Tråden om: HV71 Dam

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71 Dam

Inläggav frippe-borås » 11 mars 2017, 18:42

Grymt bra jobbat tjejer och grattis till SM final!!
Nu går vi för guldet!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav KungSune » 11 mars 2017, 19:12

HaHa. Sicken jävla skräll!
GRATTIS!
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav Macce » 11 mars 2017, 19:14

GRATTIS TILL FINALPLATSEN!! :D
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav HV-supportern » 11 mars 2017, 20:20

Överstyvt! :D
HV-supportern

Inläggav NightWalker » 11 mars 2017, 20:59

Riktigt stort.
Hur är det nu, det är andra slutspelet -- första gången man vinner en slutspelsserie -- går till final, inte sant?

Hur som haver, kör hårt nu; kan man slå ut Luleå så kan man ju likväl slå DIF eller LHC av bara farten! :)
NightWalker

Inläggav lejacques » 11 mars 2017, 21:35

Fantastiskt!

Nu hoppas jag NBS styr upp en riktig hemmafest på onsdag. Med all respekt för de som engagerar sig i supporterklubben, men jag tycker det har funnits en extrem flathet de senaste åren. Kanske märks det på herrarnas publiksiffror. Om inte annat får Linda Brevitz och Johan Freijd gå all in på att mobilesera fans inför Finalen. För självklart ska publikrekordet slås - igen!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav #22 Bemersten » 11 mars 2017, 21:51

Mkt bra och framförallt kul för tjejerna och föreningen HV71 . Grattis. Kör för guld nu!
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Turisas88 » 12 mars 2017, 00:32

Extremt roligt att det går så bra för dam sidan i HV71 ... Riktigt stort bara att slå ut suveräne Luleå , gå för guld nu tjejer :D
Turisas88

Inläggav mrbeach » 12 mars 2017, 00:46

sussan skrev:Luleå/MSSK valde HV71 till semi.
Det ska de bitter få ångra. ;)

Så RÄTT Så :!:
:D :D :D
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav Macce » 12 mars 2017, 01:38

mrbeach skrev:

:D :lol: :D
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Junior » 12 mars 2017, 12:35

Riktigt mäktigt! Så sjukt grymt av laget.

Tänk om både dam- och herrlaget vinner guld i år.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav BlackIce » 12 mars 2017, 15:08

Kan man se ett sammandrag av målen någonstans?
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav sussan » 13 mars 2017, 08:15

Macce skrev:
mrbeach skrev:

:D :lol: :D

Det är alltid roligt att få säga: vad var det jag sa?
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Groucho » 14 mars 2017, 18:25

Wow. Ord kan inte beskriva hur stolt (och förvånad) jag blev när jag såg att HV hade slagit ut Luleå med 2-0 i matcher. Bara att gå för guldet nu! :D
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Sir Ward » 14 mars 2017, 21:54

Oerhört imponerad och starkt jobbat. Mycket går vår väg denna säsong och blir fasen dubbla guld.

Stor eloge till tränarna Ulf Johansson och Lucas Frey.
Värvat stora och duktiga namn - trots minimal budget är mycket bra jobbat.

Macce - En matchtråd med klocka och övrigt godis är beställt. Detta är fan en order ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Regnet » 15 mars 2017, 19:16

Om nån missat att det sänds i svtplay (vilket jag gjorde eftersom det fan inte går att få info om nånting när det gäller damhockey) så sänds matchen här: http://www.svtplay.se/video/12375538/ishockey-sm-final-damer/ishockey-sm-final-damer-15-mar-20-00

När jag ändå "rantar": Vart finns highlights från matcherna? Hur fan ska man få upp intresset för damhockey om det är omöjligt att följa??
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav bogani » 15 mars 2017, 19:34

Regnet skrev:Om nån missat att det sänds i svtplay (vilket jag gjorde eftersom det fan inte går att få info om nånting när det gäller damhockey) så sänds matchen här: http://www.svtplay.se/video/12375538/ishockey-sm-final-damer/ishockey-sm-final-damer-15-mar-20-00

När jag ändå "rantar": Vart finns highlights från matcherna? Hur fan ska man få upp intresset för damhockey om det är omöjligt att följa??

Så sant så. Jag gnällde på HVTV's inslag om rekordmatchen. Hela reportaget kördes med musik i bakgrunden. Inte en enda gång fick man höra hurvida det var något tryck på publiken.
bogani

Inläggav sussan » 15 mars 2017, 19:47

sir Ward skrev:Oerhört imponerad och starkt jobbat. Mycket går vår väg denna säsong och blir fasen dubbla guld.

Stor eloge till tränarna Ulf Johansson och Lucas Frey.
Värvat stora och duktiga namn - trots minimal budget är mycket bra jobbat.

Macce - En matchtråd med klocka och övrigt godis är beställt. Detta är fan en order ;)

Var är matchtråden?
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav lejacques » 15 mars 2017, 20:01

Har slängt ihop matchtråd. Syns där!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav KungSune » 16 mars 2017, 14:00

Nästa finalmatch krockar med HV-FBK.
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav Diabolics » 16 mars 2017, 14:17

KungSune skrev:Nästa finalmatch krockar med HV-FBK.

Svinbra, dubbelseger kommer sitta gött! Ett öga på varje match.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Regnet » 18 mars 2017, 19:31

Väl kämpat av HV's tjejer. Synd att det inte räckte ända fram. Två täta matcher som vi lika gärna kunnat vinna. Nästa år tar vi det!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Groucho » 18 mars 2017, 21:47

Rekord matchen, 4:e platsen i serien och nu SM-silver. Stort grattis till en fantastisk säsong! Det må kännas surt nu direkt efter final förlusten men jäklar vad tjejerna och HV71 som förening ska vara stolta över vad dom har åstadkommit.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav FirstSwitch » 18 mars 2017, 22:41

Känns som det finns en bra framtid iallefall, inte minst har de ju väckt intresset för nästa säsong tror jag. Hoppas de får en hyllning för vägen till finalen var riktigt imponerande.
FirstSwitch

Inläggav sussan » 27 februari 2018, 12:48

Just nu skäms jag över HV.

Vi var i final förra säsongen. Klubben gick ut med att vinsten från 16/17 skulle satsas på juniorer och damlag. Vi har spelat snart en hel säsong utan att ha ett fullt lag ens på pappret. Var är satsningen? Vill verkligen ingen spelare komma till HV eller är det så illa att klubbledningen inte ens sökt spelare/skannat av marknaden?

Dessutom springer de andra lagen ifrån oss: http://www.pt.se/sport/luleaspelare-far-ledigt-och-bonus-10793502.aspx
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav shitkicker » 27 februari 2018, 19:23

sussan skrev:Just nu skäms jag över HV.

Vi var i final förra säsongen. Klubben gick ut med att vinsten från 16/17 skulle satsas på juniorer och damlag. Vi har spelat snart en hel säsong utan att ha ett fullt lag ens på pappret. Var är satsningen? Vill verkligen ingen spelare komma till HV eller är det så illa att klubbledningen inte ens sökt spelare/skannat av marknaden?

Dessutom springer de andra lagen ifrån oss: http://www.pt.se/sport/luleaspelare-far-ledigt-och-bonus-10793502.aspx

Tyvärr är det väl en ekonomisk aspekt på det hela. Tränaren för damsidan är ju tillika sportchef, tillika scout m.m. Och med ett publiksnitt på typ 84 betalande så är nog utrymmet begränsat att göra något mer, för man gör nog vad man kan med de medel man har. Publiken strömmar ju inte direkt till Kinnarps för att se damerna, trots förra årets framgång. Och utan publik så är det svårt att få sponsorer osv.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Pg79an » 27 februari 2018, 22:32

Mycket konstigt med tanke på alla som vurmar för svensk damhockey och tycker det är så fantastiskt och skäller på folk att dom ska gå och titta och att de minsann ska ha samma villkor som männen. Borde ju vara fullsatt i arenorna? Var är alla feminister när dom behövs som bäst? Ja inte är dom och tittar på damhockey iaf.
Pg79an

Inläggav Sir Ward » 27 februari 2018, 23:19

shitkicker skrev:
sussan skrev:Just nu skäms jag över HV.

Tyvärr är det väl en ekonomisk aspekt på det hela. Tränaren för damsidan är ju tillika sportchef, tillika scout m.m. Och med ett publiksnitt på typ 84 betalande så är nog utrymmet begränsat att göra något mer, för man gör nog vad man kan med de medel man har. Publiken strömmar ju inte direkt till Kinnarps för att se damerna, trots förra årets framgång. Och utan publik så är det svårt att få sponsorer osv.

Håller med er båda två. Hv71 gör ett stort misstag som inte satsar mer på damerna. (jävla namn dessutom)
HV satsar runt en mille medans A-laget har ca 70ggr mer. Orkadade inte ikväll köra exakta siffror.
Jag tycker, och något som jag framfört flertalet gånger sagt till HV. Femdubbla deras budget minst, generar
topp-spelare och sen måste HV framförallt styra upp evengemanget.
Hoppborgar, fri korv/pannkaka, få träffa spelarna innan match. Grattis inträde efter match till Rosenlundsbadet,
löses med en spottstyver med rätt person, ex sponsring. Finns flertalet andra lösningar enligt mig.
Översäker med mitt förslag som då generar minst 2084 i snitt.

Dottern + Junior Ward gillar HV, dock inte A-lagets omklädningsrum. (Båda barnen höll för näsan) ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Henke67 » 28 februari 2018, 09:07

Jag tycker att det nästan är lite knepigt att inget lite större företag kommit på hur mycket publicitet de kan få om de gjorde en ordentlig dam satsning. Det borde gå få till lite rubriker i diverse media, som i sin tur skapar lite intresse som förhoppningsvis får lite fler att gå och titta vilket öppnar för fler sponsorer osv.
Fler proffs och halvproffs är nog vad som behövs om man verkligen vill att damhockeyn skall gå framåt.
Men det är klart att det är svårt att få till om inte någon tittar på matcherna...
Henke67

Inläggav sussan » 28 februari 2018, 14:00

shitkicker skrev:Tyvärr är det väl en ekonomisk aspekt på det hela. Tränaren för damsidan är ju tillika sportchef, tillika scout m.m. Och med ett publiksnitt på typ 84 betalande så är nog utrymmet begränsat att göra något mer, för man gör nog vad man kan med de medel man har. Publiken strömmar ju inte direkt till Kinnarps för att se damerna, trots förra årets framgång. Och utan publik så är det svårt att få sponsorer osv.

Eller så gör man som Luleå/MSSK och satsar pengarna först och förutsätter att sponsorerna ställer upp. Det har visats sig att fungera i Luleå som bara är hälften så stort som Jönköping. Luleå har f*n bättre bortasupportrar som låter mer i Kinnarps när MSSK är där än vad vi själva gör och de bor 110 mil bort. Det beror inte på att föreningen avvaktar och väntar på att publiksnittet ska öka innan de lägger en krona på laget utan för att de är proaktiva och verkligen visar att de vill leda utvecklingen.
Vi måste kliva ur ägget-hönan diskussionen och lyfta blicken. Vill vi vara en hockeyförening att räkna med i framtiden måste vi hoppa på tåget NU och satsa på att sälja in damverksamheten till sponsorer och publik.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

FöregåendeNästa

Återgå till HV71