Tränare 21/22

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tränare 21/22

Inläggav shitkicker » 2 maj 2021, 23:23

Jag är benägen att hålla med. Så som man gör nu har man inte gjort sen Hult o co fick sina befattningar i HV. Den enda kända skillnaden är att styrelseordföranden kommer att bytas ut. Det är ju inte orimligt att det finns ett samband. Särskilt inte eftersom den nye ordföranden, som sagt, har varit med på mötena på sista tiden.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav CROHB » 2 maj 2021, 23:27

mondrian skrev:
CROHB skrev:Jag är ganska säker på att om Hult skulle vara presenterad som en långsiktig lösning som sportchef att vi inte skulle fått se röken av varken Samuelsson eller Stillman i HV71.

Hult och Agne ska ha äran av degraderingen, absolut, men inte av detta och det som sker framåt i klubben.

Gäller att stötta Wilander, och de som backar upp honom, stenhårt framåt på alla möjliga sätt.

Så du menar på största allvar att det är Anders Wilander som ligger bakom tillsättandet av Samuelsson och Stillman? Vad jag förstått har han varit adjungerad vid ett par styrelsemöten och är valberedningens förslag till ny styrelseordförande som ska tillsättas i mitten på Juni.

Och varför gäller det att stötta Wilander och de som backar honom "stenhårt framåt på alla möjliga sätt".Vilka är de personerna? Finns det falanger och grupperingar här? Förklara gärna hur du tänker för jag förstår inte?

Däremot förstår jag att Agne och Hult har fått av den nuvarande styrelsen i uppdrag att så snart de bara kan få ihop en organisation kring A-laget, och det tycker jag de har lyckats med så här långt och ska naturligtvis ha äran och all cred för det.

Jag menar exakt det jag skriver sen får du tolka det som du vill, men framställ det inte som mina slutsatser eller något jag skrivit.

Om du kan se framför dig Hult sitta och klura på tänkbara tränarkonstellationer i allsvenskan och sen se honom komma fram till denna som hans val och att de skriver på så visst.

Vissa saker blir ju ganska uppenbara när man har historien klar för sig och sen alla olika händelser senaste tiden.
CROHB

Inläggav Junior » 2 maj 2021, 23:31

Personligen skiter jag i vems förtjänst det är att Stillman är tillbaka, jag är glad att ha honom som ass. Men han nämner väl själv i en intervju som finns länkad under hans tråd att han fick "en lite förfrågan i februari-mars någon gång". Det är nog troligt att det var Hult som hörde av sig då, såvida det inte var någon annan som hörde av sig till honom för att ersätta Hult men det har vi inte sett några indikationer på i alla fall. Det utesluter ju inte att påtryckningar kommit någonstans ifrån nu, men tidigare kontakt har ju funnits.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav justus3 » 3 maj 2021, 08:27

Måste ju säga att värvningarna av Stillman och Samuelsson är lite skönt "kaxiga" och av "slå på käften typ".
Om allsvenskan gick ut på att ha mest pondus på tränarbänken så har vi vunnit den serien i alla fall.
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav CROHB » 3 maj 2021, 08:33

Jag tror att vi kan utgå ifrån att trojkan som skrev brevet har väldigt bra koll och att innehållet i brevet stämmer fullt ut. Jag tror inte att de skulle komma på tanken att skriva brevet utan att först kolla läget gällande det de skrev om.

Svaret från Agne bekräftar ju i stort sett att ingen från dagens HV ledning haft någon kontakt med Stillman öht innan helgen. Det var ju det hela saken gällde.

Att någon eller några haft kontakt med Stillman under en period när HV fortfarande hoppades på ett långt slutspel och efter det är ju bekräftat men är nog inte på initiativ från någon inom dagens ledning.
CROHB

Inläggav Junior » 3 maj 2021, 09:47

CROHB skrev:Jag tror att vi kan utgå ifrån att trojkan som skrev brevet har väldigt bra koll och att innehållet i brevet stämmer fullt ut. Jag tror inte att de skulle komma på tanken att skriva brevet utan att först kolla läget gällande det de skrev om.

Svaret från Agne bekräftar ju i stort sett att ingen från dagens HV ledning haft någon kontakt med Stillman öht innan helgen. Det var ju det hela saken gällde.

Att någon eller några haft kontakt med Stillman under en period när HV fortfarande hoppades på ett långt slutspel och efter det är ju bekräftat men är nog inte på initiativ från någon inom dagens ledning.

Vad man hoppades på för slutspel då bör väl inte ha spelat så stor roll för att HV hade kontakt med honom då såvida man inte ville ha honom till just slutspelet. HV behövde ju fortfarande nya lösningar till nästa säsong såvida det inte var för att stärka upp inför slutspelet men det känns mindre troligt eftersom Stillman var under kontrakt mitt i säsong. Vem skulle det i så fall varit som lagt sig i Hults arbete och petat i det då?

Det är fullt möjligt att trojkan som skrev brevet har haft full koll men också att de inte har haft det också. Om det nu skulle ha varit så att Hult och Stillman pratat om en återkomst precis innan brevet skrevs så är jag inte säker på att någon skulle säga något om det ändå, utan att känna någon inblandad personligen. Men historiskt så har ju varken Hult eller Stillman glappat käft om något till någon. Lär ju inte varit någon mer än Stillman, Hult och kanske Ange som vetat om det i så fall.

Utifrån vad båda parter har sagt offentligt så kan det likaväl varit på båda sätten. Vet du mer om hur det faktiskt ligger till så hade det ju varit intressant att höra också.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav CROHB » 3 maj 2021, 10:00

Vi får väl se vad som händer framåt, vilka som blir kvar i organisationen och hur allt utvecklar sig så lämnar vi det där.

Jag känner mig mycket nöjd med tränarduon som nu är på plats och är mycket nöjd med dem som gjort detta möjligt och hoppas de fortsätter på den inslagna vägen även i framtiden.
CROHB

Inläggav Junior » 3 maj 2021, 10:08

CROHB skrev:Vi får väl se vad som händer framåt, vilka som blir kvar i organisationen och hur allt utvecklar sig så lämnar vi det där.

Jag känner mig mycket nöjd med tränarduon som nu är på plats och är mycket nöjd med dem som gjort detta möjligt och hoppas de fortsätter på den inslagna vägen även i framtiden.

Det stämmer jag in i. Jag tar också mer än gärna en ny sportchef.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nutarviguld » 3 maj 2021, 13:57

CROHB skrev:Vi får väl se vad som händer framåt, vilka som blir kvar i organisationen och hur allt utvecklar sig så lämnar vi det där.

Inte för att vara bitter men, jag är också nöjd med Tommy och Stille, riktigt gött! Men att vara nöjd med de som gjort det möjligt? mja bra gjort att hitta Tommy och Stille men samma personer satte oss i Allsvenskan så det krävs betydligt mycket mer än två bra tränare för att jag ska bli nöjd med det gänget igen. (OM det nu inte var Wilander som värvade Tommy/Stille då, han hade ju inget med Hv->Allsvenskan att göra)
Nutarviguld

Inläggav lejacques » 3 maj 2021, 14:47

Kollar på intervjun med Stillman och slås av att vi alltså har ett starkare och mer rutinerat tränarteam i år jämfört med vad vi gick in med förra säsongen.

Tänk om man kunde vrida tillbaka tiden. Tänk om vårt styre gjort den här satsningen ett år tidigare... Ja, ja. Man får väl göra som Stille säger och blicka framåt. Hoppas och tror att det här är rätt tränarduo.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav CROHB » 3 maj 2021, 14:59

Nutarviguld, jag tror du måste läsa igenom tråden igen då jag tror du missförstått min ståndpunkt.

Jag är mycket nöjd med dem som jag tror ligger bakom att vi har Stille och Samuelsson som tränarduo. Jag är ganska säker på att Agne och Hult inte har med det att göra.

Frågar du mig så skulle vi bytt ut dem för länge sedan. Hoppas de ryker så fort en ny styrelse är på plats för klubbens bästa.

Nu lär ju iaf Hult inte kunna göra mer skada, påverka truppbygget endast marginellt, tränarduon kommer ha sista ordet gällande truppen och Hult sköta det administrativa.
CROHB

Inläggav Fylke74 » 3 maj 2021, 20:17

Vilken typ av hockey brukar Samuelssons lag spela?
Hur brukar laget vara uppbyggt vad gäller spets vs bredd?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav lejacques » 5 maj 2021, 07:58

I intervju med Expressen säger Stillman att det var Agne som tog kontakt med honom efter jul (ska vi gissa att Agne ville ha in Stillman redan då. Alternativt som ny sportchef?). Sen blev det tyst. Och det var först de senaste dagarna som det gick fort. Väldigt fort.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 5 maj 2021, 08:59

lejacques skrev:I intervju med Expressen säger Stillman att det var Agne som tog kontakt med honom efter jul (ska vi gissa att Agne ville ha in Stillman redan då. Alternativt som ny sportchef?). Sen blev det tyst. Och det var först de senaste dagarna som det gick fort. Väldigt fort.

Men det blev ju inget av det samtalet, det ledde ingenstans, således är det inte ett tecken på att agne varit delaktig i värvningen av Stillman.

Det jag höjde på ögonbrynen var följande del i artikeln:

Expressen skrev:Stillman är därefter försiktig med att nämna namn. Johan Hult kommer förbi under intervjun, överlämnar nycklar till arenan och meddelar skämtsamt att han ska ringa alla de 37 spelare Stillman har överlämnat på en lista.

– Det var en bra genomgång i morse, vi är inte helt oense, säger Hult, skrattar och lämnar sedan arenan.

Det ligger i linje med vad jag förväntar mig, dvs att Stillman/Tommy styr värvningsskutan.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 5 maj 2021, 09:13

Jag tycker det är intressant av två anledningar.

1) Agne, inte Hult har varit i kontakt med Stillman.
2) Att det gick väldigt fort. Från att inte haft kontakt på månader till att det plötsligt blir klart på några dagar.

Talar för, som du påpekar, att det mer lutar åt att Agne och Hult inte varit särskilt involverade. Dessutom. Den första kontakten med Stillman kan ju ha tagits av många skäl, ny tränare att ta in under säsongen eller till och med ny sportchef. Hult känns hursomhelst sidosteppad.

Den sista delen du nämner tar jag med en nypa salt. Men visst kan det nog ligga något i det. Skrev det ju själv när Stillman presenterades. Hult är numera degraderad till sekreterare med administrativa uppgifter. Däremot tror jag han fortfarande haft en del att göra med värvningarna av Lindbäck och Karlström. Det som kommer härnäst kommer dock vara mer Tommys och Stille värvningar.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 5 maj 2021, 09:19

lejacques skrev:Däremot tror jag han fortfarande haft en del att göra med värvningarna av Lindbäck och Karlström. Det som kommer härnäst kommer dock vara mer Tommys och Stille värvningar.

Detta tror jag oxå, vilket är ok, för stille/tommy kan ta den "kostnaden" då dessa personer näppeligen är tilltänkta till några framskjutande positioner, såvida de inte gör en Åkerman/71WK och tar det där berömda steget.

Jag tror Hult haft dem i kikaren länge, vilket gör det till de "hult-värvningar" som många orerar om här, men som jag varit inne på, troligen med stille/tommy's blessing, vilket är viktigt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav spaawn » 5 maj 2021, 09:22

Intervju med stillman i idagens expressen. Mest sammanfattning av hans karriär, men det intressantaste citatet är väl detta:

"Simon Önerud är namnet på mångas läppar. Guldhjälten från 2017 har i en intervju med Jönköpings-Posten sagt att han gärna är kvar i klubben för att ”rätta till misstagen”. Det är en spelare Stillman inte tackar nej till.

– Honom vill jag ha kvar. Det är klart. Det skulle vara extremt viktigt om han stannade. Det är inget jag tror, det är jag säker på. Det är en härlig karaktär som alltid ger allt. Han skulle leda med ett gott exempel och gå i bräschen, både i gym, i omklädningsrummet och på isen.

Stillman är därefter försiktig med att nämna namn. Johan Hult kommer förbi under intervjun, överlämnar nycklar till arenan och meddelar skämtsamt att han ska ringa alla de 37 spelare Stillman har överlämnat på en lista.

– Det var en bra genomgång i morse, vi är inte helt oense, säger Hult, skrattar och lämnar sedan arenan."
spaawn

Inläggav Diabolics » 5 maj 2021, 09:35

spaawn skrev:Intervju med stillman i idagens expressen. Mest sammanfattning av hans karriär, men det intressantaste citatet är väl detta:

"Simon Önerud är namnet på mångas läppar. Guldhjälten från 2017 har i en intervju med Jönköpings-Posten sagt att han gärna är kvar i klubben för att ”rätta till misstagen”. Det är en spelare Stillman inte tackar nej till.

– Honom vill jag ha kvar. Det är klart. Det skulle vara extremt viktigt om han stannade. Det är inget jag tror, det är jag säker på. Det är en härlig karaktär som alltid ger allt. Han skulle leda med ett gott exempel och gå i bräschen, både i gym, i omklädningsrummet och på isen.

Stillman är därefter försiktig med att nämna namn. Johan Hult kommer förbi under intervjun, överlämnar nycklar till arenan och meddelar skämtsamt att han ska ringa alla de 37 spelare Stillman har överlämnat på en lista.

– Det var en bra genomgång i morse, vi är inte helt oense, säger Hult, skrattar och lämnar sedan arenan."

Dude, det är ok att läsa i tråden innan du postar exakt samma citat som jag gjorde ovan, som vi redan har en diskussion kring... lite disciplin tack.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav spaawn » 5 maj 2021, 13:08

Sorry, missade att du också citerat om Önerud.
spaawn

Inläggav Jokkalainen » 21 november 2021, 15:01

Tobias Thermell ny assisterande tränare, senast 3 säsonger i lakers och 5 säsonger Karlskoga.
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav 15:48 » 21 november 2021, 19:49

Blir förhoppningsvis bra men jag är förvånad att det kommer nu. Har man tidigare gått ut med att man vill vara tre i tränartrojkan? Vet att man normalt sett är det men oavsett om det är en bra kille så blir det förändring som påverkar gruppdynamiken, kanske ännu mer med en tränare än med en ny spelare.

Men det måste ju varit önskemål från Stille och Samuelsson. Känner annars spontant att man hellre satsar pengarna på spelartruppen än en tränare på korttidskontrakt nu när det ändå känns så bra tränarmässigt…
15:48

Inläggav mrnorrland » 21 november 2021, 20:51

15:48 skrev:Blir förhoppningsvis bra men jag är förvånad att det kommer nu. Har man tidigare gått ut med att man vill vara tre i tränartrojkan? Vet att man normalt sett är det men oavsett om det är en bra kille så blir det förändring som påverkar gruppdynamiken, kanske ännu mer med en tränare än med en ny spelare.

Men det måste ju varit önskemål från Stille och Samuelsson. Känner annars spontant att man hellre satsar pengarna på spelartruppen än en tränare på korttidskontrakt nu när det ändå känns så bra tränarmässigt…

Gissar på man valt att spara lite pengar, alternativt fått lite pengar och då högg man på en tränare till. Tror man hade en plan att ev värva en till tränare om rätt person dök upp och man löst de ekonomiska

Sen får vi hoppas han är bra, verkade vara lite bitter när han fick gå från växjö i de intervjuer han gav när han fick gå
mrnorrland

Inläggav Jacob96 » 21 november 2021, 20:55

mrnorrland skrev:
15:48 skrev:Blir förhoppningsvis bra men jag är förvånad att det kommer nu. Har man tidigare gått ut med att man vill vara tre i tränartrojkan? Vet att man normalt sett är det men oavsett om det är en bra kille så blir det förändring som påverkar gruppdynamiken, kanske ännu mer med en tränare än med en ny spelare.

Gissar på man valt att spara lite pengar, alternativt fått lite pengar och då högg man på en tränare till. Tror man hade en plan att ev värva en till tränare om rätt person dök upp och man löst de ekonomiska

Sen får vi hoppas han är bra, verkade vara lite bitter när han fick gå från växjö i de intervjuer han gav när han fick gå

Vad snackar du om ?

"– Jag hade ett treårsavtal och Lakers har valt att inte gå vidare. Det är som det är, säger Thermell till minhockey.se.

Någon bitterhet över att tvingas lämna mästarklubben känner Thermell däremot inte.

– Nej. Jag känner en tacksamhet över att ha fått vara här. Jag har trivts otroligt bra att få jobba med det bästa jag vet, i en sådan här grym organisation. Jag känner mig bara tacksam. "

https://hockeysverige.se/2021/05/15/tob ... mnar-vaxjo
Jacob96

Inläggav mrnorrland » 21 november 2021, 21:19

Jacob96 skrev:
mrnorrland skrev:

Vad snackar du om ?

"– Jag hade ett treårsavtal och Lakers har valt att inte gå vidare. Det är som det är, säger Thermell till minhockey.se.

Någon bitterhet över att tvingas lämna mästarklubben känner Thermell däremot inte.

– Nej. Jag känner en tacksamhet över att ha fått vara här. Jag har trivts otroligt bra att få jobba med det bästa jag vet, i en sådan här grym organisation. Jag känner mig bara tacksam. "

https://hockeysverige.se/2021/05/15/tob ... mnar-vaxjo

Just den kommentar "det är som det är" är ju ingen jättepositivt uttryck och han ville vara kvar men fick inte. Vem som helst blir ju inte glad utav att lämna ett jobb man inte vill lämna. Men men man behöver inte göra detta större man får hoppas han kommer in med det som HV saknat i sin ledarstab.
mrnorrland

Föregående

Återgå till HV71