Tyvärr", relativt sett till Quilas uppfattning, ska även Westerlund vara i långt gångna diskussioner enl. höken. Westerlund som hade sjunde mest istid av backarna i Nubbens Timrå (före bla. Bohm). I kvalspelet växte inte förtroendet nämnvärt - Timrå gick hårt på fyra backar där Westerlund hade femte mest istid (Strömberg var skadad i hela kvalspelet).

Ponera att Andrae och Almqvist är klara, då har vi Pilut/Fantenberg/Westerlund (P. Larsen om vi litar på Fruktsoda) om den sista positionen. Förstår och delar oron om det blir Westerlund som tar den sista platsen. Men med tanke på förtroendet han fick i Timrå och den uppenbara kvalitetsskillnaden mellan honom och resterande rykten in, måste man väl rimligtvis landa i att Westerlund inte avses få en topp-4 position.

Förutsatt att ryktena stämmer, kan vi alltså komma att stå med Pilut/Fantenberg, Almqvist, Martinsson, Andrae, R. Bengtsson, Billins/Bohm, Torp, Bertov. Återigen, Westerlund istället för Pilut/Fantenberg oroar. Men i övrigt, duger inte den backsidan? Var klämmer skon?
håvesjuttioett

Inläggav Farzan » 15 maj 2022, 17:35

Quila skrev:Nubben kommer ju gå mycket på vad Samuelsson och Stillman tycker och där vet vi ju att Bertov är en favorit, men ta det jag hört med en stor nypa salt - jag kan ha fått fel info, eller tolkat fel. Det allra viktigaste är vad vi får in!

Hur som, känner stor tillförsikt i att vi kommer stå med en trygg trupp när laget är satt. Vi har pengar, handlingskraft och en styrelse med kravställning och framtidstro nu

Håller med dig till 100 %
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Littleshrimp » 15 maj 2022, 19:13

Vi får väl om det kommer något nytt imorgon. Sanny och Svensson har säsongsavslutning och skrev på twitter att det är mycket Sillysnack i poddavsnittet som kommer imorgon.
Littleshrimp

Inläggav mrbluebulls1 » 15 maj 2022, 20:54

Littleshrimp skrev:Vi får väl om det kommer något nytt imorgon. Sanny och Svensson har säsongsavslutning och skrev på twitter att det är mycket Sillysnack i poddavsnittet som kommer imorgon.

Almqvist klar 100%. Så honom kan ni räkna in.
Gissar på att han presenteras i veckan.

Ha en fin söndag HV-vänner
mrbluebulls1

Inläggav Diabolics » 15 maj 2022, 21:00

mrbluebulls1 skrev:
Littleshrimp skrev:Vi får väl om det kommer något nytt imorgon. Sanny och Svensson har säsongsavslutning och skrev på twitter att det är mycket Sillysnack i poddavsnittet som kommer imorgon.

Kul om det stämmer, men 100% är det inte ännu, bara ett rykte.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrbluebulls1 » 15 maj 2022, 21:32

Diabolics skrev:
mrbluebulls1 skrev:

Kul om det stämmer, men 100% är det inte ännu, bara ett rykte.

Jo! 100%. Skriver endast om jag vet något till just 100%
mrbluebulls1

FöregåendeNästa

Återgå till HV71