Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Weirdo skrev:Finns ju ändå fortfarande en chans att det kommer en värvning. Annars tycker jag att det skulle komma något uttalande från någon av våra eminenta sportchefer

Husmusen skrev:Weirdo skrev:Finns ju ändå fortfarande en chans att det kommer en värvning. Annars tycker jag att det skulle komma något uttalande från någon av våra eminenta sportchefer
Ser fram emot det utalandet, nu vet vi alla här att marknaden inte var död, det fanns ganska många spelare men Hult tyckte dem var för dyra isåfall. Spets kostar pengar det är inget nytt
Husmusen skrev:Rip

Robert.76 skrev:Det var säkert så att marknaden var typ död, men jag önskar att Hult ngn gång kunde agera tidigare. Visst Lindbom försvann, men redan när Sandberg och Persson försvann hade man velat ha lite mer action, vi har trots allt både Hult och Davidsson, och det måste väl ändå funnits något på marknaden senaste månaderna....men det kanske är där som den där "karaktären" kommer in.
Diabolics skrev:Jag har hängt på detta forum rätt länge. Jag hängde på det forum som föregick detta forum också. Inte någonsin kan jag minnas denna otroliga uppståndelse och galenskap (inte enbart i negativ bemärkelse) tidigare. Inte ens under de värsta AJ-tiden.
Det sanslösa fokus som lagts på en värvning detta transferfönster har tagit otrevliga proportioner. Jag ser fortfarande, vad jag tolkar som, något som liknar hat mot den person som släppte ett felaktigt rykte om att en back var klar. Detta motiveras bland annat genom hur personen betett sig tidigare och därför är det på något sätt motiverat. I min värld hör de grejorna inte ihop. I min värld har man tagit det alldeles för personligt och lagt alldeles för mycket vikt vid ett rykte... även om ordet "klart" var med i meningen. Nu avkrävs någon form av "sanningskommission" eller offentlig biktning då det brott (ett helt felaktigt rykte) anses ligga enormt högt på straffskalan.
Och detta görs som om det vore Sir Wards fel att ryktet inte stämmer. Om han fått det ryktet, och jag vet vem han fick det av, och det är av intresse för forumet, skall han då inte lägga ut det, även om det kan vara fel? Om ryktesspridaren säger "klar" skall då inte det fram?
Mgsson skrev:Nu när deadline day är över och det inte har ryktats så mycket kring HV71 och Johan Hult har själv gått ut och bekräftat att det inte blir något nyförvärv inför den kommande slutspurten så tycker jag det vore på sin plats att diskutera hur jargonen har gått här inne de senaste dagarna.
Mycket har redan sagts och jag personligen är lite less på folk som hela tiden vänder andra kinden till och accepterar när andra medlemmar bli påhoppade personligt. Ingen nämnd ingen glömd.
Jag är nog inte ensam med att känna att efter detta debaclet så håller ni, moderatorer och dekman varandra om ryggen. Detta är uppenbarligen inte första gången en viss moderator betett sig smaklöst. Istället för att, som ni gör med oss andra dödliga, ge honom en varning publikt, eller i värsta fall en ban(vilket jag inte förespråkar i detta fallet) så låser ni trådarna och säger att denna moderator utsätts för hat.
Jag kallar inte detta hat för det är inget riktat mot hans person. Jag kallar det för befogad kritik. Och nu pratar jag inte om ett falskt rykte utan jag pratar om personliga påhopp och att man bryter mot forumets egna(!) regler.
Det jag vill se är att denna moderator blir av med sin titel. Annars är jag väldigt tacksam över om Dekman själv kan motivera varför denna moderator skall fortsätta att vara det? Ge den titeln till någon som kan sköta sig istället. Detta är inget tjafs på krogen utan detta är ett forum där du ges chansen att läsa det du skriver både 1,2 och tre gånger innan du publicerar något så att skylla på stridens hetta är inget godtagbart argument.
Mgsson skrev:Nu när deadline day är över och det inte har ryktats så mycket kring HV71 och Johan Hult har själv gått ut och bekräftat att det inte blir något nyförvärv inför den kommande slutspurten så tycker jag det vore på sin plats att diskutera hur jargonen har gått här inne de senaste dagarna.
Mycket har redan sagts och jag personligen är lite less på folk som hela tiden vänder andra kinden till och accepterar när andra medlemmar bli påhoppade personligt. Ingen nämnd ingen glömd.
Jag är nog inte ensam med att känna att efter detta debaclet så håller ni, moderatorer och dekman varandra om ryggen. Detta är uppenbarligen inte första gången en viss moderator betett sig smaklöst. Istället för att, som ni gör med oss andra dödliga, ge honom en varning publikt, eller i värsta fall en ban(vilket jag inte förespråkar i detta fallet) så låser ni trådarna och säger att denna moderator utsätts för hat.
Jag kallar inte detta hat för det är inget riktat mot hans person. Jag kallar det för befogad kritik. Och nu pratar jag inte om ett falskt rykte utan jag pratar om personliga påhopp och att man bryter mot forumets egna(!) regler.
Det jag vill se är att denna moderator blir av med sin titel. Annars är jag väldigt tacksam över om Dekman själv kan motivera varför denna moderator skall fortsätta att vara det? Ge den titeln till någon som kan sköta sig istället. Detta är inget tjafs på krogen utan detta är ett forum där du ges chansen att läsa det du skriver både 1,2 och tre gånger innan du publicerar något så att skylla på stridens hetta är inget godtagbart argument.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst