Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Nutarviguld skrev:Tror största "problemet" med Almqvist var...att hans styrka var saker som de flesta inte ser, positionering och +-, passningssäker utan att vara flashig. Jag var en av de som kritiserade Almqvist, jag erkänner! och ja jag kanske hade fel men det är en sak som jag aldrig kan förstå med Almqvist, han har kanske Sveriges lösaste skott, snälla sluta försök skjut någon gång och använd ditt fina passningssinne istället...vet inte hur många gånger han "sköt" från blå, ett litet höstlöv som fastnade på täckande spelare och orsakar en kontring istället
dekman skrev:Kan vi i alla fall försöka hålla oss till ämnet? Den här tråden heter "Lagbygget 21/22" och är inte till för att älta exakt samma saker (Hult är bajs, Emil är usel, avgå alla) som i cirka exakt alla andra trådar?
Börjemedbenet skrev:Förvänta er en klassvärvning nästa vecka.
Har hört att det är klart och påskrivet.
Legogubbe skrev:Inget nytt på ett tag. Hults föredettingar är slut och en del har väl tackat nej. Har vi ett halvfullt lag när barmarksträningen drar igång?
Nutarviguld skrev:Legogubbe skrev:Inget nytt på ett tag. Hults föredettingar är slut och en del har väl tackat nej. Har vi ett halvfullt lag när barmarksträningen drar igång?
Ja man börjar ju undra. Blir jobbigt att gå på is sen utan målvakter också
justus3 skrev:https://www.hv71.se/article/1vrkakp5e-3iaijd/foppa-ar-klar
Fredrik Forsberg blir alltså kvar, det trodde man faktiskt inte.
Måste säga att jag avskyr detta med kontraktslängd, detta gällde möjligen för 20 år sedan...
I verkligheten finns bara 1 års-kontrakt, om ens det....
spaawn skrev:Ganska säker på att vi ställer upp såhär i höst:
Gunnarsson/Engstrand
Norbe-Ytterell
Karlström - Andrae
Torp - Bertov
Junior
Forsberg - Ullström - Nybeck
Kokkonen - Hillding - Lindbäck
Önerud - Wennlund - Törngren
Olausson - Wikström - J.Thörnberg
Junis
CaptainF8 skrev:Pontus Netterberg klar. Bra värvning.
justus3 skrev:CaptainF8 skrev:Pontus Netterberg klar. Bra värvning.
Typiskt en spelare som aldrig "riktigt" fått till det. Potentialen har funnits men något har saknats.
High risk-High reward??
shitkicker skrev:Relativt stabilt hittills. Men jag hoppas verkligen att luckorna som ska fyllas gör det med en tydlig förstafemma. Håll-käften-värvningar som kostar pengar, men som ska leda laget till toppen av allsvenskan. Tycker inte vi har dom än.
Ognom skrev:Netterberg känns som en Hult-värvning.
Pontus hade en uppstuds i Växjö, men dog sedan ut litegrann.
Nu senast i Jukurit, som var ett bottenlag i finska ligan.
Pontus kan man väl se lite som en ok tvåvägsforward med ett bra skott. Jag skulle placera honom i en 3e, 4e kedja, jag skulle till och med värdera eller definitivt ha Nybeck, Olausson och Lindbäck högre upp som jag tycker underskattas lite.
Slutsats. Netterberg kan bli en gubben i lådan och bli en bra breddspelare som just är jobbig att möta som Hult beskriver det.
lejacques skrev:
(Gunnarsson)-x
Norbe - Andrae
Ytterell - (Strömberg)
Karlström - Torp
(Bertov) - (Williamsson)
(Önerud)-(Ullström)-Netterberg
Forsberg-x-Kokkonen
Törngren-x-Lindbäck
Olausson-Wennlund-Nybeck
Wikström
lejacques skrev:Hockeystadens formationer baserat på de spelare vi har är i mina ögon ett klassiskt Hult-bygge:
X - X
X - Norbe
Ytterell - Andrae
Torp - X
Karlström - X
Forsberg - X - Kokkonen
Törngren - X - Lindbäck
Nybeck - X - Netterberg
X - Wennlund - Olausson
Wikström
Så ja, allt hänger på de kommande värvningarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst