Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
magnus b skrev:Lejaques,
Alltid kul att komma in på forumet och läsa lite negativitet gällande Hult
Men här har du helt rätt, Forsberg är säkert ersättare för Sandin
Han kommer ju självklart inte initialt vara jämbördig med Sandin. Då det tar lite tid att växa in i SHL kostymen. Men jag tror Forsberg kommer växa in i det över säsongen och kanske hamna på runt 12 mål, för att sedan 21-22 explodera och smälla in över 20 puckar.
Men när man ser tillbaka på Sandin värvningen så var det en riktig stöld av Hult. Han värvade Sandin tidigt innan Sandin blommat ut på allvar. Så Sandin satt på en av de lägsta lönerna i hela HV truppen. På det gjorde han 19-17-36 vilket är riktigt bra för att vara i HV. Ännu en i raden av riktigt fina Hult värvningar när det kommer till mindre etablerade spelare.
Nu när man dessutom har blivit av med lite högavlönat deadwood, typ Thörna, Sundh, Jocke Andersson etc. Så nu är det upp till bevis för Hult när han måste plocka in ledande spelare utifrån. Han har ju som bekant kanske inte varit den främsta på det.
-Ikonen, har börjat komma igång, jag tror det kan bli bra nästa säsong
-Bergström är ju bra, men sitter på föööör långt kontrakt
-Holmström, har mycket att bevisa, tycker nog t.o.m. att Ikonen visat mer, då Ikonens senaste del av säsongen var lite halvtrevlig
-Martinsson, tycker jag också har mycket att bevisa.
-Fröberg, helt ok, lite över vad jag förväntade mig.
Så om man tittar på de senaste etablerade värvningarna förutom: Gunnarsson, Lehtonen, Önerud, Bergström så är väll Hults facit minst sagt sådär (Thuresson, Sweatt, Wärn, Figge etc). Här är det nu upp till bevis. På de mindre etablerade så är Hult en av de bättre i serien: Kinnvall, Sandin, Borgman, Söderström, Engvall, Ejdsell, Lauridsen, Fehervary etc.
magnus b skrev:Lejaques,
Alltid kul att komma in på forumet och läsa lite negativitet gällande Hult
Men här har du helt rätt, Forsberg är säkert ersättare för Sandin
Han kommer ju självklart inte initialt vara jämbördig med Sandin. Då det tar lite tid att växa in i SHL kostymen. Men jag tror Forsberg kommer växa in i det över säsongen och kanske hamna på runt 12 mål, för att sedan 21-22 explodera och smälla in över 20 puckar.
Men när man ser tillbaka på Sandin värvningen så var det en riktig stöld av Hult. Han värvade Sandin tidigt innan Sandin blommat ut på allvar. Så Sandin satt på en av de lägsta lönerna i hela HV truppen. På det gjorde han 19-17-36 vilket är riktigt bra för att vara i HV. Ännu en i raden av riktigt fina Hult värvningar när det kommer till mindre etablerade spelare.
Nu när man dessutom har blivit av med lite högavlönat deadwood, typ Thörna, Sundh, Jocke Andersson etc. Så nu är det upp till bevis för Hult när han måste plocka in ledande spelare utifrån. Han har ju som bekant kanske inte varit den främsta på det.
-Ikonen, har börjat komma igång, jag tror det kan bli bra nästa säsong
-Bergström är ju bra, men sitter på föööör långt kontrakt
-Holmström, har mycket att bevisa, tycker nog t.o.m. att Ikonen visat mer, då Ikonens senaste del av säsongen var lite halvtrevlig
-Martinsson, tycker jag också har mycket att bevisa.
-Fröberg, helt ok, lite över vad jag förväntade mig.
Så om man tittar på de senaste etablerade värvningarna förutom: Gunnarsson, Lehtonen, Önerud, Bergström så är väll Hults facit minst sagt sådär (Thuresson, Sweatt, Wärn, Figge etc). Här är det nu upp till bevis. På de mindre etablerade så är Hult en av de bättre i serien: Kinnvall, Sandin, Borgman, Söderström, Engvall, Ejdsell, Lauridsen, Fehervary etc.
Quila skrev:Härlig diskussion och kan bara instämma Magnus B och Lejaques.
Hult är riktigt skicklig på att hitta guldkornen, men betydligt mer att leva upp till när det gäller de högst avlönade (med några undantag då förstås, men rent generellt).
Som magnus b skriver, så har man ju gjort sig av med några alldeles för höga kostnader kontra produktion, även om jag nog gärna sett att man behållit åtminstone en av Sundh, eller Thörna. Hur som haver, 327 Karlsson (tack för sammanställningen där) skrev en bra sammanställning av lönerna vi nu ”befrias” ifrån. Blir väldigt tydligt att några spelare satt på alldeles för hög lön, sett till hur mycket de genererade tillbaka så att säga. Vågar inte ens räkna på vad varje mål/assispoäng kostade där, även om de givetvis hade andra kvalitéer.
Camara bröt vi med enligt konstens alla regler, då det var han som inte fullföljde och därmed är vi helt fria från den löneposten.
Ni som är mer insatta i eventuella löner, visst borde väl ändå lönerna som nu tillkommit vara betydligt lättare än de som försvunnit och därmed bör det finnas rejält med slantar att hosta upp till de sista pusselbitarna? Wennlund, Andrea och Zion lär vara riktigt billiga och tror även Kokkonen ligger lågt. Något högre givetvis på Bertov och Forsberg förstås, samt att några löneförhöjningar tillkommit.
håvesjuttioett skrev:Quila skrev:Härlig diskussion och kan bara instämma Magnus B och Lejaques.
Hult är riktigt skicklig på att hitta guldkornen, men betydligt mer att leva upp till när det gäller de högst avlönade (med några undantag då förstås, men rent generellt).
Som magnus b skriver, så har man ju gjort sig av med några alldeles för höga kostnader kontra produktion, även om jag nog gärna sett att man behållit åtminstone en av Sundh, eller Thörna. Hur som haver, 327 Karlsson (tack för sammanställningen där) skrev en bra sammanställning av lönerna vi nu ”befrias” ifrån. Blir väldigt tydligt att några spelare satt på alldeles för hög lön, sett till hur mycket de genererade tillbaka så att säga. Vågar inte ens räkna på vad varje mål/assispoäng kostade där, även om de givetvis hade andra kvalitéer.
Camara bröt vi med enligt konstens alla regler, då det var han som inte fullföljde och därmed är vi helt fria från den löneposten.
Ni som är mer insatta i eventuella löner, visst borde väl ändå lönerna som nu tillkommit vara betydligt lättare än de som försvunnit och därmed bör det finnas rejält med slantar att hosta upp till de sista pusselbitarna? Wennlund, Andrea och Zion lär vara riktigt billiga och tror även Kokkonen ligger lågt. Något högre givetvis på Bertov och Forsberg förstås, samt att några löneförhöjningar tillkommit.
Hade minst sagt funnits mycket pengar kvar att lägga på en center, en vinge och en back; lön-in-lön-ut-ekvationen går verkligen inte ihop i dagsläget. En slarvig och kanske missvisande sammanfattning säger att klubben löst löneposter på omkring 1.5mil-2mil kr/mån och, gissningsvis, skrivit kontrakt på runt 250k-300k kr/mån. Ska vi ha beprövade spelare av absoluta toppklass i SHL får man punga ut 250k-300k kr/mån? Därmed i allra högsta grad ekonomiskt utrymme för tillspetsning av truppen. I det kan det dock vara relevant att påpeka huruvida HV vill vara en klubb som lockar med de högsta lönerna, eller om man istället vill attrahera spelare genom möjlighet till hockeymässig och personlig utveckling. Hur vi agerat hittills hintar i min värld om det senare.
Men, tyvärr bär fladdermöss på en jävla massa virus. Gissar att samtliga SHL-klubbar kommer vara avsevärt mycket mer restriktiva när det kommer till att låsa upp större löneposter innan man vet mer om hur den ekonomiska situationen kommer se ut i omvärlden, om några ekonomiska stöd/lättnader kommer genomföras och hur nästa säsong faktiskt kommer se ut mer konkret. Med tanke på att HV också budgeterat för grundserien tidigare år och, även om vi haft en utav SHLs största lönebudgetar, inte riktigt velat ta allt för stora ekonomiska risker, tror jag vi kanske kommer få vänta ett tag på några större namn innan vi vet mer om vad om faktiskt kommer hända nästa säsong. Och klokt så, förutsatt att man inte missar några potentiella guldvärvningar. Iallafall när det kommer till spelare som inte är Petersson, Almqvist, Ullström m.fl., alltså utan HV-anknytning. Där tror jag man gör plats oavsett vad om händer.
mrnorrland skrev:Nu med Sandin borta så har vi 2 spelare i på forwardssidan kvar eller så väljer man spara in och hoppas att Ikonen och Törngren får sina efterlängtade genombrott.
SEMPER FIDELIS skrev:https://hockeysverige.se/2020/04/25/hv71-backen-uppges-ha-gjort-sitt-nhl-val
håvesjuttioett skrev:SEMPER FIDELIS skrev:https://hockeysverige.se/2020/04/25/hv71-backen-uppges-ha-gjort-sitt-nhl-val
Väntat va? Att han skulle skriva kontrakt med någon NHL-klubb, alltså. Viktigt att komma ihåg att han är odraftad och över 21, ingen klubb äger därmed hans rättigheter och enda sättet för något lag i NHL att göra honom till "deras" spelare är att skriva kontrakt (tror jag, finns kanske något obskyrt annat sätt). Nyheten om Flames intresse behöver därmed inte betyda att han inte kommer spela här nästa säsong, utan kan bara vara att man vill göra honom till sin spelare. Precis som i draften. Börjar Kinnvall träna på egen hand dock, vilket Sandin gör, då kan vi börja bli väldigt oroliga.
RJ--92 skrev:håvesjuttioett skrev:SEMPER FIDELIS skrev:https://hockeysverige.se/2020/04/25/hv71-backen-uppges-ha-gjort-sitt-nhl-val
Väntat va? Att han skulle skriva kontrakt med någon NHL-klubb, alltså. Viktigt att komma ihåg att han är odraftad och över 21, ingen klubb äger därmed hans rättigheter och enda sättet för något lag i NHL att göra honom till "deras" spelare är att skriva kontrakt (tror jag, finns kanske något obskyrt annat sätt). Nyheten om Flames intresse behöver därmed inte betyda att han inte kommer spela här nästa säsong, utan kan bara vara att man vill göra honom till sin spelare. Precis som i draften. Börjar Kinnvall träna på egen hand dock, vilket Sandin gör, då kan vi börja bli väldigt oroliga.
Det kan ju bli så att Flames gör likadant denna gång som när de skrev kontrakt med Carl-Johan Lerby, alltså utlånad första året.
Henke67 skrev:Dissen måste vara seriens mest värdefulla spelare. Mätt per krona...
Hoppas man klargör för honom att nästa kontrakt blir mer pengar. Annars skriver han nog på någon annanstans väldigt tidigt!
327 Karlsson skrev:200-250.000 kronor i månaden:
Eric Martinsson, back
Linus Fröberg, forward
Simon Önerud, forward
150-200.000 kronor i månaden:
Emil Johansson, back
Axel Holmström, forward
Filip Sandberg, forward
Juuso Ikonen, forward
karl120 skrev:327 Karlsson skrev:200-250.000 kronor i månaden:
Eric Martinsson, back
Linus Fröberg, forward
Simon Önerud, forward
150-200.000 kronor i månaden:
Emil Johansson, back
Axel Holmström, forward
Filip Sandberg, forward
Juuso Ikonen, forward
Sinnesjukt hur lite vi får ut av våra spelare mellan 150-250k alltsåAtt Linus Fröberg ligger mellan 200-250k är för mig helt obegripligt.
mrnorrland skrev:Henke67 skrev:Dissen måste vara seriens mest värdefulla spelare. Mätt per krona...
Hoppas man klargör för honom att nästa kontrakt blir mer pengar. Annars skriver han nog på någon annanstans väldigt tidigt!
Didrik skrev ju på nytt kontrakt under säsongen o tror de är en relativt stor löneförhöjning än de tidigare
SEMPER FIDELIS skrev:Där kom en Hult-värvning! Ska inte Uttala mig än, för dålig koll på honom. Men trodde något annat faktiskt.
Quila skrev:3 poäng ikväll och vi går upp minst en placering.
Två DIF-spelare att hålla ett extra öga på ikväll är Manuel Ågren och Linus Hultström. Utgående kontrakt på båda och skulle verkligen gilla att se dom båda i rätt matchtröja nästa säsong.
Weirdo skrev:Har inte heller någon jättekoll men Madhawk o Sanny tyckte att det var en riktigt bra värvning av Hult.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster