DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Inläggav Weirdo » 16 februari 2019, 12:36

Finns ju ändå fortfarande en chans att det kommer en värvning. Annars tycker jag att det skulle komma något uttalande från någon av våra eminenta sportchefer
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Husmusen » 16 februari 2019, 12:42

Weirdo skrev:Finns ju ändå fortfarande en chans att det kommer en värvning. Annars tycker jag att det skulle komma något uttalande från någon av våra eminenta sportchefer

Ser fram emot det utalandet, nu vet vi alla här att marknaden inte var död, det fanns ganska många spelare men Hult tyckte dem var för dyra isåfall. Spets kostar pengar det är inget nytt
Husmusen

Inläggav Danken » 16 februari 2019, 12:59

Marknaden verka väl ändå rätt död ändå? Hände väl inte mycket alls igår? Bara Örebro gjorde ett kap.

Men visst vi kan tömma hela skattkistan för att kanske gå längre en play-in denna säsong. Då är iaf många nöjda.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Diabolics » 16 februari 2019, 13:17

Herregud. Snart är foliehattarna neddragna över öronen. Skall vi verkligen sänka oss till denna nivå? Att hitta på/föra vidare spekulationer och gissningar som platsar i Hänt Extra?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tommy1985a » 16 februari 2019, 14:17

**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Zico » 16 februari 2019, 14:23

Husmusen skrev:
Weirdo skrev:Finns ju ändå fortfarande en chans att det kommer en värvning. Annars tycker jag att det skulle komma något uttalande från någon av våra eminenta sportchefer

Ser fram emot det utalandet, nu vet vi alla här att marknaden inte var död, det fanns ganska många spelare men Hult tyckte dem var för dyra isåfall. Spets kostar pengar det är inget nytt

Det beror väl på hur man defenierar en död marknad. Och fanns det så många spelare egentligen? De flesta lagen ville ju förstärka, men när en spelare som Tommy Kristiansen kostar ca 800 000 kr för 2,5 månader, Malte Strömvall ca 2 milj kr för samma tid och de verkliga spetsspelarna, typ Palola, Pulkinen, Gragnani m fl kostar 2,5-3 milj för 2,5 månader, då är nog marknaden ändå ganska död. För INGET lag var ju berett att betala dessa hutlösa pengar.

Visst, Örebro köpte Jhonas Enroth för väldigt mycket pengar, men för just det laget var det kanske livsnödvändigt. Att åka ur är fan så mycket dyrare. Dessutom köpte tydligen Rögle backen Eric Gelinas för stora pengar, Gelinas som dessutom dras med en överkroppskada och inte är spelklar på flera veckor!!!!!! Oh my God!
Zico

Inläggav Danken » 16 februari 2019, 14:42

https://hockeybladet.nu/klubbar/hv71/jo ... ermarknad/

"-Det var Malte som var intressant för oss om vi kollar på forwardsidan. Något annat var inte intressant av det som var ute, egentligen. Sen försökte vi få tag på en back som vi försökte få in. Men inte heller där fanns det något som var tillräckligt intressant. Så vi lyckades inte knipa något denna gången helt enkelt."
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav frippe-borås » 16 februari 2019, 14:54

Är ju bara inse att marknaden verkligen var så död som alla pratat om.
Menar Malmö tar in Ledin 40år säger väl det mesta.

Är inte värt att lägga 1miljon på en spelare om det inte garanterar guld vilket det inte gör.
Men däremot så skulle man varit mer aktiv på marknade i Nordamerika och scouta mer på plats vilket vi inte verkar göra förutom när de är över och hälsar på Hv killar.
Tror man måste vara mer aktiv på andra sidan framöver då finska spelare lockas till KHL likt våra så då är det Allsvenskan nästa nivå och där finns det guldkorn men inte så man kan bygga ett slagkraftigt lag för guld!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Ragnarsson » 16 februari 2019, 15:08

För att citera Johan Hult, läs fet markerad. Då vet vi nu att en person här på forumet ljög oss rakt upp i ansiktet. Någon back var aldrig klar. Fanns aldrig ens nån som var intressant.

Var det någon speciell spelare som ni var intresserade av?

"Det var Malte som var intressant för oss om vi kollar på forwardsidan. Något annat var inte intressant av det som var ute, egentligen. Sen försökte vi få tag på en back som vi försökte få in. Men inte heller där fanns det något som var tillräckligt intressant. Så vi lyckades inte knipa något denna gången helt enkelt."

Källa: Hockeybladet, https://hockeybladet.nu/klubbar/hv71/jo ... ermarknad/
Stefan Liv: ”Jag frågade om jag fick sätta på sportradion och det sa min sambo gick bra. Sedan gjorde HV 4-2 mitt i en värk. Då var det fullt upp.”
Ragnarsson

Inläggav Pg79an » 16 februari 2019, 15:22

Kan på nåt sätt ändå tycka att det dåligt att dom inte fick fatt i någon spelare. 2 sportchefer som jobbar heltid med att bygga en trupp, det borde ju rimligtvis finnas gott om tid att leta reda på guldkorn i nån liga i världen. Det är väl det som skiljer en bra sportchef från en dålig. Att bara ha dialog med spelaragenter och vänta in samtal eller snicksnacka med fd HV spelare känns inte tillräckligt för mig för att vara en bra sportchef. Jag hade gärna viljat lyssna på hur ett arbetsår ser ut för J och J. Vad gör dom om dagarna, när är dom som mest aktiva. Hade önskat mer transparens i deras sätt att jobba utan att för den skull avslöja alla knep som dom tar till för att binda till sig en spelare. Mm det hade iaf jag tyckt vore spännande att höra, borde ju finnas massa roliga historier som de har varit med om.
Pg79an

Inläggav Husmusen » 16 februari 2019, 15:30

Rip
Husmusen

Inläggav Pg79an » 16 februari 2019, 15:31

Husmusen skrev:Rip

?
Pg79an

Inläggav Robert.76 » 16 februari 2019, 16:33

Det var säkert så att marknaden var typ död, men jag önskar att Hult ngn gång kunde agera tidigare. Visst Lindbom försvann, men redan när Sandberg och Persson försvann hade man velat ha lite mer action, vi har trots allt både Hult och Davidsson, och det måste väl ändå funnits något på marknaden senaste månaderna....men det kanske är där som den där "karaktären" kommer in.
Robert.76
Moderator

Inläggav eisbjern » 16 februari 2019, 16:41

Inga spelare in alltså. Känns..sådär.

Hur var det med backen, sirWard? :?
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Husmusen » 16 februari 2019, 17:29

Robert.76 skrev:Det var säkert så att marknaden var typ död, men jag önskar att Hult ngn gång kunde agera tidigare. Visst Lindbom försvann, men redan när Sandberg och Persson försvann hade man velat ha lite mer action, vi har trots allt både Hult och Davidsson, och det måste väl ändå funnits något på marknaden senaste månaderna....men det kanske är där som den där "karaktären" kommer in.

Exact så, egentligen kan jag tycka det är ett skämt att värva spelare på själva deadline day, känns ju sjukt oseriöst att vara ute i sista sekunden. Thörnberg har man väl vetat har typ en 10%ig chans max att kunna spela mer, det kunde man ju räkna ut med valfri krospdel och borde således enbart att räkna honom som bonus om han nu någonsin kommer kunna spela igen. Sandberg visste man till 100% han kommer inte spela mer i år, och kanske aldrig om vi har otur. Det är ingen nyhet det här, och det var ett jävla tag sedan båda skadade sig. Jag kan tycka att det är ett stort jävla skämt att de inte har värvat in någon. Jag vet att ni tycker jag är bitter men jag är relativt säker på att vi åker ut i kvarten igen om vi ens tar oss dit i år. Vinner vi över FBK, SAIK, Luleå, Växjö, Brynäs, DIF i en bäst av 5/7 ? näe de gör vi inte.
Vi har haft riktigt fina streaks efter Lindbom fick sparken men utan ett fungerande bp eller pp så kommer dessa lag mosa oss i ett tufft slutspel, det är jävligt tråkigt för vårt 5mot5 har varit riktigt bra under Lundh i många matcher, man hade behövt en sniper likt Olli eller Malte och en back så man kan sätta Yterell på bänken så hade vi mycket väl kunna hotat om guldet, men nej det blir ännu en säsong där Hult och co har varit dumsnåla som fan. Detta skriver jag 16 februari, tryck gärna detta upp i mitt ansikte och håna mig när vi står där i semifinal, skulle önska att det blir så men tyvärr tror jag att risken att jag har rätt är typ 90%
Husmusen

Inläggav Husmusen » 16 februari 2019, 19:47

Va händer om någon skadar sig i fjärde alternativt tredje kedjan, näe där är jag inte så orolig, vi har några intressanta junisar som mycket väl skulle kunna göra det bra.

Men vad händer om någon i första eller andra kedjan skadar sig? Jag tror på Wännström där men uppenbarligen är det ju något fel på honom eftersom han bara är extra forward, ska Thörngren spela i första eller andra kedjan igen sen då ?

Jag är fett orolig för tex Önerud i slutspelet, att vi inte kommer få någon skada på forwards känns sjukt osannorlikt, ungefär lika osannorlikt som att Thörnberg kommer lira hel och i bra skick hela slutspelet.

Och backsidan ? en enda till skada och vad händer då ? Tänk er Yterell i ett slutspel, magsår bara vid tanken på den
Husmusen

Inläggav Fegon_ » 16 februari 2019, 20:30

Jag tycker faktiskt att SirWard står till svars för vilseledningen och all negativitet som följde på forumet. För att tala klarspråk så är det fan inte okej.

Ska den personen nu fortsätta att döma andra om vad som är okej eller inte? Och då är inte ens att kalla andra för nedvärderande ord inräknat.

Jag personligen är glad över truppen. Nu gäller det bara att våga få lite blåmärken också
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Kjellsortering » 16 februari 2019, 21:36

Det är en sorgens dag för oss supportrar och sponsorer när man upptäcker att det inte kommer nya spelare in i truppen.
HV har 13 etablerade forwards och 7 backar som ska klara ett slutspel och ev. skador. I mitt huvud dyker det upp flera frågor om vad som hände med att brädda truppen och att säkerställa HV som ett topplag? Lillis hävdar att flera spelare öka konkurrensen och trycket på träningarna samt skapar en tävla om platserna i laget? Jag hoppas att vi har många bra spelare i J18 och J20 som kan ta en större roll i A-laget och att man bedömer dessa spelare för deras prestationer och inte efter lönekuvert eller gamla meriter.

Många skriver att värva kostar mycket pengar, men vad kostar ett förlorat slutspel eller förtroendet från oss supportrar samt sponsorer både på kort och lång sikt (minskade publikintäkter och sponsorpengar mm)? Eller är det så att HVs renommé och varumärke är så starkt att (i mina ögon dumsnålhet och lättja) inte påverkar HVs agerande?

Är det så att HVs ledning är nöjd om laget under någon del av säsongen håller en topp fyra placering och anser då att mål på en topp fyra placering är nått? För att slippa spendera på osäkra värvningar i bästa (Jkpg)ankeborg anda. :roll:
Är det inte snart tid för HV att gå ut från ekonomens trygga kassaskåpszon och skapa ett större riskkapital för att återfå samt kanske trygga framtida inkomster (publikintäkter och sponsorpengar).

Dock i all bedrövelse så ser jag med glädje att forumet andas kämpaglöd och mer respekt och ödmjukhet mot varandra. Om detta mirakel kan sprida sig till vårt lag i vårt hjärta så kan vi hoppas på ett intressant slutspel. :D
Kjellsortering

Inläggav Calle2 » 16 februari 2019, 22:05

Jag ska inte skylla på Hult & Davidsson efter som jag inte vet vilka förutsättningar de fått av ledningen men det är en stor besvikelse att höra att Hult känner sig trygg med 13 ordinarie forwards och 7-8 backar inför slutet på säsongen. Det känns som Bagdad Bob. Alla vet att det sannolikt betyder att vi om en dryg månad kommer att få höra "Jag är stolt över killarna och man ska inte skylla på skador och sjukdomar men det klart att det påverkar oss och idag räcker vi inte till. Vi får utvärdera detta till nästa säsong."
Calle2

Inläggav Diabolics » 16 februari 2019, 22:22

Jag har hängt på detta forum rätt länge. Jag hängde på det forum som föregick detta forum också. Inte någonsin kan jag minnas denna otroliga uppståndelse och galenskap (inte enbart i negativ bemärkelse) tidigare. Inte ens under de värsta AJ-tiden.

Ser man det positivt kan man glädjas över folks kärlek till föreningen samt viljan att delta.

Dock känns det lite som om det skriks varg lite väl mycket. Jag kan förstå frustrationen när vi låg 2p från kvalplats, men tvärt emot den förbättrade trend som laget påvisat så har klagokörerna ökat. Detta är fascinerande.

Det sanslösa fokus som lagts på en värvning detta transferfönster har tagit otrevliga proportioner. Jag ser fortfarande, vad jag tolkar som, något som liknar hat mot den person som släppte ett felaktigt rykte om att en back var klar. Detta motiveras bland annat genom hur personen betett sig tidigare och därför är det på något sätt motiverat. I min värld hör de grejorna inte ihop. I min värld har man tagit det alldeles för personligt och lagt alldeles för mycket vikt vid ett rykte... även om ordet "klart" var med i meningen. Nu avkrävs någon form av "sanningskommission" eller offentlig biktning då det brott (ett helt felaktigt rykte) anses ligga enormt högt på straffskalan.

Och detta görs som om det vore Sir Wards fel att ryktet inte stämmer. Om han fått det ryktet, och jag vet vem han fick det av, och det är av intresse för forumet, skall han då inte lägga ut det, även om det kan vara fel? Om ryktesspridaren säger "klar" skall då inte det fram?

Jag säger inte att jag kan något om ryktesgången i detta fall. Min gissning är att folk oödmjukt hört något, fört det okritiskt vidare, likt viskningsleken, för att i slutändan förvrängt innehållet. Det är min gissning. Som bäst kan man klandra folk för slarv och oaktsamhet.

Dessa veckor har fått min motivation att sjunka rejält för att bidra till detta forum. Jag är inte ensam om att känna så har jag hört. Det har varit bedrövligt dålig stämning och jag själv har varit en bidragande orsak till det. Mest av allt är jag trött på alla som (i min mening på ett överdrivet sätt) skall leta fel (och ibland till och med hitta på saker) för att misskreditera alla och allt som har med HV att göra. Alla som tror att man måste köpa, värva, byta ut, satsa, sparka, köpa, riska, "bara göra något alls även om man vet att det är dåligt", för att skapa ett HV71 som är värt att hålla på. I min värld är det inte vad lagsport och supporterskap handlar om. För om det hade handlat om att man alltid måste ligga på plats 1-4 i serien och alltid gå förbi semifinal, varje år, för all framtid, jag då hade det nog varit ganska tråkigt att hålla på ett lag. Hade det varit så enkelt som vissa, medvetet eller omedvetet, försöker påvisa att det är att är att vara i den positionen (bara vi har en bra SC, bara vi köper spets, bara vi, bara vi, bara, vi, bara vi) då hade ju alla lag varit bäst. Om det var så enkelt.

Jag svamlar. Nej jag är inte full när jag skriver detta. Jag kanske borde vara, men nej.

Jag skiter i detta ett tag nu. Jag lurkar lite och raderar uppenbart regelvidriga saker om sådana dyker upp, men den spetshets som jag upplevt den senaste tiden den är jag jävligt trött på och eftersom de flesta av er verkar vara på den frekvensen så bidrar jag inte med mer än negativitet. Det har aldrig varit min avsikt. God tur.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 16 februari 2019, 23:34

+1 Diabolics.

Nu lägger vi det som varit bakom oss. Jag är i alla fall mer intresserad av att diskutera det som stundar. Slutspurt och slutspel.

Jag har haft mina duster med folk här på forumet. Men jag är inte dummare än att jag vid det här laget förstår att vissa sitter på info som andra inte har. Sen att det sket sig den här gången. Visst. Men vi vill inte ha en stämning där vi skrämmer iväg folk som faktiskt kan bistå med sånt vi annars kanske inte fått reda på.

Vad gäller mods och admins. Ja, jag tycker ni gör fel ibland. Men med tanke på all den tid ni lägger på att göra det här till Sveriges bästa hockeyforum är det, i alla fall för mig, lätt att förbise meningsskiljaktigheter och annat trams.

