Silly season 21/22: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 18:06

justus3 skrev:Hur lyckade är dessa 5 i 12 värvningar då??
Man riskerar att rubba hela "gruppdynamiken", men det viktigast är tydligen att man vissar handlingskraft?

Det är nog en hög risk i detta. Därför är det ju bra att kontinuerligt förstärka laget. Vi ersatte förlorad spelare med Hutten, omgående. Det var bra.

Vi plockade in Powell rätt fort efter Nybeck gick sönder. Där han vi nog med att göra research.
Idag? Helt klart riskfyllt om man bara kan signa det som erbjuds och inte kan styra processen själv, nämnvärt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Olleösjö » 15 februari 2022, 18:07

Ska vi nu värva in några lettiska spelare så ska det ju vara något bra.

Kollade med familjen hemma i Riga och dom säger att ska vi värva backar så skulle dom rekommendera

Ralfs Freibergs, skicklig med puck, bra passningsspel och en kille som gör jobbet i båda ändarna av isen

Oskars Cibuļskis, Stor tuff back som gillar att smälla på. Lite general

Lauris Dārziņš, skicklig forward som är bra på skridskorna och alltid ställer höga krav på sin omgivning!

Māris Bicevskis som spelar i Tjeckien, ingen flashig spelare men en som jobbar hårt ala Andreas Falk

Själv skulle jag mer än gärna se Indradis eller Ronalds Kenins eller Lukas Radil

Ska väll tilläggas att detta är deras egna åsikter och tankar om spelarna
Senast redigerad av Olleösjö 15 februari 2022, 18:32, redigerad totalt 1 gång.
Olleösjö

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2022, 18:15

Lär aldrig bli några letter i Hv71.
Tror Hult går på Kelleher och kanske Hutchings om Vesel pratar gott om honom till Hult. Antar att Hult pratar med Vesel samt Matson om Kelleher.

Köpa in några griniga lirare som skapar oro i leden har vi inte råd med. Men det är så sjukt typiskt Hult att slänga in någon 23:59 istället för att göra ett rejält jobb tidigare och på så sätt redan ha truppen redo!
Pengar finns ju och spelare finns. Men gör man inget själv utan inväntar agenter så händer inget förrän denna tid.
Här måste Wilander agera och ta in en man med handlingskraft. En sportchef som är intresserad av att leta spelare och inte jobba kontorstid och sen hem och gunga med barnen.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Etrox » 15 februari 2022, 18:18

frippe-borås skrev:Lär aldrig bli några letter i Hv71.
Tror Hult går på Kelleher och kanske Hutchings om Vesel pratar gott om honom till Hult. Antar att Hult pratar med Vesel samt Matson om Kelleher.

Köpa in några griniga lirare som skapar oro i leden har vi inte råd med. Men det är så sjukt typiskt Hult att slänga in någon 23:59 istället för att göra ett rejält jobb tidigare och på så sätt redan ha truppen redo!
Pengar finns ju och spelare finns. Men gör man inget själv utan inväntar agenter så händer inget förrän denna tid.
Här måste Wilander agera och ta in en man med handlingskraft. En sportchef som är intresserad av att leta spelare och inte jobba kontorstid och sen hem och gunga med barnen.

Vill tränarstaben ha nya spelare? Eller anser de sig ha de gubbar de behöver?
Etrox

Inläggav Weirdo » 15 februari 2022, 18:21

Någon klubb har gjort en dubbelvärvning som snart presenteras av madhawk. Kan det vara Sissons o Marenis? :D
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Weirdo » 15 februari 2022, 18:21

Weirdo skrev:Någon klubb har gjort en dubbelvärvning som snart presenteras av madhawk. Kan det vara Sissons o Marenis? :D

Bohm o Kelleher
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Bluey » 15 februari 2022, 18:24

Vad vet vi om Oliver Bohm? Ser ut som en defensiv back utifrån statsen att döma?
Bluey

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2022, 18:32

Bohm är en sådan back man kan lita på i alla väder. Men inte sexig på något sätt eller någon som gör det oväntade. Har vunnit SM guld och är erfaren vilket är nyttigt!
Kelleher tror jag däremot på stenhårt då han va lysande i Oskarshamn och va avundsjuk att de hittat en sån spelare men inte vi.

Landar vi dessa så är jag tillfreds. Visst hade man väl drömt om en Lehtonen/Martinsson typ men vi spelar i Allsvenskan och i dessa tider finns inte såna backar om man inte vill lägga hela sin budget!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Kamy » 15 februari 2022, 18:34

Enligt någon på modos forum så ska denna vara klar för hv:

https://www.eliteprospects.com/player/5 ... -shinkaruk

Om det stämmer får vi se.
Kamy

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 18:39

Detta är speladrömmar. Seriösa rykten diskuterar vi annorstädes-
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Zico » 15 februari 2022, 19:32

Björklöven bjuder tydligen ut Alex Hutchings till andra klubbar. Helst vill man byta mot en back. Läge att byta Norbe mot Hutchings? Har för mig att han funkade bra med Vesel förra säsongen.
Zico

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2022, 19:41

Zico skrev:Björklöven bjuder tydligen ut Alex Hutchings till andra klubbar. Helst vill man byta mot en back. Läge att byta Norbe mot Hutchings? Har för mig att han funkade bra med Vesel förra säsongen.

Med Kelleher och Hutchings i laget blir det fruktansvärt trångt bland forwards. Med alla hela (exkl. Nybeck) och Kelleher i laget har vi nu tre seniora spelare på läktaren (ex. Wikström, Netterberg, Kokkonen). Att också flytta ex. Wennlund eller Törngren en trappa upp i Husqvarna Garden känns farligt. Ju fler kockar och det där...

Vi kan liksom, med Kelleher, ställa något i denna stilen på isen när alla är friska. Det bör/ska/kommer/lär räcka:
Huhtala - Powell - Forsberg
Matson - Vesel - Kelleher
Önerud - Ullström - Törngren
Lindbäck - M. Davidsson - J. Davidsson
Wennlund/Wikström/Netterberg/Kokkonen
håvesjuttioett

Inläggav aimstar » 15 februari 2022, 20:05

Kamy skrev:Enligt någon på modos forum så ska denna vara klar för hv:

https://www.eliteprospects.com/player/5 ... -shinkaruk

Om det stämmer får vi se.

Bra spanat!
aimstar

Inläggav SEMPER FIDELIS » 3 mars 2022, 12:49

Nu när HV äntligen ska byta Sportchef börjar jag tänka på vem som kan vara den nya! Har ni spontant någon tanke?
SEMPER FIDELIS

Inläggav karl120 » 3 mars 2022, 13:02

SEMPER FIDELIS skrev:Nu när HV äntligen ska byta Sportchef börjar jag tänka på vem som kan vara den nya! Har ni spontant någon tanke?

Jag lägger min gissning på Emil Georgsson från Västervik. Har tidigare uttalat sig om att han vill ”pröva sina vingar”.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav lejacques » 3 mars 2022, 13:31

Det viktiga nu är att hitta en sportchef som vågar tänka utanför boxen. Hult har jobbat extremt statiskt och försiktigt. Han har hellre värvat en halvbra spelare från SHL (Linus Fröberg) där han vet vad han får än att chansa på oskrivna kort.

Och det beror väl helt enkelt på att han varken haft kontaktnät eller förmåga att hitta de där oskrivna korten som kan blomma ut till något riktigt bra.

Rätt talande är väl att av de fyra värvningar han gjort de senaste månaderna så är Shinkaruk den som gjort sämst intryck. Det vill säga spelaren vi inte visste något om innan han kom. Och det är här Hults brister som sportchef lyser igenom.

Så. En sportchef med fingertoppskänsla, mod och som vågar ställa krav. Det är vad jag drömmer om.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 3 mars 2022, 14:02

Jag tycker det viktigaste med en ny sportchef är att jag vill ha någon som är som Evertsson, med det menar jag, gör man en dålig rekrytering så åtgärdar man det, byter ut spelare relativt fort och slutar ge spelare evigt förtroende
Nutarviguld

Inläggav håvesjuttioett » 3 mars 2022, 14:28

Bara några namn, utan inbördes ordning sett till rimlighet/önskvärdhet. Abbott den några minuter yngre, galna Silja Line-Mikko Luoma, Pär Johansson, Patric Kjellberg, Roger Hansson, Emil Georgsson. Med ny sportslig ledning kommer också ev. ny(a) tränare? Om så, hoppas jag innerligt på att man ringer sönder Collitons, Filanders och Tangnes telefoner.

En dröm, till den grad man nu drömmer om organisatoriska strukturer och roller, vore:
Pär Johansson - SC.
Roger Hansson - spelarutvecklare.
Dan Tangnes HC, en av Tangnes vald ass., Stillman ass., ny MV-tränare.

Därtill får man gärna se över scouting- och analys-strukturen i organisationen. Någon med mer insyn som vet hur man jobbar med data, till vilken grad och vem som rattar?
håvesjuttioett

Inläggav Joachim943 » 3 mars 2022, 18:09

karl120 skrev:
SEMPER FIDELIS skrev:Nu när HV äntligen ska byta Sportchef börjar jag tänka på vem som kan vara den nya! Har ni spontant någon tanke?

Jag lägger min gissning på Emil Georgsson från Västervik. Har tidigare uttalat sig om att han vill ”pröva sina vingar”.

Georgsson är klar för SSK enligt Sportbladet.
Användarvisningsbild
Joachim943

Inläggav SEMPER FIDELIS » 3 mars 2022, 18:15

Colliton är ju faktiskt en dröm lite, en riktig nörd som också vill lyfta fram unga spelare. Luoma har ju även han involverad inom Blackhawks som scout i några år, kan ju vara lite intressant!
SEMPER FIDELIS

Inläggav CROHB » 3 mars 2022, 19:16

Pär Johansson såg jag vid hemmamatchen mot Västervik så kanske är aktuell. Ingen aning om vad han sysslar med i dagsläget.
Jag har funderat på om Andreas Falk skulle kunna vara aktuell men kanske är för orutinerad. Kunnat lära sig av Erik Forsell under två år i Skellefteå.

Viktigaste hur som helst är att Hult är borta så oavsett vem det blir så blir det klart bättre.
Har varit ganska säker på att dagens ledning i HV inte ens har funderat på en förlängning av Hults kontrakt då jag har känslan av att de verkligen menar allvar med att ta HV tillbaka till sverigeeliten och då kan inte Hult ens vara påtänkt.
CROHB

Inläggav frippe-borås » 3 mars 2022, 22:37

Jag hade lagt alla mina slantar på Kalle Sahlstedt.
Han har skapat sig erfarenhet i finska ligan.
Han har fått ett brett kontaktnät med finska spelare.
Han känner till Hv71 och Jönköping under storhetstiden.
Han vet vilken kravbild man ska ha i Hv71.
Han tycker det va jävligt dåligt av Hult att inte hålla kvar Hv71 med den budget han har.

Tycker inte man ska ta någon gammal spelare från bygden bara för att man är en Hv kille. Det funkar inte längre att göra så.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav håvesjuttioett » 3 mars 2022, 23:37

CROHB skrev:Pär Johansson såg jag vid hemmamatchen mot Västervik så kanske är aktuell. Ingen aning om vad han sysslar med i dagsläget.
Jag har funderat på om Andreas Falk skulle kunna vara aktuell men kanske är för orutinerad. Kunnat lära sig av Erik Forsell under två år i Skellefteå.

Viktigaste hur som helst är att Hult är borta så oavsett vem det blir så blir det klart bättre.
Har varit ganska säker på att dagens ledning i HV inte ens har funderat på en förlängning av Hults kontrakt då jag har känslan av att de verkligen menar allvar med att ta HV tillbaka till sverigeeliten och då kan inte Hult ens vara påtänkt.

Pär Johansson har ju haft lite roller här fram och tillbaka. Håller på med spelarutveckling/scouting i Dallas organisation nu. Han bor väl i jkpg, även om han säkert är i Dallas en hel del. Falk känns mer som en tränare än en sportchef, va? (även om han tog över efter Johansson som spelarutvecklare 2019)

Tycker iallafall Johansson gett ett bra intryck i intervjuer. Stort plus att han delar min bild av den allsvenska domarkåren dessutom, åtminstone 2014. En tysk som är hög på LSD på rejv är starkt.
håvesjuttioett

Inläggav HV-supportern » 11 mars 2022, 19:30

Om HV skulle ta steget upp i SHL, finns det några spelare i HA ni har sett som imponerat och skulle tänka er att budgetvärva? Spontant tänker jag på Alexander Lindelöf i Tingsryd, en back som framför allt offensivt imponerat på mig. Det finns också en hel del duktiga målvakter. Tex Williamsson tar jag alla dagar i veckan före någon av våra målvakter.
HV-supportern

Inläggav Crille » 11 mars 2022, 21:44

Tycker det finns ganska få intressanta spelare i HA, om man bortser från HV då såklart. Komchenko i AIK tror jag på. Annars tror jag, med tanke på kriget, att vi kan ställa ett oväntat slagkraftigt lag på banan vid eventuellt SHL-kontrakt. Vi behåller Andrae, Sjöholm, torp och Billins. Kryddar backsidan med Almquist och Pilut. Forwardssidan är svårast trots att vi borde kunna locka hem Peterson, Tedenby och kanske Wedin. Håll kvar Önerud, Powell, kelleher, Forsberg, Wennlund, Wikström och möjligen Vesel. Hellberg med förstaspaden vore inte fel. Sen lär kHL-flykten innebära att det lossnar andra intressanta spelare, även från andra SHL-lag då även de lär få påfyllning därifrån.
Crille

Inläggav mrnorrland » 12 mars 2022, 12:27

Crille skrev:Tycker det finns ganska få intressanta spelare i HA, om man bortser från HV då såklart. Komchenko i AIK tror jag på. Annars tror jag, med tanke på kriget, att vi kan ställa ett oväntat slagkraftigt lag på banan vid eventuellt SHL-kontrakt. Vi behåller Andrae, Sjöholm, torp och Billins. Kryddar backsidan med Almquist och Pilut. Forwardssidan är svårast trots att vi borde kunna locka hem Peterson, Tedenby och kanske Wedin. Håll kvar Önerud, Powell, kelleher, Forsberg, Wennlund, Wikström och möjligen Vesel. Hellberg med förstaspaden vore inte fel. Sen lär kHL-flykten innebära att det lossnar andra intressanta spelare, även från andra SHL-lag då även de lär få påfyllning därifrån.

Varför ska vi ha kvar Wennlund och Wikström? de platsar knappt nu varför ska de platsa nästa år?
Tror en eventuell KHL flykt gör SHL blir mer intressantare efter NLA.

Tror tyvärr Simon kommer lägga av om vi går upp, hans kropp verkar inte må så bra tyvärrr......
mrnorrland

Inläggav lejacques » 12 mars 2022, 14:29

Mrnorrland. Du har de senaste dagarna hävdat att man matchar Önerud sparsamt. Nu tror du att han lägger ner karriären.

Har du koll på att han har 8:e mest istid av forwards de två senaste matcherna? Han matchas som en tredjekedjelirare. Skulle säga att det är konkurrenssituation som gör att andra spelare får mer istid, vissa mindre än Önerud. Har inget att göra med att han är "slut".
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 12 mars 2022, 16:16

lejacques skrev:Mrnorrland. Du har de senaste dagarna hävdat att man matchar Önerud sparsamt. Nu tror du att han lägger ner karriären.

Har du koll på att han har 8:e mest istid av forwards de två senaste matcherna? Han matchas som en tredjekedjelirare. Skulle säga att det är konkurrenssituation som gör att andra spelare får mer istid, vissa mindre än Önerud. Har inget att göra med att han är "slut".

Alla ser att önerud inte är den han engångs var. Ja jag tror de matchar han lite sparsamt pga man vill nyttja han i slutspelet då han kommer vara en av lagets viktigaste spelare, han är otroligt nyttig för hv. Ingen slump hv vart som sämst när han var borta och man gör all rätt man matchar han lite sparsamt nu. Tror hans kedja blir otroligt viktig i slutspelet. Kanske i offensivt i poängskörd men ledarskap, jävlar annama etc. Med sina skador och sjukdom tar mycket på kroppen och frågan är bara hur mycket orkar man? All heder att folk slutar innan man är helt slut, utan slutar i tid när man fortfarande är konkurrenskraftig.

Simon har gjort otroligt mycket för klubben, givit oss guld och förhoppningsvis leder han oss tillbaka i finrummet och därmed kröner sin karriär med det ochvavslutar som en hjälte. En av anledningarna jag tror han orkade köra ett år till. Han är i den ålder nu många börja tänka på slutet och med hans historik med skador och sjukdomar tror jag han lägger av men har jag fel och vi går upp och han spelar vidare är de all heder åt honom och jag hoppas han lyckas gör gott avtryck. Poängmässigt är han som nästan alla sina säsonger men något lägre så nej han är inte helt slut än.

Bästa av världar så spelar vi i SHL nästa år, Simon spelar och gör det bra samt jag lämnar forumet och aldrig sätter min fot i garden igen och alla nöjda. Så låt oss hoppas hv går upp så blir alla glada
mrnorrland

Inläggav Weirdo » 24 mars 2022, 13:04

Västervikssportchef berättar i podden "Hockeyviken" att HV la bud på McKenzie vid deadline.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Lakun » 24 mars 2022, 14:33

Weirdo skrev:Västervikssportchef berättar i podden "Hockeyviken" att HV la bud på McKenzie vid deadline.

Ja, han hade ju smakat mumma.
Lakun

FöregåendeNästa

Återgå till HV71