Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

jordfelsbrytare skrev:Saxat från Expressens senaste artikel:
Johan Svensson:
Nick Shore är trots allt en chansning. Hans defensiv får jag ganska tydliga rapporter på att den inte är speciellt bra.
Johanna Dahlen:
Att värva in Shore som en spetsspelare känns spontant inte klockrent just nu, då han åren i nordamerika varit mer defensivt lagd
Dovahkiin skrev:jordfelsbrytare skrev:Saxat från Expressens senaste artikel:
Johan Svensson:
Nick Shore är trots allt en chansning. Hans defensiv får jag ganska tydliga rapporter på att den inte är speciellt bra.
Johanna Dahlen:
Att värva in Shore som en spetsspelare känns spontant inte klockrent just nu, då han åren i nordamerika varit mer defensivt lagd
Det där med hur de va i tex AHL/NHL säger inte så mkt faktiskt. Ofta man ser spelare komma från de ligorna som haft en lite mer undanskymd roll och tok dominerat i SHL. Jag väljer vara positiv till Shore, tror han lätt överglänser resten av våra centrar.
jordfelsbrytare skrev:Dovahkiin skrev:jordfelsbrytare skrev:Saxat från Expressens senaste artikel:
Johan Svensson:
Johanna Dahlen:
Det där med hur de va i tex AHL/NHL säger inte så mkt faktiskt. Ofta man ser spelare komma från de ligorna som haft en lite mer undanskymd roll och tok dominerat i SHL. Jag väljer vara positiv till Shore, tror han lätt överglänser resten av våra centrar.
Jag hoppas och vill tro att du har rätt.
Vår C sida är ju inte i närheten av tillräckligt bra.
Någon med Shores meriter bör lyfta laget.
Hur jag än vrider och vänder på det så är det Vigneault som ska bort.
Dovahkiin skrev:Hur jag än vrider och vänder på det så är det Vigneault som ska bort.
Jag tycker Vesel faktiskt, sen skicka Glad eller Billins.
lejacques skrev:Så skulle det absolut kunna se ut mrnorrland. Sen kan jag väl personligen tycka att Martinsson bör degraderas till tredjebackpar, eller åtminstone att hans speltid speglar en sådan roll. Tycker inte det blivit bättre sedan han fick Hjalmarsson bredvid sig, så känns lite bortkastat att ge honom den platsen...
Nu blir det ju väldigt spännande att se hur Nubben agerar vad gäller spelare bort. Jag kan tycka att Marcus Davidsson gjort det bra den senaste tiden i en fjärdelina bredvid Hansson och Lindbäck. Samtidigt. Den rollen kanske är bättre att ge till Fisken, ett framtidslöfte.
Lättast att bryta med är Davidssonbröderna och Vignault då samtliga sitter på ettårskontrakt. Vi kommer dock sakna Nättinen och Önerud under en tid så det lär inte vara aktuellt att bryta med samtliga.
Hur jag än vrider och vänder på det så är det Vigneault som ska bort.
På backsidan är det många som "tävlar" om att försvinna. Spelmässigt tror jag inte det spelar någon roll om det är Glad, Torp, Billins eller Westerlund som får agera sjunde. Men känslan, med tanke på ryktena, är att det är Westerlund som ryker först.
jordfelsbrytare skrev:Saxat från Expressens senaste artikel:
Johan Svensson:
Johanna Dahlen:
HVsvenskafans skrev:jordfelsbrytare skrev:Saxat från Expressens senaste artikel:
Johan Svensson:
Johanna Dahlen:
Nick Shore är känd för sin defensiv och grym tekare. Hans problem är att han inte skapar så mycket framåt, väldigt trubbig på NHL-nivå.
Killer#41 skrev:Ser att flera tror att Hv:s nya Finska back stjärna heter Koski,han heter Kaski o inget annat.
Finsk klassback det här bara måste bli bra mina vänner!!
Yennefer skrev:Killer#41 skrev:Ser att flera tror att Hv:s nya Finska back stjärna heter Koski,han heter Kaski o inget annat.
Finsk klassback, det älskar vi! Lethonen, Puistola, Niskanen, Luoma, Jouni Loponen (en personlig favorit!).
Här finns stora skridskor att fylla. Jag känner mig hoppfull
Killer#41 skrev:Ser att flera tror att Hv:s nya Finska back stjärna heter Koski,han heter Kaski o inget annat.
Danken skrev:Hoppas Billins blir utanför tycker han inte klarar av när motståndaren sätter press och så slår han en hel del felpass.
Nutarviguld skrev:Danken skrev:Hoppas Billins blir utanför tycker han inte klarar av när motståndaren sätter press och så slår han en hel del felpass.
Glad<Billins alla dagar i veckan
Danken skrev:Nutarviguld skrev:Danken skrev:Hoppas Billins blir utanför tycker han inte klarar av när motståndaren sätter press och så slår han en hel del felpass.
Glad<Billins alla dagar i veckan
Köra på 6 backar vore optimalt för vinstchanserna. Hoppas det blir så sen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst