Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Hannes skrev:Om en mediakub liknande den i MSG införskaffas kan vi också behöva förstärka taket och höja taket för att alla i hela arenan ska kunna se isen. Den mediakuben är av sällan skådat slag.
Razz skrev:Hannes skrev:Om en mediakub liknande den i MSG införskaffas kan vi också behöva förstärka taket och höja taket för att alla i hela arenan ska kunna se isen. Den mediakuben är av sällan skådat slag.
Har ingen aning om den nya kuben mer än att den ska kosta någonstans runt 4 mille. Vet inte varför man byter eller skillnaden mot den gamla är. Det där är inte min grej riktigt. Kollar knappt på jumbotronen under matcherna utöver tiden. Kanske blir ändring på nu?
Junior skrev:4 mille är en hel del pengar och det känns som de skulle kunnat spenderats bättre.
Andersson711 skrev:Skitskoj med ny mediakub.
men...
Behövs verkligen en ny, hade inte de miljonerna gjort sig bättre på isen i form av lirare?
Inte meningen att agera bitterfitta så hoppas folk förstår hur jag menar.
Andersson711 skrev:Skitskoj med ny mediakub.
men...
Behövs verkligen en ny, hade inte de miljonerna gjort sig bättre på isen i form av lirare?
Lux skrev:Andersson711 skrev:Skitskoj med ny mediakub.
men...
Nybergs Bil finansierar antagligen större delen av investeringen och därmed får arenans bästa reklamplats. En investering som skrivs av på flera år och ska inte förväxlas med med pengar som används till spelare.
Nybergs Bil/Volvo hade säkert investerat lika många miljoner i spelare om spelarna åkte runt med en V70-formade skridskor....
Feltan skrev:Då jag jobbar i mediacrewet på matcherna, så kan jag nästa påstå att en stor anledning till att kuben byts ut är att all tv-produktion inom shl skall vissa i Hd f.r.o.m nästa säsong. Numera har det endast varit huvudmatcherna som varit i HD.
Den gamla ledskärmen är helt enkelt inte tillräckligt högupplöst. Samt att grundstomen i kuben är sedan hallen byggdes.
Razz skrev:Feltan skrev:Då jag jobbar i mediacrewet på matcherna, så kan jag nästa påstå att en stor anledning till att kuben byts ut är att all tv-produktion inom shl skall vissa i Hd f.r.o.m nästa säsong. Numera har det endast varit huvudmatcherna som varit i HD.
Den gamla ledskärmen är helt enkelt inte tillräckligt högupplöst. Samt att grundstomen i kuben är sedan hallen byggdes.
Trevliga nyheter! Sändningarna på C-Sports har varit under all kritik.
Diabolics skrev:Razz skrev:Feltan skrev:Då jag jobbar i mediacrewet på matcherna, så kan jag nästa påstå att en stor anledning till att kuben byts ut är att all tv-produktion inom shl skall vissa i Hd f.r.o.m nästa säsong. Numera har det endast varit huvudmatcherna som varit i HD.
Trevliga nyheter! Sändningarna på C-Sports har varit under all kritik.
de kommer fortsätta att vara under all kritik. cmore's HD är piss jämfört med texvis viaplays HD. Alla som tror att HD är ett entydigt begrepp som alltid ger så bra bild som möjligt kommer bli besvikna.
Ny kub är bra, men då får man ju beefa upp produktionen oxå.
Rex0z skrev:Mycket tror jag har att göra med ljussättningen i dom Svenska arenorna.
För att inte tala om kameravinklarna, det är en stor skillnad att se NHL i HD mor SHL i HD.
Jag tycker dock inte det är någon större skillnad på c-more och viasat i HD när det kommer till internationell fotboll för då är det samma förutsättningar.
Hannes skrev:Skulle hävda att HV har bäst placerade kameror i ligan. Står gärna ut med lite huvuden som går förbi då och då, känslan med närheten även över TV är så mycket bättre. Går att jämföra med alla arenor som ser likadana ut (Modo, Brynäs, Linköping, Färjestad), det är otroligt högt upp och ser ut som en bandyplan.
silver skrev:
Tillägg: Känns även som om ljudet på TV från arenan är väldigt lågt? Efter att jag har gått på en match brukar jag spola igenom den efteråt, och när det är som bäst tryck i arenan under en match, så låter det knappt alls på TV. Nån som har någon teori varför det blir så? Dålig utplacering av mikrofoner?
Hannes skrev:Skulle hävda att HV har bäst placerade kameror i ligan. Står gärna ut med lite huvuden som går förbi då och då, känslan med närheten även över TV är så mycket bättre. Går att jämföra med alla arenor som ser likadana ut (Modo, Brynäs, Linköping, Färjestad), det är otroligt högt upp och ser ut som en bandyplan.
Feltan skrev:Ljudet är uppmickat med myggor som sitter tejpade på Plexit på totalt 8-10 positioner runt rinken. Detta görs på samma sätt i alla arenor. Jag skulle vilja påstå att det beror på vilken ljudtekniker det är för kvällen som rattar ljudet åt C-more/mediatec.
Hissar man dessa för högt, så riskerar man att högtalarna i din TV tittar ut om en puck eller tackling skulle träffa lite för nära mikrofonen.
Men jag tycker som sagt att största grejen är Ljudteknikern.
silver skrev:Hannes skrev:Skulle hävda att HV har bäst placerade kameror i ligan. Står gärna ut med lite huvuden som går förbi då och då, känslan med närheten även över TV är så mycket bättre. Går att jämföra med alla arenor som ser likadana ut (Modo, Brynäs, Linköping, Färjestad), det är otroligt högt upp och ser ut som en bandyplan.
Där kan jag hålla med, men för min del skulle det inte skada om de hade höjts någon meterFeltan skrev:Ljudet är uppmickat med myggor som sitter tejpade på Plexit på totalt 8-10 positioner runt rinken. Detta görs på samma sätt i alla arenor. Jag skulle vilja påstå att det beror på vilken ljudtekniker det är för kvällen som rattar ljudet åt C-more/mediatec.
Hissar man dessa för högt, så riskerar man att högtalarna i din TV tittar ut om en puck eller tackling skulle träffa lite för nära mikrofonen.
Men jag tycker som sagt att största grejen är Ljudteknikern.
Det kan nog faktiskt stämma, låter ju mer eller mindre olika högt nästan varje hemmamatch.
silver skrev:Btw, någon som vet varför man valde att byta goal horn denna säsongen? Gillade den förra mer, men det är ju en smaksak. Förövrigt så använde man den gamla när Björn Melin satte sin straff mot Örebro för ett par dagar sen.
Feltan skrev:silver skrev:Btw, någon som vet varför man valde att byta goal horn denna säsongen? Gillade den förra mer, men det är ju en smaksak. Förövrigt så använde man den gamla när Björn Melin satte sin straff mot Örebro för ett par dagar sen.
Anledningen till att vi bytt, är för att den nya (som förövrigt är Chicago Blackhawks tuta) ligger på video som visas på kuben. Allt för att kven ska integreras som mycket aom möjligt.
Den gamla finns kvar och används vid oförutsedda situationer, typ straffar...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster