Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
NightWalker skrev:Jag vet att det troligtvis är omöjligt att få, så detta kanske borde höra hemma i drömtråden, men jag hade gärna sett Jeremy Colliton som tränare.
Ung tränare, född 1985, gjorde det väldigt bra i Mora och fick upp dem i SHL.
Har fått erfarenhet som huvudtränare i både AHL samt NHL.
Var väl assisterande för Kanada under OS vill jag också minnas, samt fick hoppa in som huvudtränare en match då Claude Julien blivit skadad/sjuk.
Han har dock ett AHL-kontrakt just nu hemma i Kanada och han valde att lämna Mora precis efter SHL-avancemang då han ville närmare hem, så det lär vara ett riktigt långskott.
Herkie82 skrev:Viktor Stråhle visade vad han kunde i finalserien. HV hade på allsvensk nivå 4 st 1a femmor och Björklöven var rakt av otäcka att möta. Styrkan jag såg hos Stråhle där och då var att han snabbt verkade kunna läsa av vad HV gjorde och möta upp det. När HV gjorde nått annorlunda så anpassade han sig och mötte upp det med.
Det kändes ofta som att inget fungerade riktigt bra mot Björklöven och det tror jag är ganska mycket hans förtjänst och är då på så sätt exakt det vi behöver just nu.
wk2431 skrev:
Vem det än blir tror jag man behöver en kravställare, som inte har, eller vill had, en massa personliga band till spelare. Närmare en tyrann än en kompisgubbe.
Diabolics skrev:wk2431 skrev:
Vem det än blir tror jag man behöver en kravställare, som inte har, eller vill had, en massa personliga band till spelare. Närmare en tyrann än en kompisgubbe.
Asså? AJ-sjukan lever kvar? Skulle du vilja ha en sådan chef? Varför tror du hokceyspelare mår bra av sån miljö?
Regnet skrev:Diabolics skrev:wk2431 skrev:
Asså? AJ-sjukan lever kvar? Skulle du vilja ha en sådan chef? Varför tror du hokceyspelare mår bra av sån miljö?
Ändå vill du ha Gath? Han är ju arg jämnt och verkar va en galning i största allmänhet.
Diabolics skrev:
Diabolics skrev:Regnet skrev:
Ändå vill du ha Gath? Han är ju arg jämnt och verkar va en galning i största allmänhet.
Jag har inte hört att han är en gapare, internt. Tvärt om. Däremot säger han vad han tycker i media. Men, med det sagt så kan jag ju ha fel. Har du några datapunkter på att han har ett "hockey temper" likt Rahm?
Farzan skrev:Inte Niklas Eriksson!
Får inga bra signaler därifrån.
Dovahkiin skrev:Farzan skrev:Inte Niklas Eriksson!
Får inga bra signaler därifrån.
Håller med! Jag vill ha Filander eller Stråhle som jag skrivit tidigare eller Rönnqvist. Tycker även Karlin verkar intressant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst