frippe-borås skrev:Tycker vi saknar naturliga spetsen i toppkedjorna vad det gäller att trycka in pucken i mål!
Hade varit skönt att få in en kille som inte behöver 20 chanser för att göra mål! Överdrev en hel del men vi tappade vår bästa målskytt i Ejdsell men tycker ändå inte han var den pålitliga snipern jag vill se i HV71.
Vi har egentligen inte haft någon sen Jukka V försvann och det finns därute. SAIK har Möller, Lindström och Holloway. BH som kanske inte har haft sin bästa säsong i år men ändå är farlig.
Hult har haft god tid på sig att ge sig iväg till AHL för att scouta spelare som kunde löst problemet men inte då!
Visst att ha fyra jämna kedjor är inte kattskit men se i år så hade en sniper kanske varit skillnaden på slutspel eller inte.
Dax att sluta snåla och hosta upp vad en klassspelare kostar!
Jag kommer faktiskt inte sakna Ejdsell. Visst, vår bästa målskytt. Men noll GWG på 20 fullträffar är anmärkningsvärt. Jämför det med Tedens 7 på 16 mål, Stenlund 4 på 7 mål och Ullas 2 på 6 mål.
Nej, Ejdsell var ingen ledande spelare. Dessutom otroligt svårplacerad. Funkade bäst när han hamnade i "fjärdekedjan" med Gustafsson och Engvall.
Däremot var han vår bäste målskytt i PP, och med tanke på HV:s redan svaga statistik i den spelformen så är han ju på det sättet en förlust.
Oavsett har jag svårt att se honom ta en tröja i NHL. Inte direkt övertygat i Chicago och inte heller i AHL, vilket kan jämföras med Engvall.
Skulle inte bli förvånad om han återvänder till Sverige nästa säsong. Men då ser jag honom som en Melin-typ som kan husera i tredjekedjan. Sen är ju frågan om han väljer HV, kontrakt eller ej. Han sa ju inför säsongen att han ville testa på att bo utanför Värmland innan sitt NHL-äventyr. Nu har han gjort det...