Silly season 20/21: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 20/21: Spelardrömmar

Inläggav shitkicker » 11 februari 2021, 15:07

Det här är f ö helt OFF TOPIC, insåg jag nu!

All fortsatt diskussion om läget sker i därför avsedda trådar!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Grga » 11 februari 2021, 15:34

lejacques skrev:Gunnar har stått de senaste sju matcherna. HV har under samma period haft ett poängsnitt på 1,86.

Nej, Gunnar gör långt från en bra säsong (faktiskt den sämsta sedan han var ung och lovande i HV), och nej, förlängning känns tvek i dagsläget om det inte handlar om att han ska ha en roll som andra. Och ja, Gunnar har bjudit på ett gäng enkla mål.

Men. Faktum är att HV i dagsläget är ett vinnande lag med Gunnar i mål. Efter förutsättningarna tror jag Lillis är mer än nöjd så länge Gunnar vinner sin match i matchen och HV tar poäng.

Så jag tror inte målvaktsfrågan är något varken Lillis eller Hult prioriterar just nu.

Nej, jag tror du har rätt i att de inte prioriterar detta för det har de inte gjort de senaste 10 åren. Men sen ser vi ju också facit nu. Är naturligtvis inte enbart målvaktssidan som brustit men jag lovar att det är en stor del i det hela. De senaste matcherna har Gunnar fått 10-15 skott på sig. Undra hur det skall gå när 30-40 skott börjar dundra emot...Men som sagt, när Hugo tar över spaden snart så hoppas jag på en nygammal Hugo. Med det sagt så skall man naturligtvis inte ta bort Gunnar så länge Hv vinner!
Grga

Inläggav HV-supportern » 11 februari 2021, 18:31

Grga skrev:Nej, jag tror du har rätt i att de inte prioriterar detta för det har de inte gjort de senaste 10 åren. Men sen ser vi ju också facit nu. Är naturligtvis inte enbart målvaktssidan som brustit men jag lovar att det är en stor del i det hela.

Linus är väl egentligen bara den enda klassmålvakten vi har haft efter Liv. Larsson, Wesslau, Sandström, PW och nu Gunnar är inga målvakter man vinner SM-guld med. Hugo kan bli bra men han är inte där än. Alldeles för ojämn.
HV-supportern

Inläggav Grga » 11 februari 2021, 18:59

HV-supportern skrev:
Grga skrev:Nej, jag tror du har rätt i att de inte prioriterar detta för det har de inte gjort de senaste 10 åren. Men sen ser vi ju också facit nu. Är naturligtvis inte enbart målvaktssidan som brustit men jag lovar att det är en stor del i det hela.

Linus är väl egentligen bara den enda klassmålvakten vi har haft efter Liv. Larsson, Wesslau, Sandström, PW och nu Gunnar är inga målvakter man vinner SM-guld med. Hugo kan bli bra men han är inte där än. Alldeles för ojämn.

Word!
Grga

Inläggav Tropåt » 11 februari 2021, 19:02

En bra målvakt som sticker ut när det som gäller som mest finns det bara en som lyckats med. LIV!! En sådan målvakt kommer vi aldrig mer få se i Hv71.
Tropåt

Inläggav Grga » 11 februari 2021, 19:13

Vi skall absolut inte ta något från Stefan Liv. Det var ju hans styrka, precis som du säger att höja sig vid de viktiga matcherna och viktiga lägena i matcherna. Men min förhoppning, eftersom vi under alla dessa år har haft som målsättning att gå efter guldet, är att en lika bra målvakt skall rekryteras. Det var ju inte så att Liv dominerade i landslaget (när han spelade där) och inte heller i NHL. Man har helt enkelt totalt misslyckats med målvakts rekryteringarna med undantaget Linus och se vad som hände då? Att guld är en total omöjlighet med målvakter som tex Gunnarsson, PW och Larsson hoppas jag de flesta förstår. Hult undantaget!
Grga

Inläggav Fylke74 » 11 februari 2021, 19:14

Men Tropåt, du som alltid är så positiv. ;)
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav Grga » 11 februari 2021, 19:20

Frågan är om William Rahm är problemet? De har ju gått efter flertalet flaxiga ganska småväxta målvakter som är lika i spelstilen de sista åren. Själv skulle jag vilja ha en riktig storväxt målvakt som täcker ytor och jobbar med små medel. Skulle kunna vara Hugo anno hösten 2019. Sen hände något....
Grga

Inläggav jordfelsbrytare » 11 februari 2021, 19:29

Linus Söderström har gjort det förut och kan göra det igen.
Det mesta har gått fel sedan 16/17 tyvärr men han är trots allt bara 24 år gammal.

1,34 i insläppta mål och 94,3 % skojar man inte bort.
Fullständigt fenomenal och bäst när det gäller både i sitt Jvm och i HV71.

All in på att försöka få hit Linus Söderström. Få honom att må bra och känna trygghet. Då har vi en målvakt som kan ta oss till stordåd framgent!
jordfelsbrytare

Inläggav Tropåt » 11 februari 2021, 21:29

Jag är alltid positiv, men när det gäller målvakter finns det INGEN som kan ta rampljuset ifrån Stefan.
Finns många stjärnor, men en lyser alltid starkare än de andra.
Tropåt

Inläggav Tropåt » 11 februari 2021, 21:31

Tar inte ifrån Linus någonting, men frågan är om han kan komma upp i den trygghet han visade då?
Tropåt

Inläggav Nutarviguld » 11 februari 2021, 21:49

Slår vad 71kr om att det blir Adam Åhman som blir "målvakten" som Hult "landar"
Nutarviguld

Inläggav Tropåt » 11 februari 2021, 22:04

Har inte åhman varit skadad? Eller blev skadad?
Tropåt

Inläggav stålmannen88 » 12 februari 2021, 03:59

Linus och Hugo nästa säsong hade vart perfekt :)
stålmannen88

Inläggav Nutarviguld » 12 februari 2021, 09:34

Sista helgen då gubbar, tycker det är lite märkligt med Wellman, inte klar för Hv eller någon annan klubb, kanske budgivning som ballat ur ? Många lag letar forward.

Va tror ni ? kommer det in något mer ?

Jag tror på FW sidan blir det nog inget mer, tror att Wellman blir klar för typ Luleå

Backsidan så tror jag det kommer in en "Styrman" back, breddback deluxe, dock så anser jag att vi INTE behöver detta utan behöver en medel+ bra back att ersätta Arell/E Johansson/Andrea med, ja eller egentligen tycker jag det behövs en toppback till så att vi har 2 riktigt bra backar i vardera topp 2 kedjorna, nu har vi inte det eftersom Kinvall är skadad

På målvaktsidan så blir det nog en namngiven allsvensk målvakt typ Adam Åhman.

Det är vad jag tippar på
Senast redigerad av Nutarviguld 12 februari 2021, 10:12, redigerad totalt 2 gånger.
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 12 februari 2021, 09:43

Nutarviguld skrev:Sista helgen då gubbar, tycker det är lite märkligt med Wellman, inte klar för Hv eller någon annan klubb, kanske budgivning som ballat ur ? Många lag letar forward.

Va tror ni ? kommer det in något mer ?

Jag tror på FW sidan blir det nog inget mer, tror att Wellman blir klar för typ Luleå

Backsidan så tror jag det kommer in en "Styrman" back, breddback deluxe, dock så anser jag att vi INTE behöver detta utan behöver en medel+ bra back att ersätta Arell/E Johansson/Andrea med

På backsidan så blir det nog en namngiven allsvensk målvakt typ Adam Åhman.

Det är vad jag tippar på

Va inte Wellman skadad?
mrnorrland

Inläggav 327 Karlsson » 12 februari 2021, 09:59

Nutarviguld skrev:På backsidan så blir det nog en namngiven allsvensk målvakt typ Adam Åhman.

Det är vad jag tippar på

Riktig kris på back-marknaden och desperation i HV om vi måste slänga in en målvakt som back. :D ;)
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Nutarviguld » 12 februari 2021, 10:12

327 Karlsson skrev:
Nutarviguld skrev:På backsidan så blir det nog en namngiven allsvensk målvakt typ Adam Åhman.

Det är vad jag tippar på

Riktig kris på back-marknaden och desperation i HV om vi måste slänga in en målvakt som back. :D ;)

HAHA ojdå lite felskrivning där ja :D
En liten anekdot, Under tiden då vi hade underbara Liv i målet så satt jag och min fru tillsammans med hennes kompis och kompisens man och kollade på en Hv match ihop. Då säger kommentatorerna "nu tar nog Hv ut Liv snart"... varpå min frus kompis menar på att Liv kommer att ansluta till anfallet, som utespelare...jag garvade och sa "skämtar du eller?" varpå det blev en hyffsat lång diskussion om detta och hon vägrade att ge sig, jag typ "men du jag är ju besatt Hv fan du tror inte jag har koll på detta eller?" men hon stod på sig...HAHA så ja man kanske kan ha målvakter som backar trots allt ?? :P
Nutarviguld

Inläggav Diabolics » 12 februari 2021, 10:15

Nutarviguld skrev:
327 Karlsson skrev:

Det är vad jag tippar på

En liten anekdot, Under tiden då vi hade underbara Liv i målet så satt jag och min fru tillsammans med hennes kompis och kompisens man och kollade på en Hv match ihop. Då säger kommentatorerna "nu tar nog Hv ut Liv snart"... varpå min frus kompis menar på att Liv kommer att ansluta till anfallet, som utespelare...jag garvade och sa "skämtar du eller?" varpå det blev en hyffsat lång diskussion om detta och hon vägrade att ge sig, jag typ "men du jag är ju besatt Hv fan du tror inte jag har koll på detta eller?" men hon stod på sig...HAHA så ja man kanske kan ha målvakter som backar trots allt ?? :P

Underbar historia, underskatta inte människans förmåga att vägra inse att de gjort fel! :D ... och om du gör det, bli moderator på ett hockeyforum så kommer du träffa några fler som denna kvinna ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nutarviguld » 12 februari 2021, 10:36

haha! :)
Nutarviguld

Inläggav Tropåt » 12 februari 2021, 18:52

Förstår inte mycket just nu, men är det typ inte "panik" gällande värvningar??
Men man hör ingenting....
Tropåt

Inläggav RJ--92 » 12 februari 2021, 19:18

Nutarviguld skrev:
327 Karlsson skrev:

Det är vad jag tippar på

Slutat umgås med dom nu eller? :lol:
RJ--92

Inläggav Tropåt » 12 februari 2021, 22:53

Kommer nog inte hända så jättemycket, ingen vet nått, hör nått eller ser nått...
Tropåt

Inläggav jordfelsbrytare » 13 februari 2021, 11:37

Ingen som snappat upp något rykte in eller ut innan deadline?

Johan Hult, HV71 till Hockeynews

Kommentar: – Främst tittar vi väl på att registrera en tredjemålvakt. Men vi kommer att följa marknaden.
jordfelsbrytare

Inläggav Fylke74 » 13 februari 2021, 13:18

Tycker personligen att det är klokt att de ligger ganska lågt (önskar dock precis som merparten att de skulle agerat tidigare med de nyförvärv som tillkommit). En ’tredjemålvakt’ lär väl landas från någon Allsvensk klubb samt ev någon breddback. Fw känner inte jag att vi har något större behov av. Verkar vara bra harmoni i truppen sedan nyförvärv och Lillis gjorde entré.
Fylke74

Inläggav Tropåt » 13 februari 2021, 21:52

Fortfarande inte något konkret?
Tropåt

Inläggav Nutarviguld » 14 februari 2021, 14:48

2 dagar kvar och inte ens en målvakt? Sista minuten Hult
Nutarviguld

Inläggav stålmannen88 » 14 februari 2021, 14:55

Bli Åhman som dubbel reggad, som 3e målvakt från Taif. hörde de innan helgen. Det är den lösningen de verka bli
stålmannen88

Inläggav mrnorrland » 14 februari 2021, 15:17

Tror Hult känner sig rätt säker nu med 2 rakja vinster och de kan räcka att missa kvalet, beror lite på hur LHC och OIK reagerar imorgon. Tror Hult var intresserad av att få in nån ny men då skulle de vart på plats under uppehållet och träna med laget nu. Dyker nått upp och spelaren är matchredo så kanske man hugger men Hult är ju inte den som är känd att agera, utan mer reagera. Många är säkra på slutspel men jag är inte. Vi har 2 otroligt viktiga matcher framför oss, BIF och DIF måste vi vinna för att hålla oss över de 2 bottenplasterna, vid förlust så är vi under sträcket igen och efter de har vi fbk, luleå och SAIK. De är 3 otroligt svår matcher och det är välle ndast fbk matchen som känns realistiskt med poäng av de 3.
mrnorrland

Inläggav Fylke74 » 14 februari 2021, 16:24

’Många säkra på slutspel’?

Är man det har man enligt mig inte så stor verklighetsuppfattning.
Hoppas jag har fel.
Fylke74

FöregåendeNästa

Återgå till HV71