jordfelsbrytare skrev:lejacques skrev:https://hockeynews.se/articles/18388/
Kedjorna enligt Lillis:
Wedin-Ilomäki-Önerud
Bergström-Fröberg-F.Sandberg
Nybeck-Holmström-Forsberg
Wennlund-Siikanen-C.Sandberg
Kokkonen eller Wikström som extraforward. Nån av dessa petas.
Förstår inte riktigt värvningen av Siikanen. För det första, varför värva en fjärdecenter? För det andra, varför flytta ut C.Sandberg på en position han typ aldrig spelar på.
Med undantag för Ilomäki känns ju övriga kedjor rätt oförändrade sett till skicklighet...
Panik precis som Mrmadhawk skriver.
Det är inte första gången varken scouting eller referens tagning är bristfällig. Ett återkommande problem tyvärr.
Lillis måste ju formera laget på det sättet han tror på ska ge det bästa utfallet.
MrMadhawk kollar alltså någon källa han har i Finland som uttalar sig negativt om Siikonen. Då är det sanningen? Jag har läst andra uttalanden från Finland angående denne spelare. Laglojal, bra att täcka puck, taktisk, bra defensivt, bra tekare, och bra i bp.
Att insinuera att Hult gjort bristfällig bakgrundskontroll är troligen helt fel. Han har säkert goda kontakter med såväl Puistola och Voutilainen m fl. Att Siikonen dessutom deltagit i finska landslaget både i år och förra året tyder väl ändå på att han har en del uppsidor med sig. En tydlig rollspelare. Och jag är ganska säker på att Hult vet viljen typ av spelare han värvat.
Men helt klart är väl att han inte är vare sig nån måltjuv, poängspruta eller speedkula. Men måste alla vara det? Det är tämligen svårt att göra mål i dagens SHL. Därför, i min bok, är det minst lika viktigt att inte släppa in mål. Kan Siikonen hjälpa till att täta bakåt, är jag nöjd. Framåt har HV ändå två kedjor som kan producera och ett bra pp. Det som bli avgörande i fortsättningen är att hålla tätt bakåt och inte minst att mininera alla individuella misstag.
Jag tycker gott vi kan ge Siikonen några fler träningar och ett par matcher innan vi tar fram sågen. Sen är det väl en smaksak, en rätt betydelselös sådan, om man benämner kedjan med Wennlund, Siikonen, C Sandberg som tredje eller fjärde. Innan jag sett dem spela, gillar jag ändå tänket med kedjan.
Sen hade jag kanske hellre sett Wikström före Holmström i, fjärde, eller om det nu är tredje, kedjan.