Hv truppen 20/21

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Hv truppen 20/21

Inläggav didotto » 24 april 2020, 08:28

Vågat att tro att Forsberg ska kunna gå in och ersätta Sandin. Samtidigt har han ändå gjort 52 mål de senaste två säsongerna, det är jävligt imponerande och intressant.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav magnus b » 24 april 2020, 09:15

Lejaques,

Alltid kul att komma in på forumet och läsa lite negativitet gällande Hult :)
Men här har du helt rätt, Forsberg är säkert ersättare för Sandin

Han kommer ju självklart inte initialt vara jämbördig med Sandin. Då det tar lite tid att växa in i SHL kostymen. Men jag tror Forsberg kommer växa in i det över säsongen och kanske hamna på runt 12 mål, för att sedan 21-22 explodera och smälla in över 20 puckar.

Men när man ser tillbaka på Sandin värvningen så var det en riktig stöld av Hult. Han värvade Sandin tidigt innan Sandin blommat ut på allvar. Så Sandin satt på en av de lägsta lönerna i hela HV truppen. På det gjorde han 19-17-36 vilket är riktigt bra för att vara i HV. Ännu en i raden av riktigt fina Hult värvningar när det kommer till mindre etablerade spelare.

Nu när man dessutom har blivit av med lite högavlönat deadwood, typ Thörna, Sundh, Jocke Andersson etc. Så nu är det upp till bevis för Hult när han måste plocka in ledande spelare utifrån. Han har ju som bekant kanske inte varit den främsta på det.
-Ikonen, har börjat komma igång, jag tror det kan bli bra nästa säsong
-Bergström är ju bra, men sitter på föööör långt kontrakt
-Holmström, har mycket att bevisa, tycker nog t.o.m. att Ikonen visat mer, då Ikonens senaste del av säsongen var lite halvtrevlig
-Martinsson, tycker jag också har mycket att bevisa.
-Fröberg, helt ok, lite över vad jag förväntade mig.

Så om man tittar på de senaste etablerade värvningarna förutom: Gunnarsson, Lehtonen, Önerud, Bergström så är väll Hults facit minst sagt sådär (Thuresson, Sweatt, Wärn, Figge etc). Här är det nu upp till bevis. På de mindre etablerade så är Hult en av de bättre i serien: Kinnvall, Sandin, Borgman, Söderström, Engvall, Ejdsell, Lauridsen, Fehervary etc.
magnus b

Inläggav 327 Karlsson » 24 april 2020, 10:20

magnus b skrev:Lejaques,

Han kommer ju självklart inte initialt vara jämbördig med Sandin. Då det tar lite tid att växa in i SHL kostymen. Men jag tror Forsberg kommer växa in i det över säsongen och kanske hamna på runt 12 mål, för att sedan 21-22 explodera och smälla in över 20 puckar.

Men när man ser tillbaka på Sandin värvningen så var det en riktig stöld av Hult. Han värvade Sandin tidigt innan Sandin blommat ut på allvar. Så Sandin satt på en av de lägsta lönerna i hela HV truppen. På det gjorde han 19-17-36 vilket är riktigt bra för att vara i HV. Ännu en i raden av riktigt fina Hult värvningar när det kommer till mindre etablerade spelare.

Nu när man dessutom har blivit av med lite högavlönat deadwood, typ Thörna, Sundh, Jocke Andersson etc. Så nu är det upp till bevis för Hult när han måste plocka in ledande spelare utifrån. Han har ju som bekant kanske inte varit den främsta på det.
-Holmström, har mycket att bevisa, tycker nog t.o.m. att Ikonen visat mer, då Ikonens senaste del av säsongen var lite halvtrevlig

Så om man tittar på de senaste etablerade värvningarna förutom: Gunnarsson, Lehtonen, Önerud, Bergström så är väll Hults facit minst sagt sådär (Thuresson, Sweatt, Wärn, Figge etc). Här är det nu upp till bevis. På de mindre etablerade så är Hult en av de bättre i serien: Kinnvall, Sandin, Borgman, Söderström, Engvall, Ejdsell, Lauridsen, Fehervary etc.

Eftersom lönerna diskuteras flikar jag bara in vilka lönekostnader vi "blivit av med" sedan föregående säsong.
200-250.000 kronor i månaden:
Nils Andersson, back

150-200.000 kronor i månaden:
Martin Thörnberg, forward

120-150.000 kronor i månaden:
Christoffer Persson, back
Joakim Andersson, forward
Oscar Sundh, forward

90-120.000 kronor i månaden:
Markus Lauridsen, back

70-90.000 kronor i månaden:
Linus Sandin, forward

30-50.000 kronor i månaden:
Johan Johnsson, forward

30.000 kronor eller lägre i månaden:
Adam Åhman, målvakt
David Gustafsson, forward

Nettolön som import:
Anthony Camara, forward (150-200.000 US-dollar per säsong)
Lite oklart hur det blir med lönen här när man bröt kontraktet.

Utöver detta har Gunnarsson förhandlat fram nytt kontrakt som säkerligen höjde hans tidigare lön, vilken låg på 120-150.000 kronor i månaden.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav lejacques » 24 april 2020, 10:21

magnus b skrev:Lejaques,

Har väl alltid rätt? ;)

Ifrågasätter inte analysen. Du sätter fingret på anledningen till varför HV inte kommer bli ett topplag över tid. Att alltid hoppas på att hitta guldkorn, samtidigt som man i regel misslyckas med toppvärvningarna håller inte. Det vet vi ju nu.

Sen tror jag som sagt inte allt hänger på Hult. HV:s spelidé är nog en betydande orsak till att vi inte får de där fullträffarna.

Sagt det i flera år. Och för mig är det helt galet att nästan ingen, varken majoriteten av supportrar eller HV:s ledning, verkar se problemen. Sett till namn har Hult inte värvat dåliga etablerade spelare. Det man visserligen kan beskylla honom för att spelarna i fråga är lite av samma skrot och korn, hårt jobbande, bra på det mesta, men samtidigt rätt beroende av sin omgivning. Samtidigt. Det är när de kommer till HV som de underpresterar.

Här är det ju bara att hoppas att Rahm och Nyman, framför allt den senare, bidrar med nya tankar och idéer. HV har egentligen inte presterat över en hel säsong sedan ”HV-hockeyn" (som jag skulle påstå är så långt man kan komma från den riktiga HV-hockeyn) infördes. Lag har alltid mindre dippar under en säsong. Men HV:s berg- och dalbanesäsonger är inget att eftersträva om man siktar mot guld.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 24 april 2020, 11:12

Härlig diskussion och kan bara instämma Magnus B och Lejaques.
Hult är riktigt skicklig på att hitta guldkornen, men betydligt mer att leva upp till när det gäller de högst avlönade (med några undantag då förstås, men rent generellt).

Som magnus b skriver, så har man ju gjort sig av med några alldeles för höga kostnader kontra produktion, även om jag nog gärna sett att man behållit åtminstone en av Sundh, eller Thörna. Hur som haver, 327 Karlsson (tack för sammanställningen där) skrev en bra sammanställning av lönerna vi nu ”befrias” ifrån. Blir väldigt tydligt att några spelare satt på alldeles för hög lön, sett till hur mycket de genererade tillbaka så att säga. Vågar inte ens räkna på vad varje mål/assispoäng kostade där, även om de givetvis hade andra kvalitéer.

Camara bröt vi med enligt konstens alla regler, då det var han som inte fullföljde och därmed är vi helt fria från den löneposten.

Ni som är mer insatta i eventuella löner, visst borde väl ändå lönerna som nu tillkommit vara betydligt lättare än de som försvunnit och därmed bör det finnas rejält med slantar att hosta upp till de sista pusselbitarna? Wennlund, Andrea och Zion lär vara riktigt billiga och tror även Kokkonen ligger lågt. Något högre givetvis på Bertov och Forsberg förstås, samt att några löneförhöjningar tillkommit. :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav håvesjuttioett » 24 april 2020, 17:18

Quila skrev:Härlig diskussion och kan bara instämma Magnus B och Lejaques.
Hult är riktigt skicklig på att hitta guldkornen, men betydligt mer att leva upp till när det gäller de högst avlönade (med några undantag då förstås, men rent generellt).

Som magnus b skriver, så har man ju gjort sig av med några alldeles för höga kostnader kontra produktion, även om jag nog gärna sett att man behållit åtminstone en av Sundh, eller Thörna. Hur som haver, 327 Karlsson (tack för sammanställningen där) skrev en bra sammanställning av lönerna vi nu ”befrias” ifrån. Blir väldigt tydligt att några spelare satt på alldeles för hög lön, sett till hur mycket de genererade tillbaka så att säga. Vågar inte ens räkna på vad varje mål/assispoäng kostade där, även om de givetvis hade andra kvalitéer.

Camara bröt vi med enligt konstens alla regler, då det var han som inte fullföljde och därmed är vi helt fria från den löneposten.

Ni som är mer insatta i eventuella löner, visst borde väl ändå lönerna som nu tillkommit vara betydligt lättare än de som försvunnit och därmed bör det finnas rejält med slantar att hosta upp till de sista pusselbitarna? Wennlund, Andrea och Zion lär vara riktigt billiga och tror även Kokkonen ligger lågt. Något högre givetvis på Bertov och Forsberg förstås, samt att några löneförhöjningar tillkommit. :)

Hade minst sagt funnits mycket pengar kvar att lägga på en center, en vinge och en back; lön-in-lön-ut-ekvationen går verkligen inte ihop i dagsläget. En slarvig och kanske missvisande sammanfattning säger att klubben löst löneposter på omkring 1.5mil-2mil kr/mån och, gissningsvis, skrivit kontrakt på runt 250k-300k kr/mån. Ska vi ha beprövade spelare av absoluta toppklass i SHL får man punga ut 250k-300k kr/mån? Därmed i allra högsta grad ekonomiskt utrymme för tillspetsning av truppen. I det kan det dock vara relevant att påpeka huruvida HV vill vara en klubb som lockar med de högsta lönerna, eller om man istället vill attrahera spelare genom möjlighet till hockeymässig och personlig utveckling. Hur vi agerat hittills hintar i min värld om det senare.

Men, tyvärr bär fladdermöss på en jävla massa virus. Gissar att samtliga SHL-klubbar kommer vara avsevärt mycket mer restriktiva när det kommer till att låsa upp större löneposter innan man vet mer om hur den ekonomiska situationen kommer se ut i omvärlden, om några ekonomiska stöd/lättnader kommer genomföras och hur nästa säsong faktiskt kommer se ut mer konkret. Med tanke på att HV också budgeterat för grundserien tidigare år och, även om vi haft en utav SHLs största lönebudgetar, inte riktigt velat ta allt för stora ekonomiska risker, tror jag vi kanske kommer få vänta ett tag på några större namn innan vi vet mer om vad om faktiskt kommer hända nästa säsong. Och klokt så, förutsatt att man inte missar några potentiella guldvärvningar. Iallafall när det kommer till spelare som inte är Petersson, Almqvist, Ullström m.fl., alltså utan HV-anknytning. Där tror jag man gör plats oavsett vad om händer.
håvesjuttioett

Inläggav Herkie82 » 25 april 2020, 11:17

håvesjuttioett skrev:
Quila skrev:Härlig diskussion och kan bara instämma Magnus B och Lejaques.

Hade minst sagt funnits mycket pengar kvar att lägga på en center, en vinge och en back; lön-in-lön-ut-ekvationen går verkligen inte ihop i dagsläget. En slarvig och kanske missvisande sammanfattning säger att klubben löst löneposter på omkring 1.5mil-2mil kr/mån och, gissningsvis, skrivit kontrakt på runt 250k-300k kr/mån. Ska vi ha beprövade spelare av absoluta toppklass i SHL får man punga ut 250k-300k kr/mån? Därmed i allra högsta grad ekonomiskt utrymme för tillspetsning av truppen. I det kan det dock vara relevant att påpeka huruvida HV vill vara en klubb som lockar med de högsta lönerna, eller om man istället vill attrahera spelare genom möjlighet till hockeymässig och personlig utveckling. Hur vi agerat hittills hintar i min värld om det senare.

Men, tyvärr bär fladdermöss på en jävla massa virus. Gissar att samtliga SHL-klubbar kommer vara avsevärt mycket mer restriktiva när det kommer till att låsa upp större löneposter innan man vet mer om hur den ekonomiska situationen kommer se ut i omvärlden, om några ekonomiska stöd/lättnader kommer genomföras och hur nästa säsong faktiskt kommer se ut mer konkret. Med tanke på att HV också budgeterat för grundserien tidigare år och, även om vi haft en utav SHLs största lönebudgetar, inte riktigt velat ta allt för stora ekonomiska risker, tror jag vi kanske kommer få vänta ett tag på några större namn innan vi vet mer om vad om faktiskt kommer hända nästa säsong. Och klokt så, förutsatt att man inte missar några potentiella guldvärvningar. Iallafall när det kommer till spelare som inte är Petersson, Almqvist, Ullström m.fl., alltså utan HV-anknytning. Där tror jag man gör plats oavsett vad om händer.

Det där med att hålla i slantarna gäller nog alla lag i alla ligor just nu. Skulle väl vara de ryska lagen som har ryska staten i ryggen som kan hosta upp hur mycket som helst fortfarande men tror i övrigt att många lag är väldigt restriktiva med sina budgetar just nu.

Att få en riktig toppspelare hade varit trevligt men att skriva kontrakt med en sån just nu är lite riskabelt. Kanske skulle hålla på de slantarna och värva in när det är klart att serien sätter igång. Långt ifrån optimalt men vi vet ju inte ens om den börjar till hösten.
Herkie82

Inläggav mrnorrland » 25 april 2020, 11:23

Nu med Sandin borta så har vi 2 spelare i på forwardssidan kvar eller så väljer man spara in och hoppas att Ikonen och Törngren får sina efterlängtade genombrott. Ikonen visade tendenser i slutet av säsongen att han började hitta rätt. Vill/kan man inte ge han en plats i 2/3 femman så kan man lika väl bryta med han, han är ingen spelare för fjärde femman han behöver speltid för att få ut sin kreativitet.
Att Hult ser Forsberg som Sandins ersättare är inte konstigt. Om Forsberg gör 10 mål ok, 15 mål godkänt (där jag förväntar mig han hamnar) 17 mål väl godkänt och över 20 mycket väl godkänt.
Det ryktas (om det nu stämmer) om Jesper Olofsson kan vara påväg in enligt tidigare srkibent ser jag det som en bra värvning. Han har man kanske potential att skriva ett 2-3 års kontrakt med och han stannar den tiden. Han har gjort 17 mål 2 säsonger i rad nu och är nog lite underskattad efter hamnat lite under radan i fbk starka offensiva trupp förra året. Risken är ju att Forsberg också drar efter nästa säsong som Sandin men en sån som Olofsson som har samma potential som Sandin i målskytte men han är inte lika attraktiv av NHL klubbar pga ålder har man chansen här att få in en 15-20 målskytt som kanske stannar hela kontraktet. Och då tar han ju Ikonens plats rakt av. Visst man vill kanske lägga pengarna på en riktig bra spelare a la Calof/A.Peterrson elr liknande men det är nog tyvärr inte troligt, visst om de kommer till SHL marknaden så lär Hult vara där o höra sig för men ej troligt.
Centersidan är där Hult måste lägga sin tunga lönepost. Därav relativt smart att inte värva tung winge där vi har flera 10 - 20 potentiella målskyttar redan relativt billigt.

Kinvall om han stannar har vi våran ledande offensiva back relativt billigt, tror han är billigare än N.Andersson var. Här hur Hult agerar vill han nog vänta vad som händer med Kinvall. Om han stannar tror jag Hult väljer endast att värva en utvecklande back till andra backpar så som Kinvall var tänkt inför föregående säsong. Nu tar Kinvall över Nisses roll som ledande back med Martinsson. Om Kinvall lämnar behöver vi värva 2 backar och då en ledande back. PGa detta tror jag är därför man ej skrivit kontrakt med Norbe än pga man vill ha 2 rightare på de 2 sista positionerna. Visst jag tror om Kinvall stannar kan man tänkas köra med Norbe men här tror jag Hult avvaktar och hoppas man kan hitta nått guldkorn från AHL/KHL/NLA.

Martinsson - Kinvall/Ny
Johansson - Ny
Strömberg - Williamsson
Bertov - Andrea

Bergström - Ny - Forsberg
Önerud - Fröberg - Ikonen
Kokkonen - Holmström - Törngren
Nybeck - Sandberg - Sandberg
Wennlund
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 25 april 2020, 15:23

mrnorrland skrev:Nu med Sandin borta så har vi 2 spelare i på forwardssidan kvar eller så väljer man spara in och hoppas att Ikonen och Törngren får sina efterlängtade genombrott.

Bra inlägg dock tror jag inte vi skall vänta mer på att Törngren skall få sitt genombrott. På samma sätt som Bengan aldrig fick sitt genombrott, eller Sundh, eller massor av liknande spelare. Jag säger inte att detta är dåligt. Bengan, Sundh, Törngren gör alla massor av nytta, ibland dyker de till och med upp i toppen av interna poängligan, om än för en kort tid. Att Törngren skulle hamna på en avsevärt högre nivå poängmässigt, över en längre tid, det tror jag inte kommer hända (jag hoppas fortfarande, men jag tror sannolikheten är medel). Han såg väl ungefär ut som Önnan när han lämnade, dock höjde Önnan sig avsevärt och kom tillbaka på den övre plattån. Detta gjorde inte Törngren och jag tror att det delvis hade kunnat ske om han inte gått till ett "topplag" utan tagit utrymme i ett bottenlag som Timrå/Modo istället.

Jag tror Törngren kommer utvecklas och bli en bättre spelare, men jag tror inte på ett gigantiskt kliv till en hög plattå på kort sikt.

ikonen känner jag för dåligt för att kunna uttala mig om, men med den snabbheten så kanske det finns något där, eller så är det så att farten förblindar, både mig och herrn själv.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav SEMPER FIDELIS » 25 april 2020, 16:21

SEMPER FIDELIS

Inläggav håvesjuttioett » 25 april 2020, 18:18

SEMPER FIDELIS skrev:https://hockeysverige.se/2020/04/25/hv71-backen-uppges-ha-gjort-sitt-nhl-val

Väntat va? Att han skulle skriva kontrakt med någon NHL-klubb, alltså. Viktigt att komma ihåg att han är odraftad och över 21, ingen klubb äger därmed hans rättigheter och enda sättet för något lag i NHL att göra honom till "deras" spelare är att skriva kontrakt (tror jag, finns kanske något obskyrt annat sätt). Nyheten om Flames intresse behöver därmed inte betyda att han inte kommer spela här nästa säsong, utan kan bara vara att man vill göra honom till sin spelare. Precis som i draften. Börjar Kinnvall träna på egen hand dock, vilket Sandin gör, då kan vi börja bli väldigt oroliga.
håvesjuttioett

Inläggav RJ--92 » 25 april 2020, 19:29

håvesjuttioett skrev:
SEMPER FIDELIS skrev:https://hockeysverige.se/2020/04/25/hv71-backen-uppges-ha-gjort-sitt-nhl-val

Väntat va? Att han skulle skriva kontrakt med någon NHL-klubb, alltså. Viktigt att komma ihåg att han är odraftad och över 21, ingen klubb äger därmed hans rättigheter och enda sättet för något lag i NHL att göra honom till "deras" spelare är att skriva kontrakt (tror jag, finns kanske något obskyrt annat sätt). Nyheten om Flames intresse behöver därmed inte betyda att han inte kommer spela här nästa säsong, utan kan bara vara att man vill göra honom till sin spelare. Precis som i draften. Börjar Kinnvall träna på egen hand dock, vilket Sandin gör, då kan vi börja bli väldigt oroliga.

Det kan ju bli så att Flames gör likadant denna gång som när de skrev kontrakt med Carl-Johan Lerby, alltså utlånad första året.
RJ--92

Inläggav Herkie82 » 25 april 2020, 19:32

När det gäller Törngren och Ikonens utveckling så är båda nu över 25 och inte unga och lovande längre. De kommer troligtvis producera den mängden poäng de gör. Törngren visar väl en liten trend att öka sitt efter att ha legat strax över 15 till att göra 21. Ikonen tycker jag ligger på samma nivå i produktionen som han alltid gjort bortsett från tiden i Brynäs då han producerade riktigt bra.

Dock tvivlar jag på att dessa herrar har liknande lönekuvert. Törngren har nog lön för under 20 poäng och då kan man inte förvänta sig mer. Ikonen troligtvis lön för över 20 poäng.

Jag tycker dock Törngren är mycket mer användbar än Ikonen. Törngren kan bli HVs nya supervapen i BP. Karln gör ju fler mål där än i 5 mot 5 och det är bra att ha vassa spelare i BP. Ikonen har ingen spelform där han glänser rejält i utan är medel på det mesta.

Om jag måste välja en spelare av dessa att satsa på så är det Törngren alla dagar i veckan just för hans spel i BP.
Herkie82

Inläggav håvesjuttioett » 25 april 2020, 22:35

RJ--92 skrev:
håvesjuttioett skrev:

Det kan ju bli så att Flames gör likadant denna gång som när de skrev kontrakt med Carl-Johan Lerby, alltså utlånad första året.

Tar tillbaka det där om äldre än 21, tror det är fel när jag tänker efter. Reglerna kring draften och icke-NA-spelare överlag är röriga. Orkar inte bena ut exakt vad som gäller, mer än att Kinnvall varit tillgänglig i tidigare drafter, inte blivit vald och därmed får signa med vilken klubb han vill.

Iallafall, som du säger var det samma situation med Lerby, som även han är odraftad va? Man kan ju inte blunda för att Kinnvalls offensiva kvalitéer är tillräckliga för att åtminstone få en chans i NHL nästa säsong. Man sannolikheten att han tar ett år till i SHL, trots ev. kontrakt med Flames, tror jag är oförändrad. Som jag var inne på innan tränar han med laget, vilket Sandin inte gör. Utgår från att Hult och co. är medvetna om Flames intresse för Kinnvall. Skulle man då fått indikationer på att han inte kommer spela för HV nästa säsong borde man rimligen ha låtit även honom köra individuellt.

Fö. så verkar Hrivík bli kvar i LIF.
håvesjuttioett

Inläggav 327 Karlsson » 26 april 2020, 01:40

Eftersom löner fortsätter att diskuteras och spekuleras kring så postar jag listan på dom lönerna vi vet att spelarna som är kvar hade föregående säsong.

250.000 kronor och uppåt i månaden:
– Ingen spelare.

200-250.000 kronor i månaden:
Eric Martinsson, back
Linus Fröberg, forward
Simon Önerud, forward

Emil Johansson, back
Axel Holmström, forward
Filip Sandberg, forward
Juuso Ikonen, forward

120-150.000 kronor i månaden:
Jonas Gunnarsson, målvakt - Dock omförhandlat kontrakt nu, så säkerligen högre lön kommande säsong.
Johannes Kinnvall, back

90-120.000 kronor i månaden:
Christian Sandberg, forward

70-90.000 kronor i månaden:
– Ingen spelare.

50-70.000 kronor i månaden:
Didrik Strömberg, back
Jesper Williamsson, back
Christoffer Törngren, forward

30-50.000 kronor i månaden:
– Ingen spelare.

30.000 kronor eller lägre i månaden:
– Ingen spelare.

Om jag spekulerar fritt så tror jag att Zion och Andrae hamnar i kategorin 30.000 kr eller lägre.
Tyvärr hittar jag ingen uppgift på vad Ejdsell och Engvall fick när dom kom till HV, men man kan ju tänka sig att Forsberg och Kokkonen får något liknande. 50-70 eller 70-90?
Bertov, hm kanske 70-90 eller 90-120?

Säsongen 2018/2019 låg HV fyra i den totala löneligan på 90,6 miljoner, efter FBK, BIF och FHC.
https://hockeysverige.se/spel/loner-shl-klubbarna
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Henke67 » 26 april 2020, 09:22

Dissen måste vara seriens mest värdefulla spelare. Mätt per krona...
Hoppas man klargör för honom att nästa kontrakt blir mer pengar. Annars skriver han nog på någon annanstans väldigt tidigt!
Henke67

Inläggav mrnorrland » 26 april 2020, 11:37

Henke67 skrev:Dissen måste vara seriens mest värdefulla spelare. Mätt per krona...
Hoppas man klargör för honom att nästa kontrakt blir mer pengar. Annars skriver han nog på någon annanstans väldigt tidigt!

Didrik skrev ju på nytt kontrakt under säsongen o tror de är en relativt stor löneförhöjning än de tidigare
mrnorrland

Inläggav karl120 » 26 april 2020, 11:59

327 Karlsson skrev:200-250.000 kronor i månaden:
Eric Martinsson, back
Linus Fröberg, forward
Simon Önerud, forward

Emil Johansson, back
Axel Holmström, forward
Filip Sandberg, forward
Juuso Ikonen, forward

Sinnesjukt hur lite vi får ut av våra spelare mellan 150-250k alltså :lol: Att Linus Fröberg ligger mellan 200-250k är för mig helt obegripligt.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav RJ--92 » 26 april 2020, 13:13

karl120 skrev:
327 Karlsson skrev:200-250.000 kronor i månaden:
Eric Martinsson, back
Linus Fröberg, forward
Simon Önerud, forward

Emil Johansson, back
Axel Holmström, forward
Filip Sandberg, forward
Juuso Ikonen, forward

Sinnesjukt hur lite vi får ut av våra spelare mellan 150-250k alltså :lol: Att Linus Fröberg ligger mellan 200-250k är för mig helt obegripligt.

Va ju landslagsspelare då han värvades,försvarar ej hans lön men tyckte han kom igång bra på slutet av säsongen. Han ihop mer Bergström och Filip kändes som de fick ihop vettig kemi..
RJ--92

Inläggav Henke67 » 26 april 2020, 19:35

mrnorrland skrev:
Henke67 skrev:Dissen måste vara seriens mest värdefulla spelare. Mätt per krona...

Didrik skrev ju på nytt kontrakt under säsongen o tror de är en relativt stor löneförhöjning än de tidigare

Visst ja! Hade jag glömt bort!
Henke67

Inläggav jordfelsbrytare » 27 april 2020, 06:57

Manuel Ågren till HV71
Källa Mrmadhawk
jordfelsbrytare

Inläggav SEMPER FIDELIS » 27 april 2020, 07:18

Där kom en Hult-värvning! Ska inte Uttala mig än, för dålig koll på honom. Men trodde något annat faktiskt.
SEMPER FIDELIS

Inläggav jordfelsbrytare » 27 april 2020, 07:27

SEMPER FIDELIS skrev:Där kom en Hult-värvning! Ska inte Uttala mig än, för dålig koll på honom. Men trodde något annat faktiskt.

Kookkonen
Forsberg
Ågren
Spännande! Men 3 high risk high reward värvningar
Lägg därtill osäkerheten kring Holmströms knä..
Lite för hög risk totalt sett för min smak hittills . Det är inte att räkna med att alla flippar.
Med det sagt får jag nog avvakta tills truppen är spikad för att se hela bilden.
jordfelsbrytare

Inläggav frippe-borås » 27 april 2020, 07:45

Ågren!
Efter lite mer forskning så är det en kille som jag förknippar Hv hockey med!
Bra värvning!
Senast redigerad av frippe-borås 27 april 2020, 09:49, redigerad totalt 1 gång.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav magnus b » 27 april 2020, 08:12

Ågren känns kanon. Kommer säkert göra runt 30 pinnar nästa säsong. Han står väll exakt för det som HV vill ha in, förbannat massa fart. Lite av en Malte Strömwall typ.

Bättre att Hult gör denna typen av värvningar, där har han typ 95% track record eller något. Sen är det bara att hoppas på hemvändare på högbudget platserna. För där har ju Hulten allt annat än ett bra track record. Det blir ju typ alltid hans värvningar till femma 2/3 som bär laget till slut ändå (Borgman, Strömberg, Engwall, Ejdsell, Sandin, Kinnvall etc.). Medan typ Ikonen, Holmström, Martinsson kanske man inte fått ut lika mycket från.

Jag funderar faktiskt på om det är som så att när man går ner en hylla prismässigt så saknas konkurrensen från NHL, KHL och NLA. Det gör att Hulten kan välja spelare med exakt de egenskaper han söker efter. Att det är därför de lyckas så bra.

När Hulten sen ska upp en hylla så plockar ju KHL/NLA/NHL före. Det gör att de spelarna som är landslagsmässiga kanske inte exakt är det vad man söker efter. Men man plockar in dem ändå, för att man inte kan bygga en hel trupp på bara potential.

Så varför lyckas andra sportchefer bättre här än Hult med etablerade värvningar? Jag tror det beror på:
1. risktagning (många andra sportchefer arbetar annorlunda, de tar en del risker för att sedan sparka spelarna sen)
2. tränarna (HV går aldrig stenhårt på vissa spelare som andra lag gör, det gör att spelarna syns mindre, helt enkelt mindre attraktivt för typ en spelare som Roman Horak att spela i HV)
3. löneprofilen (HV har ju relativt jämt fördelade löner, så därför blir det ju grymt svårt att locka legogubbar till klubben)

Så för att summera, säkert bättre att Hult jobbar vidare på typ Kinnvall, Sandin, Ågren värvningar och sen hoppas 100% på hemvändare på de ledande platserna.
Senast redigerad av magnus b 27 april 2020, 08:25, redigerad totalt 1 gång.
magnus b

Inläggav Quila » 27 april 2020, 08:22

Drömt om detta länge, så hoppas det stämmer.

Skrev såhär för exakt två månader sedan (klappar mig själv på axeln lite nu :lol: ) i matchtråden Hv-Dif:
Quila skrev:3 poäng ikväll och vi går upp minst en placering.
Två DIF-spelare att hålla ett extra öga på ikväll är Manuel Ågren och Linus Hultström. Utgående kontrakt på båda och skulle verkligen gilla att se dom båda i rätt matchtröja nästa säsong.

Har länge varit lite av en personlig favorit för mig, med sin fantastiska speed och härliga inställning. Fick lite av ett genombrott denna säsongen i bättre omgivning och stämmer detta, så är det en jävligt tung förlust för DIF 8-)

Instämmer, en riktig Hult-värvning, med oerhört stor uppsida och jag gillar detta skarpt!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Junior » 27 april 2020, 08:36

Manuel är ju en fin skalp och innebär det att Ikonens kontrakt får en lösning på något sätt och Manuel tar hans plats så är det riktigt bra. Men annars är det inte vad jag hoppats på.

Hult har byggt ett lag som många unga och hungriga vill till för de vet att det är ett bra steg för att få komma till NHL. Det är något som är en väldigt positivt och en edge för HV. Nu måste bara de rutinerade värvningarna sitta också. Eller kanske är det så att vi äntligen har coacher som kan hantera dem.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Diabolics » 27 april 2020, 09:22

Först: Manuel ... kan inte, INTE tänka på Faulty Towers och John Cleese. Borde gå att få till en bra ramsa där ;)

Sedan: Oskarshamnskille, således ett givet HV-hjärta, vilket inte skall underskattas. Klart han inte ville stanna i 08, bra huggatt där Hult, fingerspetzgefühl (eller vafan det kan heta).

Sen igen: Bra av Quila!

Sist: Jag tycker vi numera har en mycket mer seriös och mogen debatt om Hult och hans plus/minus. Magnus b lägger upp en hypotes om hyllor, jag gillar det. Jag kan inte bedöma om det är korrekt, men anekdotiskt så passar det in på historiken. Andra säger smarta saker och vips så börjar vi få något slags konsensus på vår sportchef. Man kan fortfarande gå från 0 (Lejaques), till 1 (.... någon?) i termer av förtroende men vi gör det iallafall med en hyfffffsad samsyn, vilket inte var fallet för ett tag sedan då enbart volymsmängden fradga avgjorde åsiktskriget.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Weirdo » 27 april 2020, 09:27

Har inte heller någon jättekoll men Madhawk o Sanny tyckte att det var en riktigt bra värvning av Hult.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Dovahkiin » 27 april 2020, 09:45

Weirdo skrev:Har inte heller någon jättekoll men Madhawk o Sanny tyckte att det var en riktigt bra värvning av Hult.

Det är ett bra nyförvärv med riktigt bra driv vågar gå på mål. Han va en favorit hos djurgårdsfansen. Detta är en bra spelare. Nu vill vi ha in toppcenter och 2 riktigt bra backar.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71