Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav Crille » 4 mars 2015, 21:11

Har inte sett några diskussioner kring hur slutspelet kommer att se ut, vilka som möter vilka, dröm resp. mardrömsmotstånd. Som jag ser det är det troligt att lhc plockar tre pinnar i mötet med Leksand och då slutar på 93p. Örebro lär slå Djurgården och hamnar få på 92p. Växjö möter ett play-in klart Färjestad, och det är den mest ovissa även om det är otroligt att FBK tar alla poäng och att vi genom det får chans på en tredjeplacering. HV möter SAIK hemma och lyckas man knycka alla tre poäng landar vi på 95p. Om Växjö endast tar 1p lyckas vi gå om.

Mest troligt är att vi blir 4:a Och lhc hamnar på plats 4-5, således blir det troligen östgötarna i kvarten. Då handlar placeringen bara om hemmaplansfördel. Jag tror lhc blir giftiga i år och hade hellre mött SAIK om jag ska vara ärlig. Men om jag får önska så vore drömscenariot att vi kniper tredjeplatsen och får möta Örebro. Ingen lätt motståndare men det klart svagaste i min bok sett till topp6.

Tror LHC, HV, SAIK alternativt FBK lyfter bucklan längre fram i vår.
Crille

Inläggav Mgsson » 4 mars 2015, 21:34

Crille skrev:Har inte sett några diskussioner kring hur slutspelet kommer att se ut, vilka som möter vilka, dröm resp. mardrömsmotstånd. Som jag ser det är det troligt att lhc plockar tre pinnar i mötet med Leksand och då slutar på 93p. Örebro lär slå Djurgården och hamnar få på 92p. Växjö möter ett play-in klart Färjestad, och det är den mest ovissa även om det är otroligt att FBK tar alla poäng och att vi genom det får chans på en tredjeplacering. HV möter SAIK hemma och lyckas man knycka alla tre poäng landar vi på 95p. Om Växjö endast tar 1p lyckas vi gå om.

Mest troligt är att vi blir 4:a Och lhc hamnar på plats 4-5, således blir det troligen östgötarna i kvarten. Då handlar placeringen bara om hemmaplansfördel. Jag tror lhc blir giftiga i år och hade hellre mött SAIK om jag ska vara ärlig. Men om jag får önska så vore drömscenariot att vi kniper tredjeplatsen och får möta Örebro. Ingen lätt motståndare men det klart svagaste i min bok sett till topp6.

Tror LHC, HV, SAIK alternativt FBK lyfter bucklan längre fram i vår.

Ja, det lär säkert bli guldfest i Cloetta, men för dom i vit tröja. Jag tycker att HV71 samt FBK brukar vara bra när det drar ihop sig och då ska man inte glömma fjolåret när man faktiskt vad det enda laget som kunde knuffa lite på SAIK. Tror det är i år kvartsfinalspöket försvinner, bara en känsla men ser inte HV som någon favorit mot varken LHC, FHC, SAIK, ÖHK, PlastVäxjö eller FBK och skulle väl säga att HV kommer bli lite av en underdog i år.
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav CarlTheMan » 4 mars 2015, 22:29

hammare7 skrev:
Razz skrev:
frippe-borås skrev:
Mora spelar, förhoppningsvis med våra ögon sett, sin sista match 13/3 borta mot Malmö. Om VIK går upp spelar dom sin sista match dagen innan. Så rent teoretiskt tror jag att vi kan få tillbaka båda två den 14:e som absolut tidigast vilket är lagom till kvartsfinal nummer 2.

Edit: Eller ja, VIK kan ju vinna 3 raka och då kan få tillgång till Andersson den 9:e och lek med tanken att Mora är avsågat efter 2-3 matcher så kanske Johnsson också kommer tidigare.

hur fungerar de me inskrivningar o så i laget? Får de användas elr är de "icke hv spelare denna säsong"? tanke på är att övergångsfönstret har paserat.

Borde fungera på samma vis som för Modo/Timrå och Emil Pettersson.

Stod för ett fint förarbete till Västerås segermål mot Karlskrona i afton. Skulle vara en välkommen slutspelsjoker!
CarlTheMan

Inläggav Norrlandssupporter » 7 mars 2015, 12:44

Är det någon på allvar som tror att vi tar oss förbi kvarten i år?

Om ni nu tror det, vad är det som talar för det?

Lämna hjärtat utanför.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav JohanB » 7 mars 2015, 12:59

Norrlandssupporter skrev:Är det någon på allvar som tror att vi tar oss förbi kvarten i år?

Lämna hjärtat utanför.

Jag tror det. Svårt att förklara varför men det är bara en känsla jag har. Grabbarna är revanschsugna för pinsamma uttåget mot LHC senast och med AJ i båset har vi mycket bättre chans än med Dahlen. Tror flera av spelarna i laget kommer steppa upp nu när det blir slutspel och grinigt, såna som Laine,Jämtin,Karalahti och med Brithén tillbaka tror jag det kan ge en extra boost.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav Norrlandssupporter » 7 mars 2015, 13:27

JohanB skrev:
Norrlandssupporter skrev:Är det någon på allvar som tror att vi tar oss förbi kvarten i år?

Lämna hjärtat utanför.

Jag tror det. Svårt att förklara varför men det är bara en känsla jag har. Grabbarna är revanschsugna för pinsamma uttåget mot LHC senast och med AJ i båset har vi mycket bättre chans än med Dahlen. Tror flera av spelarna i laget kommer steppa upp nu när det blir slutspel och grinigt, såna som Laine,Jämtin,Karalahti och med Brithén tillbaka tror jag det kan ge en extra boost.

Ungefär så vill mitt hjärta tro. Att alla dessa vinnarskallar i laget steppar upp och leder oss vidare.

MEN, hjärnan säger att AJ inte har rutinen gentemot Melin som är en räv ut i fingerspetsarna. Att Laine, Jämtin, Kara, Campoli etc drar på sig alldeles för många utv som renderar i massvis av PP.

Den matchen är så otroligt viktig. Lyckas grabbarna hålla nere utv-min så har vi goda chanser, absolut. Men kommer dem göra det?
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav PapaEmeritus » 7 mars 2015, 17:00

LHC har en riktigt vass förstakedja men lyckas man stänga ner den så har man kommit långt. HV är ett bra lag men då gäller det att samtliga är spelsugna. Vi kan slå LHC men det kommer inte bli lätt.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Judas » 7 mars 2015, 21:20

Om man säger så här: Jag tror inte Hv vinner med 4-0 i matcher, det kan LHC göra. Samtidigt tror jag fortfarande Hv kan slå ut vilket lag som helst. Det är väldigt små marginaler.
Kan vi bara vara skadefria och få spelet att fungera som det gjort långa perioder i serien så blir Hv farliga.
Och som tidigare talare sa så får vi bara stopp på deras förstakedja så har vi vunnit mycket!
Fy fan vad jag längtar nu, ska kolla ladda Dvdn med Guldfilmen från -08 då vi slog ut dom i finalen.

Edit: Sen har vi enligt mig seriens hetaste målvakt!
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav Junior » 7 mars 2015, 21:44

Judas skrev:
Edit: Sen har vi enligt mig seriens hetaste målvakt!

Just precis det här tror jag kommer avgöra till vår fördel. Bara vi får till special teams också.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav shgc93 » 17 mars 2015, 13:08

Jag har funderat lite över lagets backsida och jag får det inte riktigt att gå ihop faktiskt. Många experter och supportrar brukar ju prata om att backsidan är Hvs akilleshäl och det tycker väl jag också.

Men om man kollar på vilka namn det handlar om så förstår jag inte varför det är som det är. Karlsson, Campoli och Karalahti är väl backar som borde kunna platsa i nästan alla lag i SHL. Berglund har höjt sig och är skitbra samtidigt som Johansson, Eidstedt, Williamsson och Pilut är unga talanger som jag tror dom flesta vill behålla i laget. Så egentligen är väl Petrasek den ende som folk tycker ska lämna till nästa säsong vilket leder till att det antagligen bara kommer in 1 ny back till nästa år?

Det här innebär ju att backsidan inte kommer förändras avsevärt mycket och kommer troligen få mycket kritik även nästa säsong. Detta trots att när man går igenom truppen namn för namn, inte riktigt anser att någon av backarna borde lämna. Så, ni som kan hockey, varför är det såhäääär? :)
shgc93

Inläggav Maidensoldier » 17 mars 2015, 15:10

Håller helt med där, kanske Williamsson med för jag har svårt att se att han ska få plats. Om vi kunde ta in nån riktigt bra back istället för Pettan så kan det se ganska bra ut.

Men nej kan inte förklara men de backarna som ska vara ledande har väl varit för ojämna typ.
Maidensoldier

Inläggav Henning » 17 mars 2015, 15:21

Tycker vi har alldeles för många "jämnbra" backar. Vi har ingen back som är ett riktigt hot i PP eller i anfallszon. Karalahti har visserligen ett ruggigt skott, men kommer sällan till dom lägena. Och defensivt ser det likadant ut, vi har ingen som är sådär fantastiskt säker och orubblig defensivt som motståndarna bara aldrig kommer runt och som knappt aldrig gör ett misstag.

Vi saknar helt enkelt den riktiga spetsen både offensivt och defensivt. Istället har vi en väldigt bra bredd, men ett lag med bra bredd är det ingen som kommer ihåg.
Henning

Inläggav kallejy » 18 mars 2015, 13:09

När vi ändå diskuterar backbesättningen måste jag säga att jag tycker att en spelare som Campoli har steppat upp rejält nu i slutspelstider. Rejält, fysiskt, enkelt och överlag stabilt spel!
kallejy

Inläggav hammare7 » 18 mars 2015, 13:19

Williamsson o Pettan lär lämna. Vad som händer med Sebastian Karlsson vet jag ej. Tror HV kommer värva en back och de lär vara en Högerskjutande back och de kan drabba Eidstedt ganska hårt, tror ej HV förlänger. Jag tror Eidstedt skulle må bra av någon säsong i allsvenskan. Så fall skriv kontrakt o låna ut han. Han har tagit flera kliv iår men hans skridskoåkning håller inte när de går fort i SHL än
Nästa säsongsbackbesättning lär se ut så här:
Karalaht-Berglund
Campoli-E.Johansson
Karlsson-Pilut
S.Karlsson/Ny-Eidstedt/NY
hammare7

Inläggav Henning » 23 mars 2015, 16:23

Tänkte ge mig på att sia lite om hur laget kan tänkas se ut nästa säsong, trots att årets inte är över än. Känns som att vi har goda möjligheter att bygga vidare på mycket bra från årets säsong samtidigt som vi toppar med lite nytt!

MV
Erik Ersberg
NY: Någon i stil med hur Andreas Andersson var
(Viktor Kokman)
UT: Gustaf Wesslau

Kommentar: Hade gärna haft kvar Wesslau men det känns tyvärr orimligt. För att spara på kostnader så tycker jag man tar in en lite billigare målvakt. Kanske satsa på Kokman i början av säsongen för att se hur Erik håller, och ta in en stark andramålvakt om han inte gör det.

Back
Mattias Karlsson - Chris Campoli
Jere Karalahti - NY (Högerskytt med bra skott)
Kristofer Berglund - Lawrence Pilut
Emil Johansson
(Axel Eidstedt) (Simon Karlsson)
UT: David Petrasek, Jesper Williamsson

Kommentar: Tycker vår backbesättning ser bra ut. Men som jag skrivit i en annan tråd så tycker jag vi saknar det där riktiga hotet på blå. Petrasek och WIlliamsson tycker jag inte håller just nu. Axel kan lånas ut. Simon Karlsson vet jag inget om så honom kan jag inte riktigt placera, han har kontrakt.

NY (Martin Thörnberg) - Eric Christensen - NY (Jesse Joensuu)
Mattias Tedenby - Ted Brithén - Calle Ridderwall
Filip Sandberg - Anton Bengtsson - Christoffer Törngren
(NY) - (Riley Holzapfel) - Patrik Carlsson
Björn Melin, Filip Ahl
UT: Teemu Laine, Andreas Jämtin, Malte Strömvall

Kommentar: Räknar kallt med att detta är året då Thörnberg återvänder. Jesse Joensuu känns däremot som ett stort wildcard, han vill nog helst tillbaka till NHL, alternativt köra några år i KHL. Lyfter upp detta årets fjärdekedja som tredjekedja istället och tycker vi ska skapa en ny fjärdekedja med väldigt tydlig roll att köra mycket BP samt åka skridskor och tackla.
Jämtin och Holzapfel är stora frågetecken. Vill vi ens förlänga med dom? Och vad kan vi i så fall hitta för ersättare? Är lönen för hög för en fjärdekedja? Tycker vi kan förlänga med en av dom, men blir inte besviken om båda får lämna. Valde att behålla Riley då jag tycker Jämtin är alldeles för ojämn.
Melin utanför laget, mest för att han redan har kontrakt. Hade det gått ut så hade jag inte förlängt.
Laine vill jag inte förlänga med, tycker inte att han rosat marknaden precis, trots OK poängskörd. Han vill nog dessutom utomlands ett tag till.
Henning

Inläggav Groucho » 23 mars 2015, 18:37

Glöm inte Simon Önerud som många ser som klar.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav joensuu » 23 mars 2015, 21:58

Groucho skrev:Glöm inte Simon Önerud som många ser som klar.

Finns det källor på det eller är det bara önsketänkande?
joensuu

Inläggav nocharity » 23 mars 2015, 22:13

Vill Tacka HV71 för denhär säsongen, Vi kämpar men LHC är tyvärr större och tyngre än oss på dom flesta delar men vi gör det ändå bra och med lite tur kunde vi gjort ett par till och fått en 7:e ..

MEN, Jag haatar när publiken går i den sista matchen för säsongen, Stanna för tusan och avtacka grabbarna för den säsong som varit!!
nocharity

Inläggav Groucho » 23 mars 2015, 22:21

joensuu skrev:
Groucho skrev:Glöm inte Simon Önerud som många ser som klar.

Finns det källor på det eller är det bara önsketänkande?

Har väl nämnts i några blaskor.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav frippe-borås » 23 mars 2015, 22:40

Tack för i år HV71 och alla sköna fans!

Trots respasset i ytterligare en kvartsfinal så ser jag ändå ljuset i tunneln med stort framtids hopp!
Vi har unga killar som tagit ytterligare kliv samt en skön grund som måste kompletteras med riktig spets kvalité.

Då är vi på banan igen och kan lyfta!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Herkie82 » 23 mars 2015, 22:52

Dåså..... tycker den här säsongen var ett fall framåt iallafall.

Allt var inte bra i år MEN jag ser det ändå som ok att ta sig till kvarten med tanke på vilket kapitalt misslyckande förra säsongen var.
Förra säsongen har fortfarande ekat lite in i denna tror jag faktiskt. Exempelvis var det ju tänkt att holza skulle vara en stjärna förra säsongen men är ju en breddspelare den här säsongen. Pettan har i mitt tycke mest tagit ett ekonomiskt utrymme som kunde använts på ett bättre sätt. Nilsson likaså lite granna faktiskt.

Holza, pettan, nilsson är pjäser som borde öppna upp en del ekonomiskt utrymme för jag tror inte de tjänade så värst dåligt nån av dem.

Jag tycker vi ska köra på samma målvaktstänk som vi hade den här säsongen. Ersberg är helt klart en bra målvakt i SHL men jag blir lite nervös över hans skadebenägenhet. Viktor Kokman lånades ut till Dalen men gjorde bara 15 matcher där och det säger rätt mycket om hur mycket Erik var borta.

Kokman i all ära men det finns många väldigt kompetenta målvakter på andra sidan atlanten som inte har kontrakt nästa säsong och där kan vi hitta någon att bygga på.

Nä vafan jag lyfter på hatten lite för jag tror vi kan ha börjat så ett frö iallafall, stundtals under säsongen var HV förstklassigt och bara det är ett rejält kliv från förra säsongen som sagt.

Ser nu fram emot en riktigt spännande silly under sommaren!
Herkie82

Inläggav shitkicker » 23 mars 2015, 22:57

Jag hoppas HV släpper alla med utgående kontrakt. Ingen av dessa tillför det vi behöver mest, nämligen spets. I år har vi haft bredden, men inte spetsen. Det måste värvas in.

Särskilt 2 snabba backar som kan utgöra hot offensivt (Salmela-klass) och 1-2 vassa centrar som kan utgöra komplement till Christensen. När HV vann guld -08 hade man Hrdina och Falk utöver Davidsson och -10 hade man Beech och Falk. Det är på den nivån det måste ligga. Man kan inte hålla på och spela med folk som egentligen är ytterforwards som t ex Purre som centrar.

1 eller 2 naturliga målskyttar (Rajala-klass) hade ju inte skadat heller. Tedenby producerar ju knappt inget framåt och Ridderwall svek fullständigt när det skorpade till sig. Så dom är tydligen bredd snarare än spets.

Visst, detta är en stor och kanske omöjlig önskelista, men ska man kunna utmana lag som SAIK, LHC, VLHC, FHC i framtiden så krävs det att vi har bredd på spetskompetensen också, inte bara på bredden.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav 327 Karlsson » 24 mars 2015, 00:53

Happ, då var säsongen över igen. Känns jävla surt som vanligt, även om jag tippade 4-2 alternativt 4-1 till LHC i matcher på förhand. LHC eller Växjö var pest eller kolera, jag hoppades på Örebro. Men man blir ju lika besviken ändå. HV presterade bättre sett över hela säongen än jag räknade med iaf och nu blir det till att lyfta på stenar igen och se vad vi hittar.

Ett minus i år var att truppen var för tunn. Fiala och Mackan stack, långtidsskador, utlånade spelare som var uppbundna och inte gick att få hem och de som kom hem levererade inte. Dessutom några gamla rävar som inte levererade, vilket jag tycker är synd. Det vore roligast för alla om en karriär gick att avsluta på ett fint sätt.

När transferfönstret öppnade sparade man pengar och det tog ut sin rätt. Man kan jämföra med Växjö. Jag undrar hur långt dom hade nått om de inte värvat in Hennesy och Tambelini där.

Sen saknade vi en kvalitativ andrecenter. H/D letade men hittade inte rätt och det var en annan faktor som gjorde oss sårbara.

Någon skrev att vi hade en ganska slätstruken backbesättning också och jag är benägen att hålla med. Jag älskar Karalahti och hans bössa. Men sen har vi rätt stablia grabbar som inte är sylvassa varken framåt eller bakåt och det räcker inte. Lite spets måste det finnas i all bredd. Det är bara att titta på målproduktionen från backarna i HV de senaste åren.

Det var några tankar just nu, det kommer fler.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav tommy1985a » 24 mars 2015, 07:23

Inledningen av säsongen så såg det skitbra ut för HV71. Jag kommer ihåg att jag jämförde med KHL-lag.
Det kändes även nästan så inledningsvis när vi stänkte dit lag efter lag trots att det kändes som vi inte synkade ordentligt i kedjorna eller spelet. Vi vann inte för att vi hade bra passningsspel över hela banan och lirade klapp klapp hockey. Vi vann för at tvi hade flera skicliga spelare som kunde göra något extra, och när dom inte levererade så gjorde någon annan alltid det i vårat breda lag.

Sen hände något, spelare började bli skadade och våran starka defensiv blev skit i några matcher. Sen blev den bättre igen och sen fick vi lite fler skador och sen försvann Fiala och sen började vi spela som ett sämre mittenlag. Sen blev det fler skador och sen fick vi storstryk och slog rekord i att få storstryk i flera matcher i följd. Sen värvade vi Malte och han åkte skridskor och lyckades peta in någon puck här och där och sen var det dags för slutspel och där stod vi emot vad vi kunde med det material som vi hade kvar. Tyvärr var det inte mycket kvar av vårat KHL-lag när det vankades slutspel och mycket riktigt som redan kände på sig på förhand så åkte vi ut IGEN.

Här tänker jag spalta upp min lista av vilka jag vill ha kvar och vilka jag inte vill ha kvar och varför

Målvakter
#40 Erik Ersberg (G) 15/16
#30 Viktor Kokman (G) 14/15
#NY
Ersberg som första-keeper och en billig målvakt som kan slåss om andraspaden med Kokman. Kokman kanske växer ut?

Backar
#2 Kristofer Berglund
#41 Chris Campoli
#49 Axel Eidstedt - Förläng, grym defensivt.
#17 Emil Johansson
#8 Jere Karalahti
#25 Mattias Karlsson
#20 Lawrence Pilut
#NY Här ska det in ett riktigt monster med ett skott som Jere och ett spelsinne som få.
#NY Om möjligt så plockar jag gärna in Adam Almqvist som 9:de back där Emil och Eidstedt får slåss om sistaplatsen.

Forwards
#28 Anton Bengtsson
#90 Ted Brithén
#72 Patrik Carlsson - Förläng, inte enbart Purres fel att det floppat. Annars lär vi bäva över han hattrick i Frölunda mot oss.
#24 Erik Christensen - 6 mål i slutspelet och var det 44 poäng i serien? Stod för hela vår offensiv i slutspelet
#9 Björn Melin
#16 Filip Sandberg
#31 Mattias Tedenby
#67 Christoffer Törngren
#NY Martin Thörnberg
#NY En spelare i klass med Rajala eller WK ska in här!

Kedjor

Thörnberg - Christensen - Tedenby
Purre - Brithen - NY (Ridderwall - om han blir kvar) - Helst ser jag en ny Rajala eller WK där.
Törngren - Sandberg - Bengtsson
Melin - Falk? - Jämtin ( Om dom vill kränga i en fjärde vill säga)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det är jävligt svårt att få ihop ett slagkraftigt lag utan att spelare som tidigare spelat i 2:a - 3:e ÄR beredda att ta en sämre roll. Tycker dock att man inte ska ha specifika kedjor utan att ALLA ska vara nästan lika mycket delaktiga. Det bygger ett lag, Det bygger sammanhållning, Det bygger vi är ett.

Tycker flera har floppat i år som kan bättre. Laine tycker jag inte alls bidragit med det han en gång gjorde. Calle har bara haft ren tur när han gjort sin poäng och när turen uteblir så är han inte bättre än Melin. Klarar sällan att skapa något på egen hand och levde inte upp till det han var värvad för. Tedenby hoppades man skulle vara mycket bättre än tidigare men man var lite osäker med tanke på poängskörden i AHL. Det finns däremot mycket att hämta i Tedenby om han får hjälp av rätt kedja och passar på att träna riktigt hårt tills nästa säsong så han är mycket starkare. Då kan ha rent av bli en succe nästa säsong. Purre är en riktigt bra spelare i alla delar av planen men speciellt som målskytt i slottet. Tråkigt nog har många saker förstört hans säsong. Kemin han hade med WK hittade han aldrig med någon och inte fick han lira mycket ytter som han troligtvis är mycket bättre på. Jag är säkert på att han höjer sig duktigt i rätt omgivning. Bygg laget kring dom spelarna vi har så ska ni se på succe. Purre behöver, Tedenby behöver osv.

Förövrigt så tror jag stenhårt på Törngrens lina nästa säsong. Kommer växa ut till en andra-lina kanske med Törngren i spetsen på 30 + poäng. Får dessutom Christensen en Thörna bredvid sig så räkna med 50p + på Christensen.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Junior » 24 mars 2015, 16:32

Tråkigt men egentligen skulle ju HV behöva kicka Melin. Känns däremot inte så rimligt att det kommer ske.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Quila » 26 mars 2015, 01:19

Tror följande:

En bra målvakt, likt FPW kommer att komma, liksom en bra back. Tror på en spelare likt Ahnelöv i MoDo. Sedan en andrecenter som håller hög klass och en riktig sniper till en FW-plats i förstalinan. Önerud ligger bra till därutöver.

Holza lär få gå, då han är alldeles för dyr för en 4e kedja. Jämtin är ett gränsfall också tycker jag, eftersom han bevisligen inte platsar i första, eller andrakedjan. Tredje måste ju vara som klippt o skuren för #67, #16 och #28.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 26 mars 2015, 18:20

Nästa säsong så vill jag se att:
Emil Johansson
Lawrence Pilut
Axel Eidstedt
går in på 8 backar. Får Eidstedt utecklas så kommer han bli en riktigt bra BP back

Vi har redan:
Berglund
Karalahti
Campoli
Karlsson
Karlsson

Så backsidan är full
magnus b

Inläggav frippe-borås » 26 mars 2015, 22:40

Skulle gärna vilja se att Hv som klubb går ut med pressmeddelande när spelare lämnar.
Tycker det hör till hyfs att man tackar spelarna och önskar dom lycka till i karriären. Samtidigt ger dom oss fans som följer laget och silly season info.

Men det kanske är för mycket begärt eller så kommer det!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav sussan » 27 mars 2015, 08:33

Jag skulle precis skriva samma inlägg som ovan.
Jag känner att jag blir lite förbannad när man måste följa spelarna på instagram för att få veta vad som händer.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Razz » 27 mars 2015, 10:26

sussan skrev:Jag skulle precis skriva samma inlägg som ovan.
Jag känner att jag blir lite förbannad när man måste följa spelarna på instagram för att få veta vad som händer.

Kolla intervjun med Hult på HVTV så slipper du gå runt och vara lite förbannad över något så litet och du kan fokusera på riktiga problem istället. Har HV någonsin släppt en spelare utan att släppa info om det? Riley skrev på Instagram sent igår, HV släpper info idag på förmiddagen. Vad är problemet?
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

FöregåendeNästa

Återgå till HV71