Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav PapaEmeritus » 3 december 2022, 20:00

Önerud och Nättinen ska in detta laget också. Hur ska Samuelsson ens sätta ihop laget framöver? Kan bli spännande detta :lol:
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav CJ#17 » 3 december 2022, 20:22

Fyboda skrev:Nu har det vänt på riktigt!
Handlade inte om nya värvningar i ren panik, utan att SÅS jobbade med människorna och gruppen för att få en så sammansatt grupp!
Dom har säkerligen en bit kvar att nå, men fortsätter det såhär så tryggar vi ett nytt SHL-kontrakt!
Tur att HV inte agerade i panik och sparkade Samuelsson, tror inte man hittar någon bättre för HV just nu än han.
Äntligen

Ja det får man onekligen erkänna. Tror mycket hänger på det jag skrev häromdan, att det är inte så j-a noga vilka som gör målen utan att alla tar en roll där man kämpar för laget, och att vi hittar ett sätt att vinna matcher. Och fortsätter man så här med gubbar på mål som styr, är i vägen, tar returer osv osv så är det en förändring som räcker långt. Det är där det händer.
CJ#17

Inläggav 1586kvadrat » 3 december 2022, 22:12

PapaEmeritus skrev:Önerud och Nättinen ska in detta laget också. Hur ska Samuelsson ens sätta ihop laget framöver? Kan bli spännande detta :lol:

Nättinen mot Vinjååå
Davidsson mot Överud?
1586kvadrat

Inläggav CJ#17 » 3 december 2022, 23:21

Nån som har bra koll på hur säsongen 94/95 fortlöpte innan den slutade med sista platsen till slutspel och guld?
Och hur var förväntning inför säsongen?
Senast redigerad av CJ#17 3 december 2022, 23:43, redigerad totalt 1 gång.
CJ#17

Inläggav Dovahkiin » 3 december 2022, 23:39

1586kvadrat skrev:
PapaEmeritus skrev:Önerud och Nättinen ska in detta laget också. Hur ska Samuelsson ens sätta ihop laget framöver? Kan bli spännande detta :lol:

Nättinen mot Vinjååå
Davidsson mot Överud?

Exakt så hoppas jag det blir!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav HVsvenskafans » 4 december 2022, 12:08

Fyboda skrev:Nu har det vänt på riktigt!
Handlade inte om nya värvningar i ren panik, utan att SÅS jobbade med människorna och gruppen för att få en så sammansatt grupp!
Dom har säkerligen en bit kvar att nå, men fortsätter det såhär så tryggar vi ett nytt SHL-kontrakt!
Tur att HV inte agerade i panik och sparkade Samuelsson, tror inte man hittar någon bättre för HV just nu än han.
Äntligen

Vi har tagit in en av de bästa defensiva backarna genom tiderna. Uppepå det Lenc och Laleggia. Tror ändå inte att det räcker eftersom Ortio behöver spela som Hasek.
Håller med om Samuelsson, han har haft seriens konstigaste lagbygge att förhålla sig till och ändå fått till ett grundspel.

Att Hjalmarsson vågade ansluta till ett skitlag visar vilken stor spelare han är.
HVsvenskafans

Inläggav Dovahkiin » 4 december 2022, 12:10

Att Hjalmarsson vågade ansluta till ett skitlag visar vilken stor spelare han är.

Nej det visar vilken stor MÄNNISKA han är och hur mkt hjärta han har för Hv71. Sen det skitlag du pratar om har i alla fall en jäkla moral och kämparglöd, tror det kommer avgöra att HV slipper kval.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav HVsvenskafans » 4 december 2022, 12:16

Dovahkiin skrev:

Nej det visar vilken stor MÄNNISKA han är och hur mkt hjärta han har för Hv71. Sen det skitlag du pratar om har i alla fall en jäkla moral och kämparglöd, tror det kommer avgöra att HV slipper kval.

Jag är också stolt över hur spelarna kämpar men vi har ett riktigt luffargäng på isen. Om Hjalmarsson hjälper oss att överleva 22/23 så borde jätten vist ersättas med en ny staty av nummer 4.
HVsvenskafans

Inläggav Dovahkiin » 4 december 2022, 12:19

HVsvenskafans skrev:
Dovahkiin skrev:

Jag är också stolt över hur spelarna kämpar men vi har ett riktigt luffargäng på isen. Om Hjalmarsson hjälper oss att överleva 22/23 så borde jätten vist ersättas med en ny staty av nummer 4.

Helt ärligt tror jag han är skillnaden på kval och slippa skiten. Hans blåtta närvaro har höjt alla, han vågar ställa krav. När han pratar så lyssnar man.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav CJ#17 » 4 december 2022, 13:29

Tror inte gänget är så dåligt om de når sin potential. Vi har många spelare som kommer från andra ligor in i en nykomling. Plus alla från förra året, med från HA. Man får nog ge det tid. Fortsätter de spela med folk på mål, jobba får varandra med bra uppspel så kan det bli bra detta. Gäller att det inte blir hybris de matcher de gör det bra utan kämpar på.
CJ#17

Inläggav Highlander » 5 december 2022, 21:03

Både Mieles och Forsbergs mål från Röglematchen finns med som kandidater till veckans mål på shl.se

In och rösta!
Highlander

Inläggav Kamy » 6 december 2022, 11:48

Någon som vet hur många matcher Emil A och Victor S kommer att missa i samband med kommande JVM?
Kamy

Inläggav tibia » 6 december 2022, 11:52

Kamy skrev:Någon som vet hur många matcher Emil A och Victor S kommer att missa i samband med kommande JVM?

Det är väl bara Victor som blir borta?
tibia

Inläggav Hannes » 6 december 2022, 12:18

tibia skrev:
Kamy skrev:Någon som vet hur många matcher Emil A och Victor S kommer att missa i samband med kommande JVM?

Det är väl bara Victor som blir borta?

Japp, Emil är numera för gammal för JVM.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav AntonB » 6 december 2022, 15:57

Spelbolagen placerar oss kring en 9e plats just nu .
Expekt har lägre odds på oss än exempelvis Örebro och brynäs just nu . play in känns rimligt ?
AntonB

Inläggav Weirdo » 6 december 2022, 16:14

AntonB skrev:Spelbolagen placerar oss kring en 9e plats just nu .
Expekt har lägre odds på oss än exempelvis Örebro och brynäs just nu . play in känns rimligt ?

Tycker denna veckan bestämmer vad vi kan ha för förhoppningar på laget. 3 pinnar är godkänt. Både Linköping och Örebro har relativt tunna trupper, så om vi ska hamna på 7-9e plats ska vi vinna minst en, men gärna två tycker jag.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav tibia » 6 december 2022, 16:26

Weirdo skrev:

Tycker denna veckan bestämmer vad vi kan ha för förhoppningar på laget. 3 pinnar är godkänt. Både Linköping och Örebro har relativt tunna trupper, så om vi ska hamna på 7-9e plats ska vi vinna minst en, men gärna två tycker jag.

Jag är nog inne på samma spår, om vi lyckas med 2 vinster, är vi nog på ganska god väg. Men minst 3 pinnar vore godkänt. Jag tror vi har rätt bra revanschlust på både lhc och örebro från de tidigare matcherna som jag hoppas vi kan nyttja till vår fördel. Örebro har gått lite knackigt det senaste också så vore gött om vi kunde skölja över dem.
tibia

Inläggav RJ--92 » 7 december 2022, 00:28

tibia skrev:
Weirdo skrev:

Jag är nog inne på samma spår, om vi lyckas med 2 vinster, är vi nog på ganska god väg. Men minst 3 pinnar vore godkänt. Jag tror vi har rätt bra revanschlust på både lhc och örebro från de tidigare matcherna som jag hoppas vi kan nyttja till vår fördel. Örebro har gått lite knackigt det senaste också så vore gött om vi kunde skölja över dem.

Kunde ett helt under isen HV spela jämnt med lhc och avgöras på de viset så tycker jag vi har goda chanser att plocka dom denna gång. Sen som tidigare sagt så är nog HV sugna på revansch på örebro efter den ganska lama insatsen i början av säsongen, får ej glömmas bort men vi tog igen 3-0 underläge på försäsongen trots allt och vill nog påstå laget känns helt klart bättre nu.
RJ--92

Inläggav Hest » 7 december 2022, 17:19

Matchen imorgon blir väldigt intressant. Senast i Örebro var det män mot pojkar ute på isen
Jag hoppas HV är rejält revanschsugen
Hest

Inläggav frippe-borås » 10 december 2022, 01:19

Ett gäng loosers spelar i HV71! Ser inga som visar attityd när man börjar tappa en match som senast mot Linköping. Gå in och visa hjärta och spela lite grisigt för att få dem att tappa fokus. Men nädå vi åker runt som primadonnor och petar och slänger iväg puckar.
Sen har vi en tränare som inte agerar utan låter det fortgå utan att använda time out och bänka spelare.

Det luktar ytterligare ett stort fiasko och Allsvenskt spel!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrnorrland » 10 december 2022, 03:33

Bara o inse sålänge denna ledning har hand om hv kommer inget förändras. De 3 poänger vi fick var inte för hv kompetens de var för motståndarna inte varcsugna på att vinna.

Spelar ingen roll om vi värvar världen bästa spelare utan det är ledning och spelsystem som är problemet. Man vägrar att ändra 5 man pucktittarsystemet även om de slutar med hv åker ut. Ledningen dåliga och inkompetenta idé går före klubbens existens är tydlig. Om inte hade Tommy, stille, Åkerman o nubben fått sparken nu
mrnorrland

Inläggav Lakun » 10 december 2022, 08:21

Man mår skit som hvsupporter. Efter 3-0 mot lhc så tappar vi allt. Jag orkar inte denna skit längre.
Lakun

Inläggav Fyboda » 10 december 2022, 10:35

Tror att alla alarmister måste andas lite nu, jag tror att denna säsongen så går
Det inte att förutspå vem som åker ut när tabellen ser ut som den gör, typ 3p in så har man gått upp 85 placeringar, tappad poäng så gäller väl samma sak haha. Hade vi dock varit avhängds nu så hade jag varit ännu mer nervös..

Hur som helst, slicka såren och så tar vi nya tag mot Växjö!
Ska själv på den matchen så hoppas för guds skull att vi bjuds på en fin 3p!
Fyboda

Inläggav frippe-borås » 10 december 2022, 11:50

Så man ska inte vara orolig efter att man lett med 0-3 bort mot LHC och tappar till 3-3 och sen torskar?
Är bara HV71 som mer eller mindre lyckas tappa säkra ledningar i sista för att man slutar spela!
Är inte första gången man kommer ut och skiter i det. Det som tagit dem till en 0-3 ledning har ju berott på något och sen bara skita i det och försöker försvara ledningen är ju så korkat så det finns inte. Man ger ju bort chansen att vinna. Hade man kommit ut som tidigare så hade LHC aldrig fått den energin de fick.

Sen är jag oerhört orolig då man vägrar ändra sitt spel. Är så fruktansvärt idiotiskt att spela den hockey HV71 gör. Man slösar bort kraft och energi i onödan. Finns inget annat lag som spelar den hockey vi gör. Fattar inte hur så många hockeykunnande personer kan stå för det vi gör. Sen att vi har ”stjärnor” som bara glider omkring och ska göra snygga grejer istället för att gå rakt på mål. André P ska lägga puckar mellan egna ben mm. Fan gå på mål och tryck dit pucken! Men det kanske gör ont på grabben.
Man kan inte stå och tycka synd om sig själva eller som tränare vara förbannad på spelarna när man inte ens tar time-out och försöker ändra matchbilden.

Sen har vi Nubben som säger sig leta efter spelare men hittar inget! Tänk om Timrå inte hade velat göra sig av med Laleggia och att Hjalmarsson inte velat spela vidare! Hur hade det gått? Våra två bästa backar va inte ens tilltänkta från början.
30miljoner förlorar klubben om vi åker ut igen! Hosta upp 10-15 för att rädda oss kvar då! Enkel matematik säger att det är värt det!
Sen tror jag inte Tommy är rätt man för att leda oss framåt då hans hockey absolut inte heller passar i SHL som alla andra tränare vi haft de senaste 10 åren typ! Alla har accepterat klubbens vilja att spela hockey! Dumpa pucken för vi ska inte ha den under kontroll när vi anfaller utan bättre att slösa energi på att ta den tillbaka än att lägga energin på att gå mot kassen som är svårt i dagens SHL!

Det är så mycket konstigheter i denna förening så jag kan inte förlika mig med den på samma sätt som man gjorde förr och anledningen till att man började älska HV71! Allt det man stod för förr är bortblåst och finns inget kvar av det!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Bluey » 10 december 2022, 18:39

Det ser onekligen inte så bra ut för tillfället, men eftersom flera andra lag också är ganska dåliga känns det ändå inte helt nattsvart. Jag räknade ut den förväntade sluttabellen baserat på följande:

Inspelade poäng per lag såhär långt + (antalet återstående matcher för laget * lagets poängsnitt de senaste 10/15/20 omgångarna)

Bild

- Om alla lag fortsätter att prestera på samma sätt som de har gjort under de 10 senaste omgångarna så kommer HV att sluta på 7:e plats.

- Om alla lag fortsätter att prestera på samma sätt som de har gjort under de 15 senaste omgångarna så kommer HV att sluta på 11:e plats.

- Om alla lag fortsätter att prestera på samma sätt som de har gjort under de 20 senaste omgångarna så kommer HV att sluta på 13:e plats.

Det är inte så sannolikt att alla lag presterar på exakt samma sätt framöver, men det ger i alla fall en fingervisning om vilken prestation som kommer krävas. Om Hv undviker att falla tillbaka till de riktigt usla prestationerna i början av serien så kan man förhoppningsvis undvika att hamna på en kvalplats. Och om man ändå hamnar där kan man förhoppningsvis slå ut Malmö, som ser riktigt dåliga ut såhär långt.
Bluey

Inläggav shitkicker » 10 december 2022, 19:14

Mest sannolikt är att det slutar på plats 13 sett till din uträkning, eftersom prestation baserad på 20 omgångar är mera statistiskt säkerställd än baserat på 10 eller 15 omgångar.

Detta även sett till hur det brukar sluta rent historiskt för nykomlingar. Man slutar med oerhört få undantag under kvalstrecket.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Bluey » 10 december 2022, 20:15

shitkicker skrev:Mest sannolikt är att det slutar på plats 13 sett till din uträkning, eftersom prestation baserad på 20 omgångar är mera statistiskt säkerställd än baserat på 10 eller 15 omgångar.

Svårt att säga, tycker jag. De har ju stärkt upp laget med Laleggia, Lenc och Hjalmarsson (som spelat 15, 10 respektive 7 matcher). Så på ett sätt kanske de 10, 15 senaste matcherna är en bättre prediktor än de 20 senaste. Men svårt att veta på förhand, blir ju bara gissningar. Vi får se helt enkelt. :)
Bluey

Inläggav Farzan » 10 december 2022, 22:07

Resultaten i dagens matcher gick nästan uteslutande bra för vår del.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav HV-supportern » 11 december 2022, 03:11

Jag vill inte möta Malmö i ett negativt kval. Ett fysiskt lag som aldrig ger upp. Det är ett läskigt lag att möta. Hellre Oskarshamn eller Brynäs.
HV-supportern

Inläggav Dovahkiin » 11 december 2022, 12:36

HV-supportern skrev:Jag vill inte möta Malmö i ett negativt kval. Ett fysiskt lag som aldrig ger upp. Det är ett läskigt lag att möta. Hellre Oskarshamn eller Brynäs.

Tar hellre Malmö än Oskarshamn, Oskarshamns 1a kedja är fruktanvärt bra i PP bla och tror de slår ut HV. Brynäs har många ledare mm starka profiler så helst ej dom heller. Brynäs slog ut HV rätt lätt senast ska även sägas.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71