Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
shitkicker skrev:Ja när man ser hur laget spelar nu när det kommit in lite klasspelare, så infinner sig ju frågan; hur sjutton trodde man att det laget man mönstrade inför säsongen skulle kunna hamna topp 4 och gå för guld?
Visst - vi hade Lias och han underpresterade utifrån vad han levererat tidigare. Men t ex Sandin var ju en bonus som man inte hade räknat med.
För faktum är att HV består till minst 50% av allsvenska spelare och juniorer som gör sin första seniorsäsong. Hur fan kunde de tro att det skulle räcka till topp 4?! Det är/var exakt samma situation som förra katastrofsäsongen 13/14.
håvesjuttioett skrev:shitkicker skrev:Ja när man ser hur laget spelar nu när det kommit in lite klasspelare, så infinner sig ju frågan; hur sjutton trodde man att det laget man mönstrade inför säsongen skulle kunna hamna topp 4 och gå för guld?
Visst - vi hade Lias och han underpresterade utifrån vad han levererat tidigare. Men t ex Sandin var ju en bonus som man inte hade räknat med.
För faktum är att HV består till minst 50% av allsvenska spelare och juniorer som gör sin första seniorsäsong. Hur fan kunde de tro att det skulle räcka till topp 4?! Det är/var exakt samma situation som förra katastrofsäsongen 13/14.
Det var väl bara många av oss, en majoritet av expertkåren och uppenbarligen HVs ledning som hade den uppfattningen.
Grga skrev:Jag är lite naiv och tror att Hult faktiskt sitter här och läser på forumet så jag fortsätter min "målvakt sökes" kampanj eftersom jag tycker det är av största vikt. Visst, vi skulle behöva ytterligare 1st back samt 1 forward. Men skall jag välja 1 spelare så är det tveklöst en ny målvakt. Tänk om Gunnarsson fortsätter prestera så här och (vilket är mest troligt) då spelar den igen roll roll vilka andra spetsspelare vi köper in. Ja, det är faktiskt så illa! Nu har vi och Hult fått bevis på att de senaste förvärven håller hög klass. Bygg nu riktigt framöver så laget får en trygghet bakifrån. Jag vill ha en storväxt målvakt som jobbar med små rörelser samt innehavare av ett pannben som ryter ifrån om spelare kladdar och försöker spela ett spel över sin egen förmåga. Vore toppen om han kunde mota en och annan puck dessutom.
Kom igen nu Johan hult, det är inte svårare än så här!
shitkicker skrev:Ja när man ser hur laget spelar nu när det kommit in lite klasspelare, så infinner sig ju frågan; hur sjutton trodde man att det laget man mönstrade inför säsongen skulle kunna hamna topp 4 och gå för guld?
lejacques skrev:Ok. Med jättestor risk för att bli OT.
Jag tror inte att Rahm är fullt så usel som resultaten visade. Jag tror det var kombinationen Hult/Rahm som var usel. De bejakade varandras dåliga idéer och det ena ledde till det andra.
Däremot tror jag det finns saker som Rahm definitivt gjorde mindre bra. Det märks nu när Lillis tagit över, och hur han fördelat om istiden, jämfört med hur Rahm matchade laget.
Och så var det spelardrömmar ja... Ja, jag vill ju ha både en topp 4-back, en Wellman och en ny målvakt.
Kan man inte lösa en topp 4-back så vill jag ju att man går för något habilt från allsvenskan.
Slänger ur mig Per Svensson i Timrå.
Nutarviguld skrev:Quila kommer gå in i väggen snart så mycket som vi tjatar
Jacob96 skrev:Återigen Quila: Hur ser läget ut ? Ytterligare spelare påväg in?
Vill gärna se en målvakt, en back och en ytterforward innan jag är nöjd.......
Quila skrev:Jacob96 skrev:Återigen Quila: Hur ser läget ut ? Ytterligare spelare påväg in?
Vill gärna se en målvakt, en back och en ytterforward innan jag är nöjd.......
Relativt lugnt på fronten under senaste dygnet, så har inget nytt att komma med. Faktum kvarstår att man uttalat ville förstärka upp med Svensson i mål, en ersättare till Kinnvall och en Fw som ersätter Sandin.
Man har inte tagit in en mv, då Svensson tackade nej av familjeskäl.
Murray var tilltänkt och förhandlades med innan Kinnvall skadade sig.
Sandin har inte ersatts än, utan Sikkonen är en centerförstärkning som skulle öka konkurrensen och förstärka på den positionen.
Tror att vi kan få se en breddning på mv-sidan, en typ Åhman.
Backen kommer vara en breddback som går in som högst bredvid Murray, eller troligen som 7:e och därmed petar bort Emil J.
Fw man letar efter är ju vad jag hört Wellman, men vet inte om man ligger lågt där nu när truppen verkar vara på g och i harmoni. Risken finns ju att man ser Törngren lite som ett tillskott här och faktum är ju att han ska in i truppen.
lejacques skrev:Så som Styrman spelade i HV skulle han ta en plats framför Emil. Det krävs inte mycket. Men ska det bli en allsvensk back vore det ju kul med någon med uppsida, som typ Norbe.
Låter ju spännande att Hult letar breddback.
Zico skrev:Casey Wellman??? Vad ska HV med honom till? Har spelat 26 matcher, 4+8 och -13! Dessutom borta från lineupen, de senaste tio matcherna åtminstone. Varför, kan man undra. Skadad? Petad? "Straffad" för att han vill lämna? Ska en sån spelare in, ska han spela i första eller andra kedjan och det vore oklokt att ändra där idag, anser jag. Tror det blir alltför rörigt i laget. Även om det inte komner att ske, vore det mycket bättre att ta in Martin Thörnberg. Tänk en kedja med Thörnberg, Siikonen, Wennlund/Törngren.
Bättre att lägga krut på en hyfsad back. Västerviks Michael Kapla, t ex. Och en målvakt.
lejacques skrev:Ok. Med jättestor risk för att bli OT.
Jag tror inte att Rahm är fullt så usel som resultaten visade. Jag tror det var kombinationen Hult/Rahm som var usel. De bejakade varandras dåliga idéer och det ena ledde till det andra.
Däremot tror jag det finns saker som Rahm definitivt gjorde mindre bra. Det märks nu när Lillis tagit över, och hur han fördelat om istiden, jämfört med hur Rahm matchade laget.
Och så var det spelardrömmar ja... Ja, jag vill ju ha både en topp 4-back, en Wellman och en ny målvakt.
Kan man inte lösa en topp 4-back så vill jag ju att man går för något habilt från allsvenskan.
Slänger ur mig Per Svensson i Timrå.
lejacques skrev:Haha. Snyggt spanat ändå! Men du som gillar att scouta spelare. Du tycker han är ett intressant namn?
Själv tycker jag Svensson tillhör en av allsvenskans bästa backar. Var grym i Almtuna och vad jag hört från Timråfans så är de mer än nöjda med honom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster