Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
frippe-borås skrev:Drömmer om en ny sportchef och tränare!
Bröderna Abbott!
Husmusen skrev:frippe-borås skrev:Drömmer om en ny sportchef och tränare!
Bröderna Abbott!
The Abbots hade varit en dröm, titta vad dom gjort med lilla Rögle.
Det är väl det enda possitiva med denna säsongen, åker vi ut i kvarten eller sämre i år så måste väl ändå Hult och Lillis ryka
lejacques skrev:Sanny Lindström uppmärksammar precis det många av oss befarade och nu ser i Linus Fröberg. En duktig SHL-spelare men som absolut inte håller som förstacenter i ett lag med guldambitioner.
https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... a-vinnare/
Kommer med en intressant lösning, i det här fallet en rak trade med Johan Ryno i FBK.
Jag går igång på idén. I det läget HV befinner sig i är allt som medför lite utöver det vanliga välkommet.
Ryno har visserligen en tung säsong bakom sig. Petad från och till. Men. Han ligger trots det på drygt 0,5 poäng per match. Fröberg ligger på närmare 0,6 poäng, men då ska man inte glömma att han snittar 16.50 min per match medan Ryno ligger på strax över 14 min. Fröberg får dessutom oförsvarligt med förtroende i PP. En roll som Ryno faktiskt visat att han håller för.
Jag gillar som sagt idén. Dock svårt att se hur FBK skulle vilja ta över Fröberg tvåårskontrakt på drygt 200 000 kronor i månaden...
frippe-borås skrev:Hade ju valt Ryno alla dagar i veckan före Fröberg i detta läge!
lejacques skrev:Sanny Lindström uppmärksammar precis det många av oss befarade och nu ser i Linus Fröberg. En duktig SHL-spelare men som absolut inte håller som förstacenter i ett lag med guldambitioner.
Kommer med en intressant lösning, i det här fallet en rak trade med Johan Ryno i FBK.
Jag går igång på idén. I det läget HV befinner sig i är allt som medför lite utöver det vanliga välkommet.
Ryno har visserligen en tung säsong bakom sig. Petad från och till. Men. Han ligger trots det på drygt 0,5 poäng per match. Fröberg ligger på närmare 0,6 poäng, men då ska man inte glömma att han snittar 16.50 min per match medan Ryno ligger på strax över 14 min. Fröberg får dessutom oförsvarligt med förtroende i PP. En roll som Ryno faktiskt visat att han håller för.
Jag gillar som sagt idén. Dock svårt att se hur FBK skulle vilja ta över Fröberg tvåårskontrakt på drygt 200 000 kronor i månaden...
DocSeverinsen skrev:lejacques skrev:Sanny Lindström uppmärksammar precis det många av oss befarade och nu ser i Linus Fröberg. En duktig SHL-spelare men som absolut inte håller som förstacenter i ett lag med guldambitioner.
spontant tror jag inte Ryno är billigare....
Henke67 skrev:Som förstärkning i avslutningen av denna säsongen: (Önskelista / prio ordning)
1: KHL alt (Europeisk) AHL dropout, Center med förväntad hög poängproduction. Men framförallt pondus, typ Zlatan i Milan.
2: Målspruta. Någon som skjuter och skjuter bra så fort läge ges och som har näsa för att ta sig in i de situationerna där lägena uppstår.
I båda fallen tror jag det måste vara någon som är lite snabbare på rören och i tanken. Jag tycker det ser ut som Lillsvamp, Törngren, Berget, Sandin, Önnerud mfl hämmas av de i "sin kedja" som inte fyller på i samma tempo som de önskar spela i. (Kan även vara bidragande faktor för Ikonens flopp även om JA inte är jätteseg )
Lillis pratar om att man även söker back då man inte vet Nisses status. Jag vill dock hellre prioritera en toppkedja. Backsidan tycker jag ser OK ut även utan Nisse. Kanske kan backsidan tom bli starkare av att några färre får spela mer. (Fast det är klart att Nisse hade varit bra att ha bland de som spelar mer)
mrnorrland skrev:https://www.eliteprospects.com/player/11958/andreas-martinsen
Uppe på waiver i NHL? Lär inte vara stekhet i NHL och kanske tillbaka till Europa? Kan vara värd en chansning, men kanske lite åt det defensiva hållet men just nu kanske inte de finns så mycket bättre. Skulle inte klaga om Hult chansar med denna norrman
327 Karlsson skrev:Efter 5 raka torsk skriker Färjestads fans efter nyförvärv och deras GM yttrar ord jag har hört någonstans förut:
Jakobsson (GM) menar dock att han har tilltro till det lag han har nu, och att det är upp till de spelarna att vända den negativa trenden.
– Det handlar inte om att det ska komma in någon frälsare från högerflanken, utan vi måste få upp våra killar som vi har i laget. Så är det.
https://hockeysverige.se/2020/01/29/lov ... ar-jag-kan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster