Måste klicka på bilden för att se hela tydligen.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Zico skrev:När man ser ett hus börjar byggas, är det är ju väldigt svårt att bedöma om det blir ett lyxhus eller en hyfsad sommarstuga när man bara ser några ytterväggar och någon innervägg.
Därför tar jag det mesta av Nubbens husbygge till dess huset står klart. Men...när det gäller backar, gjorde Westerlund det otroligt bra i kvalmatcherna mot Djurgården. Dessutom högerskytt, vilka inte växer på trän precis. Försiktigt positiv ändå. Men det kräver ändå att man bryter med åtminstone Ytterell och någon till. Backsidan är oerhört viktig och värd att lägga krut på. Får man drömnamn som Almquist, Fantenberg och Pilut och förlänger med Andrae, lär man få bryta med Bohm och Bertov också och i den ekvationen borde även Billins hänga löst. Spännande.
Quila skrev:Zico skrev:När man ser ett hus börjar byggas, är det är ju väldigt svårt att bedöma om det blir ett lyxhus eller en hyfsad sommarstuga när man bara ser några ytterväggar och någon innervägg.
Därför tar jag det mesta av Nubbens husbygge till dess huset står klart. Men...när det gäller backar, gjorde Westerlund det otroligt bra i kvalmatcherna mot Djurgården. Dessutom högerskytt, vilka inte växer på trän precis. Försiktigt positiv ändå. Men det kräver ändå att man bryter med åtminstone Ytterell och någon till. Backsidan är oerhört viktig och värd att lägga krut på. Får man drömnamn som Almquist, Fantenberg och Pilut och förlänger med Andrae, lär man få bryta med Bohm och Bertov också och i den ekvationen borde även Billins hänga löst. Spännande.
Håller med dig och det är precis där någonstans vi är. Andrae plus tre toppbackar till
Haard skrev:HV bekräftar på Twitter att Zion lämnar HV.
Klar för AIK, eller?
spaawn skrev:Citat FIlip Westerlund från JNYTT, vilket skämt!
"– Jag vill spela i en klubb där jag blir lovad en bra roll och får ett stort förtroende. Jag vill ha en roll ungefär som i slutet på den här säsongen där jag kanske får lite mer offensiva möjligheter."
Eh va? Du har precis presterat 2 +3 och -15 på 50 matcher i ett bottenlag i SHL. Ska du plötsligt bli HV:s nya PP back? Ett skämt, och jag hoppas innerligt att denna övergång aldrig går igenom.
H. Hansson, R. Bengtsson och nu Filip Westerlund, är Hult kvar som sportchef eller vad är det frågan om?
Hur många av dessa är presenterade och klara? Sitt ner i båten för guds skull.
Så. Westerlund verkar inte vara en dålig back. Problemet är väl att SHL-jumbons fans mest rycker på axlarna åt att han försvinner... Oavsett vad. Jag gillar inte att HV jagar spelare i bottenlagen. Det gjorde Hult också och för varje år sjönk nivån tills vi plötsligt inte längre var ett SHL-lag.
Tanke skrev:När det gäller backsidan. Vad är egentligen en rimlig förväntan? Vi kan nog inte räkna med fyra toppbackar som alla skulle platsa i KHL eller Schweiz. Max två tror jag. Så Almqvist, Pilut, Fanten och en Andrae är nog klart över det rimliga. Om nu alla dessa landas, vilket nog är stretch, måste ju resten vara billiga fynd. Är det inte just det som Nubben ska vara duktig på förresten? Kort sagt, jag tror inte på 3-4 toppbackar in. Gör ni det? Är det rimligt rent ekonomiskt?
justus3 skrev:Måste säga att jag är oerhört skeptiskt till att våra eventuella "hemvändare" i Tedenby, Petersson & Almqvist kommer att göra någon som helst skillnad.
Samtliga är tydligt på väg nedåt i karriären.........
justus3 skrev:Måste säga att jag är oerhört skeptiskt till att våra eventuella "hemvändare" i Tedenby, Petersson & Almqvist kommer att göra någon som helst skillnad.
Samtliga är tydligt på väg nedåt i karriären........
Vi behöver dugliga forwards som gör uppemot 50 poäng och backar som gör minst 30 poäng. Ser inte att någon av dessa är ens i närheten av detta.
Tanke skrev:Hur jämför Almqvist, Pilut, Fanten med t ex Skellefteås Jonathan Pudas? Hur rankar ni dessa? Pudas vann backarnas poängliga…
HV-supportern skrev:justus3 skrev:Måste säga att jag är oerhört skeptiskt till att våra eventuella "hemvändare" i Tedenby, Petersson & Almqvist kommer att göra någon som helst skillnad.
Samtliga är tydligt på väg nedåt i karriären.........
Har samma känsla. Är de bättre idag än för 3-4 år sen? Det här kan sluta i ett brutalt uppvaknande.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst