Soderstrom skrev:Detta är inte ett ifrågasättande, utan en genuin fråga - Vad ser folk i Miele?
I mina ögon åker han mycket skridskor och vill mycket så länge det är i offensiv zoon, men får ut otroligt lite både i passningsspelet och i spelet. Dålig på att återta pucken och att hjälpa till att behålla längden i anfallen. Loj och lat i defensiv zoon. -8 i +/- (sämst i laget) Tar många onödiga 2:or (flest i laget). I mina ögon bidrar detta till att Petersson försvinner och har svårt att göra de han är bäst på vilket är spelet med puck, under kontroll.
Nu vet jag inte vilken center som hade gjort det bättre, men är jag helt ute och cyklar?
Ja man har ju svårt att se att Miele kunde vara kapten för det amerikanska landslaget i senaste OS. Sänder ju inte direkt kaptensvibbar omkring sig. Även om det finns många rikspuckon i staterna så tror jag ändå inte samtliga i amerikanska ledarstaben vid denna tid var just det.
På försäsongen tycker jag faktiskt att Miele visade klass. Fina passningar och skills som man kan förvänta sig av förstacenter. Kände mig nöjd och övertygad att han skulle leverera i SHL. Dock vet ju alla, inte minst vi HV-fans, att försäsong och SHL-säsong är något helt annat.
Någonstans på vägen försvann den Miele man såg på försäsongen och som USA såg som kapten.
Antingen är Miele en medgångsspelare som fick det tufft när det började gå emot eller trivs han inte med hur spelsystemet fungerar i HV, alternativt fel spelare omkring sig. (Precis som vi snackar om AP.)
Som alltid ligger väl sanningen nån stans mitt emellan alltihop. Med detta sagt är vi, som alla vet, i skriande behov av en förstacenter. En riktigt kapten som kör i med och motgång och lyfter spelare omkring sig.
Med facit i hand kan vi ju skylla Nubben för denna vävning men ärligt var vi nog inte många som klagade när den kom…