Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Diabolics skrev:Oklart om detta kvalificerar som seriöst, så jag lägger det här:
Pg79an skrev:Kan inte se nåt?
Diabolics skrev:Pg79an skrev:Kan inte se nåt?
syns inte bilden?
frippe-borås skrev:Han kommer ju ändå bo i Jönköping så hoppas han inser vilken nytta han hade gjort i detta ”nya” lag!
dekman skrev:frippe-borås skrev:Han kommer ju ändå bo i Jönköping så hoppas han inser vilken nytta han hade gjort i detta ”nya” lag!
"Det Niklas Hjalmarsson istället kommer göra är att bo kvar minst ett år i Arizona för att hans barn ska gå kvar i sin skola och för att de ska få bo på samma plats som de gjort senaste åren."
DocSeverinsen skrev:dekman skrev:frippe-borås skrev:Han kommer ju ändå bo i Jönköping så hoppas han inser vilken nytta han hade gjort i detta ”nya” lag!
"Det Niklas Hjalmarsson istället kommer göra är att bo kvar minst ett år i Arizona för att hans barn ska gå kvar i sin skola och för att de ska få bo på samma plats som de gjort senaste åren."
Vem vet, efter ett år som hockeypensionär kanske han hittar suget igen till säsongen 22/23... Håller han sig bara i hyfsad form ska väl inte en comeback vara omöjlig.
tibia skrev:Verkar som vi kan förvänta oss ett nyförvärv runt kl 14![]()
https://twitter.com/johanfreijd/status/ ... 5420297221
Weirdo skrev:Wennlund?
lejacques skrev:Ytterell har samma poängsnitt som Deilert sett över sina tre senaste säsonger i HA. Levererat i både Bofors, Leksand och Modo.
I HA är det en spännande värvning. Dessutom känner han föreningen sen tidigare. Över tid är det ju dock en spelare som ska vara med och spela oss upp. Den dagen vi är i SHL är han en av de vi ska göra oss av med. Tänker lite samma med Kokkonen.
Så visst. Värva honom för att vara en toppback i HA.
Sen när man tänker på Ytterell är det lätt att glömma att han var sämst i en jämfört med förra säsongen betydligt bättre backsida. Jag menar. I årets trupp vettetusan om Ytterell varit så mycket sämre än Bertov, Johansson och Arell. I HA känns han dessutom som den bättre av de nyss nämnda. Svårt att se Johansson, Bertov och Arell leverera från blå, oavsett serie de spelar i....
Weirdo skrev:https://www.hockeypuls.se/artikel/kontrakterad-modo-back-pa-vag-till-konkurrent-handlar-om-vad-det-ar-for-pengar
Modos sportchef har gått ut och bemött ryktet. Han säger bland annat ''Men jag säger som jag alltid sagt, vill man inte spela i Modo ska man inte spela i Modo, och då skiter jag i om det är lagets bäste eller sämste spelare.''
lejacques skrev:Weirdo skrev:https://www.hockeypuls.se/artikel/kontrakterad-modo-back-pa-vag-till-konkurrent-handlar-om-vad-det-ar-for-pengar
Modos sportchef har gått ut och bemött ryktet. Han säger bland annat ''Men jag säger som jag alltid sagt, vill man inte spela i Modo ska man inte spela i Modo, och då skiter jag i om det är lagets bäste eller sämste spelare.''
Så det låter som att bollen helt enkelt ligger hos Ytterell. Om HV nu skulle vara intresserade. Snö, kyla och mörker eller världens vackraste stad?
Spännande.
mrnorrland skrev:inte värt spendera miljoner för köpa ur ytterell från modo inte värt, förstår modo siter i en guldsits att få in lite cash från en desperat Hult
magnus b skrev:Visst Ytterell har presterat väldigt bra på HA nivå, är ju egentligen i nivå med typ Deilert. Men är det verkligen någon man vill se i HV? Ytterell är i så fall säkert tänkt till första backpar. Tyvärr drömmer man fortfarande mardrömmar om Ytterells backspel från senast det begav sig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst