Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Inläggav Nutarviguld » 30 november 2020, 11:54

Helt ok lösning som löser ett problem vi kunde fått i framtiden (om/när Hugo drar till jvm)

MEN, vad händer med de problem som vi har IDAG ? ... Backsidan och en spelidé som verkar vara helt obefintlig ?
Nutarviguld

Re: Silly season: Seriösa rykten 20/21

Inläggav Zico » 30 november 2020, 13:36

lejacques skrev:Måndag. Vi trodde något skulle hända. Det hände något. Mot guldet...!

Skämtåsido. Svensson är en helt ok lösning. Skulle inte vara främmande för att se en förlängning om han fortfarande håller.

Nicklas Rahm ledde träningen idag, så han sitter säkert. Johan Hult värvade Marcus Svensson, så han sitter säkert. Av det jag hör, kommer de förändringar som sker, ske inom spelartruppen. Spelare är på väg in.
Zico

Inläggav savemejebus » 30 november 2020, 14:01

Zico skrev:
lejacques skrev:Måndag. Vi trodde något skulle hända. Det hände något. Mot guldet...!

Skämtåsido. Svensson är en helt ok lösning. Skulle inte vara främmande för att se en förlängning om han fortfarande håller.

Nicklas Rahm ledde träningen idag, så han sitter säkert. Johan Hult värvade Marcus Svensson, så han sitter säkert. Av det jag hör, kommer de förändringar som sker, ske inom spelartruppen. Spelare är på väg in.

Har du hört att Johan Hult sitter säkert eller är det endast baserat på att han värvade Marcus?
Känns som en rätt bra lösning förövrigt
savemejebus

Inläggav lejacques » 30 november 2020, 14:03

Kan tycka att klubbens tystnad är väldigt märklig.

Vid den här tiden när det gick skit med Dahlén valde man att kommunicera utåt att man sänkt målen. Att truppen skulle förstärkas.
Vid den här tiden med Lindbom när det gick uslare än vanligt fick han sparken.

Är HV som förening så tondöva att de inte fattar att folk har frågor, att folk är bekymrade, att folk är upprörda? Dagen är visserligen inte slut, men en fullständig katastrofvecka och en minst sagt bekymmersam tabellposition, och så säger man... Ingenting. Här är ju ett problem med publiklösa matcher. Det finns ingen som kan bua åt eländet. Inte ens med hörselkåpor på hade publikens missnöje kunnat undgå Hult och Agne.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav FirstSwitch » 30 november 2020, 15:12

Zico skrev:

Intressant och se vad som kommer ske i klubben om det sker något men vi är på allvar på gränsen till att åka ur om man forsätter att köra på och tror allt löser sig. Om Marcus "flytta målburen" Svensson var en billig och enkel lösning så är det väl en okej lösning över jvm-tiden.
Trodde dock man inte fick skriva korttidskontrakt eller gällde det bara nhl spelare ??
FirstSwitch

Inläggav Zico » 30 november 2020, 16:04

lejacques skrev:Kan tycka att klubbens tystnad är väldigt märklig.

Vid den här tiden när det gick skit med Dahlén valde man att kommunicera utåt att man sänkt målen. Att truppen skulle förstärkas.
Vid den här tiden med Lindbom när det gick uslare än vanligt fick han sparken.

Är HV som förening så tondöva att de inte fattar att folk har frågor, att folk är bekymrade, att folk är upprörda? Dagen är visserligen inte slut, men en fullständig katastrofvecka och en minst sagt bekymmersam tabellposition, och så säger man... Ingenting. Här är ju ett problem med publiklösa matcher. Det finns ingen som kan bua åt eländet. Inte ens med hörselkåpor på hade publikens missnöje kunnat undgå Hult och Agne.

Jag tycker faktiskt det är bra att man håller tyst. För vad skall man säga. Ska VD säga att man inte är nöjd med sportchefen och att man ser över situationen? Nej det kan man inte!
Kan sportchefen säga att han inte är nöjd med huvudtränaren och att man tittar på en lösning? Nej det kan man inte. Kan sportchefen gå ut och säga att han inte är nöjd med vissa spelare samt att man tittar på olika åtgärder? Nej, det kan man inte. Spelare och personal har ju gått ned i lön, då måste saker och ting, förändringar mm, ske i samklang med alla parter.

Föreningen är självklart inte tondöva. Man är också självklart medvetna om att något måste göras. Men det som skall ske, det som skall åtgärdas MÅSTE ske internt tills det är klart. Man kan inte låta sig schavotteras externt under pågående process.

Så lejacques, vad anser du att man skall kommunicera nu?
Zico

Inläggav Nutarviguld » 30 november 2020, 16:16

Man borde kommunicera något emot sponsorer och fans.

Tystnad i ett sånt här dåligt läge är aldrig bra.

Dock så är ju agera bättre än att prata.

Så antingen så går dom ut med något, eller så GÖR dom något åt situationen.

Hur ska vi vända den här skiten Hv ? berätta hur eller VISA hur.
Nutarviguld

Inläggav lejacques » 30 november 2020, 16:24

Jag förväntar mig inte att Agne ska såga Hult, eller Hult Rahm inför öppen ridå. Däremot en avstämning. Hur ser man på starten? Hur tänker man agera framöver? Om man inte vill prata om konkreta åtgärder så säg något som åtminstone kan lugna fansen. Vi tittar på spelarvärvningar, vi ser över spelsystemet. Vad det nu än må vara.

Att hålla helt tyst är i min värld, ja helt tondövt. Uppenbarligen har man inte uppmärksammat allt negativt som skrivs om föreningen just nu, alternativt så skiter man i det och håller tummarna för att resultaten kommer tala till deras fördel när veckan är slut. Det senare är en otrolig chansning, ett vågspel utöver det vanliga. Full pott är nog vad som krävs för att man ska stoppa den värsta blödningen. Och sannolikheten för det är rätt låg med tanke på två bortamatcher, varav en mot Rögle...
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 30 november 2020, 16:48

lejacques: Hult, Bengtsson, Rahm och flera andra inom HV, behöver inte nödvändigtvis läsa detta, otroligt negativa, forum för att bli varse all den kritik som finns.

De behöver bara läsa sina mail, som kommer i massor. Och det jag hört, är att det, oftast inte, är så särskilt snälla mail. Ofta, t o m, uttalade hot mot dem själva och deras familjer, vilket är för djävligt. Åsikterna på detta forum, är en ljum västanfläkt, i jämförelse med alla fega och anonyma mail.

Så...du kan vara helt lugn, de är inte tondöva, de fattar att ingen utanför Husqvarna Garden är tillfreds med hur saker och ting utvecklar sig på isen. Inte ens de själva, som sitter innanför Gardens väggar, är tillfreds med situationen. Men du, och vi andra, kan vara övertygade om att man jobbar, STENHÅRT, på att lösa det hela. Men....det är en process. Och man är inte ensamma om att vilja förstärka laget, trots det pandemiska läget.
Zico

Inläggav Diabolics » 30 november 2020, 17:01

lejacques skrev:Jag förväntar mig inte att Agne ska såga Hult, eller Hult Rahm inför öppen ridå. Däremot en avstämning. Hur ser man på starten? Hur tänker man agera framöver? Om man inte vill prata om konkreta åtgärder så säg något som åtminstone kan lugna fansen. Vi tittar på spelarvärvningar, vi ser över spelsystemet. Vad det nu än må vara.

Att hålla helt tyst är i min värld, ja helt tondövt. Uppenbarligen har man inte uppmärksammat allt negativt som skrivs om föreningen just nu, alternativt så skiter man i det och håller tummarna för att resultaten kommer tala till deras fördel när veckan är slut. Det senare är en otrolig chansning, ett vågspel utöver det vanliga. Full pott är nog vad som krävs för att man ska stoppa den värsta blödningen. Och sannolikheten för det är rätt låg med tanke på två bortamatcher, varav en mot Rögle...

Jag tycker du är aningen oödmjuk inför problematiken här. Jag tror nog ångestnivån är markant hos alla i HV och jag tror de tar detta på stort allvar. Men precis som Zico säger så behöver man lista ut vad åtgärderna är, säkerställa att de går att genomföra, få OK från alla instanser, för att sedan gå ut med info.

Jag tror inte föreningen är så kass att man suttit på nävarna sista tiden. Självklart har folk funderat och eventuellt finns redan en plan, men det kommer dröja innan den är OK-ad med alla och redo att kommuniceras utåt. Kommer det ett uttalande inom ett par timmar, ja då kan vi stor sannolikhet säga att de startat denna process för länge sedan, kommer det inte det så betyder det att de är i processen.

Att nu kräva svar omedelbart är inte seriöst. Vi vill inte ha en förening som handlar i affekt? Även om man inte kommit igång förens i morse med krisarbetet, eller ens startat nu, så vill jag inte ha pubertala (favoritord) och känslomässiga utspel som inte är genomtänkta eller förankrade.

Vi kan bara bedöma detta arbete i efterhand, att gå ut nu å kritisera en del av det arbetet (kommunikationen) utan att förstå processen är inte rättvist. Ja, jag saknar oxå kommunikation, men jag är införstådd med att saker måste göras professionellt. Kunde man startat tidigare? Ja, men aldrig kommer man kunna ligga i fas med kommunikationen, den kommer alltid att lagga efter händelseförloppet, annars skjuter man sig i foten.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 30 november 2020, 17:04

lejacques skrev:Jag förväntar mig inte att Agne ska såga Hult, eller Hult Rahm inför öppen ridå. Däremot en avstämning. Hur ser man på starten? Hur tänker man agera framöver? Om man inte vill prata om konkreta åtgärder så säg något som åtminstone kan lugna fansen. Vi tittar på spelarvärvningar, vi ser över spelsystemet. Vad det nu än må vara.

Bortamatch mot Rögle ger mig flashback från året när Lindbom sparkades. Första matchen efter var mot Rögle borta. Man var skapligt utspelade den matchen men Wennström lyckades snubbla in en puck och HV vann den. Efter den matchen blev HV bättre och bättre. Hoppas på liknande scenario imorgon
DocSeverinsen

Inläggav savemejebus » 1 december 2020, 20:08

Stoa överens med HV enligt Sportbladet
savemejebus

Inläggav SEMPER FIDELIS » 1 december 2020, 20:36

Era reflektioner kring Stoa är klar?
SEMPER FIDELIS

Inläggav Dovahkiin » 1 december 2020, 20:47

SEMPER FIDELIS skrev:Era reflektioner kring Stoa är klar?

Tycker det är mkt bra i så fall. Han håller hög SHL klass. Kan va gött me lite nytt blod.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav mrnorrland » 1 december 2020, 21:02

Dovahkiin skrev:

Tycker det är mkt bra i så fall. Han håller hög SHL klass. Kan va gött me lite nytt blod.

Han måste ha fått världens drömkontrakt för at villja spela i denna förvuvarande skitklubb
mrnorrland

Inläggav frippe-borås » 1 december 2020, 21:23

Kommer ändå inte hjälpa när Hult har byggt detta lag!
Det är renovering högre upp denna gång som kan rädda oss!
Annars åker vi och möter lag som Tingsryd och Karlskoga nästa säsong!
Vill vi det? Verkar fan inte bättre!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav FirstSwitch » 2 december 2020, 00:09

Dovahkiin skrev:

Bra poängproduktion i Örebro förra säsongen men tror hans ledaregenskaper och rutin kan vara väldigt nyttigt stt få in i HV truppen. En förstacenter som nog är mer van med pressen än Lias.
FirstSwitch

Inläggav Quila » 2 december 2020, 00:53

Rykten om internt krismöte imorgonbitti, där Headcoach och en av våra assisterandes (troligen Nyman) framtid diskuteras.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 2 december 2020, 00:59

Quila skrev:Rykten om internt krismöte imorgonbitti, där Headcoach och en av våra assisterandes (troligen Nyman) framtid diskuteras.

Intressant. Skulle du säga att det är trovärdiga rykten eller bara rykten?

Apropå Nyman. Var han med idag? Har typ inte noterat honom i båset sen efter coronautbrottet.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 327 Karlsson » 2 december 2020, 01:06

lejacques skrev:
Quila skrev:Rykten om internt krismöte imorgonbitti, där Headcoach och en av våra assisterandes (troligen Nyman) framtid diskuteras.

Apropå Nyman. Var han med idag? Har typ inte noterat honom i båset sen efter coronautbrottet.

Jag såg ingen Nyman idag heller. Däremot tyckte jag mig se huvudtränaren för J20, Patrik Andersson, i båset.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav SEMPER FIDELIS » 2 december 2020, 01:13

Intressant!

Men vad tycker ni? Är det tränarna som är problemet eller är problemet högre upp?

Personligen känns det som att man inte kan ge tränarna skulden ännu en gång efter dessa år av tränare som fått gå. Grundproblemet måste vara någonting annat...
SEMPER FIDELIS

Inläggav Nutarviguld » 2 december 2020, 08:54

FirstSwitch skrev:
Dovahkiin skrev:

Bra poängproduktion i Örebro förra säsongen men tror hans ledaregenskaper och rutin kan vara väldigt nyttigt stt få in i HV truppen. En förstacenter som nog är mer van med pressen än Lias.

Frågan är bara varför Örebro inte förlängde med sin framgångsrike förste center?
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 2 december 2020, 08:55

Here we go again. Hult undviker ännu en kula med ", tränarens fel"
Nutarviguld

Inläggav Quila » 2 december 2020, 09:29

lejacques skrev:

Jag bedömer dom som trovärdiga. Samma källa som sa att Stoa var klar till mig i lördags och det verkar ju kunna stämma. Enligt honom skulle mötet vara innan dagens träning.
Quila
Moderator

Inläggav shitkicker » 2 december 2020, 09:53

Quila skrev:
lejacques skrev:

Jag bedömer dom som trovärdiga. Samma källa som sa att Stoa var klar till mig i lördags och det verkar ju kunna stämma. Enligt honom skulle mötet vara innan dagens träning.

Intressant. Men det är nog nödvändigt att göra en förändring. Som sades i en annan tråd så är det tydligt att spelarna inte tror på spelsystem och spelidé. Och det på goda grunder vill jag påstå. Detta måste åtgärdas annars kommer man aldrig att kunna vända på det här. Och då spelar det ingen roll vilka spelare man tar in under säsongen.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Quila » 2 december 2020, 10:11

Håller med, en förändring är nästintill oundvikligt i detta läget. Är inte säker på att Rahm får gå, men han har från idag officiellt ”kniven mot strupen” och kan han inte väcka laget, så är hans tid kommen inom de närmsta matcherna.

Någon som har bra koll på marknaden i övrigt bland vassa ersättare till Lias/Sandin? Jag är urusel på marknaden i övrigt men är tydligen en annan center av hög rang som man för långtgående samtal med. Står mellan Stoa och ”denna” som tydligen ska ha kommit in sent i bilden men nu väckt stort intresse..?
Quila
Moderator

Inläggav Zico » 2 december 2020, 10:50

Quila skrev:
lejacques skrev:

Nyman var inte i båset mot Rögle. En del rykten säger han är förhållandevis besvärligt drabbad av covid19. Ett annat rykte säger att han helt enkelt tröttnat på Rahm, spelsystem mm. Nyman har tydligen alltid varit en tjurig jävel som går sina egna vägar, så fan vet vad som stämner.

Men något måste hända, för den tränarkonstellationen man har, kommer inte att vända på det här. Den var fel från början.
Zico

Inläggav DocSeverinsen » 2 december 2020, 10:59

Quila skrev:Håller med, en förändring är nästintill oundvikligt i detta läget. Är inte säker på att Rahm får gå, men han har från idag officiellt ”kniven mot strupen” och kan han inte väcka laget, så är hans tid kommen inom de närmsta matcherna.

Någon som har bra koll på marknaden i övrigt bland vassa ersättare till Lias/Sandin? Jag är urusel på marknaden i övrigt men är tydligen en annan center av hög rang som man för långtgående samtal med. Står mellan Stoa och ”denna” som tydligen ska ha kommit in sent i bilden men nu väckt stort intresse..?

Stoa är väl främst ytter..?
Så Stoa bör väl rimligtvis vara ersättare för Sandin?
DocSeverinsen

Inläggav Lux » 2 december 2020, 11:06

Intressanta rykten gällande Nyman. Hoppas både för hans hälsas skull och HV att anledningen är att han har tröttnat på Rahm och spelsystemet. Han lär ju isf inte vara ensam om det och då skulle ett tränarbyte göra underverk (allt är relativt).

Men står fast vid att, utöver spelsystemet, så ligger det största problemet på backsidan. Måste få in ett spelskicklig back samt att Williamson eller Arrell kommer tillbaka snart. Arrell sticker väl inte ut på något sätt men tycker alltid att han spelar enkelt och stark i närkamper.

OT, kul första år för Husqvarna som arenasponsor. Ingen publik och en betydande risk för att laget åker ur.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav 327 Karlsson » 2 december 2020, 11:10

DocSeverinsen skrev:
Quila skrev:Håller med, en förändring är nästintill oundvikligt i detta läget. Är inte säker på att Rahm får gå, men han har från idag officiellt ”kniven mot strupen” och kan han inte väcka laget, så är hans tid kommen inom de närmsta matcherna.

Stoa är väl främst ytter..?
Så Stoa bör väl rimligtvis vara ersättare för Sandin?

Nu har jag inte tittat på all statistik från förra säsongen, men i dom 10 avslutande matcherna är han iaf listad som center.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

FöregåendeNästa

Återgå till HV71