En fet jävla ryggklapp till er! ;)

Så. Mot slutspel.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav BlueBull87 » 16 februari 2019, 23:58

Diabolics skrev:Jag har hängt på detta forum rätt länge. Jag hängde på det forum som föregick detta forum också. Inte någonsin kan jag minnas denna otroliga uppståndelse och galenskap (inte enbart i negativ bemärkelse) tidigare. Inte ens under de värsta AJ-tiden.

Det sanslösa fokus som lagts på en värvning detta transferfönster har tagit otrevliga proportioner. Jag ser fortfarande, vad jag tolkar som, något som liknar hat mot den person som släppte ett felaktigt rykte om att en back var klar. Detta motiveras bland annat genom hur personen betett sig tidigare och därför är det på något sätt motiverat. I min värld hör de grejorna inte ihop. I min värld har man tagit det alldeles för personligt och lagt alldeles för mycket vikt vid ett rykte... även om ordet "klart" var med i meningen. Nu avkrävs någon form av "sanningskommission" eller offentlig biktning då det brott (ett helt felaktigt rykte) anses ligga enormt högt på straffskalan.

Och detta görs som om det vore Sir Wards fel att ryktet inte stämmer. Om han fått det ryktet, och jag vet vem han fick det av, och det är av intresse för forumet, skall han då inte lägga ut det, även om det kan vara fel? Om ryktesspridaren säger "klar" skall då inte det fram?

Jag tror att värvningshetsen bygger mycket på att SHL har blivit väldigt urvattnat. En eller ett par toppspelare kan göra väldigt stor skillnad, ut i kvarten eller final.
Förr var det inte samma värvningshets från toplag, det var ju snarare botten som la stora pengar och panik värvade för att försöka klara sig kvar, toppen litade på sitt manskap och ville väll inte förstöra lagdynamiken eller störa moralen i laget. Det har förändrats.
Växjö har haft sjukt bra utdelning på sina mid season värvningar. Det som gnager på folk är nog, om dom kan varför kan inte vi?
Just i år så är marknaden tunn, eller snarare att toplag med stora plånböcker letar spelare och då ser bottenlag i andra ligor sin chans att ändå gå plus genom att sätta stora prislappar på sina spelare.
Hemvändare är då ett bra alternativ för att få loss lite mer långsiktiga lösningar och eventuellt få mer för sina pengar i form av längre kontrakt,eller bygga goodwill hos supportrar, sponsorer och eventuella framtida värvningar. Växjö är väll egentligen den enda klubb som landade en toppspelare, (Visst, Örebro och kanske Rögle också gjorde det men som jag förstår det så fick dom också öppna stora plånboken och till viss del chansa med årets budget) men efter att ha läst Veresteegs (eller vad han heter) tankar om flytten och hans relationer till övriga spelare så är han ju nästan en hemvändare.
Med detta sagt så har tonen varit för hård och folk måste inse att som supporter så sitter man inte på alla kort och vet inte vilken ekonomi som sportcheferna har att röra sig med eller vilka önskemål spelarna man vill värva har bland annat.

Sedan hela soppan med Sir Ward i mitten. Jag tror folk stör sig på hans dubbelmoral. Vissa blir påhoppade om källor, blir hånade, får varningar och blir bannade samtidigt som han själv kan vara rätt hård i tonen när han känner för det, utan att folk ser att han blir tillrättavisad. Jag antar att admins har pratat om det sinsemellan med tanke på att Sir Ward har varit väldigt passiv under hela den här soppan, men lite transparens där hade varit bra.
Folk ser nog sin chans att ge igen för gammal ost nu när hans "klara" spelare inte var så klar trotts allt. Sen rinner nog besvikelsen, över uteblivna värvningar, över när Sir Ward har fått upp deras förhoppningar ännu mer med en "klar" spelare. Dock finns det uppenbarligen några psykfall där ute som med sin anonymitet känner att dom kan säga vad som helst och borde inse att det faktiskt är en person dom skriver till, inte en data bot. Sir Ward har fått mer skit än han förtjänar, även om jag tycker att han förtjänar lite.
(Ni får ha lite överseende med att jag har skrivit det här på mobilen, kan vara lite T9 misstag och smått osammanhängande här och var)
BlueBull87

Inläggav Blue Vision » 17 februari 2019, 13:01

Hur kommer det sig att så många VILL krascha ekonomin för att plocka in en panikvärvning från en marknad som knappt finns? Att köpa och köpa för att garantera att vara guldfavoriter varje enskilt år funkar liksom inte i längden. Finns många exempel på klubbar som körts i botten den vägen, vill vi verkligen vara så kortsiktiga med HV som förening?

Ibland ställs man i situationer där man måste kliva utanför budget och spendera. Det handlar om tillfällen då man riskerar sin existens i SHL. För några år sen tex då vi blev tvugna att plocka in Christensen, Rajala, Campoli och Salmela under säsongen. Det räddade oss till playin, men kostade också en hel del.

I år är vi ett av seriens absolut bästa lag efter att ha gjort en förändring på tränarsidan. Vi är redan en av favoriterna. Vi har 7 backar och 13 fw spelbara även med juniorerna borträknade. HV är ABSOLUT inte i ett läge där man måste chansa och spräcka budget för att värva.

Sen hela situationen med sirward. Har man genomgående en väldigt hög svansföring får man nog räkna med kritik när man går ut med felaktiga uppgifter. Han hånar andra som levererar rykten, säger att han känner halva HV, har fått ett rykte från broder Johan själv (vilken Johan, uppenbarligen inte Hult eller Davidsson iaf) och sen inte ens har guts att gå ut och be om ursäkt när det aldrig blev läge för ett "vad var det jag sa".

Bortsett från det så borde admins förklara varför han själv kan meddela att han bannar folk på livstid pga olämpliga tillmälen mot andra, samtidigt som han själv sitter som moderator och kallar folk fula ord? Det rimmar VÄLDIGT illa och gör att man lessnar lite på en översittarattityd som själv sparkar neråt.

För att återgå till laget så har vi en trupp som har kapaciteten att gå hela vägen. Som vanligt kommer det handla om att så många som möjligt toppar formen i rätt läge och att våra toppspelare håller för mycket istid. Oavsett vilket lag som vill vinna så gäller det att få igång en matchvinnarkedja likt bumbibjörnarna och det hoppet lever iaf än.
Blue Vision

Inläggav 15:48 » 17 februari 2019, 13:05

Klart folk blir irriterade. När det blåser som mest dyker Sir Ward till sist upp igen. Då enbart för att dumpa en korkad kommentar om en forummedlem. Inte ett ord om backen.

I min värld står man för sina handlingar/misstag. Om man har/gör fel ber man om ursäkt. Gäller även ”sanningar” som visar sig vara fel. Hur svårt kan det va? Är trött på mods som håller sir Ward om ryggen. Lämnar den här skiten nu...
15:48

Inläggav Andersson711 » 17 februari 2019, 13:20

Även jag har slängt ur mig en del skit på detta forumet, inte alltid man varit helt nöjd över det i efterhand.
Vill ändå berömma både admin och moderatorer som ser till att det trots allt hålls en rätt hög nivå här inne.
Dekman, SirWard, Diabolics och ni andra. Ni gör ett skitbra jobb.

Med det sagt garanterar jag inte att det inte kommer fler grodor i framtiden då jag är en impulsstyrd individ, haha.
Andersson711
Moderator

Inläggav Fegon_ » 17 februari 2019, 14:02

Och det är där problemet fortfarande är. Det är ingen hetsjakt på SirWard överhuvudtaget, det är en förväntning om ett beteende som efterkrävs hos andra, men som han själv inte behöver leva upp till.

Jag, och jag tror att många fler, vill att vi alla är lika välkomna och att vi alla är en lika del här.

Att bete sig nonchalant och överlägset, och se ner på andra och på nåt sätt hävda att man får det, att man har den rätten... För att man bor granne med en som spelade här eller för att man är moderator. Det belyser något större. Vad är det här forumet? VEMS forum är det här? A.J-gate all over again.

Känns väldigt fel att nu i efterhand blir de som ifrågasätter beteendet sett ner på, medan beteendet skyddas och uppmuntras. Väldigt tråkigt tycker jag.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Mgsson » 17 februari 2019, 14:08

Nu när deadline day är över och det inte har ryktats så mycket kring HV71 och Johan Hult har själv gått ut och bekräftat att det inte blir något nyförvärv inför den kommande slutspurten så tycker jag det vore på sin plats att diskutera hur jargonen har gått här inne de senaste dagarna.

Mycket har redan sagts och jag personligen är lite less på folk som hela tiden vänder andra kinden till och accepterar när andra medlemmar bli påhoppade personligt. Ingen nämnd ingen glömd.

Jag är nog inte ensam med att känna att efter detta debaclet så håller ni, moderatorer och dekman varandra om ryggen. Detta är uppenbarligen inte första gången en viss moderator betett sig smaklöst. Istället för att, som ni gör med oss andra dödliga, ge honom en varning publikt, eller i värsta fall en ban(vilket jag inte förespråkar i detta fallet) så låser ni trådarna och säger att denna moderator utsätts för hat.

Jag kallar inte detta hat för det är inget riktat mot hans person. Jag kallar det för befogad kritik. Och nu pratar jag inte om ett falskt rykte utan jag pratar om personliga påhopp och att man bryter mot forumets egna(!) regler.

Det jag vill se är att denna moderator blir av med sin titel. Annars är jag väldigt tacksam över om Dekman själv kan motivera varför denna moderator skall fortsätta att vara det? Ge den titeln till någon som kan sköta sig istället. Detta är inget tjafs på krogen utan detta är ett forum där du ges chansen att läsa det du skriver både 1,2 och tre gånger innan du publicerar något så att skylla på stridens hetta är inget godtagbart argument.
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav jordfelsbrytare » 17 februari 2019, 14:33

Mgsson skrev:Nu när deadline day är över och det inte har ryktats så mycket kring HV71 och Johan Hult har själv gått ut och bekräftat att det inte blir något nyförvärv inför den kommande slutspurten så tycker jag det vore på sin plats att diskutera hur jargonen har gått här inne de senaste dagarna.

Mycket har redan sagts och jag personligen är lite less på folk som hela tiden vänder andra kinden till och accepterar när andra medlemmar bli påhoppade personligt. Ingen nämnd ingen glömd.

Jag är nog inte ensam med att känna att efter detta debaclet så håller ni, moderatorer och dekman varandra om ryggen. Detta är uppenbarligen inte första gången en viss moderator betett sig smaklöst. Istället för att, som ni gör med oss andra dödliga, ge honom en varning publikt, eller i värsta fall en ban(vilket jag inte förespråkar i detta fallet) så låser ni trådarna och säger att denna moderator utsätts för hat.

Jag kallar inte detta hat för det är inget riktat mot hans person. Jag kallar det för befogad kritik. Och nu pratar jag inte om ett falskt rykte utan jag pratar om personliga påhopp och att man bryter mot forumets egna(!) regler.

Det jag vill se är att denna moderator blir av med sin titel. Annars är jag väldigt tacksam över om Dekman själv kan motivera varför denna moderator skall fortsätta att vara det? Ge den titeln till någon som kan sköta sig istället. Detta är inget tjafs på krogen utan detta är ett forum där du ges chansen att läsa det du skriver både 1,2 och tre gånger innan du publicerar något så att skylla på stridens hetta är inget godtagbart argument.

Väldigt bra skrivet!
jordfelsbrytare

Inläggav Ragnarsson » 17 februari 2019, 15:19

Mgsson skrev:Nu när deadline day är över och det inte har ryktats så mycket kring HV71 och Johan Hult har själv gått ut och bekräftat att det inte blir något nyförvärv inför den kommande slutspurten så tycker jag det vore på sin plats att diskutera hur jargonen har gått här inne de senaste dagarna.

+1
Stefan Liv: ”Jag frågade om jag fick sätta på sportradion och det sa min sambo gick bra. Sedan gjorde HV 4-2 mitt i en värk. Då var det fullt upp.”
Ragnarsson

Inläggav Pg79an » 17 februari 2019, 16:06

Mkt bra skrivet
Pg79an

FöregåendeNästa

Återgå till HV71