Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Om vi hugger på Julius Nättinen känns det ju inte aktuellt att bryta med Nättinen. Bra. Det finns sämre hockeyspelare i årets trupp.
Så om vi nu tar in Julius. Kanske det skulle kunna bli något sånt här.
Lenc-Miele-Petersson
Boedker-Vesel-Forsberg
Nättinen-Nättinen-Tedenby
Lindbäck-Matson-Hanson
Vigneault
Ser ju iaf lite bättre ut, inte jättebra, men lite bättre. Skulle gärna ha in en center och forward till.
Fråga. Med tanke på att Nubben jagar forwards så kommer ju inte alla få plats. Vilka tror ni man bryter med? Skulle sagt Nättinen tidigare, men nu med Juliusryktet så känns det ju som sagt inte aktuellt. Tror Vigneualt och bröderna Davidsson ligger i riskzonen.
lejacques skrev:
Fråga. Med tanke på att Nubben jagar forwards så kommer ju inte alla få plats. Vilka tror ni man bryter med? Skulle sagt Nättinen tidigare, men nu med Juliusryktet så känns det ju som sagt inte aktuellt. Tror Vigneualt och bröderna Davidsson ligger i riskzonen.
Haard skrev:Loui Eriksson klar för Frölunda, meddelar Expressen.
Väntas bli officiellt under förmiddagen.
Skönt att han inte gick till HV, känner jag. Tror dock på succé, när han väl kommit igång efter några matcher. Enorm rutin och målsinne hos den killen.

lejacques skrev:Hmm rätt stor skillnad på huruvida man inte vill eller inte är redo att släppa... Någon som vet vad Modos sportchef exakt sa?
lejacques skrev:Om vi hugger på Julius Nättinen känns det ju inte aktuellt att bryta med Nättinen. Bra. Det finns sämre hockeyspelare i årets trupp.
dekman skrev:lejacques skrev:Om vi hugger på Julius Nättinen känns det ju inte aktuellt att bryta med Nättinen. Bra. Det finns sämre hockeyspelare i årets trupp.
Fast frågan är om det finns nån sämre sett till lön och förväntad prestation... han har ca 150 000 kr i månaden - netto. Och har sämre stats än Herman Hansson, som har 1/4 av det.
lejacques skrev:Sämre stats än Hansson? Tänker du på plus/minus då? För Nättinen har lika många poäng, faktiskt gjort ett mål och har ett bättre poängsnitt. Men ja, jag fattar vad du menar. Nättinen har underpresterat som tusan, och sett till lön är han kanske "värst" i klassen. Men om vi bortser från lönen så menar jag att det finns sämre spelare i laget.
Så om vi nu tar in Julius. Kanske det skulle kunna bli något sånt här.
Lenc-Miele-Petersson
Boedker-Vesel-Forsberg
Nättinen-Nättinen-Tedenby
Lindbäck-Matson-Hanson
Vigneault
Ser ju iaf lite bättre ut, inte jättebra, men lite bättre. Skulle gärna ha in en center och forward till.
lejacques skrev:Dekman: Hör vad du säger. Och jag håller med till fullo om att Nättinen underpresterat. Skulle uppenbarligen tagit med någon form av smiley för att förtydliga att mitt inlägg inte var 100 procent allvar.
Sen det där med lön. Njae. Det spelar in, självklart. Men det avgör inte nödvändigtvis vem som är sämst. Kokkonen låg väl på medel förra året, men han var likväl sämst. Tyckte många av oss i alla fall. Det avgör inte heller vem som borde få sparken, nödvändigtvis. Kan du uppgradera en spelare på en "billig position" kan det ge effekt det med.
lejacques skrev:Du säger det själv. Uppsidan. Här finns det ju en större uppsida på spelare med högre lön (exempelvis Nättinen) än tvärtom (Davidssonbröderna). Vilket som du själv påpekar också är något som vägs in.
Fylke74 skrev:Bara jag som tycker det är märkligt att ingen fått lämna ännu med tanke på hur det lät i Nubbens intervju inför uppehållet?
Danken skrev:Känns i hela magen att det inte blir nånting av nånting och vi börja med laget vi sluta med efter uppehållet. Det skulle ju bli en kraftig nystart inte fiasko igen.
Fylke74 skrev:Håller med dig på merparten.
Anser dock att Hansson är ett väldigt bra nyförvärv samt att Nättinen hitintills varit raka motsatsen.
wk2431 skrev:Petersson ser riktig vass ut i kedjan med Brännström och Lindholm i Karjala Cup. Blir uppenbart hur bra Petersson kan vara i en bättre omgivning.
Synd att HV inte kunde kontraktera Brännström redan nu. Nivån på anfallsspelet hade kunnat se ett par nivåer bättre ut men lite vassare centrar.
Vill man bygga ett lag som faktiskt är bättre än det man redan har är det dags att öppna plånboken och köpa loss kvalitet, istället för att ta in mer kvantitet som haft dålig start i andra klubbar.
Förstå mig rätt, tycker både LaLeggia och Lenc är bra värvningar sett till hur det sett ut. Men vill man ha något som verkligen gör stor skillnad bör man sikta högre än så. Hjalmarsson är en bra start på det.
shitkicker skrev:Danken skrev:Känns i hela magen att det inte blir nånting av nånting och vi börja med laget vi sluta med efter uppehållet. Det skulle ju bli en kraftig nystart inte fiasko igen.
Finns nog en stor risk att det är precis så som vi kommer att få summera detta uppehåll.
Farzan skrev:wk2431 skrev:Petersson ser riktig vass ut i kedjan med Brännström och Lindholm i Karjala Cup. Blir uppenbart hur bra Petersson kan vara i en bättre omgivning.
Synd att HV inte kunde kontraktera Brännström redan nu. Nivån på anfallsspelet hade kunnat se ett par nivåer bättre ut men lite vassare centrar.
Vill man bygga ett lag som faktiskt är bättre än det man redan har är det dags att öppna plånboken och köpa loss kvalitet, istället för att ta in mer kvantitet som haft dålig start i andra klubbar.
Förstå mig rätt, tycker både LaLeggia och Lenc är bra värvningar sett till hur det sett ut. Men vill man ha något som verkligen gör stor skillnad bör man sikta högre än så. Hjalmarsson är en bra start på det.
Lenc dunkar ju in mål i landslaget han också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster