Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Inläggav Jejqen » 25 januari 2016, 18:53

http://www.hockeysverige.se/2016/01/25/ ... lagsfinne/

Filppula som tidigare har diskuterats i denna tråd landades av Modo. Skulle säga att det är potent värvning.

För att vara en död marknad har det trillat in en hel del forwards "som är i spel" till SHL.

Vi får verkligen hoppas att Arlbrandt landas nu.
Jejqen

Inläggav Nutarviguld » 25 januari 2016, 18:59

M säger det samma
Nutarviguld

Inläggav jordfelsbrytare » 25 januari 2016, 19:04

Jejqen skrev:http://www.hockeysverige.se/2016/01/25/modo-har-klart-med-landslagsfinne/

Filppula som tidigare har diskuterats i denna tråd landades av Modo. Skulle säga att det är potent värvning.

För att vara en död marknad har det trillat in en hel del forwards "som är i spel" till SHL.

Riktigt bra värvning av Modo! Nästan alla tillfrågade sportchefer har väl sagt att marknaden är obefintlig?! ;)
Med rätt pengar och andra sociala faktorer så är marknaden aldrig död :D
jordfelsbrytare

Inläggav Zico » 25 januari 2016, 19:41

jordfelsbrytare skrev:
Jejqen skrev:http://www.hockeysverige.se/2016/01/25/modo-har-klart-med-landslagsfinne/

Riktigt bra värvning av Modo! Nästan alla tillfrågade sportchefer har väl sagt att marknaden är obefintlig?! ;)
Med rätt pengar och andra sociala faktorer så är marknaden aldrig död :D

Fast här har det ju skett ett rakt byte. Filppula från Lugano till Modo och Maxime Lapierre från Modo till Lugano. Inte så anmärkningsvärt egentligen. Klart att HV också kan byta spelare med nån klubb. T ex skicka iväg Christensen och få in en annan center i stället. Men det är nog inte aktuellt. HVs plan verkar va att försöka få in Arlbrandt utan att behöva skicka iväg någon.
Zico

Inläggav CarlTheMan » 25 januari 2016, 20:18

Jejqen skrev:Ullström har en kortvarig skada.

Att Sibir skulle släppa den spelare med högst poängsnitt i laget inför stundande slutspel känns inte troligt. Om man nu på twitter ska basunera ut att han är så gott som klar för HV får man backa upp det med lite mer kött på benen. Och till alla som delar och blir eld och lågor, var lite mer kritiska please...

Och vad skulle Ullström själv vinna på att lämna ett slutspelsklart lag i världens näst bästa liga för ett lag i gungning som kanske inte ens når slutspel? Detta för ett halvårskontrakt och därefter sväva i ovisshet. Dessutom med en förmodad sämre lön. Känns som ett riktigt långskott, som tar i ribban och ut. Ullström må ha hjärta för klubben men...
CarlTheMan

Inläggav Nutarviguld » 25 januari 2016, 20:35

Kan ju vara faktorer vi inte vet om. Tex att Ulla tackat nej till förlängning och eller att klubben kan få en bättre ryss för samma pengar eller annat. Tror dock heller inte på ryktet om Ulla men hoppas
Nutarviguld

Inläggav PapaEmeritus » 25 januari 2016, 20:46

Ganska många rykten som cirkulerar omkring på Twitter just nu och de flesta är väl nämnda redan så jag kan väl dra de jag har hört hittills.

Arlbrandt
Ullström
Olausson
Kolan
Olli Palola

Ingen nämnd och ingen glömd.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Groucho » 25 januari 2016, 21:03

Inzaneclown skrev:Ganska många rykten som cirkulerar omkring på Twitter just nu och de flesta är väl nämnda redan så jag kan väl dra de jag har hört hittills.

Arlbrandt
Ullström
Olausson
Kolan
Olli Palola

Bortsett från Ullström så känns det väl som rätt realistiska värvningar. Olausson har ju liksom Arlbrandt inte haft en av sina bättre säsonger och sitter dessutom på utgående kontrakt. Kolans säsong tar tydligen slut nu i februari om jag har förstått det hela rätt och han har öppnat för en återkomst till SHL. Palola har dominerat i Liiga men inte fått ut ett jota i KHL. Skulle väl inte bli förvånad om någon/några av dessa herrar presenteras för HV inom dom närmaste veckorna.

Ja, bortsett från Ullström då - det hade varit en riktig bomb.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Nutarviguld » 26 januari 2016, 12:29

Antiklimax
Nutarviguld

Inläggav FirstSwitch » 26 januari 2016, 12:39

Groucho skrev:
Inzaneclown skrev:Ganska många rykten som cirkulerar omkring på Twitter just nu och de flesta är väl nämnda redan så jag kan väl dra de jag har hört hittills.

Arlbrandt
Ullström
Olausson
Kolan
Olli Palola

Bortsett från Ullström så känns det väl som rätt realistiska värvningar. Olausson har ju liksom Arlbrandt inte haft en av sina bättre säsonger och sitter dessutom på utgående kontrakt. Kolans säsong tar tydligen slut nu i februari om jag har förstått det hela rätt och han har öppnat för en återkomst till SHL. Palola har dominerat i Liiga men inte fått ut ett jota i KHL. Skulle väl inte bli förvånad om någon/några av dessa herrar presenteras för HV inom dom närmaste veckorna.

Ja, bortsett från Ullström då - det hade varit en riktig bomb.

Palola är dock långtidskadad sedan december.
FirstSwitch

Inläggav jordfelsbrytare » 31 januari 2016, 22:16

Rykten enligt twitter gör gällande att Sakari Salminen lämnar sin klubb omgående. Snacka om drömvärvning. Hoppas kan man ju alltid! :)
jordfelsbrytare

Inläggav kungaron » 1 februari 2016, 13:22

Sakari ryktas vara under Modos radar enl Expressen
kungaron

Inläggav Nutarviguld » 1 februari 2016, 18:17

Sakari klar för växjö som skickar crabb till Frölunda.
Vet att jag svär i kyrkan nu men fan va aktiv växjös sportchef är varje år. Han pusslar hit ovh dit för att förbättra laget. Kan säga såhär Obyrne hade åkt ut ur växjö innom några månader max och blivit ersatt lika fort
Nutarviguld

Inläggav Robert.76 » 1 februari 2016, 18:34

Nutarviguld skrev:Sakari klar för växjö som skickar crabb till Frölunda.
Vet att jag svär i kyrkan nu men fan va aktiv växjös sportchef är varje år. Han pusslar hit ovh dit för att förbättra laget. Kan säga såhär Obyrne hade åkt ut ur växjö innom några månader max och blivit ersatt lika fort

Bara att lyfta på hatten för Växjö som landar spetskompetens! Angående Ryan, tror han blivit ersatt innan han kom ;)
Robert.76
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 1 februari 2016, 18:34

Hatten av för Växjö. En riktig prestige värvning! Helt rätt att skicka Crabb till Frölunda i samma veva. Tala om att visa handlingskraft :D
jordfelsbrytare

Inläggav Tanke » 1 februari 2016, 18:36

Och Frölunda släpper Elias Fälth... Come back i HV?
Tanke

Inläggav PapaEmeritus » 1 februari 2016, 18:48

Tanke skrev:Och Frölunda släpper Elias Fälth... Come back i HV?

Tack men nej. Han har inte visat framfötterna i Frölunda och 35 i år.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Crille » 1 februari 2016, 19:08

Vet inte om modell a'la Malmö, Modo eller Växjö är att sträva efter. Lär inte vara någon harmoni i truppen då spelare skeppas iväg och nya ska in i gruppen i parti och minut. Håller med om viss handlingsförlamning från HVs sida vid vakanser på olika platser, men att framhålla denna typ av ledarskap gällande rekrytering är felaktigt i mina ögon...
Crille

Inläggav Fegon_ » 1 februari 2016, 19:28

Jag vet inte, alltså. På dagis är det viktigt med trygghet och kontinuitet, även till vis mån med husdjur, som nu verkar vara den enda vägen att gå. Det finns en del andra ligor i världen, där det funkar rätt okej att inte leva efter en tycka synd om-mentalitet. Det viktigaste i idrottsvärlden, bland professionella idrottsmän, är inte att alla ska hålla om varandra, krama Hejdå och lägga varje enskild atlets sociala välmående som den största prioriteringen.

Alla strävar efter NHL. Alla vill dit, där just rokaden är som störst. Finns nog ingen dom är orolig för just detta, förutom en juniors mamma och vissa sportchefer.

Vi lever hellre i en kultur där man hellre sparkar någon än att byta resurser med något annat lag... För spelaren kan få det jättejobbigt att behöva flytta några fjuttiga mil inom Sverige, på för kort tid.

Ena stunden kräver vi allt av spelarna för att dom är heltidsproffs. Andra stunden sitter vi på ett mentalt föräldrasamtal med vårt barn :)

Trejda och visa handlingskraft!
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Crille » 1 februari 2016, 19:39

Allt är inte bättre i NHL. Snegla på våra konkurrenter i toppen i den inhemska ligan istället. Där tror jag du får bäst svar. Vad är melodin för Frölunda och Skellefteå? Hur stor spelaromsättning har man haft under nuvarande säsong? Sträcker mig så långt att säga att de förmodligen haft bäst kontinuitet sett även på lite längre sikt. Hur funkar dagis-referensen där Fegon?
Crille

Inläggav Nutarviguld » 1 februari 2016, 21:12

jordfelsbrytare skrev:

Hatten av för Växjö. En riktig prestige värvning! Helt rätt att skicka Crabb till Frölunda i samma veva. Tala om att visa handlingskraft :D

precis, handlingskraft är något jag saknar så sjukt mycket

Melin hade man fixat ersättare till förlängsedan med lite handlingskraft
Obyrne hade fått gå på tidig pension
Och man hade dessutom värvat en ersättare till Mattias Karlsson förlängesedan (vi har fortfarande inte fått detta och man letade efter detta innan piluts skada men sen letade man heltplötsligt bara efter en ersättare till Pilut)
Nutarviguld

Inläggav kny » 2 februari 2016, 00:15

Nutarviguld skrev:
jordfelsbrytare skrev:

precis, handlingskraft är något jag saknar så sjukt mycket

Melin hade man fixat ersättare till förlängsedan med lite handlingskraft
Obyrne hade fått gå på tidig pension
Och man hade dessutom värvat en ersättare till Mattias Karlsson förlängesedan (vi har fortfarande inte fått detta och man letade efter detta innan piluts skada men sen letade man heltplötsligt bara efter en ersättare till Pilut)

Visst - betalar du det kalaset med din veckopeng..? :roll:
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Junior » 2 februari 2016, 01:25

Men Melins försäkring täcker väl hans lön eftersom han varit borta så länge?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Mic7 » 2 februari 2016, 04:13

Hur många ggr ska Hult behöva tala om att marknaden är död. Stäng ner tråden och gör Hult en tjänst.
Mic7

Inläggav Donjsone » 2 februari 2016, 09:08

Mic7 skrev:Hur många ggr ska Hult behöva tala om att marknaden är död. Stäng ner tråden och gör Hult en tjänst.

Jo tjena, finns det ris i Kina med? ;)

Konstigt att alla lag värvar spets nu senaste sakari salminen till Lakers!
Donjsone

Inläggav didotto » 2 februari 2016, 10:15

Donjsone skrev:
Mic7 skrev:Hur många ggr ska Hult behöva tala om att marknaden är död. Stäng ner tråden och gör Hult en tjänst.

Och HV har värvat Arlbrandt. Redan glömt det?
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Lux » 2 februari 2016, 10:18

didotto skrev:
Donjsone skrev:

Helt otroligt hur bittra vissa personer på detta forum är. Precis som didotto säger så har Hult värvat Arlbrandt som KOMMER tillföra spets och spruta in poäng.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Donjsone » 2 februari 2016, 13:55

didotto skrev:
Donjsone skrev:

Jag syftade mer på att han skrev att marknaden var död! Men själv hoppas jag att ryktet nr 2 stämmer!

NU har Arlbrandt inte fått en direkt lätt start i HV men upp till bevis ikväll då!!
Donjsone

Inläggav Judas » 2 februari 2016, 19:54

Vet inte om det är en spelardröm, och framförallt inget seriöst rykte me Torp i Modo är återigen bänkad i kvällens match.
Eftersom Hult verkar jobba med temat "forna HV71 spelare som gärna vunnit SM guld" kanske han är på radarn för Hult?
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav frippe-borås » 2 februari 2016, 19:58

Torp är verkligen inget vi behöver om vi någon gång ska tillbaka till toppen!
Skön snubbe men inget för ett topplag!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

FöregåendeNästa

Återgå till HV71