Skönt ändå att Husqvarna går in som sponsornamn på arenan, de andra förslagen lät inte bra.
.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
FirstSwitch skrev:Skönt ändå att Husqvarna går in som sponsornamn på arenan, de andra förslagen lät inte bra.
.

mrnorrland skrev:Husqvarna garden arena är bra namn. Tycker personligen de kunde tagit bort arena och kört endast Husqvarna garden, tycker de låter bättre. Blir lite långt och tror de flesta kommer säga Husqvarna garden. Lokal firma med bra historia
DocSeverinsen skrev:Tycker Husvarna Garden Arena är ett av de bättre arenanamnen. Jag hade gärna skippat "Arena" men det känns ändå okej att ha med det.
Gillar leken med ord och dubbel koppling dels till Husqvarnas verksamhet och till Madison Square Garden. Det slår dock inte det numera arkiverade "Cloetta Center" som namn om man vill hitta en fyndig touch.
DocSeverinsen skrev:Tycker Husvarna Garden Arena är ett av de bättre arenanamnen. Jag hade gärna skippat "Arena" men det känns ändå okej att ha med det.
Gillar leken med ord och dubbel koppling dels till Husqvarnas verksamhet och till Madison Square Garden. Det slår dock inte det numera arkiverade "Cloetta Center" som namn.
Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Husqvarna garden arena är bra namn. Tycker personligen de kunde tagit bort arena och kört endast Husqvarna garden, tycker de låter bättre. Blir lite långt och tror de flesta kommer säga Husqvarna garden. Lokal firma med bra historia
(givet att ryktet stämmer: Husqvarna Garden Arena)
Håller med delvis. Töntigt att ha ordet arena med i arena-namnet. Ordet arena i sig själv är för pretentiöst. Vad är det för fel på det gamla hederliga "hallen" om man nu måste ha med något som pekar på att saken man namnger är en lokal?
Sen är det synd att företagsnamnet har "garden" i sig. Först för att det är ett engelsk ord (Likt "frölunda indians") och sedan för en massa andra anledningar som att det blir långt och krångligt. Husqvarna är Husqvarna för alla jönnet oavsett vad de för närvarande säljer för produkter under Husqvarnas namn. Husqvarna Arena vore mycket lämpligare imho. Kan gissa att det inte är juridiskt OK ty andra företag som har rätten till namnet "Husqvarna" kan ha åsikter och stoppa sådant.
Sedan kommer garden att dra uppmärksamheten till madison square garden, ty hockey och känt ställe. Detta för in namnet i löjets skimmer då folk som inte känner till att det är ett företagsnamn kommer tro att vi försöker anspela på NY. Jag vet att inte minst Dekman avskyr när man för in "New York"-liknelser i tid och otid, för att haussa olika saker man försöker sälja (oftast bostadsrätter)
Så vad lämnar detta mig i frågan? Oklart. Inget annat än Rosenlundshallen är gott nog för mig, om jag skall klä mig i de puritanska kläderna. Samtidigt förstår jag att det måste mjölkas pengar.
I folkmun har rosenlundshallen blivit "kinnarps". Detta ligger hyffsat i munnen. Minns Adams guldintervju 2017 när han med andakt talar om "ett kokande Kinnarps".
Ett kokande Husqvaran garden ligger inte lika bra i munnen, kommer det bli ett "kokande garden" i framtiden?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster