Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Inläggav Garlic » 20 april 2018, 14:24

#87 skrev:
Garlic skrev:
Robert.76 skrev:Nu känns centersidan väldigt bra tycker jag, ska bli väldigt spännande att se Ljungh i HV!

Skönt med en riktig förstacenter!

Fast Ljungh är ingen förstacenter i ett topp-lag i SHL.

Stabil och pålitlig andracenter? Absolut. Ledande center i förstakedjan? Nja..

Rätt säker på att han är ämnad som det, tror dessutom det är svårt att lösa en bättre center.
Garlic

Inläggav Nutarviguld » 20 april 2018, 14:47

Som första center, helt ok men inte mer (ingen Davidsson Christensen)
Som andra center? Sjukt bra

Vår center sida är grymt bred och gämn men vi behöver poäng sprutor och framförallt en playmaker pp center
Nutarviguld

Inläggav FirstSwitch » 20 april 2018, 15:00

Tycker centersidan ser mycket starkare ut nu än den gångna truppen. Mer rutin och ledaregenskaper med Ljung och joakim Andersson istället för Stenlund och Ejdsell, mer fokus på laget än tankar på nhl.
Får vi även in Johan Johnsson så har vi oxå en bra bredd på centersidan.
FirstSwitch

Inläggav 15:48 » 20 april 2018, 16:17

Har svårt att se Johan Johnsson storhet. Såg förvisso bara några matcher under slutspelsserien men då imponerade han inte. Känns som en tveksam värvning om så blir fallet. Hoppas jag har fel. Vad säger ni som sett honom mer?
15:48

Inläggav hammare7 » 20 april 2018, 16:25

15:48 skrev:Har svårt att se Johan Johnsson storhet. Såg förvisso bara några matcher under slutspelsserien men då imponerade han inte. Känns som en tveksam värvning om så blir fallet. Hoppas jag har fel. Vad säger ni som sett honom mer?

Ok för en 3-4 kedjeroll. Från byggdes som man kan ha med i en stomme framöver. Ingen spets men bra breddspelare
hammare7

Inläggav RJ--92 » 20 april 2018, 17:21

hammare7 skrev:
15:48 skrev:Har svårt att se Johan Johnsson storhet. Såg förvisso bara några matcher under slutspelsserien men då imponerade han inte. Känns som en tveksam värvning om så blir fallet. Hoppas jag har fel. Vad säger ni som sett honom mer?

Ok för en 3-4 kedjeroll. Från byggdes som man kan ha med i en stomme framöver. Ingen spets men bra breddspelare

Den spelaren du beskriver som han skulle vara, den tycker jag att truppen redan har i Erik Andersson.
RJ--92

Inläggav hammare7 » 20 april 2018, 20:08

RJ--92 skrev:
hammare7 skrev:

Den spelaren du beskriver som han skulle vara, den tycker jag att truppen redan har i Erik Andersson.

Fast Erik andersson har vart i HV nu ett tag och inte gjort nått väsen av sig. Tycker det är dags man skeppar iväg han.

Johan har lite mer än bra skridskoåkning som erik är bra på. Johan har ok spelsinne, ok skott, ok teknik och bra defensivt.

Han är lite av en lateblommer
hammare7

Inläggav spaawn » 20 april 2018, 20:43

Suverän tekare också, vann väl otroliga 100% av tekningarna i serien mot karlskrona (minns ärligt talat inte om det var hela serien eller bara i den sista matchen, men ändå). Perfekt för en 4:E lina.
spaawn

Inläggav 15:48 » 21 april 2018, 08:03

spaawn skrev:Suverän tekare också, vann väl otroliga 100% av tekningarna i serien mot karlskrona (minns ärligt talat inte om det var hela serien eller bara i den sista matchen, men ändå). Perfekt för en 4:E lina.

Tekningsskills är ju viktigt och något som vi behöver i truppen. Tycker dock redan vi har den perfekta fjärdecentern i Bengtsson. Känns som det redan finns vingar som är bättre. Men visst är det bra med bredd på centersidan så jag kanske kan förstå värvningen ändå. Ge mig bara lite tid... ;-)
15:48

Inläggav Blue Vision » 21 april 2018, 11:05

Ljungh är oneklingen en helt strålande värvning. Ifjol kändes centersidan riktigt sårbar, och som vår svagaste punkt på förhand. I år har man identifierat problemet och lyckats stärka upp rejält. Ljungh, Andersson, Gustafsson och Bengtsson känns otroligt starkt. Dessutom i en tid där svenska centrar är bristvara på marknaden. Stor eloge till J&J som löst detta.
Blue Vision

Inläggav Iman » 21 april 2018, 14:24

Blue Vision skrev:Ljungh är oneklingen en helt strålande värvning. Ifjol kändes centersidan riktigt sårbar, och som vår svagaste punkt på förhand. I år har man identifierat problemet och lyckats stärka upp rejält. Ljungh, Andersson, Gustafsson och Bengtsson känns otroligt starkt. Dessutom i en tid där svenska centrar är bristvara på marknaden. Stor eloge till J&J som löst detta.

Jaa, Ljungh känns väl bra. Men Gustafsson, Bengtsson, Andersson? Otroligt starkt? :(

Edit; sorry, trodde du menade Erik Andersson..
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav tommy1985a » 21 april 2018, 19:31

Johan Johnsson minns jag att man hoppades lite på, för det syntes att han hade något som borde kunna ta honom till en producerande lina i SHL. Främst var väl hans spelsinne, riktigt bra passningsläggare om jag inte minns fel. Hoppas man knyter upp honom samt Strandberg. Och rycker i Sandberg, Önerud och Andre.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav hammare7 » 21 april 2018, 20:17

tommy1985a skrev:Johan Johnsson minns jag att man hoppades lite på, för det syntes att han hade något som borde kunna ta honom till en producerande lina i SHL. Främst var väl hans spelsinne, riktigt bra passningsläggare om jag inte minns fel. Hoppas man knyter upp honom samt Strandberg. Och rycker i Sandberg, Önerud och Andre.

tror strandberg skrev kontrakt med dig
hammare7

Inläggav RJ--92 » 21 april 2018, 23:34

hammare7 skrev:
tommy1985a skrev:Johan Johnsson minns jag att man hoppades lite på, för det syntes att han hade något som borde kunna ta honom till en producerande lina i SHL. Främst var väl hans spelsinne, riktigt bra passningsläggare om jag inte minns fel. Hoppas man knyter upp honom samt Strandberg. Och rycker i Sandberg, Önerud och Andre.

tror strandberg skrev kontrakt med dig

Stämmer, kontrakt fram tills 19/20 för honom där.
RJ--92

Inläggav Nutarviguld » 23 april 2018, 12:40

Våran fw sida är nu full? Klart Wärn och Engwall kan försvinna men just nu är den full och vad ska man säga? Vem ska göra målen och poängen undrar jag? Jävligt bred forward sida men vart är spetsen? Vilka forward ska få igång vårt pp?
Nutarviguld

Inläggav Nick » 23 april 2018, 14:17

Nutarviguld skrev:Våran fw sida är nu full? Klart Wärn och Engwall kan försvinna men just nu är den full och vad ska man säga? Vem ska göra målen och poängen undrar jag? Jävligt bred forward sida men vart är spetsen? Vilka forward ska få igång vårt pp?

Var har du läst detta är de rtt uttalande som Hult gjort eller nåt du själv spekulerar i? Vi lär nog ta in nån mer forward om vi får möjlighet. Läs önerud eller andre. Sen lär Brännström bli utlånad.
Nick

Inläggav Nutarviguld » 23 april 2018, 15:44

Vi har 14 forwards
Nutarviguld

Inläggav Sir Ward » 24 april 2018, 18:51

Simon Önerud "klar". Har ingen 100% källa som brodern, men indikationerna ringer blågul saftblandare.
Källa: Två(2)oberonde av varandra. Intervjuat båda, ena är en kompis som fortfarande inte haft fel.
Ni väljer.

Väljer denna tråd pga icke hundra. Viktigt.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav tommy1985a » 24 april 2018, 18:54

Sir Ward skrev:Simon Önerud "klar". Har ingen 100% källa som brodern, men indikationerna ringer blågul saftblandare.
Källa: Två(2)oberonde av varandra. Intervjuat båda, ena är en kompis som fortfarande inte haft fel.
Ni väljer.

Hoppas!
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav FirstSwitch » 24 april 2018, 19:00

Sir Ward skrev:Simon Önerud "klar". Har ingen 100% källa som brodern, men indikationerna ringer blågul saftblandare.
Ni väljer.

Kul med nåt positiv idag :D , tack Ward litar på dig, kom tillbaka nu Önegud.
FirstSwitch

Inläggav Calle2 » 24 april 2018, 19:44

Enligt Madhawken lade HV det högsta budet på Niclas Burstöm som istället ska ha valt Lakers. Tung dag idag...
Calle2

Inläggav hejahv » 25 april 2018, 07:20

Ni väljer.

Hade varit underbart! Kan ta ett tag innan det presenteras va?
hejahv

Inläggav Nick » 25 april 2018, 07:34

hejahv skrev:
Ni väljer.

Ja inte innan 1: a maj. Då khl lagen ej får förhandla ned andra lag före dess. Om jag inte är ute och cyklar så tror jag det ligger till på det viset. Dock värt att vänta lite på. Om de nu är klart. Fast mig veterligen så har sir ward sällan haft fel.
Underbart. Vi får hem en riktig vinnarskalle o jag tror han kommer bli kapten.
Nick

Inläggav RJ--92 » 25 april 2018, 16:39

Nick skrev:
hejahv skrev:
Ni väljer.

Ja inte innan 1: a maj. Då khl lagen ej får förhandla ned andra lag före dess. Om jag inte är ute och cyklar så tror jag det ligger till på det viset. Dock värt att vänta lite på. Om de nu är klart. Fast mig veterligen så har sir ward sällan haft fel.
Underbart. Vi får hem en riktig vinnarskalle o jag tror han kommer bli kapten.

Rätt gällande KHL, men redan detta fönster så har Mora presenterat Adam Masuhr (Fd Andersson)
RJ--92

Re: Silly season: Seriösa rykten 18/19

Inläggav hammare7 » 26 april 2018, 09:21

PapaEmeritus skrev:Ny spelare klar avslöjar Hult på årsmötet. Kommer presenteras inom ett par dagar. Fredagspresentation a la Johan Freijd?

Troligtvis är det Önerud

Källa: sir words forum inlägg
hammare7

Inläggav jordfelsbrytare » 26 april 2018, 10:02

Oj Thörngren åter den såg jag inte riktigt komma heller.
Känns lite märkligt skeppades iväg för 1 år sedan medioker i Fbk och tillbaka i HV71 på 2års. Bra med bredd och Thörngren finns det förhoppningsvis utveckling i men det lär betyda att någon kommer lämna/bryta kontrakt
jordfelsbrytare

Inläggav frippe-borås » 26 april 2018, 10:31

Vet inte vad jag ska tycka om detta med Thörngren.
Fick ju det att lossna ett tag där i FBK.

Men vart är målskytten jag efterfrågat? Vi måste ha in en målskytt!
Thörngren är absolut en kille med fart och kan få sitt stora genombrott i år.
Men Hult vi behöver en pålitlig sniper i laget. Vi kan inte komma in till serien i år igen med ett mellanmjölkslag!

Måste ju ha lärt sig av förra säsongen.
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 26 april 2018, 12:56

frippe-borås skrev:Vet inte vad jag ska tycka om detta med Thörngren.
Fick ju det att lossna ett tag där i FBK.

Men vart är målskytten jag efterfrågat? Vi måste ha in en målskytt!
Thörngren är absolut en kille med fart och kan få sitt stora genombrott i år.
Men Hult vi behöver en pålitlig sniper i laget. Vi kan inte komma in till serien i år igen med ett mellanmjölkslag!

Måste ju ha lärt sig av förra säsongen.

Det tråkiga är att vi behöver få in mer än 1 målskytt, önerud OCH andree kanske kan rädda detta men inte endast 1 topforward i ett helt jävla lag fullt med duktiga tredje kedjan spelare, Ljungh i andra kedjan typ
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 30 april 2018, 13:01

Markus Lauridsen klar. Från DEL.
Undra vem han ersätter? Zanetti får man hoppas
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 30 april 2018, 14:03

Såhär ser laget ut just nu:

M1: Felix Sandström
M2: Adam Åhman
M3: Jonas Gunnarsson NY!

Kommentarer: Målvaktsidan kan mycket väl bli riktigt bra, Gunnarsson har en jävligt hög topp, Sandström är jag skeptisk emot men kanske kan bli bra även han, Åhman är en sjuk talang som jag gärna ser få spela mycket

B1: Kristofer Berglund
B2: Christoffer Persson
B3: Lawrence Pilut (Kommer lämna för NHL)
B4: Alexander Ytterell
B5: Martin Fehervary NY!
B6: Didrik Strömberg NY!
B7: Markus Lauridsen NY!
B8:

Kommentar backsidan: 2 platser kvar att fylla nu med Pilut inräknad som förlust, på dessa två positioner MÅSTE vi få in en sjuklig spets för att denna backsida ska bli bra, just nu väldigt mycket mellan mjölk här med utvecklings potential egentligen bara på 2 backar.. Ser gärna två offensivt riktigt duktiga backar med bra skott så att vi kan bygga ett Petrasek Pouistola PP igen där varje spelare har potential att stänka in mål

F1: Mattias Tedenby
F2: Martin Thörnberg
F3: Anton Bengtsson
F4: Oscar Sundh
F5: Erik Andersson
F6: Isac Brännström
F7:
F8: David Gustafsson
F9: Robin Figren
F10: Sebastian Wännström
F11: Max Wärn
F12: Pierre Engvall
F13: Joakim Andersson NY!
F14: Markus Ljungh NY!
F15: Johan Johnsson NY!

Kommentar forwardsidan: Här är det verkligen mellanmjölk deluxe, och detta med 14 forwardplatser fyllda...otroligt oroande för mig, man MÅSTE ersätta Ullström men en jävligt hög klass spelare typ Andree och om Engwall försvinner så måste det in en hög klass spelare här också, dessutom skulle jag vilja se Wärn ut och Önerud eller en spelare av hans kaliber in, då kan vi äntligen kalla forwardsidan för bra igen, men just nu är den mycket oroande, extremt bred men med sjukt lite offensiv spets. Har sjukt svårt att se någon av våra nuvarande forwards i en första kedja i ett lag som siktar högt.
Anser att det MÅSTE in tre spetsforwards (första kedjan) helt enkelt, (bara två om Engwall stannar)

Man kan aldrig se in i framtiden men just utvecklingspotentialen på denna forwardsidan tycker jag personligen känns svar, vem har potential att bli bättre nästa säsong ? David såklart men vem mer ? kanske Wännström om han inte går sönder igen, men sen har jag svårt att se de gamla gubbarna ta stora kliv

EDIT: Ser gärna att man gör sig av med Figren också till förmån för mer istid till spelare som Johan Johnsson, Isac brännström och Erik Andersson
Nutarviguld

FöregåendeNästa

Återgå till HV71