Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Spännande! Ska inte heller glömma att Törngrens status är högst oklar så vi behöver nog in en spelare oavsett.
Vad skulle det kunna bli för kedjor då?
Wellman-Illomäki-Wedin
Bergström-Fröberg-F.Sandberg
Nybeck-Holmström-Forsberg
Önerud-Siikanen-C.Sandberg
Wennlund
Låter Nybeck fortsätta tillsammans med Forsberg då de fungerat rätt bra ihop. Tror även Siikanen-kedjan skulle kunna bli riktigt tung om man sätter Önerud där. Gillar ju Önerud, men han har inte varit sig själv efter corona, så fjärde är nog bäst alternativ om vi nu får in Wellman.
Weirdo skrev:Gragnani påväg till SHL (https://twitter.com/PlayersAgentTM/stat ... 5726055426). Dock förmodligen inte till oss
Weirdo skrev:Weirdo skrev:Gragnani påväg till SHL (https://twitter.com/PlayersAgentTM/stat ... 5726055426). Dock förmodligen inte till oss
Tänk om![]()
Nutarviguld skrev:Weirdo skrev:Weirdo skrev:Gragnani påväg till SHL (https://twitter.com/PlayersAgentTM/stat ... 5726055426). Dock förmodligen inte till oss
Tänk om![]()
Ersättare till Kinvall ja tack
Weirdo skrev:Madhawk är snart ute med det. Blir väldigt intressant..
Jacob96 skrev:Quila hur ser läget ut? Blir det fler spelare innan deadline???
Nutarviguld skrev:Weirdo skrev:Weirdo skrev:Gragnani påväg till SHL (https://twitter.com/PlayersAgentTM/stat ... 5726055426). Dock förmodligen inte till oss
Tänk om![]()
Ersättare till Kinvall ja tack
Andersson711 skrev:Målvakten vi alla gapar om ser ut att bli Adam Åhman som enl Madhawk ser ut att namnges för HV71.
Bra lösning då vårt mål inte är att gå långt i ett slutspel utan att klara kontraktet. Det bör Gunnar/Hugo kunna lösa.
lejacques skrev:Andersson711 skrev:Målvakten vi alla gapar om ser ut att bli Adam Åhman som enl Madhawk ser ut att namnges för HV71.
Bra lösning då vårt mål inte är att gå långt i ett slutspel utan att klara kontraktet. Det bör Gunnar/Hugo kunna lösa.
Intressant. Åhman har väl inte haft en lysande utveckling sedan den olyckliga skadan. Men fram tills dess vågar jag påstå att jag såg en ny förstekeeper i honom. Han var grym de få tillfällen han fick spela i HV och under sejouren i Oskarshamn var han en av allsvenskans bästa målvakter.
Håller med om att det är en bra lösning. Hugo och Gunnar bör räcka om det är nytt kontrakt som gäller.
lejacques skrev:Gunnar har stått de senaste sju matcherna. HV har under samma period haft ett poängsnitt på 1,86.
Nej, Gunnar gör långt från en bra säsong (faktiskt den sämsta sedan han var ung och lovande i HV), och nej, förlängning känns tvek i dagsläget om det inte handlar om att han ska ha en roll som andra. Och ja, Gunnar har bjudit på ett gäng enkla mål.
Men. Faktum är att HV i dagsläget är ett vinnande lag med Gunnar i mål. Efter förutsättningarna tror jag Lillis är mer än nöjd så länge Gunnar vinner sin match i matchen och HV tar poäng.
Så jag tror inte målvaktsfrågan är något varken Lillis eller Hult prioriterar just nu.
mrnorrland skrev:lejacques skrev:Gunnar har stått de senaste sju matcherna. HV har under samma period haft ett poängsnitt på 1,86.
Nej, Gunnar gör långt från en bra säsong (faktiskt den sämsta sedan han var ung och lovande i HV), och nej, förlängning känns tvek i dagsläget om det inte handlar om att han ska ha en roll som andra. Och ja, Gunnar har bjudit på ett gäng enkla mål.
Men. Faktum är att HV i dagsläget är ett vinnande lag med Gunnar i mål. Efter förutsättningarna tror jag Lillis är mer än nöjd så länge Gunnar vinner sin match i matchen och HV tar poäng.
Så jag tror inte målvaktsfrågan är något varken Lillis eller Hult prioriterar just nu.
Gunnar och Alnefeldt med ett bättre försvar ska kunna vara bättre än LHC och Oskarshamn i det framtida kvalet. Ser mer fokus på att få en målskytt till illomäki och Wedin och en ny högerskjutande back
Nick skrev:mrnorrland skrev:lejacques skrev:Gunnar har stått de senaste sju matcherna. HV har under samma period haft ett poängsnitt på 1,86.
Gunnar och Alnefeldt med ett bättre försvar ska kunna vara bättre än LHC och Oskarshamn i det framtida kvalet. Ser mer fokus på att få en målskytt till illomäki och Wedin och en ny högerskjutande back
Framtida kval? Just nu ligger vi på play in plats o jag tror faktiskt att vi klarar ta oss dit. Med spelet vi visar upp nu, så vore jag förvånad om vi får kvala. Men med de sagt så kan vi ju rasa ihop som många gånger förr denna säsong men jag tycker mig ändå se ett pånyttfött lag.
Bluey skrev:Ja, nog för att spelet har sett betydligt bättre ut på slutet. Men sett till poängsnitt ligger vi på 12:e plats och det krävs inte mycket för att vi ska halka ner till kvalplats igen.
Såhär ser den "riktiga" tabellen ut:
10) MIF 1,139
11) BIF 1,135
12) HV 1,125
13) OHK 1,103
14) LHC 1,075
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster