Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
karl120 skrev:Jerry Turkulainen verkar vara en spelare som cirkulerar bland SHL klubbarna.
Skulle kunna vara något för hv.
Jacob96 skrev:Nej, Mr Mellanmjölk ville nog inte rubba grupp
dynamiken efter 3 segrar...
Personligen hade jag dock gärna sett både Wellman och Lofqvist.
Trist....
Jacob96 skrev:Nej, Mr Mellanmjölk ville nog inte rubba grupp
dynamiken efter 3 segrar...
Personligen hade jag dock gärna sett både Wellman och Lofqvist.
Trist....
Nutarviguld skrev:BTW någon som har koll på Hults kontrakt, han har ett år kvar va, eller mer ?
Nutarviguld skrev:Jag tror tyvärr att man låter säsongens slutresultat bli avgörande om Hult får gå eller inte.
Går man tex till Playin så tror jag tyvärr att Hult kan ha räddat kvar sig själv.
Sen som evig Hult kritiker så kan jag tycka såhär, JA han har landat 4 bra nyförvärv nu, det har han, är han en bra sportchef nu då ?
Ne han har FORTFARANDE satt Hv71 i sin sämsta situation i hela klubbens historia och att han lyckas träffa 4 bra och en katastrof midseason värvning, ja helt ärligt hur svårt är det med dom pengarna Hv är att faktiskt hitta några bra spelare också ? Bra gjort absolut men samtidigt, inte överdrivet imponerad om man ser till samtliga 20/21 värvningar, framförallt INTE imponerad över att man agerar med Rahm och värvningar så sjukligt sent. Näe även om Donovan Murray Illomäki är riktigt bra värvningar så räddar det inte alls min syns på att Hult är Sveriges mest passiva sportchef och MÅSTE bort, laget var så äckligt felbyggt inför säsongen och i princip hela hockeysverige sa samma sak "backsidan är tunn" men Hult sitter på sin höga häst och vill bevisa dem fel med oväntade genialiska värvningar som Arell mr "har ett bra skott" och vinna sin stolthet, det fick han äta upp och förhoppningsvist så får han nu sparken pågrund av det.
Andersson711 skrev:Nutarviguld skrev:Jag tror tyvärr att man låter säsongens slutresultat bli avgörande om Hult får gå eller inte.
Går man tex till Playin så tror jag tyvärr att Hult kan ha räddat kvar sig själv.
Sen som evig Hult kritiker så kan jag tycka såhär, JA han har landat 4 bra nyförvärv nu, det har han, är han en bra sportchef nu då ?
Ne han har FORTFARANDE satt Hv71 i sin sämsta situation i hela klubbens historia och att han lyckas träffa 4 bra och en katastrof midseason värvning, ja helt ärligt hur svårt är det med dom pengarna Hv är att faktiskt hitta några bra spelare också ? Bra gjort absolut men samtidigt, inte överdrivet imponerad om man ser till samtliga 20/21 värvningar, framförallt INTE imponerad över att man agerar med Rahm och värvningar så sjukligt sent. Näe även om Donovan Murray Illomäki är riktigt bra värvningar så räddar det inte alls min syns på att Hult är Sveriges mest passiva sportchef och MÅSTE bort, laget var så äckligt felbyggt inför säsongen och i princip hela hockeysverige sa samma sak "backsidan är tunn" men Hult sitter på sin höga häst och vill bevisa dem fel med oväntade genialiska värvningar som Arell mr "har ett bra skott" och vinna sin stolthet, det fick han äta upp och förhoppningsvist så får han nu sparken pågrund av det.
Jag tror (och hoppas) att han gjort sin sista silly som SC i HV.
Vi kan nog dock förvänta oss att han fortsätter jobba med kontraktsförlängningar etc tills det finns ny SC på plats.
Nutarviguld skrev:Med andra ord goa förlängningar med Holmström och co att invänta...rätt karaktär, hoppas du har rätt om att han ryker men fel om att han får sitta med förlängningar
DocSeverinsen skrev:Ang. förväntningarna inför säsong så håller jag inte alls med om att i princip hela hockeysverige tyckte att backsidan var tunn. Snarare var det många sk experter som tippade HV högt upp i tabellen, som en absolut toppkandidat. Där tippas man inte om man har en svag backsida på pappret. Men nu är ju läget som det är. Med facit i hand skulle man agerat och entledigat Rahm tidigare än man gjorde, tagit in ett par spelande backar när spelet gick i baklås m.m. Då hade vi kanske legat bättre till i tabellen än vi gör nu.
Ang. backarna så kanske vi underskattar Nymans betydelse för spelarna. Han hann påbörja ett arbetet med backsidan men fick Corona och har därför inte kunnat jobba vidare med det han påbörjade. Det kanske inte är hela sanningen men jag är övertygad att det inte varit positivt för oss.
Fylke74 skrev:Enligt Wellmans agent fördes inga diskussioner med HV i går.
Någon som vet var det ryktet kom ifrån?
Nutarviguld skrev:Lasch ligger och puttrar på stabila 1p per match borta i NLA nu, där gjorde Hult en tabbe som inte erbjöd mer.
Nu har vi fortfarande ingen ersättare till Sandin och en solklart topp 5 forward i Önerud som är totalt avsågad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst