Lagbygget 21/22

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Lagbygget 21/22

Inläggav Klabbe » 31 mars 2022, 22:27

15:48 skrev:Nej, nej och åter nej!! Varför ska det börja röras om i formationerna bara för vi förlorar en match i PP! Har ju haft säsongens överlägset bästa kemi i femmorna såhär långt. Ok om det ser skit ut efter första perioden imorgon men INTE innan!!

Refererar till artikel i JP där Tommy hintar att det blir förändringar. Torp-Bertov som backpar. Kokkonen med Önerud o Matson. Lindbäck utanför laget. M Davidsson in i fjärde istället för Kokkonen. Dessutom lite frågetecken på Kelleher som inte tränade idag…

NERVÖS!!!

Tänkte samma sak när jag läste den artikeln. Suck.
Klabbe

Inläggav lejacques » 31 mars 2022, 23:03

Sejfar man lite ifall Kelleher nu inte kommer till spel? Dvs att Lindbäck går in bredvid Powell och Shinkaruk.

Försöker hitta någon form av logik. För ja, det är inte tid att börja laborera. Inte nu.

Kokkonen har absolut gjort sina bästa matcher sen han kom till HV. Men han har gjort det i en undanskymd roll i fjärdekedjan. Fortsätt nyttja honom där. Men sen verkar han ju ha orubbat förtroende hos tränarna, och vara lite av deras go to guy.

Men, men. Oavsett kedjeformationer imorgon ska HV vinna. Däremot i en semifinal. Då måste det vara slutlaborerat.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 15:48 » 31 mars 2022, 23:25

lejacques skrev:Sejfar man lite ifall Kelleher nu inte kommer till spel? Dvs att Lindbäck går in bredvid Powell och Shinkaruk.

Försöker hitta någon form av logik. För ja, det är inte tid att börja laborera. Inte nu.

Kokkonen har absolut gjort sina bästa matcher sen han kom till HV. Men han har gjort det i en undanskymd roll i fjärdekedjan. Fortsätt nyttja honom där. Men sen verkar han ju ha orubbat förtroende hos tränarna, och vara lite av deras go to guy.

Men, men. Oavsett kedjeformationer imorgon ska HV vinna. Däremot i en semifinal. Då måste det vara slutlaborerat.

Hm…det där ”HV ska vinna snacket” tär på mig. Hoppas laget kan hålla huvudet kallt och inte stressa upp sig. Risken finns nu när vi gett VVIK lillfingret… Att nu då röra om i laget skapar onödiga störningsmoment i gruppen. Vill man inte skapa trygghet i ett slutspel som ändå börjat så bra? Sobril i kakorna imorgon!
15:48

Inläggav Nutarviguld » 1 april 2022, 10:03

15:48 skrev:Nej, nej och åter nej!! Varför ska det börja röras om i formationerna bara för vi förlorar en match i PP! Har ju haft säsongens överlägset bästa kemi i femmorna såhär långt. Ok om det ser skit ut efter första perioden imorgon men INTE innan!!

Refererar till artikel i JP där Tommy hintar att det blir förändringar. Torp-Bertov som backpar. Kokkonen med Önerud o Matson. Lindbäck utanför laget. M Davidsson in i fjärde istället för Kokkonen. Dessutom lite frågetecken på Kelleher som inte tränade idag…

NERVÖS!!!

Ouch det där lät inte bra
Nutarviguld

Inläggav Weirdo » 3 april 2022, 11:14

https://twitter.com/HV71/status/1510545 ... X9g4nupdXQ

Där var han klar Nubben, även officiellt
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav mrnorrland » 3 april 2022, 11:50

Weirdo skrev:https://twitter.com/HV71/status/1510545330756063237?s=20&t=DTDqlB5AdmUyX9g4nupdXQ

Där var han klar Nubben, även officiellt

Om han lyckas lika bra som han gjort med Timrås stomme nästa år med hantzl, Wedin, Pettersson, lander och även läste igår Dahlén ska vara klar för Timrå. Hoppas han kan göra lika bra med hv nästa år. För om vi inte klara att gå upp iår är han klockren då han är van att bygga lag med tajt budget. Går vi inte upp iår kommer vi inte kunna bygga på samma sätt som denna säsong. Utan måste bli mer sparsamma.
Går vi upp hoppas jag hans första samtal blir till tedenby, andre, Almqvist, pilut och Lehtonen. Sen blirvde stora att sätta en stark centersida och där måste han hitta rätt.
mrnorrland

Inläggav Blue Vision » 4 april 2022, 13:54

Om vi nu går upp och återigen kan utöka till 2 roller inom tjänsten sportchef så är det ju en no-bainer att plocka in Patrik Hansen jämte Nubben. Där har vi vår blivande sportchef på längre sikt tror jag. Jag hoppas verkligen att ledningen är så pass nytänkande att man kan komplettera ett äldre etablerat namn med ett fräscht i form av Hansen. Helst igår.
Blue Vision

Inläggav Windom Earle » 4 april 2022, 14:46

Blue Vision skrev:Om vi nu går upp och återigen kan utöka till 2 roller inom tjänsten sportchef så är det ju en no-bainer att plocka in Patrik Hansen jämte Nubben. Där har vi vår blivande sportchef på längre sikt tror jag. Jag hoppas verkligen att ledningen är så pass nytänkande att man kan komplettera ett äldre etablerat namn med ett fräscht i form av Hansen. Helst igår.

Jag har inte tillräcklig inblick i HV men det skulle ju vara otroligt spännande med Jenni Asserholt som biträdande SC för att sedan ges chansen att bli SC. Jag har för mig att Brynäs hade en kvinnlig SC som avgick, annars är det ju rätt gubbigt.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav 1989 » 4 april 2022, 15:57

Blue Vision skrev:Om vi nu går upp och återigen kan utöka till 2 roller inom tjänsten sportchef så är det ju en no-bainer att plocka in Patrik Hansen jämte Nubben. Där har vi vår blivande sportchef på längre sikt tror jag. Jag hoppas verkligen att ledningen är så pass nytänkande att man kan komplettera ett äldre etablerat namn med ett fräscht i form av Hansen. Helst igår.

Oj, berätta mer! Vad är hans styrkor, vad är det han gjort som scout i ett nedflyttat Djurgården som kvalificerar honom som sportchef? Du verkar ha kött på benen, så det vore intressant att veta.
1989

Inläggav Diabolics » 4 april 2022, 18:07

1989 skrev:

Oj, berätta mer! Vad är hans styrkor, vad är det han gjort som scout i ett nedflyttat Djurgården som kvalificerar honom som sportchef? Du verkar ha kött på benen, så det vore intressant att veta.

Enligt de som följer transfermarknaden så anses Hansen ha gjort ett bra jobb med att rekrytera från HA till DIF, under de år han varit där. En roll för honom i HV är inte en dum ide alls, inte som sportchef ty den är upptagen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Blue Vision » 4 april 2022, 20:21

Hansen har visat att han har öga och sinne att hitta talang för roller i SHL tycker jag. Hans jobb är åtminstone väldigt uppskattat i Dif och att lyfta upp honom i en roll som ass med allt vad det innebär i fortsatt arbete med kontakter osv tycker iaf jag vore väldigt intressant inför framtiden.
Blue Vision

Föregående

Återgå till HV71