Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Jonni_h skrev:Gillar din konstruktiva attityd!
Är du tillgänglig för Lillis jobb![]()
/Jonni_h
Husmusen skrev:Jag älskar posts som denna, men jag sitter här nu och känner att jag har NOLL ideer på hur man kan förbättra laget.
Laget är så mellanmjölk att det är svårt att göra något annorlunda som jag tror på riktigt skulle göra att vi började spela bra.
Men små saker:
Som många säger, Sätt Persson på bänken han har gjort sitt.
Vi har ingen kreativitet på forwardsidan, vad förlorar vi på att bänka någon av våra 10 brunkare och låta Zion få rejält med istid?
Att Sundh fortfarande spelar PP är ju ett hån emot alla andra forwards...
Trafik på mål är något som Hv vägrat i flera år, vad beror detta på ? är allt lite för bekvämt i Hv just nu? ingen som ställer krav?
Quila skrev:
- 1 dundertoppad PP-formation som spelar 2/3 av PP.

lejacques skrev:Materialet som Lillis menar ska leda till guld är så jäkla tunt så jag tror det är svårt att få till några fantastiska förändringar med det vi har.
Men. Jag skulle försöka plocka ihop killar som vi vet haft kemi tidigare. Lillis har ju tjatat om tålamod sedan förra sässen och därför konsekvent spelat med samma kedjor, trots avsaknad av kemi. Jag tipsar Lillis om att testa detta.
Sundh (alt. Johnsson)-Sandberg-Törngren (funkat förr)
Önerud-Andersson-Thörnberg (Thörnberg och Önerud har funkat förr. Slänger in Andersson pga att Önerud och Fröberg inte alls hittat varandra).
Resten kan man lotta in i kedjorna. Sämre kan det ju inte bli, eller?
Fan, bra tråd. Men sjukt svårt att hitta något som ska göra HV bättre i dagsläget. Uppsidan vi snackade om inför säsongen känns tämligen överskattad.
Räkan skrev:Jag vet, men jag räknar med D.G nu, hoppas verkligen han kommer tillbaka! Plus att jag räknar faktiskt med ett nyförvärv kommer, en ytter. Jag sitter på mobil och därför kommer ingen motivering till uppställningen, får bli senare.
1a kedjan:
#64Martinsson-#28Kinnvall
#(ny)-#27Gustafsson-#11Önerud
2a kedjan:
#8Andersson-#17Johansson
#61Ikonen-#71Fröberg-#20Sandin
3e kedjan:
#9Strömberg-#3Lauridsen
#36Camara-#25Holmström-#23Nybeck
4e kedjan:
#34Williamsson-#6Persson
#10Thörnberg-#18Andersson-#16Sandberg
PP1:
#10Thörnberg/#17Johansson-#28Kinnvall
#61Ikonen-#27Gustafsson-#(ny)
PP2:
#8Andersson-#64Martinsson
#11Önerud-#25Holmström-#20Sandin
Quila skrev:- Mycket istid på backarna EJ, JK, NA och EM. De utgör vårt lags stora styrka och bör således utnyttjas väl.
FirstSwitch skrev:Quila skrev:- Mycket istid på backarna EJ, JK, NA och EM. De utgör vårt lags stora styrka och bör således utnyttjas väl.
Det här går inte att understryka mer.
Våra främsta värvningar på förhand inför denna säsong fick denna istid i matchen mot Rögle:
Martinsson ~ 18min
Emil J ~ 11min
Kinnvall ~ 11min
I paritet mot de så hade Gélinas och Kurran i Rögle upp mot 24min istid.
Säger bara sluta dalta med alla ska spela lika mycket och ge istid till de som ska ha mycket istid så kommer dem växa och känna sig mer bekväma och inne i matchen. Både Martinsson och Emil J har tidigare legat kring 22-24min istid per match i Växjö resp. Djurgården.
FirstSwitch skrev:Quila skrev:- Mycket istid på backarna EJ, JK, NA och EM. De utgör vårt lags stora styrka och bör således utnyttjas väl.
Det här går inte att understryka mer.
Våra främsta värvningar på förhand inför denna säsong fick denna istid i matchen mot Rögle:
Martinsson ~ 18min
Emil J ~ 11min
Kinnvall ~ 11min
I paritet mot de så hade Gélinas och Kurran i Rögle upp mot 24min istid.
Säger bara sluta dalta med alla ska spela lika mycket och ge istid till de som ska ha mycket istid så kommer dem växa och känna sig mer bekväma och inne i matchen. Både Martinsson och Emil J har tidigare legat kring 22-24min istid per match i Växjö resp. Djurgården.
[MÅL]
Sandin
Törngren Önerud Thörnberg
Kinnvall
Diabolics skrev:UNDERBAR TRÅD!!!!!
Jag ställer mig även bakom Quila's förslag samt lägger till:
-Fröberg, minst sämst, har intentioner, hitta kompisar till honom (läs träna/spela ihop spelare som kompletterar honom) sätt honom i en vettig/minst trubbig förstakedja och PP!
Zico skrev:Jag tycker mig ha sett ett förändrat sätt att spela sig ur egen zon denna säsong. Vänsterback spelar cross över till högerforward och högerback cross över till vänsterforward. Ett svårt och riskfullt spel. Svårt för att passningarna måste va hårda och precisa, direkt på bladet till en spelare i fart och mottagaren måsta kunna ta emot passningen utan att den studsar iväg två meter för då är det kört.
Riskfyllt för att det är ganska lätt att läsa av och bryta passningen och då har man en 2 mot 1 emot sig. Spela enkelt i stället!
På backsidan, lägg mycket istid på top 5, Andersson, Kinnvall, Martinsson, Johansson och Strömberg. Att bänka någon av dessa i första matchen är ju huvudlöst.
Forwardsmässigt kan man antingen göra som lejacques skriver, köra det som funkat förr. Men ännu hellre vill jag skapa lite kreativitet och lite olika uppbyggnad som också kan skapa lite kemi.
Många dissar Fröberg, men han tar sig mer och mer. Ganska snart kommer han att va en gigant. Min bedömning är att Önerud gör fler mål när han spelar hf. Ikonen var riktigt duktig i Brynäs när han kom på på vänsterkanten. För att få kedjor med lite olika skills och möjligheter, snabbhet, klokhet och power, tycker jag man skall prova så här.
Ikonen, Fröberg, Önerud
Törngren, C Sandberg, Sandin
Camara, Andersson, F Sandberg
Sundh, Holmström, Thörnberg
PP1
Ikonen, Fröberg, Önerud
Kinnvall, Andersson
PP2
Camara, Holmström, F Sandberg
Sandin, Martinsson
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst