Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Sir Ward skrev:Läser tråden först nu på länge. Varit rejält ointresserad.
Vem blir sista kuggen tror ni?
stålmannen88 skrev:Hoppas på Calof eller Pulkkinen. vad tro du kan vara på g? vad finns mer på marknaden?Sir Ward skrev:Läser tråden först nu på länge. Varit rejält ointresserad.
Vem blir sista kuggen tror ni?
JoakimA skrev:BlackIce skrev:Egentligen var Ljungh inte etablerad högpoängare när han värvades. Innan han kom till HV hade han två säsonger med bara strax över 20 poäng (samt iof ett starkt slutspel, men Hult hade uppvaktat honom innan det). Han hade en säsong med över 30 p i SHL (36 p) tre år innan värvningen.
Ska man ersätta Ljungh med en fullvärdig ersättare så handlar det om en spelare som förväntas att prestera vad Ljungh förväntas att göra 19/20, inte vad förväntningar på honom var inför 18/19.
Att då ersätta Ljungh med en spelare som ännu inte tagit klivet är ingen fullvärdig ersättare, det blir bara en chansning till.
Det krävs en etablerad spelare med högt poängsnitt om vi ska få ett bättre lag än för 2 månader sedan.
Lägg där till att nästan samtliga topplag från 18/19 har bättre trupper 19/20 än tidigare medans HV möjligtvis kan lägga sig på samma nivå som förra säsongen.
Kamy skrev:Åter igen, efter intervjun med Hult precis från isträningen så kan man konstatera att ingenting är på ingång.
Han säger att det är denna trupp som ska göra det. Den spelare som kommer in kommer inte kunna göra nån större skillnad och dom känner sig trygga och kan invänta för att se vilken typ av spelare dom behöver få in. Det kan antingen vara någon med tyngd eller skicklighet, men dom vill inte chansa utan känner sig trygga på att vänta på rätt typ.![]()
Den här snubben alltså. Han följer ju inte ens sin egen röda tråd. Ena dagen har dom en plan hur dom ska förvalta pengarna dom fått för Ljungh och Teden, och nu låter det såhär.
Kamy skrev:Åter igen, efter intervjun med Hult precis från isträningen så kan man konstatera att ingenting är på ingång.
Han säger att det är denna trupp som ska göra det. Den spelare som kommer in kommer inte kunna göra nån större skillnad och dom känner sig trygga och kan invänta för att se vilken typ av spelare dom behöver få in. Det kan antingen vara någon med tyngd eller skicklighet, men dom vill inte chansa utan känner sig trygga på att vänta på rätt typ.![]()
Den här snubben alltså. Han följer ju inte ens sin egen röda tråd. Ena dagen har dom en plan hur dom ska förvalta pengarna dom fått för Ljungh och Teden, och nu låter det såhär.
Kamy skrev:Kamy skrev:Åter igen, efter intervjun med Hult precis från isträningen så kan man konstatera att ingenting är på ingång.
Edit: Han menar även att förra årets misslyckande berodde på 2 stora svackor. En i början, en i slutet efter sista uppehållet.
Weirdo skrev:Vilket stämmer. Med en jämnare nivå hade HV lätt varit ett top 4 lag.
lejacques skrev:Låter ju onekligen som att Hult är på väg att trolla bort den sista forwardsplatsen.
Han kör en numera klassisk Hult, dvs 1X2. Skulle nu en Calof-typ likt en stekt sparv landa i knäet på Hult, kan det bli en sån. Annars kan det lika gärna bli en Styrman med motiveringen att vi behöver "bredda" laget.
Oavsett vad man tycker om årets trupp har många varit överens om att det bör komma in en klassforward till, en som, till skillnad från vad Hult säger, kan göra skillnad.
Vad säger dessa fans nu, när vi inte verkar få in den spelaren? Är de fortsatt lika positiva?
Hoppas verkligen styrelsen visar handlingskraft den här säsongen. Halkar HV efter inledningsvis måste vi ha in nytt blod direkt. Ingen mer Hult, ingen mer Lillis.
Vad gäller förra årets topp 4-spekulationer är det ju rätt naivt snack. Man kan ju vända på det och istället konstatera att om HV inte gjort två bra månader i december och januari så hade HV missat play in...
Den utgångspunkten borde många med Hult haft inför säsongen. Att tro att man kan bygga vidare på två bra månader i en övrigt urusel fiaskosäsong är så korkat, enfaldigt och naivt så jag vet inte vad...
lejacques skrev:Låter ju onekligen som att Hult är på väg att trolla bort den sista forwardsplatsen.
Han kör en numera klassisk Hult, dvs 1X2. Skulle nu en Calof-typ likt en stekt sparv landa i knäet på Hult, kan det bli en sån. Annars kan det lika gärna bli en Styrman med motiveringen att vi behöver "bredda" laget.
Oavsett vad man tycker om årets trupp har många varit överens om att det bör komma in en klassforward till, en som, till skillnad från vad Hult säger, kan göra skillnad.
Vad säger dessa fans nu, när vi inte verkar få in den spelaren? Är de fortsatt lika positiva?
Hoppas verkligen styrelsen visar handlingskraft den här säsongen. Halkar HV efter inledningsvis måste vi ha in nytt blod direkt. Ingen mer Hult, ingen mer Lillis.
Vad gäller förra årets topp 4-spekulationer är det ju rätt naivt snack. Man kan ju vända på det och istället konstatera att om HV inte gjort två bra månader i december och januari så hade HV missat play in...
Den utgångspunkten borde många med Hult haft inför säsongen. Att tro att man kan bygga vidare på två bra månader i en övrigt urusel fiaskosäsong är så korkat, enfaldigt och naivt så jag vet inte vad...
Calle2 skrev:lejacques skrev:Låter ju onekligen som att Hult är på väg att trolla bort den sista forwardsplatsen.
Jag har varit relativt positiv men jag tycker inte det här känns bra. Att inte kunna ställa fullt lag med 14 ordinarie forwards på isen vid den här tiden är inte bra. Att dessutom säga att det är bra att nu kunna avvakta och se vad de faktiskt behöver efter att ha fått lite erfarenhet är ju bara en efterkonstruktion. Hult och Davidsson måste naturligtvis ha haft en plan för vad som behövdes men de har inte lyckats värva en sådan spelare. Precis som innan tranferfönstret stängde senaste säsongen är jag övertygad om att man hat en mål som man inte lyckats nå Bar att hoppas att det går bra ändå...Värdemätare redan på torsdag mot Frölunda. Någon som sett vilka försäsongsmatcher man kan se på Cmore?
Mephisto skrev:Trolla bort... Gynge valde Växjö av sent påkomna anknytningsskäl och allt annat med kvalitetsstämpel inväntar KHL-kontrakt.
Vad begär ni, O helgade tangentbordsexperter med en steglad Hult för ögonen? Som varande en mindre aktör på en större marknad måste vi dessvärre samla de smulor som faller från de rikas ligornas dignande bord. Det är ni egentligen medvetna om (hoppas jag) men medan ni tvivlar har Hult naturligtvis krokar ute och inväntar besked från en tillräcklig mängd spelare.
Att ni ständigt orkar misstänkliggöra goda och välgrundade intentioner satta av någon och några som jobbar dag och natt för vår veka viljas skull? Merparten av oss HV-supportrar häpnar över er häpnadsväckande oförmåga till insikt i hur hockeyvärlden fungerar nuförtiden.
Johan Hult trollar inte. Ni trollar. Se verkligheten. Utan trolleri. Som den är. Bara försök. Om det går. Det är allt jag begär.
Herkie82 skrev:Jag håller med. Jag är stundtals kritisk mot Hult men allt är verkligen inte hans fel. Det är inte varenda hockeyspelares högsta dröm att representera HV. De flesta transatlanter har inte ens hört talas om klubben som vunnit några guld i en halvbra liga från en liten skitstad. Många här tror att HV är större än de är. Varesig vi vill det eller inte så får vi acceptera att många spelare med en halv fot i KHL kommer vänta till sista sekund för det är såpass stor skillnad i pengar lönemässigt även om HV skulle öppna plånboken.
JoakimA skrev:Herkie82 skrev:Jag håller med. Jag är stundtals kritisk mot Hult men allt är verkligen inte hans fel. Det är inte varenda hockeyspelares högsta dröm att representera HV. De flesta transatlanter har inte ens hört talas om klubben som vunnit några guld i en halvbra liga från en liten skitstad. Många här tror att HV är större än de är. Varesig vi vill det eller inte så får vi acceptera att många spelare med en halv fot i KHL kommer vänta till sista sekund för det är såpass stor skillnad i pengar lönemässigt även om HV skulle öppna plånboken.
Jag tycker att du är inne på rätt område men drar fel slutsats. I princip alla stora namn i år har varit hemvändare som återvänt till moderklubben, Sundström, Everberg, Rödin m.f. Vart finns våra potentiella hemvändare as klass, det krassa svaret är att det inte finns så många utöver Petersson som vi kan hoppas på om någon säsong.
Transatlanter använder lokala agenter som har full koll på SHL-lagen och vilket lag som är bäst för deras utveckling. Dock tror jag så att med transatlanter så ligger mycket i att ha egen scouting och kontakta spelarens agent direkt, istället för att endast kolla på transatlanter som finns på marknaden som redan aviserat att dom vill till europa. Det finns vissa lag SHL som sticker ut gällande att lyckas med transatlanter och tyvärr är HV ingen om dom. Här hade jag precis som jag skrivit tidigare haft en ass. sportchef som är scout likt Patrik Hall i Växjö.
Mephisto skrev:Trolla bort... Gynge valde Växjö av sent påkomna anknytningsskäl och allt annat med kvalitetsstämpel inväntar KHL-kontrakt.
Vad begär ni, O helgade tangentbordsexperter med en steglad Hult för ögonen? Som varande en mindre aktör på en större marknad måste vi dessvärre samla smulor som faller från de rika ligornas dignande bord. Det är ni egentligen medvetna om (hoppas jag) men medan ni tvivlar har Hult naturligtvis krokar ute och inväntar besked från en tillräcklig mängd spelare.
Att ni ständigt orkar misstänkliggöra goda och välgrundade intentioner satta av någon och några som jobbar dag och natt för vår veka viljas skull? Merparten av oss HV-supportrar häpnar över er häpnadsväckande oförmåga till insikt i hur hockeyvärlden fungerar nuförtiden.
Johan Hult trollar inte. Ni trollar. Se verkligheten. Utan trolleri. Som den är. Bara försök. Om det går. Det är allt jag begär.
PapaEmeritus skrev:Calof kvar i KHL enligt Ros på AB.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst