Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Inläggav Diabolics » 30 april 2018, 14:30

Nutarviguld skrev:MÅSTE spets spets MÅSTE MÅSTE spets

Jag ogillar när man gödslar med dessa ord.

Alla "måsten" innebär att man lyfter upp sin egen förmåga att se sanningen/ljuset/vägen lite väl högt. Det blir bara jobbigt att lyssna på den absolutismen.

Att ropa på "spets" har en annan problematik.
- Spelare A kan ses som spets av några medans andra ser samma spelare som bredd.
- Spets kostar pengar, men köpet kommer sällan med en garanti
- Spets måste man bygga lag och spelsystem kring. Spets kanske inte passar in i verkligheten som den ser ut just nu.
- Spets är konkurrentutsatt av andra faktorer än lön/kostnad.
- etc.
Att då hitta en person som folk; tycker är spets, som faktiskt levererar på spets-nivå, som passar in i det man just behöver nu, som dessutom väljer att signa för HV, det begränsar utbudet rätt mycket och gör det väldigt svårt att hitta rimligen.

Istället för spets har HV valt en annan väg; att förädla ungdomar, värva/chansa på lovande talanger i Allsvenskan samt hemvändare. Det blev guld av det förra året. Hur många riktigt tongivande spelare hade vi utanför de tre kategorierna hade vi förra guldåret?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nutarviguld » 30 april 2018, 14:35

Hult är det du?
Nutarviguld

Inläggav Kamy » 30 april 2018, 15:11

Nu är frågan om André eller Simon ens vill apela i detta mediokra lag? Jag hade fan avstått oavsett hjärta för min klubb. Vad fan håller Hult på med?

Fyfan vad jag saknar Stillman!
Kamy

Inläggav Zico » 30 april 2018, 16:04

Kamy skrev:Nu är frågan om André eller Simon ens vill apela i detta mediokra lag? Jag hade fan avstått oavsett hjärta för min klubb. Vad fan håller Hult på med?

Nu pågår ju ett lagbygge som inte är klart än och så här långt är det ändå ganska ok som jag ser det. Jag ser åtminstone inte ett mediokert lag i nuläget. Man kanske ska vänta och låta Hult bygga klart och kanske också låta laget spela några matcher innan man sätter ett epitet på laget.

Och apropå Stillman: Han hade också sina "skönhetsfläckar". Han byggde oerhört dyra lag, många långa kontrakt och allt blev inte bra om man säger så. Aaron Gagnon, Brett Sterling och för att inte tala om Veli-Pekka Laitinen!!!! Sen var det väl Stillmans lagbygge som höll på att köra oss i fördärvet 2013-14. Kostade multum att rädda den säsongen. Men visst, jag gillar Stillman ändå. Han har ju ett mer guld än Hult. Än så länge.
Zico

Inläggav tom_flaska » 30 april 2018, 16:24

Instæmmer med Zico.

Hult måste få bygga færdigt och låt laget få spela ett par matcher eller i alla fall se ett par træningar innan ni dømer det.

Vill också bara poængtera att Danska Landslaget ær inte helt lætt att ta plats i numera. Finns normalt bara 1 eller 2 spelare med från inhemska ligan, som ær på samma nivå som nedre delen av hockeyallsvenskan. KHL, SHL, DEL kommer de flesta spelarna från idag.

Ska bli riktigt kul att se Andersen och Frans Nielsen spela i Jyske Bankbox, de ær båda från Herning och får lov att spela i sin hemby.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav håvesjuttioett » 30 april 2018, 16:42

Diabolics skrev:
Nutarviguld skrev:MÅSTE spets spets MÅSTE MÅSTE spets

Jag ogillar när man gödslar med dessa ord.

Alla "måsten" innebär att man lyfter upp sin egen förmåga att se sanningen/ljuset/vägen lite väl högt. Det blir bara jobbigt att lyssna på den absolutismen.

Att ropa på "spets" har en annan problematik.
- Spelare A kan ses som spets av några medans andra ser samma spelare som bredd.
- Spets kostar pengar, men köpet kommer sällan med en garanti
- Spets måste man bygga lag och spelsystem kring. Spets kanske inte passar in i verkligheten som den ser ut just nu.
- Spets är konkurrentutsatt av andra faktorer än lön/kostnad.
- etc.
Att då hitta en person som folk; tycker är spets, som faktiskt levererar på spets-nivå, som passar in i det man just behöver nu, som dessutom väljer att signa för HV, det begränsar utbudet rätt mycket och gör det väldigt svårt att hitta rimligen.

Istället för spets har HV valt en annan väg; att förädla ungdomar, värva/chansa på lovande talanger i Allsvenskan samt hemvändare. Det blev guld av det förra året. Hur många riktigt tongivande spelare hade vi utanför de tre kategorierna hade vi förra guldåret?

Förstår inte ditt resonemang kring spets. Att man ska undvika att värva bra spelare för att det finns en risk att de misslyckas? Känns inte som något framgångsrecept. Och att spets kostar pengar? Ja...? Om det blir tydligare för dig, det måste inte in spets, det måste in poängstarka spelare.
håvesjuttioett

Inläggav Diabolics » 30 april 2018, 17:02

håvesjuttioett skrev:
Förstår inte ditt resonemang kring spets. Att man ska undvika att värva bra spelare för att det finns en risk att de misslyckas?
Känns inte som något framgångsrecept. Och att spets kostar pengar? Ja...?

Nej det skall man inte, jag menar bara att det är avsevärt svårare att landa en spetsspelare av de anledningarna.

håvesjuttioett skrev:Om det blir tydligare för dig, det måste inte in spets, det måste in poängstarka spelare.

Jag behöver inte tydligheten. Jag förstår att många av er MÅSTE ha in spets. Jag påpekar bara att det inte verkar ligga i HV's intresse utan de har de senaste åren satsat på: Juniorer från egna led, unga talanger från allsvenskan och hemvändare. De har inte likt texvis LHC satsat på spets från nordamerika.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 30 april 2018, 17:06

Nutarviguld skrev:Hult är det du?

lugn.

Gå gärna in i debatten istället. Var någonstans faller min beskrivning?
Att spets är svårare att rekrytera än bredd?
Att HV verkar köra en annan stil? Det är väl ändå det du och många andra är vansinniga över? Att HV inte värvar spets? Var någonstans faller min beskrivning?
Notera att jag inte sagt att jag håller med HV, jag försöker bara beskriva hur jag tycker det ser ut.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav OlofMattsson » 30 april 2018, 17:17

Zico skrev:
Kamy skrev:Nu är frågan om André eller Simon ens vill apela i detta mediokra lag? Jag hade fan avstått oavsett hjärta för min klubb. Vad fan håller Hult på med?

Nu pågår ju ett lagbygge som inte är klart än och så här långt är det ändå ganska ok som jag ser det. Jag ser åtminstone inte ett mediokert lag i nuläget. Man kanske ska vänta och låta Hult bygga klart och kanske också låta laget spela några matcher innan man sätter ett epitet på laget.

Och apropå Stillman: Han hade också sina "skönhetsfläckar". Han byggde oerhört dyra lag, många långa kontrakt och allt blev inte bra om man säger så. Aaron Gagnon, Brett Sterling och för att inte tala om Veli-Pekka Laitinen!!!! Sen var det väl Stillmans lagbygge som höll på att köra oss i fördärvet 2013-14. Kostade multum att rädda den säsongen. Men visst, jag gillar Stillman ändå. Han har ju ett mer guld än Hult. Än så länge.

Zico: Du glömde Jan Hrdina, David Petrasek, Jukka Voutilainen, Pasi Puistola, Johan Åkerman, Per Ledin, Miko Luoma, William Karlsson, för att nämna några. 2006-2010 var HVs storhetstid och regissör var just Stillman.
Hult har väl 1 bra säsong av totalt 4 hitiills hittills varav en riktig katastrofsäsong den föregående.
OlofMattsson

Inläggav OlofMattsson » 30 april 2018, 18:22

Sir Ward skrev:Simon Önerud "klar". Har ingen 100% källa som brodern, men indikationerna ringer blågul saftblandare.
Källa: Två(2)oberonde av varandra. Intervjuat båda, ena är en kompis som fortfarande inte haft fel.
Ni väljer.

Väljer denna tråd pga icke hundra. Viktigt.

Hört ngt mer? Presenterad imorgon då??
OlofMattsson

Inläggav Sir Ward » 30 april 2018, 18:43

OlofMattsson skrev:
Sir Ward skrev:Simon Önerud "klar". Har ingen 100% källa som brodern, men indikationerna ringer blågul saftblandare.
Källa: Två(2)oberonde av varandra. Intervjuat båda, ena är en kompis som fortfarande inte haft fel.
Ni väljer.

Fråga övriga moderatorer.
Dom vet tydligen bra mycket bättre än mig tydligen :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav shitkicker » 30 april 2018, 18:45

Sir Ward skrev:
OlofMattsson skrev:
Ni väljer.

Fråga övriga moderatorer.
Dom vet tydligen bra mycket bättre än mig tydligen :roll:

Jag har inte hört något om detta mer än det Sir Ward skrivit här. Men jag kan bara tala för mig själv.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav håvesjuttioett » 30 april 2018, 19:09

Diabolics skrev:
håvesjuttioett skrev:
Förstår inte ditt resonemang kring spets. Att man ska undvika att värva bra spelare för att det finns en risk att de misslyckas?
Känns inte som något framgångsrecept. Och att spets kostar pengar? Ja...?

Nej det skall man inte, jag menar bara att det är avsevärt svårare att landa en spetsspelare av de anledningarna.

håvesjuttioett skrev:Om det blir tydligare för dig, det måste inte in spets, det måste in poängstarka spelare.

Jag behöver inte tydligheten. Jag förstår att många av er MÅSTE ha in spets. Jag påpekar bara att det inte verkar ligga i HV's intresse utan de har de senaste åren satsat på: Juniorer från egna led, unga talanger från allsvenskan och hemvändare. De har inte likt texvis LHC satsat på spets från nordamerika.

Absolut svårare att värva spets. Men det är ett måste för alla klubbar att ha spelare som kan leverera poäng. Att hoppas att unga, oprövade spelare ska göra 35p+ känns som en större chansning än att värva en spelare som visat att han kan leverera. Sen vill jag inte att man börjar värva som LHC gjort. Spelare som Önerud och Petersson hade varit spetsvärvningar och hemvändare t.ex. De värvningar som kommer under sommaren måste vara av hög kaliber, annars känns laget på pappret inte så skrämmande.
håvesjuttioett

Inläggav Kamy » 30 april 2018, 23:07

Zico skrev:

Oväntat att du ska komma och försvara allt Hv och Hult gör. ”Låt laget spela först”. Precis så sa du om Styrmanvärvningen också. Nöjd nu i efterhand? Har du någonsin kritiserat Hv eller Hult? Dom flesta såg vilken katastrofvärvning det var förutom du och någon till.

Inte heller inser du att stommen till det lag som vann guld förra året var värvad av just Stillman. Tror du Hult hade värvat spelare som Christensen eller Abbot?

När Stillman insåg att Hvs trupp inte höll måttet för någon säsong sedan tog han snabbt in Christensen, Rajala, Campoli och Salmela. Hult värvade in Elliot (som var mkt bra), Zanetti och Styrman samt plockade upp Hedberg. Ser du kontrasten?

Jag har då all anledning att oroa mig men du kan ju sitta lugn i bäten med armsrna i kors för att vilja se laget spela först oavsett trupp.

Inte en enda back i dagens Hv hade platsat i Växjö (och då räknar jag inte med Pilut som förlorad). Hur fan ska vi kunna vara ett topp 4-lag och utmana om guldet?
Kamy

Inläggav OlofMattsson » 30 april 2018, 23:41

Kamy skrev:
Zico skrev:

Oväntat att du ska komma och försvara allt Hv och Hult gör. ”Låt laget spela först”. Precis så sa du om Styrmanvärvningen också. Nöjd nu i efterhand? Har du någonsin kritiserat Hv eller Hult? Dom flesta såg vilken katastrofvärvning det var förutom du och någon till.

Inte heller inser du att stommen till det lag som vann guld förra året var värvad av just Stillman. Tror du Hult hade värvat spelare som Christensen eller Abbot?

När Stillman insåg att Hvs trupp inte höll måttet för någon säsong sedan tog han snabbt in Christensen, Rajala, Campoli och Salmela. Hult värvade in Elliot (som var mkt bra), Zanetti och Styrman samt plockade upp Hedberg. Ser du kontrasten?

Jag har då all anledning att oroa mig men du kan ju sitta lugn i bäten med armsrna i kors för att vilja se laget spela först oavsett trupp.

Inte en enda back i dagens Hv hade platsat i Växjö (och då räknar jag inte med Pilut som förlorad). Hur fan ska vi kunna vara ett topp 4-lag och utmana om guldet?

Vet inte om jag tycker Växjös backsida på pappret ser särskilt flashig ut heller spelare för spelare. Däremot ett väldigt välbalanserat lag med betoning på lag! Stabilt från Fasth där bak till sista forward. En tränare som verkar få ut väldigt mycket utav varje spelare.

Deras bästa back Joel Persson värvades inför säsongen från division 1. Knappast ngn stjärnvärvning på förhand. Föll rätt väl ut!
OlofMattsson

Inläggav Klabbe » 1 maj 2018, 00:08

Kamy skrev:
Zico skrev:

Ska vi ta och köra en liten faktakoll på det där? Att stommen till guldlaget var värvad av Stillman alltså.

Hult tillträdde som sportchef våren 2014.

Seniorpelare som kom till HV före det:

Erik Christensen
Ted Brithén

Teemu Laine och Mattias Tedenby kom sommaren 2014. Möjligt att Stillman hann skriva kontrakt med dessa innan han avgick som sportchef men jag är tveksam. Laine och Tedenby blev klara på sensommaren, alltså ca 2 månader efter att Stillman avgått som sportchef. Kristoffer Berglund kom också 2014. Blev klar ganska tidigt har jag för mig så det var kanske Stillmans värvning.

Spelare som kom till HV som juniorer:

Filip Sandberg
Kevin Stenlund
Christoffer Törngren
Lawrence Pilut
Erik Andersson
Lias Andersson
Anton Bengtsson

Jag tror varken Hult eller Stillman värvar/värvade till J18 eller J20. Ingen kredd till Stillman för dessa. Övriga spelare i guldlaget som inte nämns här är Hults värvningar. Dvs de värvades sommaren 2015 eller senare.

Summa summarum: Stillman bidrog alltså med hela 2 värvningar, möjligen 3 (Berglund) till guldlaget. Tycker du fortfarande att han värvade stommen?

"Tror du Hult hade värvat spelare som Christensen eller Abbott" Rätt skön kommentar med tanke på att Hult värvade just Abbott.
Klabbe

Inläggav Kamy » 1 maj 2018, 00:41

Klabbe skrev: Text

Snacka om att missa poängen. Om vi vänder på det då, tycker du att Hult byggde stommen till guldlaget?

Sedan om rätt ska vara rätt så var Abbott en Andreas Johnsson-värvning ock inte Hults eller Stillmans. Hittar inte länken med källan.
Kamy

Inläggav Klabbe » 1 maj 2018, 00:57

Kamy skrev:
Klabbe skrev: Text

Snacka om att missa poängen. Om vi vänder på det då, tycker du att Hult byggde stommen till guldlaget?

Sedan om rätt ska vara rätt så var Abbott en Andreas Johnsson-värvning ock inte Hults eller Stillmans. Hittar inte länken med källan.

Hur menar du att jag missar poängen? Du skriver att Stillman fixade stommen till guldlaget vilket han bevisligen inte gjorde. Ja jag tycker Hult hade en klart större del i guldet 2017 än Stillman. Det är ju bara att jämföra hur många spelare de värvade var till guldlaget. Sen gillade man ju många av Stillmans värvningar men nu är det ju guldet 2017 vi pratar om, och det hade han inte mycket med att göra.
Klabbe

Inläggav spaawn » 1 maj 2018, 08:23

Jag tror helt ärligt att det inte kan utelsutas att Hult har blandat ihop bröderna. Han tror han har värvat Oliver helt enkelt, det är den enda rimliga förklaringen.
spaawn

Inläggav OlofMattsson » 1 maj 2018, 08:30

spaawn skrev:Jag tror helt ärligt att det inte kan utelsutas att Hult har blandat ihop bröderna. Han tror han har värvat Oliver helt enkelt, det är den enda rimliga förklaringen.

Tänkte faktiskt samma sak när jag läste nyheten!!!! :lol: :D :P
OlofMattsson

Inläggav joensuu » 1 maj 2018, 14:58

Nutarviguld skrev:Såhär ser laget ut just nu:

M1: Felix Sandström
M2: Adam Åhman
M3: Jonas Gunnarsson NY!

Kommentarer: Målvaktsidan kan mycket väl bli riktigt bra, Gunnarsson har en jävligt hög topp, Sandström är jag skeptisk emot men kanske kan bli bra även han, Åhman är en sjuk talang som jag gärna ser få spela mycket

B1: Kristofer Berglund
B2: Christoffer Persson
B3: Lawrence Pilut (Kommer lämna för NHL)
B4: Alexander Ytterell
B5: Martin Fehervary NY!
B6: Didrik Strömberg NY!
B7: Markus Lauridsen NY!
B8:

Kommentar backsidan: 2 platser kvar att fylla nu med Pilut inräknad som förlust, på dessa två positioner MÅSTE vi få in en sjuklig spets för att denna backsida ska bli bra, just nu väldigt mycket mellan mjölk här med utvecklings potential egentligen bara på 2 backar.. Ser gärna två offensivt riktigt duktiga backar med bra skott så att vi kan bygga ett Petrasek Pouistola PP igen där varje spelare har potential att stänka in mål

F1: Mattias Tedenby
F2: Martin Thörnberg
F3: Anton Bengtsson
F4: Oscar Sundh
F5: Erik Andersson
F6: Isac Brännström
F7:
F8: David Gustafsson
F9: Robin Figren
F10: Sebastian Wännström
F11: Max Wärn
F12: Pierre Engvall
F13: Joakim Andersson NY!
F14: Markus Ljungh NY!
F15: Johan Johnsson NY!

Kommentar forwardsidan: Här är det verkligen mellanmjölk deluxe, och detta med 14 forwardplatser fyllda...otroligt oroande för mig, man MÅSTE ersätta Ullström men en jävligt hög klass spelare typ Andree och om Engwall försvinner så måste det in en hög klass spelare här också, dessutom skulle jag vilja se Wärn ut och Önerud eller en spelare av hans kaliber in, då kan vi äntligen kalla forwardsidan för bra igen, men just nu är den mycket oroande, extremt bred men med sjukt lite offensiv spets. Har sjukt svårt att se någon av våra nuvarande forwards i en första kedja i ett lag som siktar högt.
Anser att det MÅSTE in tre spetsforwards (första kedjan) helt enkelt, (bara två om Engwall stannar)

Man kan aldrig se in i framtiden men just utvecklingspotentialen på denna forwardsidan tycker jag personligen känns svar, vem har potential att bli bättre nästa säsong ? David såklart men vem mer ? kanske Wännström om han inte går sönder igen, men sen har jag svårt att se de gamla gubbarna ta stora kliv

EDIT: Ser gärna att man gör sig av med Figren också till förmån för mer istid till spelare som Johan Johnsson, Isac brännström och Erik Andersson

Håller med dig på det stora hela. Grunden ser bra ut, det är spetsen som ska in "bara". Angående Figren och Wärn tycker jag du är spot on, de bidrar inte så mycket som de borde göra, sett till lön och meriter om man jämför med de spelarna som är betydligt yngre samt billigare. Kan man lösa den rockaden finns det en ytterligare spetsspelare att ta in med pengarna som frigörs.

Tycker allt som allt att lagbygget som bra ut för att vara första maj, det är en fyra kanske fem spetslirare som ska in förhoppningsvis och då ser det plötsligt VÄLDIGT bra ut. Också tydligt att de prioriterar defensivt skickliga backar i år.
joensuu

Inläggav Zico » 1 maj 2018, 18:02

Kamy skrev:
Zico skrev:

Egentligen vill jag inte kommentera eller debattera med en så, när det gäller ishockey, oinitierad person. Men eftersom du kommer med så felaktiga och totalt osanna uppgifter, måste jag göra det ändå.
Styrman lägger vi bakom oss, för han kom in för att avlasta en hårt ansatt backsida till en relativt låg kostnad i jämförelse med en halvdan finne som begärde 100 000 euro netto för knappt 3 månaders kontrakt. Har du bara lite mattekunskaper, kan du kanske räkna ut vad det blir brutto.

Att guldtruppen 2017 var Stillmans verk är lögn. Du kanske önskar att det var så men så var det inte. För att du skall förstå är det så att följande spelare värvades av Hult: Önerud, Arlbrandt, Almquist, Borgman, Reese, Thörnberg, Hansson, Persson, Ullström, Lehtonen, Söderström, Sundh. Från ungdomsakademin kom, Sandberg, Stenlund, Lias, Thörngren, Pilut, Bengtsson, Erik Andersson, Erik Brännström, Isak Brännström.
I skarven mellan Stillman och Hult värvades Berglund, Abbott, Laine och PW. Dessa kan troligtvis tillskrivas Ola Thorwalls. Stillmans egentliga bidrag till guldlaget är då, Tedenby, Brithén och Christensen!!! Wow vilken stomme Stillman bidrog med.

Och att han fick göra en brandkårsutryckning säsongen 2013-14 för att rädda katastrofsäsongen som då var på väg......ja han hade ju själv bäddat för det genom att förlänga Dahléns kontrakt och värva de spelare han gjorde. Och räddningsaktionen hade varit totalt omöjlig utan hjälp, stor hjälp av stora sponsorer, så jag vet inte om det hela kan sättas på Stillmans pluskonto. Men Stillman är en ikon och jag gillar honom ändå. Men...även den bäste kan gå vilse.

Så Kamy, ta reda på fakta innan du försöker förlöjliga andra!
Zico

Inläggav Diabolics » 1 maj 2018, 21:55

Zico: skit i att påpeka om någon är oinitierad, resten är ju bra skit. Finns ingen anledning att klanka ner på någon.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Zico » 1 maj 2018, 22:58

Diabolics skrev:Zico: skit i att påpeka om någon är oinitierad, resten är ju bra skit. Finns ingen anledning att klanka ner på någon.

Ok, Diabolics. Och Kamy. Jag tar tillbaka det påståendet. Naturligtvis fel av mig.
Zico

Inläggav Rickardhv » 3 maj 2018, 01:17

Fint med folk som har stake och kan erkänna sina misstag!
Rickardhv

Inläggav freddie » 4 maj 2018, 12:55

Zico skrev:Egentligen vill jag inte kommentera eller debattera med en så, när det gäller ishockey, oinitierad person. Men eftersom du kommer med så felaktiga och totalt osanna uppgifter, måste jag göra det ändå.
Styrman lägger vi bakom oss, för han kom in för att avlasta en hårt ansatt backsida till en relativt låg kostnad i jämförelse med en halvdan finne som begärde 100 000 euro netto för knappt 3 månaders kontrakt. Har du bara lite mattekunskaper, kan du kanske räkna ut vad det blir brutto.

Att guldtruppen 2017 var Stillmans verk är lögn. Du kanske önskar att det var så men så var det inte. För att du skall förstå är det så att följande spelare värvades av Hult: Önerud, Arlbrandt, Almquist, Borgman, Reese, Thörnberg, Hansson, Persson, Ullström, Lehtonen, Söderström, Sundh. Från ungdomsakademin kom, Sandberg, Stenlund, Lias, Thörngren, Pilut, Bengtsson, Erik Andersson, Erik Brännström, Isak Brännström.
I skarven mellan Stillman och Hult värvades Berglund, Abbott, Laine och PW. Dessa kan troligtvis tillskrivas Ola Thorwalls. Stillmans egentliga bidrag till guldlaget är då, Tedenby, Brithén och Christensen!!! Wow vilken stomme Stillman bidrog med.

Och att han fick göra en brandkårsutryckning säsongen 2013-14 för att rädda katastrofsäsongen som då var på väg......ja han hade ju själv bäddat för det genom att förlänga Dahléns kontrakt och värva de spelare han gjorde. Och räddningsaktionen hade varit totalt omöjlig utan hjälp, stor hjälp av stora sponsorer, så jag vet inte om det hela kan sättas på Stillmans pluskonto. Men Stillman är en ikon och jag gillar honom ändå. Men...även den bäste kan gå vilse.

Så Kamy, ta reda på fakta innan du försöker förlöjliga andra!

Vad menar du? Letade sponsorerna upp spelarna åt stillman som sedan bara skrev kontraktet? En stor skillnad är ju att Stillman iallafall gjorde något åt saken. Vi gick inte ens till slutspel iår.
Visst det är inte lätt för Hult. Burström valde Växjö framför Hv även om Hv erbjöd högre lön. Hv:s status är verkligen inte vad den en gång var. Och det lär inte bli bättre om vi fortsätter missa slutspel
freddie

Inläggav Rickardhv » 8 maj 2018, 19:48

Hur vet du att det beror på Hvs status? Det kan bero på vad fan som helst, polare som lirar där, frugan, barn, någon spelare i Hv han inte vill spela med. Tror inte en sekund att det beror på Hvs ”status” och om de missat slutspel gångna säsongen. De vann förra året vilket bevisar att de fortfarande är ett topplag. Alla lag gör något dåligt år där emellan.
Rickardhv

Inläggav Rickardhv » 18 maj 2018, 16:39

Viktor Lööv
Rickardhv

Inläggav hammare7 » 18 maj 2018, 16:51

Rickardhv skrev:Viktor Lööv

öh va?
hammare7

Inläggav PapaEmeritus » 18 maj 2018, 17:19